تونر مو چیست و چه کاربردی دارد

تونر مو چیست و چگونه استفاده می شود؟

ارسال به دیگران:

اگر موهای خود را دکلره کرده باشید، حتما اسم تونر مو نیز به گوشتان خورده است. اما اگر اولین بار است که تصمیم دارید رنگ مو های خود را روشن کنید،‌ ممکن است از خود بپرسید تونر مو چیست؟ برای چه استفاده می‌شود؟ روش استفاده از آن چگونه است؟ آیا تونر مو برای موهای من مضر است؟ برای یافتن پاسخ این سوالات کافی است نگاهی به این مقاله بیندازید. ما در این مقاله تمام اطلاعات لازم درباره این محصول را برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

تونر مو چیست؟

تونر یک محصول کوچک است که رنگ زرد و نارنجی موهای دکلره شده را خنثی می‌کند. معمولاً رنگ آن مایل به بنفش و آبی است. وقتی روی موهای دکلره شده قرار می‌گیرد، رنگ آن را به خاکستری، خاکی یا پلاتینی تغییر می‌دهد. این بدان معنی است که موهای شما طبیعی‌تر شده و رنگ موی ایده‌آل تری خواهید داشت. همچنین این محصول می‌تواند موهای شما را براق و سالم نشان دهد.

آموزش رنگ مو
آموزش رنگ مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

تونر اصطلاحی است برای یک محصول که به طور خاص برای تغییر تون موها استفاده می‌شود. اما شما می‌توانید از محصولات دیگری نیز برای این کار استفاده کنید، مانند رنگ موی بنفش یا شامپوی بنفش. همانطور که می‌دانید رنگ موی بنفش یکی از انواع رنگ موهای 1400 به شمار می‌رود.

تونر مو چیست و طرز استفاده

نحوه عملکرد تونر مو چگونه است؟

برای روشن کردن رنگ موهایتان باید از یک ماده سفیدکننده به نام پودر دکلره استفاده کنید. وقتی موهای خود را دکلره می‌کنید، مواد دکلره به ساقه مو نفوذ می‌کند و تمام رنگدانه‌های آن را از بین می‌برد. بسته به مدت زمانی که مواد دکلره را روی موهایتان نگه می‌دارید، ممکن است موهای شما هنوز هم ته رنگ ناخوشایندی داشته باشد. این همان مرحله‌ای است که تونر مو وارد عمل می‌شود.

تونر مو برای تغییر ته رنگ مو استفاده می‌شود. این محصول به طور کامل رنگ موهای شما را تغییر نمی‌دهد، اما به شما کمک می‌کند سایه‌های ناخواسته موهای خود را اصلاح کنید. به طور خلاصه، محصولات تونر مو رنگ‌های گرم یا نارنجی نامطلوب موهای شما را خنثی می‌کنند تا به شما کمک کنند موهای براق، سالم و با ظاهری طبیعی داشته باشید.

انواع تونر مو چیست و چگونه استفاده می‌شود؟

۱. تونر آمونیاک

تونر آمونیاک در واقع یک رنگ موی موقت حاوی آمونیاک است. این تونر باعث می‌شود رنگ ساقه‌های مو تغییر کند. برای استفاده از تونر آمونیاک باید قبلا موهای خود را روشن کرده باشید، زیرا آن‌ها رنگ موهای شما را روشن‌تر نمی‌کنند. خیلی مراقب باشید!! اگر به تازگی موهای خود را دکلره کرده‌اید، چند روز صبر کنید. زیرا موهای شما بعد از دکلره بسیار شکننده می‌شوند. در این چند روز سعی کنید موهای خود را نشویید. زیرا شامپو فقط باعث خشک شدن موهایتان می‌شود.

۲. شامپوی بنفش

شامپوی بنفش یا شامپوی نقره‌ای محصولی برای کمک به حفظ موهای روشن شما در منزل است. این تونر ملایم‌تر از تونر آمویناک است و بعد از دکلره کردن موها استفاده می‌شود. رنگ این شامپو کاملا بنفش است و به همین دلیل اگر چند دقیقه روی موهایتان بماند رنگ نارنجی آن را کاملا از بین می‌برد. این تونر را می‌توانید در منزل استفاده کنید. به این صورت که موهایتان را ۲-۳ بار در هفته با شامپوی بنفش بشویید و هر بار به مدت ۵-۱۰ دقیقه بگذارید تا روی موهایتان بماند.

تونر رنگ مو چیست

۴. رنگ موی بنفش

این محصول بعد از دکلره کردن مو استفاده می‌شود. برای استفاده از آن مقدار کمی از رنگ را با مقدار زیادی کاندیشنر سفید مخلوط کنید و به موهایتان بزنید. پس از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه آبکشی کنید. رنگ بنفش این تونر می‌تواند زردی رنگ موهای شما را خنثی کند.

ماندگاری اثر تونر مو چقدر است؟

مدت زمان ماندگاری اثر تونر مو به تعداد دفعات شستشوی موهای شما بستگی دارد. هرچه کمتر موهای خود را بشویید، رنگ موی شما مدت زمان بیشتری ثابت باقی می‌ماند. اما می‌توانید با استفاده از مراقبت‌های حرفه‌ای از مو، ماندگاری رنگ موهای خود را افزایش دهید. بسته به نوع و وضعیت مو، اثر تونر می‌تواند بین ۲ تا ۶ هفته دوام داشته باشد. گاهی اوقات موهایی که قبلا رنگ شده‌اند، کمتر می‌توانند اثر تونر را حفظ کنند. در این شرایط به تونینگ بیشتر و منظم‌تری نیاز خواهید داشت.

نکات مهمی که باید درباره تونر مو بدانید

تونر در رنگ مو چیست
  • تونرها ته رنگ مو را تغییر می‌دهند اما با سایه آن کاری ندارند. به همین دلیل باید روی موهای سفید یا بلوند اعمال شوند و روی موهای تیره اثر نمی‌کنند.
  • تونر می‌تواند به شما کمک کند سایه موهای بلوند خود را دستکاری کنید تا رنگ موهای شما سردتر، ملایم‌تر، تیره‌تر یا حتی به رنگ‌های مختلف مانند صورتی یا بنفش به نظر برسد.
  • می‌توانید تونر را در کل موهایتان یا فقط در قسمت‌های خاصی که می‌خواهید سایه را تغییر دهید، استفاده کنید. به عنوان مثال، تونر می‌تواند فقط تون بخشی از موهای شما را به صورت هایلایت یا فقط در ریشه‌ها تغییر دهد تا طبیعی‌تر به نظر برسد.
  • هرچه بیشتر موهای خود را بشویید، تعداد دفعاتی که باید از تونر استفاده کنید بیشتر می‌شود.

چگونه ماندگاری تونر مو بیشتر می‌شود؟

فاکتورهای زیادی وجود دارد که می‌تواند رنگ‌های بلوند، خاکستری، بالیاژ یا هایلایت را به رنگ زرد یا قرمز تغییر دهد. این موارد عبارتند از:

  • آلودگی هوا
  • آب سخت
  • قرار گرفتن در معرض آفتاب
  • کلر و سایر مواد شیمیایی استخر
  • روند طبیعی کم رنگ شدن موها
  • استفاده زیاد از ابزارهای حرارتی مو

با جلوگیری از این عوامل می‌توانید ماندگاری اثر تونر مو را افزایش دهید.

آیا تونر برای موهای شما مضر است؟

بستگی دارد! تونرهای مبتنی بر آمونیاک می‌توانند برای موها مضر باشند. به همین دلیل متخصصان معمولاً توصیه می‌کنند بعد از دکلره کردن موها چند روز صبر کنید و بعد از این تونر استفاده کنید. تونرهای بدون آمونیاک، شامپوها و رنگ‌ها بسیار ملایم‌تر از تونرهای آمونیاک هستند که باعث می‌شود گزینه‌های امن‌تری برای استفاده در خانه باشند.

منبع: bellatory

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 10 میانگین: 3.5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: