لیفت ابرو در خانه

لیفت و لمینت ابرو چیست و چند روش دارد؟ (توضیح ۵ روش عالی)

ارسال به دیگران:

حالت ابروها تاثیر بسیار زیادی در چهره افراد دارد. ابروهای بد حالت و افتاده باعث غمگین به نظر رسیدن چهره می شود. لیفت و لمینت ابرو یک روش جدید برای داشتن ابروهای خوش فرم است. با این روش ابروها به طرف بالا می روند و حالت زیبایی می گیرند. شاید این سوال برای شما پیش آمده که لیفت و لمینت ابرو چه تفاوتی با هم دارند و مناسب چه کسانی می باشد؟ عوارض لیفت و لمینت ابرو چیست؟ لیفت ابرو با صابون و ژل چگونه انجام می شود؟ و … برای رسیدن به پاسخ این سوال، در این مقاله با ما همراه باشید.

آموزش لیفت ابرو
آموزش لیفت ابرو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

لیفت و لمینت ابرو چه تفاوتی با هم دارند؟

لیفت و لمینت ابرو دو روش زیبایی نوآورانه و جدید هستند که جذابیت فوق ‌العاده ‌ای را برای ابروها به ارمغان آورده ‌‌اند. پرپشت کردن ابروها، به ویژه برای افرادی که ابروهای کم ‌پشت و نازکی دارند، کار بسیار دشواری است. اما با لمینت ابرو، دیگر داشتن ابروهای پر پشت و ضخیم یک آرزو نیست. همچنین برخی افراد ابروهای افتاده ‌ای دارند و این حالت می ‌تواند آن‌ ها را ناراحت یا خسته نشان دهد. لیفت ابرو روشی ساده است که به پهن کردن ابرو کمک می کند و به افراد امکان می ‌دهد بدون نیاز به جراحی یا سایر روش‌های زیبایی تهاجمی، ابروهای خود را بالا ببرند و به آن فرم دهند.

لیفت و لمینت ابرو چگونه انجام می شود؟

لیفت و لمینت ابرو یک روش درمانی سه مرحله ‌ای است که به منظور صاف کردن و کاشت ابرو انجام می ‌شود:

  • مرحله اول:

ابتدا از یک کرم لیفت استفاده می شود که حاوی مواد شیمیایی برای تجزیه موهای زائد است. این کرم کمک می‌ کند موها آزادانه به هر شکلی که می ‌خواهیم حرکت کنند. پس از استفاده از کرم لیفت بر روی ابروها، یک لایه سلفون محکم را روی ابروها قرار داده می شود. سلفون فشار داده می شود (برای کمک به روند لمینت)، و سپس برای مدت ۸ دقیقه روی ابروها می ماند.

لیفت ابرو با مواد
  • مرحله دوم:

در مرحله بعد کرم خنثی کننده روی ابروها مالیده می ‌شود تا پیوند مو را به شکل جدید آن‌ ها اصلاح کند. سپس دوباره ابروها را با یک لایه سلفون پوشانده می شود. ابروها ۸ تا ۱۰ دقیقه دیگر در همین حالت می مانند.

  • مرحله سوم:

آخرین مرحله استفاده از یک روغن چرب و آبرسان است. این کرم برای رفع هرگونه خشکی بر روی ابروها مالیده می ‌شود. پس از این مرحله کار ابرو به اتمام می رسد.

با اینکه لیفت و لمینت ابرو معمولا همزمان استفاده می ‌شوند، اما کارایی متفاوتی دارند و همانطور که اشاره شد مواد مورد استفاده در آن‌ ها نیز فرق می ‌کند. بنابراین می ‌توانند جداگانه و به تنهایی نیز انجام شوند.

استفاده همزمان از این دو روش ظاهر بسیار زیبا و جذابی در ابروها ایجاد می ‌کند. اما توجه داشته باشید که اگر ابروهای افتاده‌ ای دارید، لمینت ابرو به تنهایی تاثیری روی افتادگی ابروهای شما نخواهد داشت.

ظاهر ابروها پس از انجام این کار چگونه خواهد بود؟

بعد از انجام لیفت ابرو، ابروها ضخیم ‌تر، پرتر، صاف‌تر و شانه شده ‌تر به نظر می‌رسند. ظاهر ابروها باید مرتب و براق باشد. آیا این که دیگر برای شکل دادن به ابروها نیازی به استفاده از مداد ابرو ندارید، یک رویا نیست؟!

آیا لیفت و لمینت باعث آسیب دیدن ابروها می ‌شود؟

خیر. اگر مراحل به درستی و با دقت انجام شود هیچ آسیبی به ابروهای شما وارد نمی ‌شود. اما اگر در مرحله اول و دوم که در بالا ذکر شد، کرم‌ ها بیش از ۱۰ دقیقه روی ابروها بماند، باعث سوختن نوک ابروها می ‌شود. اگرچه ممکن است این اتفاق دلهره آور باشد، اما مرحله سوم جادوی خود را انجام می ‌دهد. در این مرحله، موها مجددا به سرعت هیدراته می شوند. به خصوص اگر اجازه دهید ۲۴ ساعت روی ابروهایتان بماند نتیجه بسیار عالی خواهد شد.

لیفت ابرو باعث می‌شود که ابروهایمان آسیب ببیند؟

لیفت و لمینت ابرو برای چه کسانی مناسب است؟

اگر ابروهای بد حالتی دارید و نمی ‌خواهید ساعت ‌ها از زندگی خود را صرف زیبایی و مدل دادن به آن‌ها کنید. اگر ابروهای کم‌ پشتی دارید و نمی ‌خواهید روش‌ های تهاجمی را امتحان کنید. این روش گزینه‌ بسیار مناسبی برای شما می باشد.

نحوه مراقبت از ابروها بعد از انجام این کار چگونه است؟

مهم ‌ترین نکته بعد از اینکه لیفت و لمینت ابرو انجام دادید مراقبت از آنها است. حداقل باید تا ۲۴ ساعت ابروهای خود را از آب، بخار، و آرایش حفظ کنید.

روند لیفت ابرو می‌تواند ابروهای شما را کمی خشک کند. بنابراین هر روز مقدار کمی روغن روی ابروهای خود بمالید. از هر روغنی، از روغن کرچک گرفته تا روغن صورت مورد علاقه خود، می‌توانید استفاده کنید. سپس ابروهایتان را شانه بزنید.

لیفت ابرو موهای ابروی شما را صاف می‌کند و موها را ترغیب می ‌کند تا در همان جهت رشد کنند. اما هنوز هم برای حفظ اثر آن باید آن‌ها را شانه کنید. مقداری ژل ابروی شفاف روی موهایتان بمالید و آن‌ها را در همان جهت شانه کنید.

ماندگاری نتیجه این نوع زیبایی ابرو چقدر است؟

ابروهای جدید شما می‌توانند حدود ۳ تا ۸ هفته دوام داشته باشند. افرادی که موهای نازک ‌تری دارند، ماندگاری نتیجه درمان در آن‌ ها طولانی ‌تر است. از بین رفتن اثر درمان تدریجی است و ابروها به مرور به حالت اول خود بازمی ‌گردند. همچنین طول عمر این روش بستگی به نحوه مراقبت‌ های بعدی شما دارد. 

ماندگاری لیفت و لمینت ابرو چقدر است؟

ماندگاری نتایج درمان در افراد مختلف متفاوت است، اما برای جلسه بعدی حداقل ۶ هفته صبر کنید. زیرا لمینت بیش از حد ممکن است به ابروهای شما آسیب برساند.

آیا می‌توان کارهای زیبایی دیگری همراه با لیفت و لمینت بر روی ابروها انجام داد؟

لیفت و لمینت ابرو می ‌تواند همزمان با اصلاح و رنگ ابرو انجام شود. با این حال، ترتیب ارائه هرکدام از این خدمات به آرایشگر شما بستگی دارد.

معمولا آرایشگران ترجیح می ‌دهند اصلاح و ابرو را پس از لیفت و لمینت آن‌ها انجام دهند. زیرا ابروها بعد از درمان پر تر و ضخیم ‌تر به نظر می‌رسند. این کار باعث می ‌شود آرایشگر شما بتواند کنترل بیشتری روی نتیجه نهایی کار داشته باشد. این روش برای پوست نیز بهتر و ایمن ‌تر است. زیرا شما موهای بیشتری دارید و احتمال آسیب به پوست کمتر خواهد شد. همچنین بعد از پایان کار، ابروهای شما به اصلاح کمتری نیاز خواهند داشت. 

به طور کلی، لیفت و لمینت ابرو یک فرآیند سریع و بدون درد است. این روش باعث می ‌شود ابروها صاف و ضخیم دیده شوند. در این روش رعایت اصول ایمنی و استاندارد در حین انجام کار و همچنین نحوه مراقبت بعدی شما بسیار مهم است. قبل از شروع کار، با آرایشگر خود درباره اهداف و انتظارات خودتان صحبت کنید. از مزایا و معایب و دستورالعمل‌ های مراقبتی بعد از درمان نیز از او سوال کنید.

عوارض لیفت و لمینت ابرو

به طور کلی لیفت و لمینت ابرو عارضه خاصی ایجاد نمی کند. زیرا یک روش کاملا غیرتهاجمی و آرایشی است. اگر آرایشگر شما از مواد باکیفیت و ارگانیک استفاده کند، هیچ خطری ایجاد نخواهد شد. اما در صورت استفاده از مواد نامرغوب و بی کیفیت ممکن است عوارض زیر را تجربه کنید:

  • تورم و التهاب
  • پوسته پوسته شدن اطراف ابرو
  • ماندگاری کم لیفت ابرو
  • ریزش ابرو
  • قرمزی و خارش در اطراف ابرو
عوارض لیفت و لمینت ابرو

لیفت ابرو با صابون

لیفت ابرو این روزها با روش های مختلفی انجام می شود که نیاز شما به سالن های زیبایی را کمتر و کمتر می کند. شما می توانید با استفاده از محصولات مختلفی مانند صابون ابرو در خانه به راحتی و بدون صرف هزینه زیادی ابروهای خود را لیفت کنید. این صابون ها معمولا بر پایه گلیسیرین و سایر مواد طبیعی و مفید برای ابرو ساخته می شوند. بنابراین می توانید بدون هیچگونه نگرانی و در کمترین زمان ابروهای خود را به زیباترین شکل حالت بدهید.

لیفت ابرو با ژل

همانطور که گفتیم، محصولات و ابزارهای آرایشی برای حالت دهی و لیفت ابرو تنوع زیادی دارند که به راحتی در دسترس و قابل استفاده هستند. یکی دیگر از این محصولات ژل ابرو است. این محصول مانند ریمل است اما رنگ ندارد و بافت آن از ریمل ابرو سبک تر است. شما می توانید با استفاده از یک براش ابروی مناسب ژل را به سمت بالا روی ابروهایتان بکشید و پس از حالت دادن صبر کنید تا خشک شود. پس از اینکه ژل کامل خشک شد، ابروهای شما ساعت ها به این حالت باقی می ماند و تا زمان شستشو حالت خود را حفظ می کند.

لیفت ابرو با مسواک

لیفت ابرو با مسواک روش خاص و جداگانه ای برای حالت دهی به ابروها نیست. بلکه از مسواک به عنوان براش برای شانه کردن ابرو استفاده می شود. به عنوان مثال، اگر می خواهید با استفاده از صابون، وازلین یا هر محصول دیگری ابروهای خود را لیفت کنید، در صورت در دسترس نبودن برس مخصوص می توانید از یک مسواک تمیز استفاده کنید.

لیفت ابرو با عسل

علاوه بر محصولات آرایشی که در کارخانه ها تولید می شوند، لیفت ابرو در خانه با مواد طبیعی نیز می تواند یک راه حل جایگزین برای لیفت و لمینت ابرو در آرایشگاه باشد. یکی از این راه حل ها لیفت ابرو با عسل است که با روش های مختلفی انجام می شود. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که عسل را به تنهایی روی ابروهایتان نزنید، زیرا ممکن است باعث بروز حسایت شود.

لیفت ابرو در خانه با مواد طبیعی

مواد مورد نیاز:

  • عسل
  • روغن نارگیل یا کرچک
  • موم گرانولی

مقداری عسل را با چند قطره روغن نارگیل یا کرچک مخلوط کنید. سپس موم گرانولی را به آن اضافه کنید و روی حرارت ملایم مخلوط کنید تا موم آب شده و با بقیه مواد به خوبی ترکیب شود. می توانید پس از برداشتن مواد از روی حرارت چند قطره روغن ویتامین ای هم به ترکیب اضافه کنید. این کار به تقویت و پرپشت شدن ابرو کمک می کند.

ترکیب را در ظرف مورد نظر بریزید تا سرد شود. اکنون می توانید مقداری از آن را با یک براش ریمل روی ابروهایتان بمالید و به سمت بالا شانه کنید. پس از خشک شدن متوجه می شوید که ابروهایتان سفت شده و می تواند ساعت ها حالت خود را حفظ کند.

منبع: cosmopolitan

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 8 میانگین: 4]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: