چگونه رژلب بزنیم

چگونه رژ لب بزنیم؟ افزایش ماندگاری رژ لب تا پایان روز با چند ترفند ساده

ارسال به دیگران:

رژ لب، یکی از پرطرفدارترین و دوست داشتنی‌ترین لوازم آرایشی است. در واقع این محصول زیبایی به آرایش صورت، رنگ و لعاب می‌دهد و تکمیل کننده آرایش است. بانوان، زمانی که می‌خواهند رنگ رژشان در طی روز کم رنگ نشده و یا تغییر نکند، دچار مشکل می‌شوند. در این حالت به دنبال ترفندها و نکات ماندگاری رژ لب و افزایش دوام آن هستند.

اغلب افراد، فکر می‌کنند که رژ لب فقط برای زیبایی استفاده می‌شود، در حالی دارای فواید زیادی از جمله آبرسانی و ضد آفتابی و غیره، می‌باشد. رژ لب، دارای رنگ‌ها و سبک‌های زیادی است که اغلب بانوان از آن استفاده می‌کنند.

اگر شما نیز با مشکل ماندگاری پایین آن‌‌ها مواجه هستید و به دنبال راهی برای برطرف کردن آن هستید، در ادامه با ما همراه باشید. ما در این مقاله سعی داریم تا بگوییم که چگونه رژ لب بزنیم. همچنین تمامی روش‌هایی که به افزایش ماندگاری رژ لب کمک می‌کنند را بیان کنیم. 

آموزش میکاپ
آموزش میکاپ دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

انتخاب محصول مناسب

مهمترین مرحله، انتخاب رنگ رژلب و نوع محصول است. پیش از هر کاری شما باید در ابتدا محصولی مناسب را انتخاب کنید. محصولات متناسب به شما کمک می‌کنند تا ماندگاری رژ لب را افزایش دهید.

برای افزایش ماندگاری رژ لب، محصول مناسبی را انتخاب کنید. برخی از آن‌ها شامل موارد زیر می‌باشند: 

رژ لب‌های مات انتخاب کنید

همان طور که می‌دانید تمامی رژ لب‌ها یکسان نیستند و دارای رنگ‌های مختلفی می‌باشند. رژ لب‌های مات، نسبت به سایر رنگ‌ها، ماندگاری بیشتری دارند.
بنابراین، اگر می‌خواهید که در طی روز رژتان کم رنگ و یا پخش نشود، بهتر است از رنگ‌های مات استفاده کنید.

پس از رژ لب‌های مات، رژ لب‌های کرم و سپس رژ لب‌های مایع، گزینه‌های مناسبی هستند. به یاد داشته باشید که اگر از رژ لب‌های براق استفاده کنید، آن‌ها ماندگاری بسیار کمی دارند و خیلی زود پاک می‌شوند. 

برس لب و یا قلم موی لب را انتخاب کنید

به یاد داشته باشید که برای افزایش ماندگاری رژ لب، بهتر است تا چند لایه رژ لب بزنید. برای زدن چند لایه رژ لب، می‌توانید از برس لب و یا قلم موی لب کمک بگیرید.

برس لب و قلم موی لب، یکی از انواع براش آرایشی است که به شما کمک می‌کنند تا با دقت و کنترل بیشتری این کار را انجام دهید. علاوه بر این، به شما این امکان را می‌دهند تا رژ را به طور یکنواخت‌ بر روی لب‌هایتان بمالید. 

براش رژلب

خط لب معکوس یا کانسیلر را انتخاب کنید

علاوه بر خط لب‌های رایج، یک نوع دیگر از خط لب نیز وجود دارد که هیچ رنگی ندارد که به آن خط لب معکوس می‌گویند.

شما می‌توانید این نوع از خط لب را دور لب خود و روی پوست بکشید. علاوه بر خط لب معکوس، می‌توانید از کانسیلر نیز استفاده کنید.

شما با استفاده از این دو محصول، به رژ لب خود کمک می‌کنید تا از روی لب‌هایتان تکان نخورده و به اصطلاح پخش نشود.

چند محصول را انتخاب کنید

حال که می‌دانید باید برای افزایش ماندگاری رژ لب چه محصولاتی را انتخاب کنید، بهتر است تا از چندین محصول به طور همزمان استفاده کنید.

در واقع اگر شما فقط از مدل مات استفاده کنید ممکن است ماندگاری آن چند ساعت باشد. اما، اگر هم از رژ لب مات، هم از خط لب معکوس و هم برس لب استفاده کنید، ماندگاری رژ شما چندین برابر می‌شود.

به یاد داشته باشید که در زمان استفاده از چند محصول به طور همزمان، آن‌ها حتما با یکدیگر تشابه رنگی داشته باشند. 

خط لب

طرز استفاده صحیح برای افزایش ماندگاری رژ لب

علاوه بر محصولات مورد استفاده، طرز استفاده از آن‌ها نیز به ماندگاری رژ لب کمک زیادی می‌کند. برای افزایش ماندگاری رژ لب، آن را درست استفاده کنید. در واقع، اگر شما محصولاتی مناسب را انتخاب کرده و تهیه نمایید. اما طرز صحیح استفاده از آن‌ها را ندانید، ماندگاری رژ  لبتان کاهش می‌یابد.

برای زدن رژ به طرزی صحیح، مراحل مختلفی وجود دارد که شامل موارد زیر می‌باشند:

با ملایمت، لب‌ها را لایه برداری کنید

اسکراب لب‌ها نیز مانند اسکراب صورت به بهبود عملکرد و نشاط پوست کمک می‌کند. نیاز به شما با لایه برداری لب‌ها، تمام سلول‎های مرده پوست را از بین می‌برید. در واقع، با از بین رفتن سلول‌های مرده پوست، لب‌ها صاف و یکنواخت شده و رژ لب بهتر بر روی لب‌ها قرار می‌گیرد.

برای لایه برداری لب‌ها، می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید که اسکراب لب، یکی از آن‌ها می‌باشد. اگر شما نیز اسکراب لب را برای لایه برداری لب‌هایتان انتخاب کرده‌اید، می‌توانید مراحل زیر را انجام داده و با کمک اسکراب، این فرایند را انجام دهید. 

بسیاری از برندهای آرایشی، اسکراب لب را تولید می‌کنند که می‌توانید از طریق آن‌ها اسکراب را تهیه نمایید. همچنین، می‌توانید اسکراب لب را در منزل تهیه کنید. برای تهیه اسکراب خانگی، باید عسل، روغن زیتون و نارگیل را با هم ترکیب کنید.

سپس به آرامی این ترکیب را به کمک یک مسواک نرم، بر روی لب‌های خود قرار دهید. پس از آن، یک دستمال مرطوب برداشته و به آرامی بر روی لب‌هایتان حرکت دهید. این کار باعث می‌شود تا پوست‌های مرده لب‌هایتان جدا شده و لب‌هایتان لایه برداری شود. 

همچنین می‌توانید در این مسیر از ترکیب شکر و روغن‌های گیاهی مانند روغن نارگیل استفاده کنید.

اسکراب کردن لب

پس از لایه برداری، لب‌ها را آبرسانی کنید

شما عزیزان پس از این که لب‌هایتان را لایه برداری کردید، باید آن‌ها را آبرسانی کنید. شما می‌توانید برای آبرسانی لب‌هایتان، از بالم لب استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا لب‌هایتان مرطوب شوند.

اگر لب‌های خشک و یا ترک خورده‌ای دارید، حتما باید پیش از استفاده از رژ لب، لب‌هایتان را مرطوب کنید. در غیر این صورت، لب‌هایتان پوسته پوسته شده و رژ لب مدت زمان کمی بر روی آن‌ها باقی می‌ماند. 

از خط لب استفاده کنید 

اگر می‌خواهید که رژ لبتان ماندگاری بیشتری داشته باشد، به عنوان پایه رژ، از خط لب استفاده کنید. در واقع خط لب نسبت به رژ لب، خشک‌تر است که همین امر سبب می‌شود تا رنگ رژ، مدت زمان بیشتری بر روی لب‌هایتان باقی بماند. 

از دستمال کاغذی استفاده کنید

پس از استفاده از خط لب و رژ لب، بهتر است با کمک یک دستمال کاغذی تمامی مواد اضافه را از روی لب‌هایتان بردارید. برای این کار باید دستمال کاغذی را بین لب پایین و لب بالا قرار داده و به آرامی فشار دهید. این کار باعث می‌شود تا دیگر رژ لبتان پخش نشود. 

پاک کردن رژلب با دستمال

نکات مهم برای افزایش ماندگاری رژ لب در طی روز

بدیهی است که پس از خوردن یا نوشیدن، رنگ رژ لب تغییر کرده و کم رنگ‌تر می‌شود. به خصوص، زمانی که لب‌هایتان با فنجان‌ها یا ظروف، به طور مستقیم برخورد کنند. این تغییر رنگ و کم رنگی بیشتر قابل مشاهده خواهد بود.

برای حفظ رنگ رژ لب در طی روز، نکته‌ها و روش‌هایی وجود دارند که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر می‌باشند: 

  • همیشه به همراه خود یک آینه کوچک داشته باشید تا بتوانید به کمک آن، چند لایه رژ لب بر روی لب‌هایتان بمالید.
    همچنین، پس از خوردن غذا، حتما با کمک آینه دندان‌های خود را نگاه کنید تا اگر رژ لب به آن‌ها مالیده باشد، دندان‌هایتان را پاک کنید. 
  • این احتمال وجود دارد که در طی روز متوجه شوید تا نیاز است که لب‌هایتان را آبرسانی کنید. در این هنگام، می‌توانید از بالم لب استفاده کنید.
    فراموش نکنید که باید با دقت این کار را انجام دهید؛ زیرا، استفاده بیش از حد از بالم لب منجر به پاک شدن رژ لب می‌شود. 
  • برای افزایش ماندگاری رژ لب در طی روز، محصولات مختلفی را استفاده کنید. پس از گذشت مدت زمان کمی، متوجه می‌شوید که کدام محصول با لب شما سازگارتر بوده و ماندگاری بیشتری دارد. 
آموزش خودآرایی
آموزش خودآرایی دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

فواید استفاده از رژ لب

اغلب از رژ لب به عنوان یک لوازم جانبی مد استفاده می‌شود که می‌تواند به شما کمک کند تا ظاهر دلخواه خود را داشته باشید. اما امروزه بسیاری از مردم می‌دانند که استفاده از رژ لب می‌تواند باعث افزایش سلامتی شود.

در واقع این محصول زیبایی دارای ترکیباتی است که به کمک آن‌ها سطح سلامتی افزایش پیدا می‌کند. استفاده از رژ لب فواید و مزایای زیادی دارد که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر می‌باشند: 

افزایش زیبایی

همان طور که می‌دانید، رژ لب دارای رنگ‌های مختلف و متنوعی است. شاید شما رژ پر رنگی را دوست دارید و یا بلعکس، رژ کم رنگی را دوست دارید.

به هر حال، شما هر سبک و رنگی را که انتخاب کنید، بلافاصله پس از استفاده، احساس زیبایی بیشتری خواهید کرد.

اگر شما نیز علاقه زیادی دارید تا در زمان حضور در یک جمعیت زیباتر باشید، می‌توانید از این لوازم آرایشی استفاده کنید. 

رژلب ماندگاری بالا

آبرسانی 

اغلب رژ لب‌ها اعم از جدید و قدیمی، دارای ترکیباتی هستند که در صورت استفاده، موجب آبرسانی لب می‌شوند. در واقع، این رژ لب‌ها حاوی مواد مرطوب کننده، ویتامین E و آلوئه ورا هستند. 

ضد آفتاب 

افراد اغلب از پوست خود را در برابر آفتاب، محافظت می‌کنند. در واقع آن‌ها از انواع و اقسام کرم‌های ضد آفتاب استفاده می‌کنند. اما این افراد در زمان مواجهه با نور آفتاب، از لب‌های خود غافل می‌شوند.

آن‌ها فکر می‌کنند که لب‌ها در برابر آفتاب، صدمه نمی‌بینند. در حالی که این گونه نیست و لب‌ها نیز در برابر آفتاب دچار آسیب می‌شوند. در درون رژ لب‌ها، ترکیباتی وجود دارند که از لب‌ها در برابر نور خورشید محافظت می‌کنند. 

کاهش ابتلا به سرطان پوست

جنس لب نسبت به سایر اجزای صورت، کاملا متفاوت است. در واقع لب فاقد ملانین است و نمی‌تواند در برابر اشعه ماورا بنفش مضر، مقابله کند که در این صورت احتمال بروز سرطان پوست افزایش می‌یابد. اما رژ لب‌ها دارای ملانین هستند. در صورت استفاده از آن‌ها، می‌توان در برابر اشعه ماورا بنفش مقابله کرد و احتمال بروزسرطان پوست را کاهش داد.

به یاد داشته باشید که رژ لب‌های مات این خاصیت را دارند؛ اما، سایر مدل ها همانند رژ لب‌های براق، کاملا برعکس می‌باشند. در واقع در صورت استفاده از رژ لب‌های براق، احتمال جذب نور مضر خورشید و بروز سرطان افزایش می‌یابد.  

نکات ماندگاری رژلب با دوام

افزایش اعتماد به نفس و تقویت کردن روحیه

زنانی که از رژ لب استفاده می‌کنند احساس قدرت و اعتماد به نفس بیشتری دارند. در حقیقت، استفاده از رژ لب باعث می‌شود تا دیگران آن‌ها را جذاب‌تر بدانند.

همچنین، این وسیله پرطرفدار یک تقویت کننده روحیه است که روحیه بانوان را در زمان‌های سخت بالا برده و باعث می‌شود تا بلافاصله احساس قدرت کنند. 

سخن پایانی 

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را با تمامی روش‌هایی که باعث افزایش ماندگاری رژ لب می‌شود، آشنا کنیم.

به یاد داشته باشید که برای افزایش ماندگاری رژ لب، باید روش‌های ذکر شده را با دقت انجام دهید. اغلب افرادی که این روش‌ها را انجام داده اند، گزارش کرده‌اند که رژ لب آن‌ها در طی روز، به خوبی ساعت‌های اولیه باقی مانده است.

نگین انصاری

شما تا به حال تجربه استفاده از ترفندهای ماندگاری رژ لب را داشتید؟ در این مسیر از چه نکاتی استفاده کردید؟ خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید.

منبع: lofficielsingapore

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 3.7]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: