مراقبت بعد از ليزر موهاي زائد

7 روش مراقبت بعد از لیزر موهای زائد صورت و بدن

ارسال به دیگران:

لیزر موهای زائد یکی از روش های جدید و موثری در حذف موهای زائد است که امروزه مورد استقبال گسترده ای قرار گرفته است. زیرا یک روش نیمه دائمی محسوب می‌شود و بعد از درمان به مدت طولانی پوستی صاف و بدون مو خواهید داشت. همچنین، این روش بدون درد است و عوارض و خطرات استفاده از تیغ یا اپیلاسیون بدن را برای پوست ندارد. اما توجه داشته باشید که هیچ یک از روش های درمانی و زیبایی کاملا بدون مشکل و عوارض نیستند. بنابراین برای جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی و برای گرفتن بهترین نتیجه از درمان، باید نکات و دستورالعمل های خاصی را رعایت کنید. در ادامه به دستورالعمل های ضروری برای مراقبت بعد از لیزر موهای زائد می‌پردازیم.

آموزش لیزر موهای زائد
آموزش لیزر موهای زائد دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

لیزر موهای زائد و عملکرد آن

همان طور که گفته شد لیزر موهای زائد بدن یکی از محبوب ترین روش‌ها برای از بین بردن موهای زائد است. در حقیقت این روش دومین روش محبوب در دنیاست که مورد استقبال اکثر افراد به ویژه خانم‌ها واقع شده است. در این روش از انواع دستگاه های لیزر استفاده می‌شود که اشعه های پر انرژی را به عمق پوست و ریشه مو ارسال می‌کند. سلول‌های موجود در بافت مو اشعه‌های ارسالی را دریافت می‌کنند که باعث سست شدن پیاز مو و در نهایت باعث از بین رفتن آن‌ها می‌شود. دستگاه های لیزر دارای طول موج های مختلفی هستند که پزشک می‌تواند آن را بر اساس ویژگی‌های پوست و موی شما تنظیم کند.

مراقبت های بعد از انجام لیزر موهای زائد

برای مراقبت بعد از لیزر موهای زائد، باید نکات مختلفی را مد نظر قرار دهید، مانند موارد زیر:

۱. از کمپرس یخ استفاده کنید

بلافاصله بعد از لیزر موهای زائد، می‌توانید برای رفع التهاب و همچنین کاهش ناراحتی و تسکین پوست از قطعات یخ استفاده کنید. برای انجام این کار ابتدا باید قطعات یخ را داخل نایلون قرار داده و درون حوله ای بپیچیدو سپس روی پوست خود بگذارید. حداکثر به مدت ۱۰ دقیقه یخ را روی پوست خود نگه دارید. توجه کنید که استفاده مستقیم از یخ روی پوست باعث تحریک بیشتر پوست می‌شود. از قرار دادن طولانی مدت یخ ها روی پوست و محل عارضه خودداری کنید، زیرا این کار باعث می شود جریان خود در آن ناحیه مسدود شده و روند بهبودی کند شود.

مراقبت بعد از لیزر موی زائد

۲. از گیاه آلوئه ورا استفاده کنید

گیاه آلوئه ورا سرشار از مواد معدنی و مواد مغذی است، همچنین دارای خاصیت ضد التهابی است که به درمان مشکلات پوستی کمک می‌کند. در نتیجه بلافاصله بعد از لیزر موهای زائد می‌توانید از این گیاه استفاده کنید. برای انجام این کار تنها کافی است محتویات داخل برگ گیاه آلوئه ورا را روی ناحیه درمان شده بزنید و اجازه دهید خشک شود. در نهایت بعد از گذشت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه آن را تمیز کنید. انجام این کار ۲ الی ۳ بار در روز بلامانع است.

۳. از قرار گرفتن در برابر نور خوشید خودداری کنید

یکی از دستورالعمل های بسیار مهم بعد از لیزر موهای زائد، محافظت از ناحیه تحت درمان در برابر نور خورشید است. توجه داشته باشید که تنها قرار نگرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید به محافظت از پوست کمک نمی کند، بلکه باید از کرم‌های ضد آفتاب با spf حداقل ۳۰ استفاده کنید و همچنین محل مورد نظر را با پارچه بپوشانید. در صورتی که صورت خود را لیزر کرده اید علاوه بر کرم ضد آفتاب ار کلاه نیز استفاده کنید.

نکته مهم: از مصرف کرم های ضد آفتاب حاوی الکل خودداری کنید.

آموزش اپیلاسیون
آموزش اپیلاسیون دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

۴. حمام، استخر و سونا ممنوع است

حرارت اضافی بعد از انجام لیزر باعث تحریک پوست می‌شود. در حقیقت محل مورد نظر بعد از انجام لیزر بسیار حساس می شود. در نتیجه حرارت اضافی حاصل از حمام، استخر و همچنین سونا باعث تحریک محل تحت درمان خواهد شد. بعد از انجام لیزر از حمام کردن، رفتن به استخر و استفاده از سنا به مدت ۴۸ ساعت به شدت پرهیز کنید. در صورت نیاز به استحمام می توانید از آب سرد یا ولرم استفاده کنید.

مراقبتهای بعد از لیزر موهای زائد صورت

۵. از انجام ورزش های شدید خودداری کنید

انجام ورزش باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و در نتیجه درجه حرارت بدن را افزایش می‌دهد. افزایش درجه حرارت بدن و تعریق باعث تحریک محل تحت درمان می‌شود. در نتیجه به مدت ۴۸ ساعت بعد از انجام لیزر از انجام ورزش‌های شدید خودداری کنید.

۶. از محصولات آرایشی و درمانی استفاده نکنید

بعد از لیزر موهای زائد پوست تحریک شده و مستعد تحریک می‌باشد. بنابراین به مدت ۲۴ ساعت بعد از درمان از محصولات آرایشی و همچنین محصولات درمانی استفاده نکنید، زیرا ممکن است پوست را تحریک کند.

۷. آب زیاد بنوشید

یکی از روش های مراقبت بعد از لیزر موهای زائد، نوشیدن آب فراوان است. این مورد نه تنها بعد از جلسه درمانی به کاهش اثرات منفی لیزر کمک می‌کند، بلکه قبل از آن هم باعث می‌شود پوست شما در طی درمان به اندازه کافی مرطوب باشد و در وضعیت سالم و خوبی قرار بگیرد.

مراقبتهای بعد از لیزر موهای زائد

دستورالعمل های قبل از لیزر موهای زائد

قبل از لیزر موهای زائد باید به موارد مختلفی توجه کنید تا در حین انجام کار مشکل ایجاد نشود و بهترین نتیجه را دریافت کنید. دستورالعمل‌های ضروری قبل از درمان عبارتند از:

  • در صورتی که دارویی خاصی مصرف می‌کنید یا به بیماری خاصی مبتلا هستید، بهتر است قبل از انجام لیزر با پزشک خود مشورت کنید.
  • در صورتی که قبلا برای لیزر موهای زائد اقدام کرده‌اید و نتیجه مورد نظر را دریافت نکرده اید، حتما در این باره با پزشک معالج خود مشورت کنید. اغلب در چنین شرایطی، آزمایش خون جهت بررسی عملکرد هورمون ها تجویز می‌شود. در صورتی که مشکل شما مربوط به هورمون ها و عملکرد آن ها نباشد، مجدد از لیزر برای از بین رفتن موهای زائد استفاده می شود.
  • به مدت ۷۲ ساعت قبل از انجام لیزر موهای زائد از لایه برداری پوست به شدت اجتناب کنید.
  • قبل از شروع درمان، پوست خود را از هرگونه مواد آرایشی پاک کنید.
  • تا یک هفته قبل از لیزر از مصرف آنتی بیوتیک ها خودداری کنید.
نرگس شریفی

منتظر شنیدن نظرات و سوالات شما درباره مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد هستیم.

منبع: mylaser

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 3.7]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: