آرایش اسموکی چیست و چطور انجام می شود؟ یک روش ساده و کاربردی

ارسال به دیگران:

بعضی از سبک‌های آرایش به ما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را برای مهمانی‌ یا مراسم‌های مهم داشته باشیم. آرایش اسموکی یا دودی یکی از این سبک‌های جذاب است. در آرایش اسموکی بر چشم‌ها تأکید می‌شود و زیبایی آن‌ها را دوچندان می‌کند. به طور مثال با رژ لب قرمز، آرایش چشم اسموکی و لباس مشکی کوتاه استایل خاصی خواهید داشت. البته اگر آرایش‌ ملایم‌تر مد نظرتان است، آرایش چشم روباهی پیشنهاد ما به شماست. در ادامه مطلب در مورد اینکه آرایش اسموکی چیست و نحوه انجام آن بیشتر توضیح داده‌ایم با ما همراه باشید.

آموزش میکاپ
آموزش میکاپ دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

آرایش چشم اسموکی چیست؟

به دلیل استفاده از سایه چشم تیره و خط چشم تیره به این تکینک آرایش اسموکی (دودی) می‌گویند. به طور معمول سایه‌های مشکی و خاکستری رنگ‌های متداول این آرایش هستند. البته از رنگ‌های دیگر پالت سایه هم استفاده می‌شود؛ بسته به سبک آرایش و نوع سلیقه فرد طیف‌های تیره دیگر نیز محبوبیت خود را دارند.

آرایش اسموکی چیست

شما می‌توانید از رنگ‌های گرم، سرد و رنگ‌های رنگین‌ کمانی تیره برای آرایش اسموکی‌تان استفاده کنید. این ترکیب رنگ‌های زیبا آرایش شما را متفاوت‌تر می‌کند. همچنین در متدهای جدیدتر، گاهی اوقات از سایه چشم‌های متالیک مانند نقره‌ای، طلایی و مسی برای گوشه چشم استفاده می‌شود تا جذابیت بیشتری ایجاد کند.

برای آرایش اسموکی چه لوازمی استفاده کنیم؟

لوازم آرایش مورد نیاز آرایش اسموکی

مواردی که در ادامه می‌خوانید وسایلی مهم برای آرایش چشم اسموکی هستند.

۱- پرایمر چشم یا کانسیلر

۲- مداد چشم تیره رنگ مانند مشکی یا قهوه‌ای

۳- یک پالت سایه که خصوصیات زیر را داشته باشد:

سایه چشم که به عنوان رنگ پایه عمل کند. سایه چشم با رنگ تیره‌تر برای عمق بخشی به چشم و یک سایه متالیک که تضاد زیبایی با رنگ تیره ایجاد کند.

۴- یک ریمل که پوشش دهی خوبی به مژه‌هایتان بدهد.

دانستن ویژگی‌های انواع ریمل، برای انتخاب هر چه بهتر این وسیله آرایشی به شما کمک می‌کند.

آموزش آرایش اسموکی

آرایش اسموکی شاید تکینیک سختی به نظر برسد اما به راحتی روی صورت اجرا می‌شود. در ادامه مطلب برای دیدن آموزش گام به گام آرایش اسموکی با ما همراه باشید.

۱- آماده سازی چشم

ویدئو شماره ۱- آماده سازی چشم

ابتدا از پرایمر چشم یا کانسیلر به عنوان پایه در پلک خود استفاده کنید. پلک و استخوان نزدیک به ابروی خود را با کانسیلر پوشش دهید. این کار باعث تغییر پیدا نکردن آرایش در طول روز می‌شود. بعد از کانسیلر یا پرایمر چشم، سایه میانی را در پلک خود پخش کنید.

سایه میانی اصلی‌ترین قسمت چشمتان خواهد بود. این سایه ظاهر اصلی چشمتان را نشان می‌دهد. برای ظاهری زیباتر پیشنهاد می‌شود از سایه قهوه‌ای که نه خیلی تیره باشد و نه خیلی روشن یا سایه بژ استفاده کنید.

۲- پلکتان را با سایه‌ بپوشانید

ویدئو شماره ۲- سایه زدن به پلک

در این مرحله نوبت به سایه اصلی که انتخاب کرده‌اید می‌رسد. سایه تیره‌تر را به بالای چشم خود بزنید ولی به تمام پشت چشمتان پخش نکنید. برای این سایه، بیشتر به قسمت بیرونی چشم خود تمرکز کنید و به حالت نیم دایره سایه چشم بزنید. همین کار را برای قسمت پایینی چشمتان انجام دهید. سایه تیره را به صورت نیم دایره پخش کنید. دقت داشته باشید تا سایه به داخل چشم و نزدیک بینی پخش نشود.

۳- به چشمتان خط چشم و ریمل بزنید

ویدئو شماره ۳- خط چشم و ریمل

در این مرحله خط چشم را داخل و بالای چشم خود بکشید. لازم نیست نگران خراب شدن خط چشمتان باشید؛ با ادامه آرایش این نقص‌ها برطرف می‌شود. این بار سایه تیره‌تر را به بالا و روی خط چشمتان پخش کنید. تنها به قسمت بیرونی چشم سایه بزنید و براش را نیم دایره حرکت ندهید. در مرحله آخر مژه‌های خود را ریمل بزنید و قسمت پایینی مژه‌هایتان هم با ریمل حجم دهید.

آموزش خودآرایی
آموزش خودآرایی دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

در آرایش اسموکی چه رنگی برای سایه چشم مناسب‌تر است؟

آرایش اسموکی شاین

اگر آرایش اسموکی کلاسیک مدنظرتان است، برای سایه میانی رنگ‌های مشکی، خاکستری و سورمه‌ای بهترین انتخاب هستند. همچنین برای آرایش‌های با تم روشن‌ سایه‌های قرمز تیره، بنفش و سبز گزینه‌های خاصی محسوب می‌شوند.

در آرایش اسموکی برای به وجود آوردن جلوه بیشتر از رنگ‌هایی که مکمل‌ سایه‌های دیگر هستند استفاده کنید. اگر در مرحله قبل آرایش کلاسیک را انتخاب کرده‌اید رنگ‌های طلایی و نقره‌ای انتخاب‌ عالی به شمار می‌روند. برای آرایش تم روشن نیز سایه‌های صورتی، نارنجی و آبی ترکیب خوبی خواهد بود.

جذاب‌ترین عکس‌های آرایش اسموکی

در ادامه چند آرایش اسموکی زیبا از سلبریتی‌ها و مدل‌های دیگر را مشاهده می‌کنید. برای اجرای این آرایش‌ها از سبک‌ها و ترکیب رنگ‌های زیبایی در سایه چشم، رژلب و رژگونه استفاده شده است.

عکس آرایش اسموکی
عکس آرایش اسموکی کیرا ناتلی
آرایش اسموکی ساده
آرایش چشم سلبریتی‌ها
آرایش اسموکی صدف بیوتی
آرایش اسموکی صدف بیوتی
آرایش اسموکی دخترانه
میکاپ اسموکی
آرایش اسموکی لایت
آرایش اسموکی لایت
آرایش اسموکی عروس
میکاپ با سایه و رژ لب براق
میکاپ اسموکی جذاب
میکاپ اسموکی جذاب

تاریخچه آرایش اسموکی

این سبک از آرایش به دوران مصر باستان بر می‌گردد. مصری‌ها علاقه زیادی به استفاده از لوازم آرایشی در زندگی روزمره خود داشتند. آن‌ها با استفاده از سرمه چشم و پودر سنگ‌های معدنی خرد شده، جذابیت زیادی در چشمان خود ایجاد می‌کردند. عقیده دیگر آن‌ها برای آرایش چشمشان، جلوگیری از عفونت چشم و دور کردن ارواح شیطانی بود.

آرایش اسموکی الیزابت تیلور

الیزابت تیلور در فیلم کلئو پاترا با سایه چشم آبی تیره و خط چشم پررنگی که در گریم خود استفاده کرد باعث مورد توجه قرار دادن این آرایش در صنعت مد شد. بعد از آن بازیگران دیگری هم از آرایش اسموکی برای فیلم‌های خود استفاده کردند. مانند میشل فایفر که گریم جالبی در فیلم بازگشت بتمن داشت.

با گذشت زمان آرایش اسموکی محدود به فیلم‌های سینمایی نشد و بازیگران و خواننده‌ها از این آرایش در مراسم‌های مهم هم استفاده کردند. مانند کیرا ناتلی، جنیفر لوپز و بیانسه که به خاطر آرایش اسموکی خیره کننده‌شان مورد توجه زیادی قرار گرفتند.

آرایش اسموکی تیره

سخن پایانی

با توجه به تمام مدل‌های آرایشی متنوع، آرایش چشم اسموکی با تکنیک خاص خود به هر نوع چهره‌ای زیبایی می‌بخشد. همچنین با تنوعی که در اجرای این آرایش وجود دارد، با هر لباس و پوششی هماهنگ می‌شود. در سال‌های اخیر هزاران سلبریتی انواع مدل‌های آرایش اسموکی را انجام داده‌اند و تغییرات جالبی در آن به وجود آورده‌اند. بنابراین ایده‌های زیادی از این آرایش‌ها می‌توان گرفت.

منبع: who.com.au

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 8 میانگین: 4]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
2 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
ناهید عطایی

مطالب خیلی عالی و جذاب بود

رویا کریمی

ناهید عزیز، سپاس از همراهی شما🌹

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: