مانیکور روسی چیست

مانیکور روسی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

ارسال به دیگران:

رسیدگی به ناخن‌ها از جمله مسائل مهم در زیبایی خانم‌هاست. مانیکور ناخن یکی از روش‌های پرمخاطب در بین خانم‌هاست که قابل استفاده برای ناخن‌های طبیعی و کاشت شده است. در این روش، ناخن‌های شما مرتب شده و زیبایی آن‌ها دوچندان می‌شود. این تکنیک به دو روش خیس و خشک تقسیم می‌شود. مانیکور روسی یکی از زیرمجموعه‌های مانیکور خشک است که وقت زیادی نیز از شما نمی‌گیرد و همواره به عنوان سریع‌ترین تکنیک مانیکور شناخته می‌شود.
اگر مایل به دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید و انتخاب بهترین تکنیک برای زیبایی ناخن‌ها برای شما مهم است، مطالعه ادامه این مطلب را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

آموزش طراحی ناخن
آموزش طراحی ناخن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

مانیکور روسی چیست؟

این روزها استفاده از انواع روش‌های کاشت ناخن رواج زیادی دارد و شما را ترغیب به انجام آن می‌کند. اما در این بین برخی افراد ناخن‌های طبیعی خود را دوست دارند و مایل هستند کمی آن‌ها را مرتب کنند. در این حالت پیشنهاد ما استفاده از مانیکور است. این روش به شما کمک می‌کند تا ناخن‌های خود را مرتب کنید. همچنین استفاده از این روش یکی از مراحل آماده‌سازی ناخن برای کاشت است.

مانیکور به دو بخش خیس و خشک تقسیم می‌شود. مانیکور خیس با استفاده از آب، مواد طبیعی و ترکیبی از نمک‌های معدنی انجام می‌شود. انجام این تکنیک نیازمند صرف زمان زیادی در سالن‌های زیبایی است. اما در روش خشک می‌توانید بهترین نتیجه را در کمترین زمان به دست آورید.

تکنیک خشک دارای دو روش است. یکی از این روش‌ها با استفاده از ابزارهای دستی مانند نیپر و پوشر انجام می‌شود. روش دوم با استفاده از سوهان برقی انجام می‌شود که با نام مانیکور روسی شناخته می‌شود. لازم به ذکر است که این تکنیک به عنوان سریع‌ترین و بهترین روش در انجام مانیکور شناخته می‌شود که علاوه بر افزایش سرعت عمل، بهترین نتیجه را برای شما ایجاد می‌کند.

مانیکور روسی

در مانیکور روسی از سوهان برقی و انواع سرسوهان‌های شنی استفاده می‌شود. شما با استفاده از سوهان برقی می‌توانید به راحتی ناخن‌ها را مرتب کنید. سرسوهان میخی شنی استفاده شده در این روش به جدا کردن کوتیکول از سطح ناخن کمک می‌کند. در نهایت می‌توانید با استفاده از سرسوهان توپی تمامی پوست‌های اطراف ناخن را از بین ببرید.

اما در طی این تکنیک چه اهدافی را دنبال می‌کنیم؟
در ادامه به بخش‌های مختلف این تکنیک و مزایای آن اشاره نموده‌ایم.

مزایای مانیکور روسی

در این تکنیک اهدافی برای زیبایی هر چه بیشتر ناخن‌های شما دنبال می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

فرم‌دهی به ناخن

در ابتدای کار و پیش از اجرای مراحل اصلی می‌توانید با استفاده از سوهان دستی، ناخن‌های خود را به فرم دلخواه شکل دهید. اگر ناخن بلند دارید و می‌خواهید قد آن‌ها را کوتاه کنید بهتر است از ناخن‌گیر برای این کار استفاده کنید.

اگر ناخن‌های شما طبیعی است، بهتر است در این مرحله از سوهان‌هایی با دندانه‌های ملایم استفاده کنید. استفاده از سوهان‌های نرم با گریت ۲۴۰-۶۰۰ می‌تواند برای این کار مناسب باشد. استفاده از سوهان‌های زبر باعث کاهش استقامت ناخن‌های شما می‌شود.

مزایای مانیکور روسی در زیبایی ناخن

مرتب کردن کوتیکول ناخن

کوتیکول ناخن لایه‌ای از سلول‌های مرده پوست است که در اطراف ناخن قرار دارد. این لایه از ماتریکس ناخن در برابر نفوذ باکتری‌ها جلوگیری می‌کند. به همین خاطر یکی از مهم‌ترین بخش‌های ساختار ناخن است. علاوه بر این، کوتیکول ناخن نقش بسزایی در سلامت و زیبایی ناخن شما دارد.

به دلیل اهمیت نقش این بخش از ناخن، مراقبت از آن بسیار اهمیت می‌یابد. در مانیکور روسی با استفاده از سرسوهان میخی شنی می‌توانید این بخش را از ناخن جدا کنید. این کار علاوه بر حفظ سلامت کوتیکول ناخن و کمک به رشد آن، به زیبایی هر چه بیشتر ناخن‌ها نیز کمک می‌کند.

از بین بردن پوست‌های اضافی اطراف ناخن

پوست‌های اضافی اطراف ناخن برای تمام افراد آزاردهنده است. در این حالت به از بین بردن آن با روش‌های مختلف روی می‌آوریم. احتمالا شما نیز تجربه کندن آن‌ها و ایجاد زخم در اطراف ناخن را داشته‌اید. مانیکور روسی در این بخش به کمک شما می‌آید تا به صحیح‌ترین روش ممکن بتوانید پوست‌های اضافی اطراف ناخن را از بین ببرید.

در این تکنیک با استفاده از سرسوهان مخروطی شنی می‌توانید پوست‌ها و کوتیکول ناخن را از سطح ناخن جدا کنید. در نهایت با کمک سرسوهان توپی شنی پوست‌های اضافی را از بین ببرید.

نتیجه نهایی مانیکور روسی به همراه لاک

تقویت ناخن

در انتهای تکنیک مانیکور روسی می‌توانید از انواع روغن‌های گیاهی برای تقویت ناخن و ریشه آن استفاده کنید.
استفاده از روغن نارگیل و روغن زیتون در این تکنیک بسیار رایج است. با تداوم در این کار مطمئنا بعد از مدتی شاهد تغییر اساسی در رشد ناخن‌ها و سلامت پوست اطراف ناخن خواهید بود.

جلوگیری از ایجاد زخم

احتمالا برای شما نیز پیش آمده که بخواهید پوست‌های اضافی اطراف ناخن را از بین ببرید. ممکن است این کار را با ابزار نادرست انجام دهید و به پوست خود آسیب وارد کنید.

حتی در مواردی تجربه آسیب به پوست یا کوتیکول در مانیکورهای خشک گزارش شده است. در این موارد حتی با استفاده از نیپر، ممکن است پوست شما به شدت دچار آسیب شود. دلیل این امر نیز به استفاده غیراصولی از نیپر برمی‌گردد.

اما در مانیکور روسی از ابزارهای بی‌خطری همچون سرسوهان‌های شنی استفاده می‌شود. ناخن‌های شما در طول انجام این تکنیک، همواره در تماس با سرسوهان‌هایی است که کمترین خطر را برای پوست و ناخن شما دارد. به همین خاطر می‌توانید با خیالی آسوده، زیبایی ناخن‌های خود را به این تکنیک بسپارید.

آموزش کاشت ناخن
آموزش کاشت ناخن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

مراحل مانیکور روسی

حال که با این تکنیک آشنا شده‌اید نوبت به آن رسیده تا مراحل مانیکور روسی را نیز آموزش ببینید. برای این کار نیاز به ابزار زیر دارید.

ابزار لازم برای مانیکور روسی

  • سوهان دستی ریز
  • سوهان برقی
  • انواع سرسوهان شنی (میخی، مخروطی و توپی)
  • پوشر (عقب زن)
  • روغن کوتیکول یا روغن‌های گیاهی به دلخواه

مرحله اول

در ابتدا اگر ناخن‌های شما لاک دارند بهتر است آن‌ها را پاک کنید. برای این کار می‌توانید از پدهای لاک پاک کن استفاده نمایید. استفاده از استون در طولانی مدت ممکن است باعث آسیب به بافت ناخن شود و به مرور زمان سطح‌ترین لایه ناخن را از بین ببرد. به همین خاطر توصیه می‌کنیم از این پدها برای پاک کردن لاک استفاده کنید.

اگر ناخن‌های شما کاشت شده باید ابتدا به ریمو ناخن اقدام کنید. البته این مورد در صورتی انجام می‌شود که بخواهید از این به بعد از ناخن‌های طبیعی خود لذت ببرید.

بعد از این نوبت به اصلاح ناخن‌ها می‌رسد. در این حالت اگر می‌خواهید قد ناخن‌های خود را کوتاه کنید بهتر است از ناخن‌گیر استفاده کنید. در تمام مراحل دقت کنید که اصول بهداشتی به طور کامل رعایت شود. زیرا سهل انگاری در این مورد ممکن است باعث ایجاد قارچ ناخن شود.

سپس از سوهان دستی برای فرم دادن به ناخن استفاده کنید. در این مرحله باید فرم دلخواه را ایجاد کنید. توصیه می‌کنیم از ابزار اصولی برای این کار استفاده کنید. در این بخش به دلیل حساسیت ناخن‌های طبیعی بهتر است از سوهان‌های زبر یا فلزی استفاده نکنید. استفاده از سوهان با سطح نرمی ۲۴۰-۶۰۰ بهترین انتخاب است.

مرحله اول – فرم دهی به ناخن

مرحله دوم

حال نوبت به جدا کردن کوتیکول از سطح ناخن است. در این مرحله می‌توانید از سرسوهان میخی شنی با نوک تیز استفاده کنید تا این کار را به بهترین نحو انجام دهید. توجه داشته باشید که بهتر است هندپیس را روی ناخن بخوابانید تا به لایه‌های ناخن آسیبی وارد نشود.

بعضی افراد برای آسیب کمتر به بافت کوتیکول، ابتدا با استفاده از پوشر اقدام به عقب زدن کوتیکول می‌کنند. اما توصیه ما این است که از این روش برای ناخن‌های استفاده کنید که کوتیکول آن‌ها چسبندگی زیادی با سطح ناخن دارد. در صورتی که کوتیکول در حالت عادی خود قرار دارد، استفاده از سوهان برقی معقولانه‌تر به نظر می‌رسد.

در ضمن شما می‌توانید این کار را با انواع سرسوهان میخی، مخروطی و دامنی انجام دهید. اما توجه داشته باشید که بهترین نتیجه را از سرسوهان‌هایی که نوک تیزی دارند، خواهید گرفت.

مرحله دوم – جداکردن کوتیکول

مرحله سوم

بعد از جدا کردن کوتیکول نوبت به از بین بردن پوست‌های اضافی می‌رسد. اگر در خاطر داشته باشید در روش دستی مانیکور خشک، در این مرحله از نیپر برای جدا کردن پوست‌ها استفاده می‌شد. استفاده از نیپر توسط افراد کم‌تجربه ممکن است باعث بروز آسیب به پوست و ناخن شود. حتی در مواردی نیز ممکن است افراد حرفه‌ای در کار با این ابزار دچار مشکل شوند.

استفاده از سرسوهان توپی شنی در مانیکور روسی، امن‌ترین روش برای از بین بردن پوست‌های اطراف ناخن است. این روش به شما کمک می‌کند با کمترین زحمت، پوست‌های اضافی را جدا کنید. تنها کافیست سرسوهان توپی را روی هندپیس نصب کنید. سپس روی پوست‌های اضافی بکشید. این کار را تا جایی ادامه دهید که اثری از پوست اضافه باقی نماند.

توصیه می‌کنیم در این مرحله از سرسوهان توپی با نوار قرمز استفاده کنید. این نوع سرسوهان کمترین آسیب را به پوست می‌زند و در دسته ملایم‌ترین سرسوهان‌ها قرار دارد.

نکته دیگر در انتخاب این سرسوهان، استفاده از بزرگترین نوع آن است. هر چقدر توپی این سرسوهان بزرگتر باشد، شما می‌توانید راحت‌تر و سریع‌تر پوست‌های اضافی را جدا کنید.

مرحله سوم – جداکردن پوست‌های اضافی

مرحله آخر

در نهایت اگر مایل به لاک زدن هستید، می‌توانید این کار را انجام دهید. مطمئن باشید که نتیجه نهایی و زیبایی لاک‌های شما، بسیار بهتر از زمانی است که مانیکور روسی انجام نداده‌اید.

اگر استفاده از لاک را لازم نمی‌دانید، استفاده از انواع روغن برای تقویت ناخن را توصیه می‌کنیم. می‌توانید از روغن کوتیکول برای تقویت پوست‌های اطراف ناخن استفاده کنید. همچنین مصرف انواع روغن گیاهی در طولانی مدت، به تقویت و حفظ سلامت ناخن‌های شما کمک می‌کند.

مرحله آخر- روغن زدن به ناخن و پوست

سخن پایانی

مانیکور روسی به عنوان سریع‌ترین روش برای دیزاین ناخن شناخته می‌شود که به شما این امکان را می‌دهد ناخن‌های خود را به بهترین نحو اصلاح کنید.

در این تکنیک از سوهان برقی و انواع سرسوهان استفاده می‌شود. امروزه این روش به عنوان تکنیکی مطرح در سطح جهانی در حال پیاده‌سازی است که اولین هدف آن حفظ و تقویت سلامت ناخن‌های شماست.

مهشید عزت پوری

شما تا به حال تجربه مانیکور روسی در سالن زیبایی را داشته‌اید؟ خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید.

منبع: nailcarehq

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 8 میانگین: 3.9]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: