دلایل سفید شدن مو در جوانی

دکلره چیست و چگونه انجام می‌شود؟ + روش‌های سفید کردن مو در خانه

ارسال به دیگران:

در میان تمام رنگ‌های فانتزی که امروزه برای مو استفاده می‌شود، رنگ سفید مانند رنگ مو آبی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. همواره بسیاری از جوانان می‌خواهند موهای خود را سفید کنند و یکی از رنگ موهایی است که استایل شیک و فانتزی را در موها به وجود می‌آورد. دکلره کردن مو یکی از روش های سفید کردن مو است که با پاک کردن رنگ مو از روی ساقه مویتان آن را به رنگ سفید تبدیل می کند و بهتر است برای ماندگاری بیشتر این رنگ مو روش‌های مراقبتی از رنگ موهایتان را از یاد نبرید. در ادامه مطلب درباره دکلره و روش های سفید کردن مو بیشتر توضیح می دهیم.

آموزش رنگ و مش
آموزش رنگ و مش دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

برای سفید شدن موی سر چه کنیم؟

برای سفید شدن موی سر چه کنیم؟

همانطور که قبل‌تر گفتیم یکی از اصلی‌ترین روش‌ها برای سفید شدن مو دکلره کردن مو است، با این روش می‌توانید رنگ موهای خود را به شکل زیبایی تغییر دهید. البته از عوارض دکلره کردن مو نباید غافل شد و بهتر است در فاصله زمانی‌های زیاد از این ترکیب شیمیایی استفاده کنید. روش دیگر برای روشن شدن، و نه سفیدی موها استفاده از مواد طبیعی مانند آبلیمو برای مو است که در انتهای مطلب چند مورد از آن را می‌خوانید. از دیگر راه حل‌هایی که می‌توانید در نظر بگیرید شامپو رنگ مو است البته باید در نظر داشت که این نوع رنگ کردن مو موقتی است و ماندگاری طولانی ندارد.

دکلره چیست؟

دکلره چیست؟

سفید کردن مو یک روش شیمیایی رنگ کردن مو است که رنگ‌ موها را از بین می‌برد. سفید کردن مو توسط یک عامل قلیایی اتفاق می‌افتد و کوتیکول مو را باز می‌کند. بعد از آن اکسیداتیو است که به مو نفوذ می‌کند و ملانین طبیعی مو (رنگ طبیعی موهایتان) را از بین می‌برد. هر چه این ماده را مدت طولانی‌تری روی موها نگه دارید رنگ موهایتان روشن‌تر می‌شود. نسبت به رنگ موی طبیعی شما دکلره مو می‌تواند به رنگ زرد یا قرمز روشن تغییر کند و در نهایت به بلوند پلاتینی روشن برسد.

مواد لازم برای سفید کردن مو

مراحل دكلره كردن مو
  • پودر دکلره
  • کرم اکسیدان
  • تونر مو
  • شامپوی نرم کننده
  • برس، کاسه و حوله تمیز

مراحل دکلره کردن مو

پودر دکلره را آماده کنید و با توجه به روش مصرف نوشته شده روی جلد آن، ترکیب پودر را درست کنید.

مرحله اول

مرحله اول-مواد گذاری مو

ابتدا موهایتان را به ۶ قسمت تقسیم کنید. برای دکلره کردن از پشت موهایتان شروع کنید و ریشه موهایتان را دکلره بزنید، سپس فویل را زیر موهای خود قرار دهید و مواد را با برس رنگ مو به موهایتان بکشید و فویل را تا کنید. حالا یک قسمت دیگر از موهایتان را جدا کنید، از ریشه‌ها شروع به مواد گذاری کنید و مانند قبل زیر موهای خود فویل بگذارید و در موهایتان مواد بگذارید و بعد فویل را تا کنید. برای اینکه مواد بهتر در موها نفوذ کنند کمی موهایتان را شانه بکشید. به همین ترتیب تا قسمت بالایی پشت موهای خود را مواد دکلره بزنید.

مرحله دوم

مرحله دوم-برداشتن فویل‌ها از مو

حالا قسمت جلویی موهایتان را به همین ترتیب مواد گذاری کنید. وقتی تمام قسمت‌های موی خود را تمام کردید نیم ساعت صبر کنید تا مواد روی سرتان بماند در ادامه به ترتیب فویل‌ها را از سرتان بردارید. برای تمیزی کار با هر بار برداشتن فویل روی موهایتان برس بکشید. وقتی تمام فویل‌ها را برداشتید موهایتان را بشویید و شامپو بزنید.

مرحله سوم (پایانی)

مرحله سوم (پایانی)-استفاده از تونر مو

در این مرحله چون رنگ موها به زردی می‌زند از تونر مو استفاده کنید. به این صورت که ابتدا ریشه‌های قسمت جلو و پشت موی خود را تونر بزنید و بعد تمام قسمت موهایتان را با برس رنگ مو به تونر آغشته کنید. بعد از ۲۰ دقیقه موهایتان را بشویید و شامپو بزنید. برای تقویت موهایتان می‌توانید از ماسک مو استفاده کنید.

نکات اساسی هنگام دکلره کردن مو

نحوه دكلره كردن مو در خانه

برای اینکه بهترین نتیجه را از دکلره کردن موهایتان به دست آورید رعایت نکات زیر کمک زیادی به شما می‌کند و باعث تمیزتر شدن کارتان می‌شود.

۱- چک کردن مداوم موها

هنگام دکلره مدام باید مو را کنترل کنید. برای این کار، تکه ای از مو را جدا کنید و بکشید اگر کش آمد بلافاصله باید مو را بشویید زیرا مو دیگر مقاومت ندارد و مکث بیشتر باعث سوختگی مو می شود.

۲- استفاده نکردن از پلاستیک برای پوشاندن مو

بعد از دکلره مو را با پلاستیک نپوشانید زیرا مو زیر پلاستیک به حالت خفگی در می‌آید و آسیب می‌­بیند.

۳- تأثیر موی ضخیم و نازک در دکلره مو

مدت زمان دکلره مو ثابت نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد یکی از این موارد این است که موی ضخیم‌تر در مدت طولانی تری دکلره می­‌شود.

۴- محدودیت استفاده از دکلره مو

برای نتیجه بهتر و وارد شدن کمترین آسیب به بدن بهتر است در زمان پریود یا حاملگی دکلره کردن مو را به کلی فراموش کنید.

۵- تست آلرژی قبل از دکلره

نکته اساسی برای استفاده از مواد شیمیایی مخصوصاً موادی که فرمول‌های قوی دارند انجام تست آلرژیک است به همین منظور دکلره را قبل از استفاده تست کنید تا از آلرژی زا نبودن آن مطمئن شوید.

روش های طبیعی برای روشن شدن مو

نحوه دكلره كردن مو

۱. بابونه و آبلیمو

ترکیب بابونه و آبلیمو می­‌تواند یک روشن کننده قوی برای مو باشد. این ترکیب را روی موهایتان اسپری کنید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. حداقل دوبار در هفته این کار را تکرار کنید.

۲. سرکه سیب و عسل

مخلوط سرکه سیب و عسل نیز می‌­تواند یک روشن کننده برای موی شما باشد. یک قابلمه را با آب و عسل روی حرارت قرار دهید تا بجوشد.

هنگام جوش خوردن سرکه سیب را اضافه نمایید. و این ترکیب را ده دقیقه روی موهای خود قرار دهید. و سپس آبکشی کنید.

سخن پایانی

از موهای روشن خود مراقبت کنید. چه از سفید کننده‌های شیمایی استفاده می‌کنید یا یک روشن کننده طبیعی مانند آبلیمو موهایتان به مراقبت ویژه‌ای نیاز دارد تا رنگ در مو بماند. موهای خود را با نرم کننده بشویید تا موهایتان نرم و لطیف بماند. موهای سفید شده بیشتر مستعد خشکی و شکنندگی هستند بنابراین پس از شستن موهایتان بهتر است از ماسک موی ترمیم کننده استفاده کنید تا به تقویت موهایتان کمک کند و از رنگ موهایتان محافظت کند.

مریم فرجی

آیا شما با سفید کردن مو با دکلره موافق هستید؟ خوشحال میشویم نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: kidshealth

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 3.3]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: