خواص سس مایونز برای پوست و مو

خواص سس مایونز برای پوست و مو + نحوه تهیه ۱۰ ماسک معجزه آسا با مایونز

ارسال به دیگران:

مایونز نوعی سس است که به دلیل طعم مطلوبی که دارد، بسیار پرطرفدار است. اما امروزه با توجه به افزایش سطح آگاهی مصرف کنندگان در خصوص ارتباط سس مایونز با بیماری هایی نظیر چاقی، چربی خون و بیماری های قلبی عروقی، مصرف آن کاهش یافته است. اما آیا سس مایونز فقط برای مصرف خوراکی است؟ قطعا خیر. ما در این مقاله سعی کرده ایم خواص سس مایونز را برای پوست و مو بیان کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

امروزه با تحقیقات صورت گرفته مشخص شده است که سس مایونز برای تقویت مو و برطرف کردن مشکلات پوستی بسیار موثر است. انواع ماسک صورت خانگی بسیار مغذی برای پوست و وجود دارد که با مایونز تهیه می شود. در ادامه طرز تهیه این ماسک ها و نحوه استفاده از آن ها را بیان می کنیم.

آموزش پاکسازی پوست صورت
آموزش پاکسازی پوست صورت دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

مایونز چیست؟

سس مایونز یک چاشنی سرد است که از نظر فرم، جامد و از نظر قوام چسبناک است. مدت هاست که این سس به عنوان یک ماده غذایی در ساندویچ، همبرگر، سس تارتار، سالاد و سیب زمینی سرخ کرده استفاده می شود. سس مایونز در واقع یک امولسیون غلیظ، خامه ای و پایدار است که با ترکیب چربی ها (بیشتر روغن)، زرده تخم مرغ، مایع اسیدی (آبلیمو یا سرکه) و خردل تهیه می شود. در طی این فرآیند امولسیون، زرده تخم مرغ به دلیل داشتن انواع پروتئین ها و لسیتین به عنوان یک امولسیون کننده عمل می کند. امولیسون ماده آب دوست (یعنی آبلیمو یا سرکه) را به ماده آب گریز (یعنی روغن) متصل می کند که منجر به تشکیل یک امولسیون پایدار می شود. سس مایونز می تواند به رنگ سفید مایل به زرد کم رنگ باشد و همچنین بافت آن از کرم روشن تا ژل غلیظ متفاوت باشد.

سس مایونز چیست

چرا سس مایونز برای مو مفید است؟

  • مایونز حاوی ۸۵% چربی است. اما این چربی ها مضر نیستند چون عمدتا از گیاهان تهیه شده اند.
  • همچنین مایونز دارای ویتامین E است که موها را تقویت می­‌کند.
  • این سس از روغن زیتون یا روغن کانولا تشکیل شده است که به درمان خشکی پوست و آفتاب سوختگی کمک می­‌کند. همچنین پوست را نرم نگه می‌­دارد.
  • امگا 3 موجود در سس مایونز به سلامت قلب کمک می­‌کند. همچنین مواد مغذی موجود در آن از سکته مغزی جلوگیری می‌­کند.
  • مایونز حاوی روغن زیتون است که می‌­تواند در تقویت استحکام ناخن ها بسیار موثر باشد.
  • برخلاف تصور عموم، مایونز به عنوان یک غذای سالم طبقه بندی می‌­شود و به طبیعی نگه داشتن سطح قند خون کمک می­‌کند.

خواص سس مایونز برای مو

۱. مرطوب نگه داشتن مو

ترکیبات موجود در سس مایونز موادی مانند آب لیمو و سرکه می‌باشد که در حفظ رطوبت موها موثر است.

۲. رشد مو

زرده تخم مرغ دارای اسید آمینه هایی است که در نهایت موجب افزایش سرعت رشد موها می‌شود.

خواص سس مایونز برای مو

۳. صاف شدن موها

خواص مرطوب کنندگی این چاشنی پرطرفدار به صاف شدن موها و به تاخیر انداختن خشکی مو و وز شدن آن کمک شایانی می­‌کند.

۴. از بین بردن شپش سر

این سس می­‌تواند در از بین بردن شپش‌های کف سر موثر واقع شود. در این حالت باید پوست سر خود را به مایونز آغشته کنید و نیم ساعت صبر کنید. بعد از آن می‌توانید موهای خود را آبکشی کنید و مشاهده می‌کنید که از شپش خلاص می‌شوید.

۵. صافی دائمی مو

اگر به طور منظم از ماسک موی مایونز استفاده کنید، موهای شما نرم و لطیف و شفاف شده و به صورت دائم صاف خواهد شد.

۶. درمان شوره سر

برای درمان چربی بیش از حد و حفظ ph مو می‌­­توانیم از سس مایونز استفاده کنیم. چون این ماده حاوی مقدار زیادی سرکه است که باعث آرام شدن پوست سر و حفظ تعادل چربی سر می­‌شود.

ماسک سس مایونز برای موخوره

نحوه استفاده از سس مایونز برای مو

ابتدا موهای خود را خیس کنید و سپس سر خود را کاملا به سس مایونز آغشته کنید. حدود بیست دقیقه سرتان ماساژ داده و سپس آبکشی کنید. استفاده از نرم کننده می توانند به نرمی شدن موهایتان کمک کند. این عمل را یک بار در هفته تکرار کنید.

در روشی دیگر می‌­توانید موهای خود را به سس مایونز آغشته کنید و حوله را با آب داغ خیس کنید و بیست دقیقه روی سرتان قرار دهید. سپس موهای خود را آب کشی کنید و با یک نرم کننده بشویید. البته این روش برای کسانی که موی کوتاه دارند، مناسب تر است.

در مقاله‌ای جداگانه نحوه تهیه 10 ماسک لبو را توضیح داده‌ایم و توصیه می‌کنیم آن مقاله را نیز مطالعه نمائید تا پوستی شاداب داشته باشید.

نحوه تهیه ماسک مایونز برای مو

۱. ماسک موی سس مایونز با تخم مرغ

برای تهیه این ماسک موی خانگی به دو عدد تخم مرغ و و پنج قاشق غذاخوری سس مایونز نیاز دارید.

در یک کاسه این دو مواد را ترکیب کنید تا یک ماده یکدست به وجود بیاید. این مخلوط را از ریشه مو تا انتهای نوک مو بمالید.

تخم مرغ دارای پروتئینی است که به تغذیه مو کمک می­‌کند. و شکستگی و آسیب مو را به حداقل می‌رساند.

ماسک سس مایونز برای مو

۲. ماسک موی سس مایونز با عسل

نصف فنجان مایونز و دو قاشق عسل و یک قاشق سرکه سیب را با یکدیگر مخلوط کنید. مخلوط را از ریشه به موی سرتان بمالید. این ماسک باید نیم ساعت تا چهل و پنج دقیقه روی سرتان بماند.

این کار را می­توانید هفته ای یک بار تکرار کنید.

عسل یک نرم کننده طبیعی است که باعث حفظ رطوبت موهایتان می‌­شود. همچنین این ماسک مانع از انسداد منافذ پوست سر شده و به تقویت پوست سر کمک می­‌کند.

۳. ماسک سس مایونز با آووکادو

آووکادو را از هسته جدا کرده و کاملا له کنید. آن را به سس مایونز مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود. مخلوط را روی سرتان بمالید کل موهایتان از ریشه تا نوک به ماسک آغشته شود. پس از نیم ساعت می‌توانید موهایتان را آبکشی کنید.

آووکادو با خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد، برای حفظ سلامت پوست سر بسیار مفید است.

ماسک سس مایونز برای رشد مو

۴. ماسک موی سس مایونز با روغن زیتون    

نصف فنجان سس و نصف فنجان روغن زیتون را با هم مخلوط کنید. این ماسک را نیز از ریشه تا نوک تار مو بمالید و پس از ۳۰ دقیقه آبکشی کنید.

این ماسک برای کسانی که از موهای وز و خشک رنج می‌برند، بسیار مفید است. زیرا مایونز و روغن زیتون باعث حفظ رطوبت مو شده و به نرمی و درخشان شدن آن کمک می کند.

۵. ماسک سس مایونز با موز برای مو

یک قاشق غذاخوری پوره موز را با دو قاشق سس مایونز مخلوط کنید. سپس موهای سر را به مخلوط آغشته کنید.

موز، خاصیت کشسانی مو را بهبود می‌­بخشد و باعث نرمی و لطافت پوست سر می‌­شود. این یکی از بهترین ماسک هایی است که می­‌توانید برای موهای آسیب دیده خود استفاده کنید.

ماسک سس مایونز برای رشد مو

۶. ماسک سس مایونز با توت فرنگی برای شوره سر

توت فرنگی برای کنترل چربی و شوره سر بسیار مناسب است. برای استفاده از این ماسک باید هشت عدد توت فرنگی را با دو قاشق غذاخوری سس مایونز ترکیب کرده و به موهایتان بمالید.

این ماسک با کنترل ph سر از ایجاد شوره جلوگیری می کند.

آموزش صافی و احیای مو
آموزش صافی و احیای مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

نکات مهم استفاده از ماسک های سس مایونز

  • اگر موی چربی دارید، حتما از ماسک توت فرنگی استفاده کنید. چون سس به میزان قابل توجهی سنگین است.
  • همیشه از شامپوی بدون سولفات برای شست و شو استفاده کنید.
  • برای شستن موهای خود از آب سرد یا ولرم استفاده کنید. آب داغ بسیار به موها آسیب می زند.

فواید استفاده از ماسک سس مایونز برای مو

در این قسمت به تفصیل در خصوص مزایای سس مایونز برای مو مواردی را ذکر می­‌کنیم.

۱. آب رسانی به موها

مایونز حاوی مقادیر زیادی روغن بوده و می‌­تواند به خوبی رطوبت مو را حفظ کند. به همین علت برای موهای خشک بسیار مناسب خواهد بود.

۲. محافظت در برابر آفتاب

مایونز به عنوان یک لایه محافظ قوی برای مو استفاده می­‌شود و در برابر اشعه خورشید بسیار مقاوم است.

خواص سس مایونز روی مو

۳. محافظت در برابر محصولات آرایشی مو

محصولات نگه دارنده حالت مو مانند تافت می‌­توانند آسیب جدی به موهایتان وارد کنند. اما استفاده از ماسک مایونز تا حد زیادی این آسیب را کاهش می‌­دهد.

۴. متعادل کردن ph مو

سرکه موجود در سس مایونز به متعادل کردن ph مو و کنترل چربی کمک می‌­کند.

۵. محافظت در برابر شکنندگی

پروتئین موجود در سس باعث پرپشت شدن موها و کمتر شدن احتمال شکنندگی مو می­‌شود.

۶. رشد مو

زرده تخم مرغ موجود در مایونز باعث رشد مو می­‌شود. موها را تغذیه و تقویت می­‌کند و همچنین پوست سر را برای رشد موهای جدید آماده می­‌کند.

خواص سس مایونز برای پوست

خواص سس مایونز برای پوست

۱. پوست را هیدراته می کند

با توجه به مزایای تخم مرغ و روغن، سس مایونز یک مرطوب کننده شگفت انگیز است. این ماده رطوبت سلول‌های پوست ما را حفظ کرده و آن‌ها را نرم نگه می دارد. یک قاشق چایخوری مایونز را روی پوست خود بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. سپس آن را با آب خنک بشویید و نرمی پوست خود را لمس کنید!

۲. التهاب پوست را کاهش می دهد

سس مایونز پوست شما را خنک کرده و التهاب را کاهش می‌دهد. یک احساس ابریشمی به پوست شما می دهد و آن را آرام کرده و قرمزی را کاهش می‌دهد. مقداری سس مایونز را روی پوست آفتاب سوخته خود بمالید و ببینید که چگونه به سرعت سوزش و قرمزی را کاهش می دهد.

۳. آرنج و زانو را نرم می کند

قسمت های خشن پوست ما به سختی نرم می شوند. بسیاری از مرطوب کننده ها ممکن است نتوانند قسمت هایی از پوست ما مانند زانو و آرنج را مرطوب نگه دارند. در این شرایط می توانید از مایونز استفاده کنید و آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به پوست خود بمالید.
چربی و روغن موجود در این محصول، رطوبت داخل پوست را قفل می کند. پوست را نرم می‌کند و باعث می‌شود نتایج قابل توجهی را با گذشت زمان مشاهده کنید!

خواص سس مایونز برای پوست صورت

۴. به از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک می کند

مایونز به معنای واقعی کلمه سلول های مرده را در خود حل می کند. اگر آن را روی پوست خود بمالید، نرم می شود. بگذارید این ماده به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست شما بماند و سپس با استفاده از پارچه آن را پاک کنید.

این چاشنی خوشمزه سلول‌های مرده پوست را از بین می برد و پوست نرم دوران کودکی را به شما باز می گرداند! از سس مایونز می توان مانند یک اسکراب صورت نیز استفاده کرد. کافی است نصف قاشق چای خوری سس مایونز را به یک قاشق چای خوری شکر قهوه ای اضافه کنید و با آن صورت خود را لایه برداری کنید.

۵. ناخن ها را تقویت می کند

محتوای چربی مایونز برای تقویت و تغذیه کوتیکول ها بسیار مفید است. با این ماده شگفت انگیز، ناخن های شما مانند قبل هیدراته شده و کمتر در معرض شکستگی قرار می‌گیرند. یک مقدار مایو را کف دست خود قرار دهید و سپس دستان را به هم بمالید.

ناخن های خود را خوب ماساژ دهید و بگذارید ۲ دقیقه ناخن هایتان به سس آغشته باشد. بعد از آن دست هایتان را با آب خنک بشویید. مایونز همچنین کف دست شما را نیز نرم می کند.

ماسک های صورت فوق العاده مغذی با مایونز

ماسک سس مایونز برای جوش

۱. ماسک مایونز و عسل برای پوست

حدود نصف فنجان سس مایونز را با ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری عسل خام خالص مخلوط کنید. این مواد را خوب با هم ترکیب کنید تا مخلوط یکنواختی ایجاد شود. پوست خود را بشویید یا با تونر پوست کاملا تمیز کرده و آماده کنید. ماسک را به صورت یک لایه ضخیم روی پوست خود قرار داده و برای چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید. بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دیگر بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

این ماسک همچنین برای درمان پوست چرب مستعد آکنه بسیار مناسب است. عسل، به عنوان یكی از بهترین عوامل ضد باكتری، می تواند تا حد زیادی از بروز جوش زیر پوستی و سایر انواع جوش و آکنه روی صورت شما جلوگیری كند.

۲. ماسک صورت مایونز و لیمو

اگر تجربه خشکی شدید پوست را دارید، ماسک صورت مایونز-آب لیمو نجات دهنده شما خواهد بود. نصف قاشق چای خوری آب لیموی تازه را به به ۳ قاشق غذاخوری مایونز اضافه کنید. مواد را خوب مخلوط کرده و صورت خود را به مدت ۲-۳ دقیقه با آن به آرامی ماساژ دهید. ۱۵ دقیقه دیگر صبر کنید تا ماسک به خوبی روی پوست صورت شما بنشیند. سپس، با آب ولرم بشویید.

می توانید بدون نگرانیاز این ماسک روی پوست های مختلط استفاده کنید.

ماسک سس مایونز برای پوست خشک

۳. ماسک مایونز، عسل، و لیمو

یک قطره آب لیمو در ماسک صورت شما می تواند پوست را خشک کند. در چنین مواردی، شما باید یک ماده مرطوب کننده را در دستور کار خود قرار دهید.

عسل، به عنوان یکی از بهترین نرم کننده های طبیعی، می تواند یک انتخاب عالی باشد. بنابراین، ۲ قاشق غذاخوری سس مایونز را با یک قاشق غذاخوری عسل خام خالص و آب لیموی تازه مخلوط کنید. مخلوط را به تمام صورت خود بمالید. ۱۵-۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس با آب خنک بشویید.

این ماسک برای انواع پوست مناسب است و اثرات شگفت انگیزی بر روی منافذ باز و آکنه دارد.

۴. ماسک صورت مایونز، عسل، جوی دوسر، و شکر

نظرتان درباره یک ماسک لایه بردار خانگی چیست؟ برای تهیه این اسکراب باید ۲ قاشق غذاخوری سس مایونز را با یک قاشق غذاخوری عسل خالص، یک قاشق غذاخوری پودر قند، و یک قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر مخلوط کنید. در نهایت خمیر دانه ای غلیظی بدست می آید. ماسک را با حرکت دایره ای نوک انگشتان به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید. سپس ، اجازه دهید ۲-۳ دقیقه بماند و با آب ولرم بشویید.

همانطور که مشاهده کردید، سس مایونز خواص فوق العاده ای برای پوست و مو دارد. امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد و بتوانید از این ماده که به راحتی همه جا در دسترس است، بهترین استفاده را ببرید.

مریم فرجی

نظر شما درباره مزایای سس مایونز برای پوست و مو چیست؟ آیا تا به حال از ماسک مایونز استفاده کرده اید؟

منبع: beautyglimpse



برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 17 میانگین: 3.4]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
3 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
صیدمحمدی

من سس مایونز را روصورتم گذاشتم پوستم ملتهب شد وحالت سوختگی پیدا کرد

سحر

من سس مایونز زدم به پوست صورتم بعدش احساس سوزش داشتم بعد پنج دقیقه شستم صورتم افتضاح شد سوخت .هرچیزیو تبلیغ نکنید یکم تحقیق کنید لطفا

یسرا

من امتحان کردم برای پوست صورتم اول سوزش داشت اما بعداز نیم ساعت پوستم هم سفید هم صاف شد به نظرم یه لایه بردار طبیعی و عالی

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: