روش های خانگی پاک کردن رنگ مو از پوست

پاک کردن رنگ مو از روی پوست

ارسال به دیگران:

فواید زیادی برای رنگ کردن مو در خانه وجود دارد که یکی از مهم ترین آن ها صرفه جویی در هزینه هاست. اما یکی از چالش های رنگ کردن مو این است که اگر مراقب نباشید، ممکن است پیشانی، گردن یا دست های شما رنگ بگیرند. در برخی موارد پاک کردن رنگ مو از روی پوست بسیار دشوار است و اگر کاری نکنید ممکن است تا مدت ها روی پوستتان بماند.

آموزش رنگ و مش
آموزش رنگ و مش دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

ما در این مقاله نحوه پاک کردن این لکه ها را از روی پوست سر، صورت، دست و ناخن ها توضیح می دهیم. و همچنین، نکاتی را برای جلوگیری از رنگی شدن پوست به شما می گوییم. اگر موهایتان را در خانه رنگ می کنید و با این مشکلات مواجه هستید، این مقاله را از دست ندهید.

پاک کردن رنگ مو از پوست سر و صورت

پاک کردن رنگ مو از پوست سر

رنگ مو می تواند امتداد خط مو و صورت شما را در نزدیکی جایی که رنگ گذاشته اید، لکه دار کند. از آنجایی که معمولا پوست صورت حساس تر از پوست سایر نقاط بدن است، باید از پاک کننده های خشن یا بسیار ساینده در این ناحیه اجتناب کنید. به طور معمول، رنگ مو از روی پوست پس از یک هفته یا کمتر به مرور زمان کمرنگ و ناپدید می شود. اما اگر زمان ندارید و می خواهید هرچه سریع تر لکه ها را پاک کنید، می توانید از این روش ها استفاده کنید.

۱. آب و صابون

زمانی که خط مو صورت شما رنگی می شود، اولین کاری که برای پاک کردن رنگ مو از پوست سر و صورت باید انجام دهید شستن آن ناحیه با آب گرم و صابون است. اگر این کار را سریع انجام دهید، می تواند موثر باشد. اما اگر مدت زمان زیادی گذشته و رنگ کاملا خشک شده است، ممکن است لازم باشد روش های دیگر را امتحان کنید.

روش پاک کردن رنگ موی مشکی از روی پوست

۲. الکل مالشی

الکل مالشی به عنوان یک الکل همه کار برای ضدعفونی کردن پوست و سطوح مختلف بکار می رود. اما با این حال برای استفاده روی پوست صورت خیلی مناسب نیست و می تواند باعث خشک شدن پوست شود. بنابراین اگر پوست بسیار حساس یا خشکی دارید، از این روش استفاده نکنید.

برای استفاده از الکل مالشی به عنوان پاک کننده رنگ، مقدار کمی از آن را روی پنبه یا پد پنبه ای بریزید. به آرامی آن را روی قسمت لکه دار پوست خود بمالید. پس از پاک شدن رنگ، حتما محل را با آب گرم و صابون بشویید.

۳. روغن زیتون یا روغن بچه

روغن زیتون یک پاک کننده طبیعی است که ممکن است بتواند به پاک کردن رنگ مو از روی پوست شما کمک کند. این روش می تواند برای کسانی که پوست حساسی دارند گزینه خوبی باشد، اما هر کسی می تواند آن را امتحان کند. روغن بچه نیز برای پوست صورت و حتی پوست های حساس هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.

برای شروع، مقدار کمی روغن زیتون را روی یک تکه پنبه بریزید، یا با استفاده از انگشتان خود آن را روی قسمت لکه دار پوستتان مالش دهید. بگذارید روغن تا ۸ ساعت روی پوستتان بماند. بعد از این مدت پوستتان را با آب گرم بشویید.

پاک کردن رنگ ابرو از روی پوست

۴. وازلین

وازلین برای صورت و دست ها کاملا بی خطر است. اما باید مراقب باشید که با چشمتان برخورد نکند. این ماده به عنوان یک ریموور رنگ مو برای از بین بردن رنگ مو از روی پوست بکار می رود. برای پاک کردن رنگ از روی پوست با وازلین، مقداری از آن را روی لکه بمالید و با حرکات دایره ای ماساژ‌ دهید. زمانی که مشاهده کردید رنگ از روی پوست جدا شده و به وازلین منتقل می شود (وازلین رنگی شده است)، آن را با یک دستمال تمیز پاک کنید.

روش دیگری نیز برای استفاده از وازلین وجود دارد. می توانید مقداری وازلین را روی ناحیه مورد نظر بمالید و اجازه دهید شب تا صبح روی پوستتان بماند. اگر نگران هستید که وازلین به پتو یا بالش شما برخورد کند، می توانید آن را با یک بانداژ تمیز بپوشانید. همچنین اگر لکه روی دست های شماست، می توانید دستکش بپوشید تا وازلین جایی را کثیف نکند. صبح روز بعد با یک دستمال مرطوب تمیز وازلین را از روی پوستتان پاک کنید و سپس با آب گرم بشویید.

۵. خمیر دندان

خمیر دندان علاوه بر اینکه لکه های روی دندان را از بین می برد، ممکن است به پاک کردن لکه رنگ از روی پوست نیز کمک کند.

از خمیر دندان بدون ژل استفاده کنید و مقدار کمی از آن را روی یک گوش پاک کن یا انگشت خود بمالید. آن را به آرامی روی قسمت های رنگی پوست ماساژ دهید و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند. سپس با یک دستمال نمدار پاک کنید و صورت خود را بشویید.

پاک کردن رنگ مو از روی پوست صورت

۶. پاک کننده آرایش

از آنجایی که پاک کننده های آرایش برای پاک کردن آرایش صورت فرموله شده اند، قطعا گزینه مناسبی برای پاک کردن رنگ از روی پوست صورت خواهند بود. اگر لکه خیلی عمیق نفوذ نکرده باشد، می تواند رنگدانه ها را از روی پوست جدا کند.
پاک‌کننده‌ی آرایش را روی یک دستمال یا پنبه بریزید و روی لکه بمالید. حداقل ۵ دقیقه صبر کنید و سپس پوستتان را بشویید.
اگر دستمال مرطوب پاک کننده آرایش دارید، می توانید از آن نیز استفاده کنید. الیاف دستمال مرطوب پوست مرده را لایه برداری می کند و ماده پاک کننده آرایش آن رنگدانه را از بین می برد.

این روش ها برای از بین بردن رنگ ابرو از روی پوست نیز کاربرد دارند.

پاک کردن رنگ مو از روی پوست دست

پاک کردن رنگ مو از روی پوست دست

روش های خانگی محو کردن رنگ مو از روی پوست به گزینه های بالا محدود نمی شوند. مواد و روش هایی که برای پوست صورت ذکر کردیم، ملایم و غیرتهاجمی هستند و آسیب کمتری به پوست می رسانند. اما روش های خشن تر و قوی تری نیز وجود دارد که می توانید برای پوست دست خود استفاده کنید.

۱. مایع ظرفشویی و جوش شیرین

جوش شیرین لایه بردار است و مایع ظرفشویی نیز می تواند به حل شدن رنگ کمک کند. اما دقت داشته باشید که این مواد بسیار خشن هستند و می توانند به پوست دستتان آسیب برسانند. بنابراین، تنها در صورت لزوم از این روش استفاده کنید.

برای از بردن رنگ مو با این روش، یک مایع ظرفشویی ملایم را با مقداری جوش شیرین ترکیب کنید و بهم بزنید تا حالت خمیری ایجاد شود. خمیر را به آرامی روی ناحیه لکه دار دست خود بمالید و سپس با آب گرم بشویید. از این روش برای پاک کردن رنگ مو از روی مو نیز کاربرد دارد.

پاک کردن رنگ مو با جوش شیرین

۲. لاک پاک کن

لاک پاک کن برای پوست صورت و گردن شما مناسب نیست، به ویژه اگر حاوی استون باشد. اما می تواند به از بین بردن لکه رنگ از روی دست کمک کند. یک سواب پنبه ای یا پنبه توپی را به مقدار کمی لاک پاک کن آغشته کنید. آن را برای چند ثانیه روی لکه بمالید تا پاک شود. پس از آن دست های خود را با آب گرم و صابون بشویید تا لاک پاک کن نیز به طور کامل از روی دستتان پاک شود.

از بین بردن رنگ مو از روی ناخن

یک پنبه توپی را به لاک پاک کن آغشته کنید. این کار را هرچه سریع تر انجام دهید. زیرا بستر ناخن ها عمدتاً سلول های مرده پوست هستند که رنگ را به راحتی جذب می کنند. به همین دلیل، پاک کردن رنگ بدون از بین بردن سلول های مرده ممکن است بسیار دشوار باشد.
پنبه را روی ناخن‌هایتان بمالید. به مرور خواهید دید که رنگ از روی ناخن پاک شده و به پنبه منتقل می شود. اگر کوتیکول های شما رنگی شده و با لاک پاک کن از بین نمی رود، می توانید آن ها را با استفاده از ابزار مانیکور ناخن کوتاه کنید.

از بین بردن رنگ مو از روی ناخن

برای پاک کردن رنگ از زیر ناخن هایتان نیز می توانید یک محلول آب و صابون درست کنید. یک براش ناخن یا مسواک را به محلول آغشته کنید و روی ناخن هایتان بکشید. چند بار این کار را تکرار کنید تا رنگ به طور کامل از زیر ناخن هایتان پاک شود.

جلوگیری از رنگ گرفتن پوست

اگر دوست دارید که در خانه موهایتان را رنگ کنید، برای جلوگیری از رنگی شدن پوست صورت و دستتان، روش های زیر را امتحان کنید:

  • برای محافظت از پوست دستان خود دستکش بپوشید.
  • یک مانع بین خط مو و موهای خود قرار دهید. قبل از استفاده از رنگ، سعی کنید یک لایه ضخیم کرم مرطوب کننده، وازلین یا بالم لب روی خط مویتان بمالید.
  • در حین رنگ کردن مو، اگر رنگ به پوستتان برخورد می کند آن را سریع پاک کنید. می توانید از یک سواب پنبه ای یا پد یا پارچه مرطوب استفاده کنید. پاک کردن فوری رنگ از روی پوست از رنگ گرفتن آن جلوگیری می کند.

اگر هیچکدام از روش ها برای پاک کردن لکه رنگ از روی پوستتان موثر واقع نشد، به یک متخصص رنگ مو مراجعه کنید. آن ها می توانند با استفاده از مواد مخصوصی به راحتی رنگ مو را از روی پوستتان پاک کنند.

نرگس شریفی

شما تجربه استفاده از کدام روش را داشته اید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

منبع: healthline

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 18 میانگین: 3.2]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
1 دیدگاه
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
Eli

سلام تونر بهترین پاک کننده بود

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: