بهترین مارک پنکیک برای پوست چرب و آرایش مات

آموزش نحوه صحیح استفاده از پنکیک آرایشی

ارسال به دیگران:

کرم پودرها می‌توانند به پنهان کردن نواقص صورت کمک کرده و پوست شما را صاف و یکدست نشان دهند. پنکیک نیز که نوعی کرم پودر است، می‌تواند درجات مختلف پوشانندگی را برای شما ایجاد کند. همچنین، فرمولاسیون پنکیک برای کسانی که پوست چربی دارند و از کرم پودرهای مایع مانند بی بی کرم و سی سی کرم استفاده می‌کنند، ایده‌آل است. با آماده سازی پوست، زیرسازی درست و استفاده مجدد از پنکیک در صورت لزوم، می‌توانید آرایش خود را در تمام طول روز عالی نگه دارید.

آموزش خودآرایی
آموزش خودآرایی دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

پنکیک چیست؟

همانطور که می‌دانید، کرم پودر یکی از اجزای ثابت و مهم کیف آرایشی خانم‌ها است. کرم پودر انواع مختلفی دارد مثل کرمی، مایع، موس، پودری، یا پودر فشرده. آخرین مورد همان چیزی است که مد نظر ماست و می‌خواهیم درباره آن صحبت کنیم.

پنکیک، همان کرم پودر خشک فشرده است که برای صاف و یکدست کردن و پوشاندن عیب و نقص‌های صورت به کار می‌رود. این نوع کرم پودر به دلیل خشک بودن برای پوست‌های چرب بسیار عالی است و ظاهر ماتی بر روی صورت ایجاد می‌کند. هرچند برای زیر سازی آرایش پوست خشک نیز مناسب است. به صورت کلی تشخیص تناژ پوست به انتخاب درست محصولات آرایشی مناسب کمک می کند.

کاربرد پنکک:

پنکیک‌ها با توجه به فرمولاسیون پودری خود پوشش مناسبی را برای صورت فراهم می‌کنند. این کرم پودرهای بی‌نظیر منافذ باز پوست را می‌پوشانند و پوست صاف و یکدستی را برای شما به ارمغان می‌آورند. همچنین به دلیل خشک بودن می‌توانند گزینه ایده‌آلی برای پوست‌های چرب باشند. زیرا برق صورت را می‌گیرند و ظاهر ماتی را در پوست ایجاد می‌کنند.

پنکک خوب چی بخرم؟

از دیگر مزایای پنکیک، می‌توان به افزایش ماندگاری آرایش اشاره کرد. پنکیک‌ها در برابر گرما و تعریق مقاومت بیشتری دارند. به همین دلیل، می‌توان از آن‌ها برای فیکس کردن آرایش استفاده کرد. بنابراین با استفاده از پنکیک، میکاپ و آرایش شما مدت زمان بیشتری سالم می‌ماند و ریزش کمتری خواهد داشت.

آموزش آرایش عروس
آموزش آرایش عروس دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

روش صحیح استفاده از پنکیک:

با تمام مزایایی که برای پنکیک ذکر شد، استفاده غلط از آن می‌تواند ظاهر بسیار مصنوعی و ناخوشایندی را برای شما ایجاد کند. برای جلوگیری از این مشکل باید روش درست استفاده از پنکیک را یاد بگیرید. برای زدن پنکیک مراحل زیر را دنبال کنید.

۱- آماده سازی صورت:

  • شستن صورت با شوینده ملایم:

برای شستن صورت خود از یک پاک کننده صورت و آب ولرم استفاده کنید. روی قسمت‌هایی که چربی بیشتری دارد، مانند پیشانی و بینی تمرکز کنید. سپس صورت خود را با آب خنک بشویید تا منافذ پوست شما بسته شود و با یک حوله تمیز خشک کنید. با پاکسازی چربی صورت، بوم تمیزی برای آرایش شما ایجاد می‌شود.

  • مرطوب کننده بزنید:

مقدار کمی کرم مرطوب کننده را به صورت و گردن خود بمالید تا پوست شما آبرسانی شود. مرطوب سازی پوست باعث می‌شود تا پنکیک شما خشک به نظر نرسد. اجازه دهید مرطوب کننده به مدت ۶۰ ثانیه روی پوست شما بنشیند تا کاملاً جذب شود.

پنکک خوب برای پوست چرب

۲- پرایمر:

مقداری پرایمر به اندازه نخود را با انگشت به صورت خود بمالید. پرایمر را در هر ناحیه از صورت خود که منافذ بزرگ یا چروک دارد، بزنید. پرایمر باعث می‌شود که منافذ پوست کوچکتر به نظر برسند و خطوط ریز را پر می‌کند. همچنین باعث می‌شود پنکیک شما بیشتر دوام بیاورد. برخی بعد از زدن کرم ضد آفتاب شروع به زدن پنکک می کنند.

۳- استفاده از پنکیک:

  • یک براش کابوکی یا پایه گرد را روی پنکیک بچرخانید.

براش آرایشی را با ضربات کوتاه روی پنکیک به عقب و جلو ببرید تا پنکیک کاملا روی موهای براش را بپوشاند. به لبه براش ضربه بزنید تا پودر اضافی از بین برود. این کار اطمینان می‌دهد که پنکیک زیادی روی براش ندارید.

  • پنکیک را با حرکت چرخشی ملایم روی پوست خود اعمال کنید.

از فشار ملایم استفاده کنید تا براش را روی پوست خود بچرخانید. از مرکز صورت به سمت بیرون کار کنید. این کار را در سراسر پوست خود انجام دهید تا ظاهری طبیعی داشته باشید.

  • اگر تاپ پوشیده‌اید، می‌توانید روی گردن یا دکلته خود نیز پنکیک بزنید.
  • در جایی که نیاز دارید پوشش بیشتری ایجاد کنید.

با استفاده از همان حرکت غلتکی، پودر بیشتری را روی هر قسمتی که می‌خواهید بیشتر بپوشانید، بمالید. هر بار یک قسمت را پنکیک بزنید، و سپس مکث کنید تا ناحیه را در آینه بررسی کنید. وقتی پوشش مورد علاقه شما بدست آمد، متوقف شوید. با این کار می‌توانید مناطق خاصی از صورت خود را بدون آرایش بیش از حد در کل صورت پنهان کنید.

  • برای پوشش بیشتر از یک اسفنج آرایشی مرطوب استفاده کنید.

یک اسفنج آرایشی را با آب ولرم مرطوب کرده و به پنکیک خود بمالید. اسفنج را به آرامی بر روی پوست خود، از مرکز صورت به سمت بیرون، بمالید. در صورت داشتن لکه‌های گسترده یا تغییر رنگ زیاد، این کار پوشش بیشتری را ایجاد می‌کند.

پنکک خوب با قیمت مناسب
  • در صورت تمایل به استفاده از اسفنج آرایشی، باید این کار را قبل از استفاده از براش انجام دهید. انجام چنین کاری بعد از آن باعث می‌شود آرایش شما کیکی به نظر برسد.

۴- تمدید آرایش:

  • از پاف داخل پنکیک خود استفاده کنید

اکثر پنکیک‌ها، پاف‌هایی درون بسته بندی خود دارند که در صورت عدم دسترسی به براش می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر بیرون از منزل هستید و می‌خواهید آرایش خود را تمدید کنید، با استفاده از این پاف، مقداری از پنکیک را روی قسمت‌هایی که کمرنگ شده بکشید.

نکات استفاده از پنکیک:

  • کاربرد پنکیک به نوع پوست بستگی دارد. در صورت داشتن پوست خشک، پنکیک را فقط روی ناحیه T و زیر چشم اعمال کنید. از استفاده از آن در قسمت‌های خشک صورت خودداری کنید زیرا در نهایت ممکن است تکه تکه و کیکی به نظر برسد.
  • کسانی که پوست چرب دارند می‌توانند پودر را در سراسر صورت و مطمئناً بیشتر در مناطقی که چربی بیشتری دارند بمالند، مخصوصاً در ناحیه T.
  • هنگام استفاده از پنکیک، صبر کنید تا مرطوب کننده و پرایمر کاملا جذب پوستتان شوند. در غیر این صورت، در نهایت ظاهری ناخوشایند و ناهموار خواهید داشت.
  • زمانی که به پوشش سریع و قوی نیاز دارید، اسفنج‌ها بهترین گزینه هستند. کاربرد آن‌ها آسان است و پوشش بیشتری را ایجاد می‌کنند
  • رتگی را را انتخاب کنید که نزدیک به رنگ پوست شما باشد. انتخاب سایه روشن می تواند پوست را پس از مدتی خاکستری نشان دهد.
  • در صورت تمایل به استفاده از کانسیلر، بهتر است بعد از پنکک از کانسیلر پودری استفاده کنید.

امیدواریم که این آموزش برای شما مفید واقع شده باشد و بتوانید آرایش خود را به بهترین شکل در طول روز سالم و زیبا نگه دارید.

منبع: stylecraze

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 2.7]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: