لاک زدن ناخن کوتاه ساده

آموزش لاک زدن ناخن کوتاه ساده در خانه با ترفندهای حرفه‌ای

ارسال به دیگران:

لاک زدن از آن دسته کارهایی است که برای خانم‌ها نوعی تفریح محسوب می‌شود و از انجام آن لذت می‌برند. اما این اشتباه در ذهن آن‌ها شکل گرفته است که برای زدن لاک حتما باید ناخن‌های بلندی داشته باشند. شاید فکر می‌کنید که زیبایی لاک روی ناخن کوتاه به اندازه ناخن بلند نیست. اما این کاملا اشتباه است. شاید شما شیوه صحیح لاک زدن ناخن کوتاه را نمی‌دانید.

احتمالا عمده فعالیت شما در طول روز به کمک دستانتان انجام می‌شود مانند آشپزی، شستشو، نگهداری از کودک، کارهای اداری و … . به همین خاطر همواره ناخن‌های خود را کوتاه می‌کنید. ممکن است فعالیت‌های شما باعث انجام این کار شده است. یا حتی ممکن است در اثر این فعالیت‌ها دوام لاک‌هایتان تنها یک روز باشد.
ما در این مطلب اصولی‌ترین آموزش لاک زدن ناخن کوتاه را برای شما فراهم کردیم تا بتوانید زیبایی ناخن‌هایتان را حفظ کنید. همچنین در ادامه راهکارهایی برای افزایش ماندگاری لاک برای شما تهیه کرده‌ایم.

آموزش طراحی ناخن
آموزش طراحی ناخن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

آموزش لاک زدن ناخن کوتاه

این روزها توجه خانم‌ها به ناخن‌هایشان نسبت به گذشته افزایش یافته است. آن‌ها به کمک روش‌هایی مانند کاشت ناخن یا ساخت ناخن مصنوعی سعی می‌کنند ناخن‌های خود را بلند کنند. یا حتی برای ناخن‌های طبیعی خود از تکنیک کاور ناخن استفاده می‌کنند.

ممکن است بنا به دلایلی ناخن‌هایتان را همواره کوتاه نگه‌می‌دارید. این دلایل هر چه که باشد نباید مانع زیبایی شما باشد. گاهی ممکن است این دلایل مربوط به فعالیت روزانه شما باشد.
اما در اکثر مواقع به دلیل عمر کوتاه لاک‌ها روی ناخن‌هایتان، تمایلی به لاک زدن ندارید. در این حالت قطعا ترفند لاک زدن ناخن کوتاه را نمی‌دانید.

در این مسیر باید به مواردی دقت کنید تا در نهایت ناخن‌های زیبایی داشته باشید. در ادامه آموزش لاک زدن ناخن کوتاه ساده در خانه را ببینید تا لاک‌هایی به زیبایی تکنیک ژلیش ناخن داشته باشید.

مراحل لاک زدن ناخن کوتاه در خانه

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم در این مطلب قصد داریم مراحل لاک زدن ناخن کوتاه در خانه را به شما بیاموزیم. در ادامه می‌توانید فیلم لاک زدن ناخن کوتاه را ببینید. همچنین توضیحات مربوط به ترفند لاک زدن ناخن ساده را بخوانید.

توجه داشته باشید برای لاک زدن ناخن کوتاه شیک باید وقت صرف کنید. پس سعی کنید در این مسیر عجله نکنید. زیرا مدت زمان لازم برای این تکنیک در صورتی که اصولی انجام شود، حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه خواهد بود. در این صورت لاک‌هایتان تا یک هفته بدون لب‌پر و پاک شدن باقی می‌مانند.

لاک زدن ناخن کوتاه دخترانه

مراحل آماده سازی ناخن‌ها

در این مرحله باید چندین کار انجام دهید تا برای لاک زدن ناخن های کوتاه آماده شوید. در ادامه به این موارد اشاره می‌کنیم. سعی کنید این مراحل را به ترتیب انجام دهید.

۱- تمیز کردن ناخن‌ها: در ابتدای مسیر و قبل از هر کاری باید ناخن‌های خود را تمیز کنید. اگر از قبل روی ناخن‌هایتان لاک دارید باید در این مرحله اقدام به پاک کردن آن‌ها کنید.
برای این کار بهتر است از پد‌های استونی استفاده کنید. این پدها بهتر از استون عمل می‌کنند و در عین حال معایب استون را ندارند.

بهتر است بدانید که در صورت استفاده مداوم از استون به خصوص انواع قوی آن، ناخن‌هایتان دچار آسیب‌های جدی می‌شوند. پس بهتر است هر چه سریع‌تر پدهای لاک‌پاک‌کن را جایگزین کنید.

حتی اگر روی ناخن‌هایتان از قبل لاک ندارید، بهتر است آن‌ها را با لاک‌پاک‌کن‌ها تمیز کنید تا آلودگی‌ها و چربی اضافه ناخن گرفته شود.

۲- سوهان کشی: بعد از تمیز کردن ناخن‌ها باید آن‌ها را مرتب کنید. برای این کار باید عملیات سوهان‌کشی را انجام دهید. برای این کار بهتر است از سوهان با دندانه نرم استفاده کنید. سوهان‌های زبر یا فلزی ممکن است باعث شکستگی در ناخن‌هایتان شوند.

برای سوهان کشیدن بهتر است از اطراف ناخن آغاز کنید. فرم اطراف ناخن را ایجاد کنید. سپس به سمت وسط ناخن حرکت کنید. سعی کنید در این مسیر، فشار دست‌هایتان زیاد نباشد. زیرا ممکن است باعث آسیب به ناخن‌ها شود.

۳- آبکشی دست‌ها: در نهایت دست‌های خود را بشویید تا ذرات ریز روی ناخن‌ها شسته شوند.

آماده سازی ناخن

زیرسازی ناخن

بعد از این که فرم ناخن‌هایتان را مشخص کردید، نوبت به زیرسازی آن‌ها می‌رسد.

اگر ناخن‌هایتان مستعد قارچ و التهاب هستند، بهتر است در این مرحله از یک ضد قارچ مرغوب استفاده کنید. ضدقارچ‌ها در واقع موادی هستند که معمولا در شیشه‌هایی مانند لاک قرار دارند.
برای استفاده از آن باید قلم موی مخصوص آن را به مواد آغشته کنید. سپس مواد را روی سطح ناخن بمالید.

بعد از گذشت یک دقیقه ضد قارچ خشک می‌شود و باید به مرحله بعدی برویم.

در ادامه باید از بیس کُت استفاده کنید. بیس کت ماده‌ای به غلظت لاک یا کمی غلیظ‌تر است که در شیشه‌هایی مانند شیشه لاک عرضه می‌شود. این محصول به عنوان لایه‌ای در زیر لاک زده می‌شود تا از ناخن در برابر لاک محافظت کند. همچنین باعث می‌شود لاک به محکمی به سطح ناخن بچسبد و از از لب‌پر شدن آن جلوگیری می‌کند.

برای استفاده از بیس کت باید مقداری از آن را به وسیله قلم‌مو بردارید. مقداری از ماده را روی سطح ناخن و در نزدیکی ریشه ناخن قرار دهید. سپس مواد را از آن قسمت به سمت لبه ناخن هدایت کنید.
در این مرحله دقت کنید که مواد به هیچ وجه با کوتیکول برخورد نداشته باشند.

احتمالا نام بیس کت را زمانی که طراحی ناخن پا و دست خود را به سالن‌های زیبایی می‌سپارید، شنیده‌اید. توجه داشته باشید که این بیس کت با ماده‌ای که در سالن‌های زیبایی و برای ناخن‌های کاشت شده استفاده می‌شود، متفاوت است.
محصولی که در منزل استفاده می‌کنید در مجاورت هوا خشک می‌شود. این در حالیست که بیس‌کت مورد استفاده در سالن‌ها فقط توسط دستگاه UV خشک می‌شود.

زدن بیس کت

طرز لاک زدن ناخن کوتاه

حال که ناخن‌ها برای زدن لاک آماده شده‌اند، نوبت به آموزش طرز لاک زدن ناخن کوتاه می‌رسد. مدل لاک زدن برای ناخن های کوتاه، مهمترین مرحله در دوام و زیبایی ناخن است. برای این کار طبق دستورالعمل زیر پیش روید.

۱- ابتدا باید مواد موجود در شیشه لاک را ترکیب کنید. برای این کار بهتر است شیشه را به سرعت تکان ندهید. کافیست شیشه را داخل دستتان با ملایمت بچرخانید تا مواد با هم مخلوط شوند.

۲- قلم لاک را به مقداری از مواد آغشته کنید. لبه قلم را به پوشه ظرف بکشید تا مقادیر اضافه به درون ظرف برگردد.

۳- قلم را به سمت ریشه ناخن نزدیک کنید. کمی پایین‌تر از کوتیکول و دقیقا در وسط ناخن، یک قطره از لاک را روی سطح ناخن قرار دهید.

۴- به دنبال آن، کمی قلم را روی ناخن فشار دهید. سپس به سمت لبه ناخن بکشید.

آموزش کاشت ناخن
آموزش کاشت ناخن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

۵- حالا نوبت به کناره‌های ناخن است. برای این کار قلم را به ریشه نزدیک کنید. آن را طوری تنظیم کنید که با کشیدن قلم، تمامی بخش‌های کناری ناخن را دربربگیرد.

۶- قلم را روی ناخن قرار دهید و به صورت منحنی به سمت لبه ناخن هدایت کنید.

این کار را برای سمت دیگر ناخن نیز انجام دهید.

۷- در نهایت قلم را چند بار روی ناخن بکشید تا هیچ اثری از قلم‌مو نماند.

حالا باید منتظر باشید تا لاک خشک شود.

۸- بعد از این که لاک خشک شد، می‌توانید لایه دیگری از لاک نیز بزنید. این کار به دوام بیشتر لاک کمک می‌کند. یکی از ترفندهای اموزش لاک زدن ناخن کوتاه زیبا همین مورد است.
البته توجه داشته باشید؛ در صورتی که مایل نیستید نتیجه نهایی ضخیم باشد، بهتر است هر دو لایه را نازک بزنید.

۹- بعد از خشک شدن لایه دوم می‌توانید به کمک انواع مختلفی از طرح لاک برای ناخن کوتاه، زیبایی آن‌ها را بیشتر کنید. پیشنهاد ما استفاده از طرح ناخن تابستانی و طرح ناخن فانتزی می‌باشد.

لاک زدن ناخن کوتاه

پاک کردن قسمت های اضافی

بعد از این که لایه دوم لاک نیز پاک شد نوبت به تمیزکاری می‌رسد. ممکن است در طول مراحل، مقداری از لاک به اطراف ناخن وارد شده باشد. در این حالت ممکن است کوتیکول یا حتی پوست اطراف ناخن شما رنگی شده باشد. در این مرحله باید اطراف ناخن را تمیز کنید.

برای این کار به قلم‌موی سرتخت و اریب‌شکل احتیاج داریم. توجه داشته باشید که قلم باید کاملا تمیز باشد.
اگر قلم در دسترس ندارد، می‌توانید از گوش‌پاک‌کن نیز استفاده کنید.

قسمت سر قلم یا گوش‌پاک‌کن را به استون آغشته کنید. مقدار اضافی آن را با دستمال بگیرید.
آن را به اطراف ناخن بکشید تا لاک‌ها را پاک کند.

تمیز کردن ناخن

زدن تاپ کُت

مرحله نهایی در آموزش لاک زدن ناخن ساده، استفاده از تاپ کت است. در واقع این بخش، مرحله تکمیلی در روش لاک زدن ناخن کوتاه می‌باشد که باعث دوام بیشتر لاک می‌شود.

تاپ کت ماده‌ای شفاف و بی‌رنگ است که در شیشه‌هایی مانند شیشه لاک عرضه می‌شود. این مواد که غلظتی مشابه بیس‌کت دارد در آخرین مرحله استفاده می‌شود.

این ماده علاوه بر دوامم بیشتر لاک، باعث درخشندگی آن‌ها نیز می‌شود. البته اگر تاپ‌کت در دسترس نبود می‌توانید از برق ناخن نیز استفاده نمایید. توجه داشته باشید که برق ناخن و تاپ کت با یکدیگر متفاوت هستند.

تاپ کت زدن

یکی دیگر از ترفندهای افزایش ماندگاری لاک به بعد از خشک شدن آن‌ها مربوط می‌شود. برای این کار لازم است لاک و تاپ‌کت ناخن‌هایتان به طور کامل خشک شود.

بعد از آن یک ظرف آب سرد به همراه چند قطعه یخ آماده کنید. حالا ناخن‌های خود را درون ظرف قرار دهید. بهتر است به مدت سه دقیقه صبر کنید. بعد از این، شما تمام ترفندهای دوام بیشتر لاک را روی ناخن‌هایتان پیاده کرده اید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم اصول و تکنیک‌هایی که در طرز صحیح لاک زدن مطرح است را به شما آموزش دهیم. شما می‌توانید با استفاده از این مراحل و نکات، عمر لاک‌های زیبای خود دو چندان کنید. به طوری که تا یک هفته یا بیشتر بدون تغییر باقی بماند. البته این زمان بستگی به میزان فعالیت شما دارد.

مراحل ویدیویی که در بالا برای شما آماده کردیم، طریقه زدن لاک برای ناخن‌های کوتاه دست را آموزش می‌دهد. شما می‌توانید تمامی این مراحل را برای ناخن‌های پا نیز انجام دهید تا نتیجه نهایی مانند ژلیش پا به دست آید.

مهشید عزت پوری

شما تا به حال تجربه لاک زدن ناخن کوتاه را داشتید؟ در این مسیر از چه ترفندی استفاده کردید؟ خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید.

منبع: opi

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 11 میانگین: 4.4]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
2 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
هلیا

من همیشه با ناخن بلند لاک میزن، کوتاه سخته

جوجو

خوب بود ولی کمی سخته

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: