صابون ابرو چیست

صابون ابرو چیست و چه عوارضی دارد؟

ارسال به دیگران:

صابون ابرو نوعی محصول آرایشی است که امروزه در میان خانم‌ها جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. این محصول به صابون لیفت ابرو نیز شناخته می‌شود. زیرا می‌تواند ابروها را به خوبی حالت داده و آن‌ها را لیفت کند. همانطور که می‌دانید، از سال ۲۰۱۹ تا کنون دیگر ابروهای نازک و کم‌پشت از مد رفته و ابروهای طبیعی و لیفت شده ترند شده است. اما صابون ابرو چیست و چه عوارضی دارد؟ برای لیفت کردن ابرو نیز روش های مختلفی مانند استفاده از ژل ابرو، صابون لیفت ابرو، لیفت و لمینت ابرو با مواد شیمیایی و … وجود دارد. در این مقاله قصد داریم به معرفی صابون لیفت ابرو بپردازیم و همچنین روش استفاده از آن، ویژگی‌ها، عوارض، نکات مهم هنگام خرید صابون ابرو و … را بررسی کنیم.

آموزش لیفت و لمینت ابرو
آموزش لیفت و لمینت ابرو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

صابون ابرو چیست؟

صابون ابرو،‌ همان طور که از نام آن مشخص است، نوعی صابون است که به لیفت شدن ابروها را کمک می‌کند. منظور از صابون ماده‌ای جهت شست و شو و تمیز کردن ابروها نیست، بلکه از این محصول برای شکل دادن و فرم دادن به ابروها استفاده می‌شود. صابون لیفت ابرو یا صابون لیفت ابرو محصول تقویت کننده‌ای است که امروزه به جای ژل ابرو مورد استفاده قرار می‌گیرد، باعث حالت دادن به موهای ابرو می‌شود و آن‌ها را محکم و مرتب می‌کند.

ساختار صابون ابرو

در ساختار صابون لیفت ابرو از ترکیبات گیاهی و مواد معدنی استفاده شده است که باعث تقویت ابروها می‌شود. از مواد به کار رفته در فرمولاسیون صابون‌های ابرو می‌توان به موم زنبور عسل، گلیسیرین و … اشاره کرد که علاوه بر متراکم کردن و ضخیم کردن ابروها به حالت دادن آن‌ها نیز کمک می‌کند. حالت این محصول آرایشی جدید جامد است و برای استفاده باید ساییده شود.

صابون لیفت ابرو چیست

نکات مهم قبل از استفاده از صابون ابرو

برای اینکه از آسیب زدن به پوست و ابروهای خود جلوگیری کنید، باید قبل از استفاده از صابون ابرو یکسری نکات را در نظر بگیرید:

۱. یک صابون ملایم تهیه کنید

صابون های ملایم و همچنین صابون هایی که در ساختار خود از گلیسیرین استفاده کرده اند می توانند از آسیب های پوستی و ایجاد حساسیت جلوگیری کنند. بنابراین توصیه می‌شود ابتدا نوع پوست خود را در نظر بگیرید. در صورتی که پوست خشک یا حساسی دارید، حتما از صابون های ملایم استفاده کنید.

۲. یک شانه ابروی نرم انتخاب کنید

شانه یا فرچه ای را انتخاب کنید که رشته های نرم داشته باشد. زیرا موهای ابرو نازک و حساس هستند و باید با ملایمت و دقت زیادی آن ها را شانه کنید تا آسیب نبینند.

۳. ابروهای خود را بیش از اندازه شانه نکنید

شانه کردن بیش از اندازه ابروها می تواند به ابروهای شما فشار زیاد وارد کند و باعث شکننده شدن و ریزش آن ها شود. همچنین، پس از خشک شدن صابون ابرو نیز دیگر دست از شانه کردن ابروهایتان بکشید.

صابون لیفت ابرو خانگی

روش استفاده از صابون ابرو

صابون های ابرو به صورت جامد هستند وبرای استفاده از آن‌ها تنها کافی است برس، براش یا فرچه مخصوص ابرو را بردارید، آن مرطوب کرده و به صابون مورد نظر آغشته کنید. برای این که با روش انجام کار بهتر آشنا شوید، مراحل زیر را با دقت انجام دهید:

۱. براش ابرو را کمی مرطوب کنید

براش مخصوص ابروی خود کمی را مرطوب کنید. اگر قصد دارید محتویات جدا شده از صابون غلیظ باشد و قدرت چسبندگی بالایی داشته باشد، باید فرچه یا براش آرایشی مخصوص ابرو را کمی خیس کنید. اما در صورتی که می‌خواهید محتویات جدا شده از صابون رقیق باشد تا هنگام استفاده حالت طبیعی به تارهای ابروی شما بدهد، باید براش را به خوبی خیس کنید.

۲. براش را به صابون ابرو آغشته کنید

در این مرحله کافی است براش را روی سطح صابون بکشید تا محتویات صابون با رطوبت موجود در برس به خوبی با هم ترکیب شوند. هنگامی که صابون به صورت ماده‌ای ژله ای به موهای برس چسبید، کار شما تمام شده است.

۳. ابروهای خود را با استفاده از براش شانه کنید

در این مرحله باید براش را در جهت رویش مو روی ابروهای خود بکشید تا تمام تار موها به آن آغشته شوند، سپس باید دست خود را طوری حرکت دهید که ابرو به حالت و فرم مورد نظر شما در آید. اکنون کافی است اجازه دهید تا ابروهایتان خشک شود.

مزایای صابون لیفت ابرو

تهیه صابون لیفت ابرو خانگی  

اگر قصد دارید صابون ابروی خانگی تهیه کنید بهتر است مواد مورد نیاز را از قبل آماده کنید. برای تهیه این محصول آرایشی بسیار کاربردی به موادی چون موم زنبور عسل، روغن نارگیل، روغن کرچک، ویتامین E و مقداری پودر ژلاتین احتیاج دارید. سه قاشق موم زنبور عسل را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک قاشق غذاخوری روغن کرچک ترکیب کنید. این مواد را به هم بزنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند، اکنون چند قطره ویتامین E را به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید که موم را در ابتدا باید با استفاده از حرارت غیر مستقیم ذوب کنید. سپس به آن نصف قاشق غذاخوری پودر ژلاتین اضافه کنید و ترکیب را به هم بزنید تا ذرات ژلاتین در موم عسل ذوب شده به خوبی حل شود. دقت کنید که ظرف را تا حل نشدن کامل ذرات ژلاتین از حرارت دور نکنید. بعد از این که مخلوط یک دست شد می‌توانید سایر مواد را به آن اضافه کنید. در مرحله آخر، درب ظرف را بگذارید و آن را داخل یخچال قرار دهید.

مزایای استفاده از صابون لیفت ابرو

صابون لیفت ابرو مزیت‌های زیادی دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

۱. قدرت عملکرد خوب

یکی از مزایای اصلی و بسیار مهم صابون لیفت ابرو می‌توان به قدرت و کیفیت عملکرد آن اشاره کرد. قدرت لیفت کنندگی این محصول آرایشی نسبت به ژل ابرو و سایر محصولات لیفت ابرو بسیار بیشتر است.

۲. فرمولاسیون گیاهی

در فرمولاسیون صابون های ابرو از مواد گیاهی مانند گلیسیرین، موم زنبور عسل و … استفاده شده است که به بهبود کیفیت نهایی محصول کمک می‌کنند. همچنین باعث تقویت موهای ابرو می‌شوند و همین امر وجه تمایز آن نسبت به سایر محصولات لیفت ابرو است.

آموزش خودآرایی
آموزش خودآرایی دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

۳. عدم ایجاد سفیدک روی ابرو

وجود گلیسیرین در ترکیبات این محصول آرایشی مانع از ایجاد لایه های سفید رنگ روی تار ابرو می‌شود.

۴. مقرون به صرفه بودن

از دیگر مزیت‌های استفاده از صابون های ابرو می‌توان به هزینه کم آن‌ها اشاره کرد. این روش نسبت به روش های کلینیکی مانند روش میکروبلیدینگ ابرو یا لیفت ابرو در سالن های زیبایی از هزینه پایین تری برخوردار است. در صورتی که علاقه مند بودید بدانید میکروبلیدینگ چیست، ما در مقاله ای جداگانه درباره این روش صحبت کرده ایم.

۵. ماندگاری بالا

ماندگاری بالای صابون ابرو باعث شده است این محصول نسبت به سایر محصولات لیفت ابرو طرفدارهای بیشتری داشته باشد. صابون ها قادر هستند تا ۲۴ ساعت ابروهای شما را لیفت شده و خوش حالت نگه دارند.

۶. عدم ایجاد آلرژی

صابون های لیفت ابرو به دلیل استفاده مواد گیاهی در ترکیب خود از بروز حساسیت جلوگیری می‌کنند. البته ناگفته نماند که صابون های بی کیفیت و تقلبی اغلب مشکلات متعددی را برای مصرف کننده ایجاد می‌کنند، در نتیجه برای جلوگیری از بروز مشکلات بهتر است در هنگام خرید آن به نکات مختلفی توجه کنید که در ادامه به آن‌ها پرداخته ایم.

صابون ليفت ابرو

نکات مهم هنگام خرید صابون ابرو

هنگام خرید صابون لیفت ابرو ابتدا بهتر است نکاتی را مد نظر قرار دهید و موارد مختلفی را بررسی کنید. از نکات مهم در هنگام خرید صابون های ابرو می‌توان یه موارد زیر اشاره کرد:

۱. صابون لیفت اصل و تقلبی را تشخیص دهید

برای تشخیص صابون اورجینال از صابون های تقلبی باید به بارکد محصول، نوع بسته بندی آن و … توجه کنید. اما بهترین روش برای تشخیص صابون اصل، خرید کردن از مراکز خرید معتبر می‌باشد.

۲. به فرمولاسیون محصول دقت کنید

سعی کنید صابون هایی را انتخاب کنید که در فرمولاسیون آن ها از گلیسیرین استفاده شده است. زیرا گلیسیرین باعث پوسته پوسته شدن پوست اطراف ابرو نمی‌شود و به ابروها صدمه وارد نمی کند. همچنین باعث می شود ابروها بهتر به هم بچسبند و سفیدک نزنند.

۳. به pH محصول توجه کنید

صابونی را انتخاب کنید که دارای پی اچ مناسب باشد. اگر پی اچ محصول بالا یا پایین تر از حد استاندارد باشد، باعث خشکی پوست، قرمز شدن و پوسته پوسته شدن پوست اطراف ابروها می شود. مو به طور طبیعی اسیدی است اما صابون های ابرو دارای خاصیت قلیایی هستند. بنابراین اگر pH صابون بسیار بالا باشد به ابروهای شما صدمه وارد می‌کند.

عوارض صابون لیفت ابرو

عوارض صابون ابرو

به طور کلی می توان گفت صابون ابرو عوارض ندارد. اما استفاده طولانی مدت از آن می تواند باعث بروز آلرژی در پوست شما شود. به ویژه اگر پوست حساسی داشته باشید. در این صورت می توانید از محصولاتی استفاده کنید که حاوی مواد طبیعی مانند شی باتر، روغن نارگیل، عسل و … هستند.

معرفی چند برند پرطرفدار صابون لیفت ابرو

امروزه برندهای آرایشی بسیار مختلف و متنوعی در بازار وجود دارند، اما برخی از آن ها کیفیت بالاتری دارند و جایگاه خود را در میان مصرف کنندگان پیدا کرده اند. در ادامه چند برند معروف و پرطرفدار صابون لیفت ابرو را معرفی می کنیم:

۱. صابون لیفت ابرو اسنس

صابون لیفت ابروی اسنس یکی از برندهای بسیار مرغوب و با کیفیت است. از ویژگی های این محصول می توان به تقویت کنندگی، فرم دهندگی عالی، و ماندگاری ۲۴ ساعته اشاره کرد.

۲. صابون ابرو مک

صابون ابروی MAC نیز یک محصول با کیفیت و کاملا شناخته شده در دنیاست. این محصول بی نظیر علاوه بر قدرت حالت دهندگی و لیفت کنندگی بالا، و ماندگاری ۲۴ ساعته، روی ابروها سفیدک ایجاد نمی کند و قیمت بسیار مناسبی دارد.

۳. صابون لیفت ابرو بکا

صابون لیفت ابرو Bka نیز یک محصول فوق العاده با کیفیت و مرغوب است. این محصول نیز مانند صابون مک و اسنس قدرت حالت دهندگی و لیفت کنندگی بالایی دارد، قیمت آن مناسب است، سفیدک نمی زند، و ۲۴ ساعت ابروهای شما را خوش حالت نگه می دارد.

امیدواریم بعد از خواندن این مقاله با صابون ابرو و ساختار آن آشنا شده باشید، بتوانید محصول مناسب خود را انتخاب کنید و آن را به درستی استفاده کنید.

نرگس شریفی

به نظر شما صابون لیفت ابرو تاثیرگذاری بیشتری دارد یا ژل ابرو؟ منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.

منبع: ipsy

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 15 میانگین: 3.4]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
8 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
مریم نیازی

چرا شب ها بعد استفاده از صابون احساس میکنم بعداز شستن آبراهام آبروهام کم روش شدن

رویا کریمی

مریم عزیز، صابون ابرو به پر پشت نشان دادن ابروها کمک میکنه و وقتی شسته میشه ابروهاتون کم پشت تر به نظر میرسه

عاطفه

من ابروهام رو کاشتم و کمی نوک تیز شده ،آیا با استفاده از صابون ابرو مشکل حل میشه ؟

رویا کریمی

عاطفه عزیز، بله ممکنه کمی به حل این مشکل کمک کنه و البته بستگی به قد موهای ابرو داره.

نیایش

بسیار عالی ممنونم از اطلاعات خوبتون
ب نظرم ژل ابرو باعث خفگی تارهای مو شده و حالت دهندگی خوبی نداره ،از صابون ابرو هم تا ب حال استفاده نکردم ،
فقط نگرانیم ازینه که بعد از استفاده از صابون ابرو باعث ریزش ابرو بشم. چون ابرو هام کم پشت و نازک هست نمیخوام بدتر بشه !

رویا کریمی

نیایش عزیز، سپاس از همراهی شما 🌹 صابون ابرو لیفت بیشتری به ابروها میده و اگر از برندهای معتبر استفاده کنید، باعث ریزش ابرو نمیشه.

Mgo

سلام وقتتون بخیر
من حدود یک ماه با صابون قالب ابرو هام رو کامل هر شب شستشو میدادم بخاطر اینکه چرب بود و خب بعد از هر استفاده ابرو هام خشک، ضخیم و پر پشت می شد الان مدتی ازش استفاده نمی کنم ولی خیلی ابروم پرپشت و ضخیم شده، ابرو هام رو کامل بزنم میتونه به حالت قبل برگرده؟

Mgo

و خب همچنین هم موجب لیفت ابرو شده بخاطر یک ماه که از صابون قالب استفاده میکردم

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: