حکم شرعی کاشت ناخن چیست؟ (نکات خیلی مهم)

ارسال به دیگران:

کاشت ناخن روشی است که برای زیباتر کردن ناخن‌ها از آن استفاده می‌شود. ناخن کار برای کاشت ناخن و فرم دادن آن‌ها از روش‌های مختلفی استفاده می‌کند تا شکل ناخن را بلند و زیباتر کند. کاشت ناخن پودری، کاشت ناخن پلی ژل، کاشت ناخن با فرمر و … تنها بخشی از انواع روش‌های کاشت ناخن هستند. اما حکم شرعی کاشت ناخن چیست؟ آیا کاشت ناخن حرام است؟ با کاشت ناخن می‌شود غسل گرفت؟ آیا کاشت ناخن مانع وضو می‌شود؟ برای خواندن جواب این سؤال‌ها از نظر مراجع مختلف با ما همراه باشید.

آموزش کاشت ناخن
آموزش کاشت ناخن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

به طور کلی کاشت ناخن باعث نرسیدن آب به پوست بدن می‌شود و غسل و وضو به خودی خود باطل می‌شود. با این حال می‌توان با وضوی جبیره غسل و وضو گرفت. در اصل کاشت ناخن مشکل شرعی ندارد و حرام نیست کما اینکه بعضی علما معتقد هستند ملاک زینت عرف است.

حکم شرعی کاشت ناخن از نظر مراجع مختلف

آیا کاشت ناخن مانع وضو می‌ شود؟

نظر آیت الله خامنه‌ای

سؤال: آیا می‌شود با کاشت ناخن غسل و وضو گرفت؟ آیا این نوع ناخن زینت به شمار می‌رود؟

پاسخ: کاشت ناخن اگر به عنوان زینت باشد باید از نامحرم پوشیده شود. تشخیص زینت بودن یا نبودن وابسته به نظر عرف جامعه است. در رابطه با غسل و وضو باید این مانع حتی با صرف هزینه برداشته شود و در صورتی که نمی‌توانید و برداشتن کاشت ناخن سختی زیادی دارد باید وضو جبیره‌ای بگیرید.

نظر آیت الله سیستانی

سؤال: حکم وضو و غسل با ناخن کاشته شده چیست؟ آیا می‌شود با ناخن کاشته شده غسل و وضو گرفت؟ اگر این امکان وجود دارد چگونه باید انجام شود؟ آیا کاشت ناخن زینت به شمار می‌رود؟

پاسخ: کاشت ناخن جایز نیست. به این خاطر که مانع رسیدن آب به اعضا بدن در وضو و غسل می‌شود. از این رو اگر کاشت ناخن دارید باید آن‌ها را برای غسل و وضو جدا کنید اما در صورت سختی برای جدا کردن آن‌ها باید غسل جبیره بگیرید. همچنین باید تیمم کنید و اگر با آگاهی به این موضوع از ناخن مصنوعی استفاده کرده باشید احتیاط واجب است که بعد از برداشتن آن‎‌ها نماز‌های خوانده شده را قضا کنید.

در رابطه با پاسخ زینت کاشت ناخن؛ به نظر می‌رسد ناخن مصنوعی عرفاً زینت محسوب می‌شود اما اگر شک دارید حکم زینت پیدا نمی‌کند.

نظر آیت الله صافی گلپایگانی

نظر مراجع در مورد کاشت ناخن

سؤال: حکم وضو و غسل برای کسانی که ناخن می‌کارند چگونه است؟ آیا کاشت ناخن زینت محسوب می‌شود؟

پاسخ: کاشت ناخن اگر به گونه‌ای باشد که برای وضو و غسل نتوانند آن را بردارند اشکال دارد. ولی اگر کاشت ناخن انجام داده‌اید در صورت امکان بعد از برداشتن ناخن وضو و غسل را به طور طبیعی انجام دهید. در صورتی که این امکان وجود ندارد با همان حالت وضو و غسل جبیره‌ای و برای احتیاط تیمم هم انجام دهید.

در مورد سؤال دوم این نوع کاشت ناخن زینت محسوب می‌شود.

نظر آیت الله شبیری زنجانی

سؤال: حکم وضو و غسل برای کسانی که ناخن می‌کارند چیست؟ آیا زینت تلقی می‌شود؟

پاسخ: اگر ضرورتی در کاشت ناخن وجود نداشته باشد جایز نیست. با این حال اگر ناخن مصنوعی بکارید و ناخنتان قابل کندن نباشد یا کندن آن با سختی زیاد باشد، باید برای نماز تیمم کنید برای احتیاط و مستحب وضوی جبیره‌ای هم بگیرید.

در رابطه با سؤال بعدی؛ چنین ناخنی زینت به شمار نمی‌رود و به نظر عرف بستگی دارد.

نظر آیت الله فاضل لنکرانی

آیا با کاشت ناخن می‌توان نماز خواند

سؤال: حکم وضو و غسل با ناخن مصنوعی چگونه است؟ آیا زینت محسوب می‌شود؟

پاسخ: اگر ناخن مصنوعی روی ناخن چسبیده باشد باید آن را از ناخن‌هایتان جدا کنید، در صورتی که نمی‌توانید این کار انجام دهید حکم وضو و غسل جبیره را دارد.

در رابطه با سؤال زینت ناخن؛ چنین ناخنی زینت به شمار می‌رود.

نظر آیت الله نوری همدانی

سؤال: حکم وضو و غسل با ناخن مصنوعی که روی ناخن می‌کارند چیست؟ در صورتی که این ناخن قابل کندن نباشد چگونه است؟ آیا زینت به شمار می‌رود؟

پاسخ: در مورد سؤال که گفته می‌شود ناخن قابل کندن نیست، اگر ناخن مصنوعیتان در محل تیمم نباشد باید تیمم نمایید ولی اگر در مواضع تیمم باشد باید هم وضو و غسل جبیره‌ای انجام دهید و هم تیمم کنید.

البته اگر کاشت ناخنتان ضروری نباشد جایز نیست چون مانع رسیدن آب به پوست است. همچنین در مورد زینت بودن کاشت ناخن چنین ناخنی زینت تلقی نمی‌شود.

کدام مرجع تقلید کاشت ناخن را قبول دارد؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید ببینیم قبول داشتن یا نداشتن کاشت ناخن به چه معنی است. اگر منظور از طرح این سوال حرام یا جایز بودن آن است، باید بگوییم برخی از مراجع تقلید مانند آیت الله وحید خراسانی، آیت الله سیستانی کاشت ناخن را حرام اعلام کرده اند. برخی دیگر نیز کاشت ناخن را در صورت عدم ضرورت جایز نمی دانند مانند آیت الله صافی گلپایگانی، آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله شبیری زنجانی. اما از نظر آیت الله خامنه ای کاشت ناخن فی نفسه حرام نیست اما زینت محسوب می شود و باید از نامحرم پوشیده شود.

حکم کاشت ناخن از نظر قرآن

همانطور که می دانید کاشت ناخن موضوع جدیدی است و نباید در قرآن به دنبال حکم واضح و مشخصی برای آن باشید. اما می توان از احکام کلی قرآن تا حدود زیادی نظر صحیح را برداشت کرد. به طور کلی کاشت ناخن را از ۲ منظر می توان بررسی کرد. زینت بودن یا نبودن و تاثیر آن بر روی اعمالی مانند وضو و غسل. در رابطه با اعمال عبادی و طهارت بدون هیچگونه شک و شبهه ای می توان گفت که از نظر قرآن هرچیزی که مانع از رسیدن آب به بدن شود باید برطرف شود و کاشت ناخن نیز مستثنی نیست.

اما درباره زینت بودن کاشت ناخن نظر مراجع مختلف است. برخی آن را زینت می دانند که در نتیجه باید از نامحرم پوشیده شود. اما برخی زینت نمی دانند و تشخیص آن را به عهده مکلف و عرف جامعه می گذارند. بنابراین در این مورد باید به مرجع تقلید خود رجوع کنید.

روش‌های جایگزین برای طراحی ناخن

روش‌های مختلف برای دیزاین ناخن

اگر بخواهید به غیر از کاشت ناخن با روش‌های دیگر ناخن‌های خود را دیزاین کنید می‌توانید با انواع ترفندهای مختلف زیبایی ناخن‌هایتان را چند برابر کنید.

دیزاین ناخن با اسفنج

در این روش بهتر است اول به ناخن‌های خود بیس کت بزنید و سپس با اسفنج لاک را روی ناخن‌های خود پخش کنید. برای حذف لاک‌های اضافی می‌توانید از استون استفاده کنید و ظاهر ناخن‌هایتان را بهتر کنید.

لنز ناخن

لنز ناخن‌ روشی جدید و جالب برای دیزاین ناخن‌هایتان است. تنوع بسیاری زیادی دارد و یک راه کاربردی و آسان برای دیزاین ناخن‌ها به شمار می‌رود. البته بهتر است به درستی از این نوع لنزها استفاده کنید تا به راحتی روی ناخن‌ها قرار بگیرند.

استفاده از لاک

ترفندهای مختلف برای طراحی ناخن

این تکنیک یکی از قدیمی‌ترین روش‌هایی است که می‌توانید برای زیبایی ناخن‌هایتان استفاده کنید. با استفاده از انواع لاک‌ ناخن رنگی، شاین،‌ مات، براق، آینه‌ای و … می‌توانید ناخن‌های خود را زیبا کنید. همچنین لاک‌هایی وجود دارند که مانند چسب هستند و به راحتی کنده می‌شوند، این لاک‌ها بیشتر به اسم لاک نماز شناخته می‌شوند.

دیزاین ناخن با چسب نواری

ابتدا یک لاک پایه روی ناخن‌های خود بزنید سپس چسب نواری را به قطعات کوچک‌تر برش بزنید. تیکه‌های کوچک چسب نواری را روی آن قسمت از ناخن‌هایتان که نمی‌خواهید با لاک دیگر ترکیب شود بچسبانید. بعد لاک دیگر را روی ناخن خود بزنید. در آخر چسب نواری را به آرامی از روی ناخن‌هایتان بردارید.

سخن پایانی

حکم شرعی برای کاشت ناخن بستگی به مرجع تقلید دارد البته تقریباً هیچ کدام از مراجع تقلید کاشت ناخن را حرام ندانسته‌اند. از طرفی اگر بخواهید با روش‌های دیگر ناخن‌های خود را دیزاین کنید از ترفند‌های متنوع زیادی مانند مواردی که قبل‌‌تر گفتیم می‌توانید استفاده کنید. ماربل ناخن، اکسسوری‌ها، ورق طلا، اکلیل و … تنها قسمت دیگری از دنیای دیزاین ناخن هستند.

منبع: hamshahrionline

bodyartguru

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 26 میانگین: 3.5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
44 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
کیانا

خوشحالم که روشنگری بشه مردم کاشت ناخن نکنند هم وضو و غسل ایراد پیدا میکنه. وقتی ایراد پیدا میکنه یعنی همان نکردن. اسم حرام نگذاشتن با گذاشتن مسخرس. ممنون

گل پسر

جمله‌ی «تقریباً هیچ کدام از مراجع تقلید کاشت ناخن را حرام ندانسته‌اند» در سخن پایانی صحیح نیست
اصطلاح «جایز نیست» در مسائل شرعی و فقه مصطلح به این معنا است که مکلف در مقام عمل، نباید فعل مورد نظر را انجام دهد و از این جهت با اصطلاح حرام فرقی ندارد.[1] بنابراین جایز نیست به معنای مکروه بودن کار نمی باشد، بلکه به معنای حرمت آن است.

البته، در برخی از مواعظ اخلاقی که این اصطلاح به کار گرفته می شود، به معنای حرمت نیست، بلکه شاید همان معنای مکروه بودن را داشته باشد و در پاره ای از موارد نیز ممکن است معنای آن عدم صحت باشد.

[1] مقام معظم رهبری،أجوبة الاستفتاءات(فارسی)، ص 10.

S.a.r.a

آخه زمانی غسل جبیره جایز هست که شما هیج جوره نتونین اون رو بردارید و به محض اینکه تونستید به یه سالن برای برداشتنش اقدام کنید سریعا انجام بدید حکمش مشابه لاک هست و باید به هنگام وضو سریعا مانع برداشته بشه
این برای کسانی هست که این عمل رو انجام دادندو نمیدونستند و جایی در دسترس نیست که بتونن ریمو رو انجام بدن و تا زمانی که میخان رمیو رو در اسرع وقت انجام بدن میتونن نماز رو با وضو جبیره بخونن

Zhra

اخه زمانی حرفات درسته ک مرجع باشی ن اداشو در بیاری.خود مراجع میگن درسته.دِ آخه تو ک اینقد بعدی چرا مرجع نشدی

فاطمه سیاوشی 🤞🏻

عزیزم سارا از خودش که نگفت… نظر مراجع رو گفت
و حرفاش کاملاً درست بود ؛ لطفاً تو هم برو بیشتر تحقیق کن

مریم

حکم شرعی در مورد دزدی
غارت اموال مردم و اختلاس
خیانت به مردم با فروختن ایران به سوریه و چین و ….
فقر و فحشا رو هم بگید

مهم نیست

این یکیو واقعا درست گفتین،هر روز یه حکم میدن،بیخیال شین دیگه،کارشون شده فقط
امر به معروف کردن،بابا به کارهای مهم مملکت بپردازین،بسه

بی نام

چه ربطی داره ، مثل اینکه بگی چون چشمم درد میکنه ، فرزندم مدرسه نمیفرستم

فاطمه سیاوشی 🤞🏻

مریم خانم هر چیزی جای خودش ؛ همه موضوعات رو با هم قاطی نکن
در ضمن تو با این حرفات داری با خدا لج میکنی نه با بنده ی خدا

یک مطلع از حکم

سلام و وقت بخیر غسل و وضوی جبیره در صورتی جائز است که آب برای بدن مضر باشد در خصوص کاشت ناخن جبیره مربوط به زمانی بود که کسی نادانسته اقدام به کاشت ناخن می‌کرد و ریموو کردن آن تا زمانی که ناخن کمی رشد کند ناممکن بود، لذا فتوای مراجع این بود که تا اولین زمان ممکن برای ریموو کردن نیت جبیره کند و به محض امکان ریموو، کاشت را حذف کند و بصورت عادی غسل و وضو بگیرد. ضمن اینکه بعد از حذف کاشت ناخن باید نمازهای قبلی را که با کاشت خوانده دوباره بخواند.

رویا

هر کی برا خودش مرجع تقلید ها
عزیزم ب عقل خودت برگرد
خدا خودش تو قرآن گفته

فاطمه سیاوشی 🤞🏻

گلم اونم نظر مراجع رو گفت
تو هم برو نظر مرجع تقلید خودت رو بخون

عاطفه

دقیقا تو تمام این پیامها میگه حرام است مگه خدای ناکرده مشکل حادی داشته باشید.وگفته باید بردارین مگه خیلی سختی داشته باشه که بازهم یعنی نباید دوباره تجدید کنین.نماز و روزه شما مشکل داره چون غسل و وضو شما باطله

ف ف

مراجع گفتند تیمم کنن هنگام داشتن کاشت منظور برای مدت کوتاهی شاید یک وعده یا یک روز که فرد بتونه تا مانع رو برطرف کنه که ناخن به حالت اول برگرده نه اینکه طرف میدونه این مانع هست ولی خودش فقط برای زیبایی به مدت طولانی اینکارو انجام میده متاسفانه اکثریت برای جلب توجه و زینت اینکارو میکنن و نامحرم بودن هم براشون اهمیتی نداره
کاش همانطور برای هرکاری از نظر تخصص و قیمت حساسیت به خرج میدیم قبل از انجام کارهای زیبایی روی حکم شرعی هم حساسیت داشته باشیم

محسن

وضو جبیره برای اضطرار است. که زخمی در دست باشد. هیچوقت اسلام بخاطر کاشت ناخن که هیچ اضطراری نیست و فرد به میل خود اینکار را انجام می دهد. وضوی جبیرهرا توصیه نمی کند. اینها که ناخن می‌کارند نه وضویشان صحیح است نه غسلشان.

Asffffc

خوب شاید کسی که ناخن میکاره اصلا نه نماز میخونه نه غسل میکنه .پس بحثو تموم کن

جواد

مخاطب این صحبت در مورد کسانی هست که نماز میخونه و غسل میکنه. اونی که قبول نداره چرا باید دنبال حکم شرعیش باشه ؟

مینا

جایز نیست یعنی حرام است.
وقتی می‌گویند اشکال دارد یعنی حرام است.

زهره

خوب فتوا صادر میکنی علامه خانم تو این مملکت هرکی یه منبر دست گرفته رفته بالا شده علامه در

شایقه سادات

هر کاری هم بکنید وضوح وقصل با کاشت ناخن یا حتی رنگ ناخن گناه نواقص است قصل جبیره برای زمانی است که زخمی داشته باشد یا دست درسی به آب نداشته باشید

Zhra

ناموصن نمیدونید نظر ندید مراجع میگن درسته اینا میگن اشتبا.چرا مرجع نشدی تو ک اینقد بلدی؟

شایقه سادات

فقط زمانی قصل جبیره درست است که دسترسی به آب نداشته باشید یا زخمی در بدن داشته باشید
واسه زیبایی نگفتن قصل جبیره بگیر متاسفام براشون

ناشناس

غسل درسته نه قصل، اول نوشتن یاد بگیرین، بعدا جواب بدین🤣🤣🤣

حلما

این فتواها برای وقتیه که نمیدونستید و ناخن رو‌کاشتید و تمام….نه برای وقتی که هنوز نکاشتید….
وقتی میدونی اگر بکاری وضو و غسلت خراب میشه دیگه وضوی جبیره هم قبول نیست….
نکنید اینکارارو‌شما بدون اینا هم زیبایید.

ناشناس

شرع چیه ؟نظر شخصی این ملاها

سمیرا

الان کاشت ناخن طرفدار زیادی پیدا کرده و باو ضوو غسل جبیره ای امکان نماز خواندن هم هست

سهیل

نه عزیزم،وضو و غسل جبیره ای برای کسی هست که می خواهد در اسرع وقت این مانع را بردارد،ولی مثلا اگه الان بره سالن برای برداشتن ناخن، نمازش قضا می شود، نمازش را با جبیره می خواند وبعد مانع را برمی دارد.

سهیل

تمام علما می گویند باید برداشته شود حتی با هزینه
حالا به نظر شما، می تونیم ناخن بکاریم؟؟؟!!!!

فاطیما

دقیقا حق با شماست.
هیچ کدوم از مراجع نگفتن که کاشت ناخن مجازه… وضو یا غسل جبیره برای این جور افراد باطله… حالا فکر کنید کسی یه غسل واجب به گردنش هست، کاشت ناخن هم داره… غسلش که باطله… نماز ها هم که قبول نیست… قوز بالا قوز……. فکر کن نسلی که بعد از این متولد میشن، یه تعداد زیااااد آدم هستن که مادرانشون توجهی به غسل های واجب نداشتن و انگار در هر لحظه واجب التغسیل هستن. باید توجه کرد… به خدا که اینا اثر داره…حالا هی بگیم چرا نسل جدید اینجوری هستن.. . متاسفانه…. مردم از خودشون وضو و غسل جبیره رو برای کاشت، درآوردن که کارشون راحت بشه.. بالاخره کاسبی شون خراب میشه دبگه

فرزانه

دوستان خودتون رو مسخره نکنید ببینید شرع چی میگه هرچیزی که مانع رسیدن آب به محل وضویاغسل بشه حرامه .یعنی وضویاغسل باطله .اگرمدت زمان لازم نداشته باشیم شاید بشه تیمم کرد درغیراین شرایط این حکم ها اراجیفی بیش نیست .به عقلتون مراجعه کنید

باران

صد در صد کسی ک ناخن میکاره نماز نمی‌خونه.راجب چی دارید بحث میکنید واقعا

بی نام

و غسل هم نمیکنه ، و دائم به جنابت میمونه ، شاید نجس بمونه

زری

بابا شرعیات و ول کنین به خوشکلی تون برسین فعلا دنیا رو خوشکلی وخوش تیپی میچرخه وااالا کی به کیه

بی نام

آخرت نزدیکه ، مگه نمی بینی که هر روز میمیرن ؟
دنیای آخرت به دنیای فانی نفروش
اون روز حسرت میخوری در حالیکه حسرت فایده ای نداره .
خدا همه ما را ببخشد

آرمان

عرض ادب
من که یکی از معیار های انتخاب همسرم، نکاشتنه ناخونه و اینکه خودش باشه ونه عروسک یا ماکت …. والا

رحیمی

سلام دوست عزیز لطفاً نظر مراجع رابه دقت بخونید بعد تحلیل کنید،درسته تمام مراجع گفتن که کاشت ناخن حرام نیست ولی نگفتن که برای غسل و وضو اشکال ندارد،چون مانع محسوب میشودابطال کننده غسل و وضو هست ودرصورت اضطرار شما میتوانید وضوی جبیره وتیمم کنید

زیبا

الان من متوجه نشدم
چیکار کنم با ناخن هام من ۵ ساله مدام ناخن و مژه دارم یعنی این مدت نماز و روزه ام باطل بوده؟؟ از فردا نمازمو قطع کنم دیگه نخونم ؟؟؟

بی نام

اگر با وضو جزیره ای خونده باشی درسته واگرنه باید قضا کنی
هم غسل و حتی روزه های ماه رمضان باید دوباره بگیری
چرا زن مسلمان خودش را دچار فساد زمان کافر می‌کند؟

ایرانی

سلام…دروجودانسان ۷۲فرشته و۷۲ شیطان است.درمقابل یکدیگرندوهمان وجدان رادروجودما بوجودمی اورند.همرزم شیطان زنا فرشته خودارایی برای همسر است.هیچ محدودیتی برای خودارایی برای همسرنیست.زنان مومن برای مقابله باتحریک احتمالی همسربادیدن ناخن موویاهرموردی که زنان خیابانی درمعرض نمایش عموم میگذارند…بایدتدبیری اتخاذکندودرمنزل چندین مرتبه بهتراززنان خیابانی برای همسرخودارایی کنددین هرگز اجازه نمی دهدبه سبب محدودیتهای ایجادشده توسط بعضی علما زنان مومن اززنان خیابانی درموردمدو…عقب بماند.فقط مومنان برای همسرشان ارایش وزینت میگذارند وبیرون ساده ودرچشم کوردلان مرتجع وعقب مانده خطاب میشوند.درصورتیکه انها خودشان ازذلیل ترینها هستن

ایرانی

من خیلی تحقیق کردم …برای مقابله باهرزرفتن چشمان ناموسمان بایدبهترین وزیباترین مدها وزینت الات و…رادرحریم خصوصی خودبکاربریم.تا چشم همسرانمان سیرازدیدن ناخن وارایش ولباس ومو…شود ودرخیابان به زنان دیگراعتنا نکند.ناخن بکاریم اما پیش نامحرم دستگش دست کنیم مژه بکاریم اما برای رودررویی بانامحرم عینک افتابی بزنیم عطر برای همسربزنیم وبرای جلوگیری ازبوی عرق درمیان نامحرمان ازجوش شیرین به زیربغل پس ازحمام استفاده کنیم یاعلی مدد

فاطیما

ازنظرمن برای همسرکاری انجام بدیم عشقه گناه که‌ نداره ثواب هم داره

بی نام

خیلی کارها میشه برای همسر کرد.
خوب صحبت کردن و فحش ندادن و احترام به خانواده همسر ، دل همسرتون بیشتر خوشحال میکنه تا اینکه کاری کنی که به حرام الهی دچار بشی

نام

سلام کاشتن ناخن حرام هست. ممنون

حسینی

عزیزان من ناخن کاشتن لاک زدن شل حجابی وتهمت وغیبت و…. وقتی اهمیت پیدا می کنه که من درمقابل خالقی که رگ حیات من به دست اوست من رو این جور زیبا آفرید می تو نست به گونه ای دیگه خلق کنه این همه نعمت به من دادسرکشی می کنم ونافرمانی واین خیلی ناسپاسی وبی ادبی است آیا می تونیم تضمین کنیم تا یک ساعت دیگه زنده ایم وهمه نعمت هارا داریم نه پس با این همه فقر وجودی چرا سرکشی کنیم

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: