کوکتل تراپی مو

کوکتل تراپی مو چیست و چگونه انجام می شود؟

ارسال به دیگران:

آیا موهای کم پشتی دارید و از ریزش مو رنج می برید؟ به نظر می رسد راه های مختلفی مانند اوزون تراپی مو، پروتئین تراپی، و حتی ماینوکسیدیل برای مو را امتحان کرده اید، اما جوابی نگرفته اید. بسیاری از مواقع ریزش مو و سایر مشکلات مربوط به مو به کمبود مواد مغذی در بدن ما برمی گردد. در چنین شرایطی که فولیکول های مو به اندازه کافی مواد مغذی دریافت نمی کنند، کوکتل تراپی مو می تواند بهترین راه حل باشد. این روش مشکلات خاص مو را هدف قرار می دهد و ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز را به ریشه مو می رساند. به این ترتیب ریزش مو متوقف شده، موهای نازک ضخیم تر و تقویت می شوند.

آموزش صافی و احیای مو
آموزش صافی و احیای مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

اگر درباره این روش درمانی مو اطلاعات زیادی ندارید، این مطلب را از دست ندهید. ما شما را به طور کامل با روش کوکتل تراپی مو، مزایا و معایب آن آشنا می کنیم و درباره مراقبت های بعد از آن توضیح می دهیم. با ما همراه باشید.

کوکتل تراپی مو چیست؟

کوکتل ها مواد جدیدی نیستند. درواقع به ترکیب چند ماده مفید برای اهداف مختلف را کوکتل می گویند. مانند کوکتل پدیکور که طرز تهیه آن در دوره آموزش پدیکور و پارافین تراپی آموزش داده می شود. کوکتل تراپی مو یک روش درمانی غیرتهاجمی است که با هدف درمان مشکلات مختلف مربوط به موی سر انجام می شود. در این روش کوکتل های مزوتراپی آماده که شامل انواع ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی مورد نیاز برای تقویت فولیکول های مو است، به پوست سر تزریق می شوند.

این روش به دلیل تاثیر بسیار زیادی که روی رشد و سلامت مو دارد، امروزه به یکی از محبوب ترین روش های تراپی مو تبدیل شده است. با این درمان می توانید فولیکول های غیرفعال را تحریک کنید، آن ها را تغذیه کنید تا رشد موها افزایش پیدا کنند و موها ضخیم تر و سالم تر شوند، و همچنین شوره سر خود را درمان کنید. این روش باید توسط پزشک متخصص و در مطب انجام شود.

اما روش دیگری نیز وجود دارد که با استفاده از درمارولر و در خانه انجام می شود. در این روش نیز از کوکتل های مزوتراپی استفاده می شود. اما کوکتل ها بجای تزریق، از طریق جراحت های ریزی که توسط درمارولر روی پوست سر ایجاد می شود، جذب می شوند. این روش مانند مزونیدلینگ صورت عمل می کند و باعث جذب بهتر کوکتل در پوست سر می شود.

مراحل کوکتل تراپی مو

کوکتل تراپی مو در کراتین چیست؟

کوکتل های کراتینه تخصصی مو شامل ترکیبی از مواد مختلف مانند کراتین، ویتامین ها، مواد معدنی و آمینواسیدهای مختلف هستند که علاوه بر صاف کردن مو باعث تقویت و سلامتی و افزایش ضخامت آن ها می شوند. اگر در اثر رنگ و دکلره مکرر موهای شما آسیب دیده و نازک و شکننده شده است، می توانید از این درمان ترکیبی استفاده کنید تا درمان، احیا و زیبایی را همزمان داشته باشید. روش کوکتل تراپی مو در کراتین با کوکتل های مزوتراپی فرق دارد و بیشتر شبیه به کراتینه کردن مو است. به این ترتیب که درمان فقط روی ساقه مو انجام می شود. کراتین کار شما پس از شستشوی عمیق موها، کوکتل را روی مو می گذارد. پس از مدتی موها را شسته و مواد کوکتل را با سشوار و اتوی مو روی موها تثبیت می کند.

کوکتل تراپی مو چگونه انجام می شود؟

کوکتل تراپی مو به دو روش مختلف انجام می گیرد که در ادامه هر دوی آن ها را توضیح می دهیم:

کوکتل تراپی در مطب:

مراحل کوکتل تراپی مو نیز مانند هر روش درمانی دیگری ابتدا با مشاوره پزشک آغاز می شود. پزشک به شما می گوید که آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر، تصمیم می گیرد که از چه کوکتلی برای رفع مشکلات شما استفاده کند و تعداد جلسات درمانی مناسب را برای شما در نظر می گیرد.

همچنین پزشک به شما توصیه می کند که نکاتی را برای قبل از درمان رعایت کنید. این نکات شامل موارد زیر است:

  • ۲۴ ساعت قبل از درمان از مصرف الکل خودداری کنید.
  • در روز درمان حتما یک وعده غذایی سالم بخورید.
  • دو روز قبل و دو روز بعد از درمان از Retin-A خودداری کنید.
  • دو هفته قبل از درمان از مصرف هرگونه رقیق کننده خون خودداری کنید.

در مرحله بعد پزشک در روز درمان، پوست سر شما را تمیز می کند تا هرگونه آلودگی و چربی پاک شود. همچنین می توان در این مرحله از بی حس موضعی استفاده کرد تا درد بیمار در طی درمان کاهش یابد.

سپس پزشک با استفاده از سوزن های بسیار ظریف، تزریق های متعددی را در کف سر انجام می دهد. الکو و عمق تزریق با توجه به بیمار و تشخیص پزشک متفاوت خواهد بود.

کوکتل تراپی مو در خانه

کوکتل تراپی مو در خانه:

ممکن است پزشک برای تکمیل درمان شما در خانه این روش را توصیه کند. دقت کنید که از کوکتلی که پزشک برای شما تشخیص داده است استفاده کنید و تمام توصیه های لازم را رعایت کنید.

مرحله اول: شستشو

موهای خود را کاملا خیس کنید و با شامپوی مناسب موهای خود بشویید. به هیچ وجه از نرم کننده استفاده نکنید. پس از اینکه مو و پوست سر خود را به طور کامل شستید، موهایتان را خشک کنید.

مرحله دوم: پاکسازی عمیق

از یک محلول پاک کننده قوی چربی پوست سر استفاده کنید. با استفاده از حرکات دایره ای این محلول را به مدت ۵ دقیقه روی پوست سر خود. می توانید بجای این محلول از بتادین نیز استفاده کنید.

مرحله سوم: درمارولر

به آرامی درمارولر را در سرتاسر ناحیه مورد نظر برای درمان بکشید، تا زمانی که پوست سرتان صورتی/قرمز شود. در صورت لزوم فشار بیشتری وارد کنید. در صورت بروز سوزش، بلافاصله متوقف شوید و از ژل آلوئه ورا استفاده کنید.

مرحله چهارم: استفاده از کوکتل

کوکتل مناسب پوست خود را که به صورت آمپول بسته بندی شده است را روی پوست سر خود بریزید و مالش دهید. در صورت بروز هرگونه تحریک، فورا سر خود را با آب سرد بشویید. برخی از برندها مجموعه ای از محصولات را در یک پک ارائه می دهند که باید طبق دستورالعمل روی جعبه از آن ها استفاده کنید.

مرحله پنجم: استفاده از سرم

سرم برای مراقبت بعد از درمان است. یک لایه ضخیم از سرم را روی ناحیه درمان بمالید.

کوکتل تراپی مو چگونه است

مراقبت های بعد از کوکتل تراپی مو

برای اینکه نتیجه بهتری از درمان بگیرید، ضروری است که مراقبت های بعد از کوکتل تراپی مو را به دقت اجرا کنید. این دستورالعمل ها به شرح زیر است:

  • حداقل تا چهار روز پس از تزریق از شستن موهای خود خودداری کنید.
  • حداقل تا ده روز از شنا کردن، سونا یا ماساژ دادن محل درمان خودداری کنید. ناحیه تزریق شده باید به خوبی خشک شود تا بهبود یابد.
  • از مصرف الکل خودداری کنید زیرا اثرات نامطلوبی بر درمان دارد.
  • حداقل ۲ تا ۳ روز از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.
  • پس از درمان ممکن است عوارض جانبی مانند کبودی یا درد خفیف ظاهر شود که در عرض یک هفته از بین می رود.
  • بسته به هر مورد، پزشک ممکن است دستورالعمل های بیشتر یا کمتری را ارائه دهد. بنابراین، توصیه می کنیم برای تضمین موفقیت آمیز بودن درمان خود، دستورالعمل های پزشک خود را دنبال کنید.

مواد کوکتل تراپی مو

نیازهای بیمار و مشکلاتی که دارد تعیین می کند که مواد کوکتل تراپی مو باید چگونه و از چه ترکیباتی باشد. با این حال، برخی از مواد رایج ترین فرمول هایی که اغلب در درمان های مزوتراپی استفاده می شود، عبارتند از:

۱. ویتامین ها

ویتامین‌های ضروری مانند بیوتین (ویتامین B7)، پانتنول (ویتامین B5) و اشکال مختلف ویتامین B کمپلکس اغلب برای تقویت سلامت و رشد مو استفاده می‌ شوند.بیوتین برای رشد سلولی، تولید اسیدهای چرب و متابولیسم اسیدهای آمینه ضروری است و به مبارزه با ریزش مو و تغییر رنگ زودرس مو کمک می کند. همچنین سایر ویتامین های گروه ب نیز در بهبود گردش خون در پوست سر، افزایش رطوبت، و کاهش التهاب و شوره موثر هستند.

۲. مواد معدنی

مواد معدنی مانند روی و آهن که در حفظ سلامت پوست سر و حمایت از عملکرد فولیکول مو نقش دارند. آهن به عنوان یک جزء اساسی بسیاری از پروتئین ها و آنزیم ها، تأثیر مستقیمی بر روی مو دارد، به طوری که انواع خاصی از آلوپسی اغلب با افزایش آهن اصلاح می شوند. علاوه بر این، آهن برای تشکیل کراتین ضروری است، بنابراین بر ظاهر سالم پوست، ناخن و مو تأثیر می گذارد.

مواد کوکتل تراپی مو

۳. دکسپانتنول

این ماده جزء طبیعی پوست و مو بوده و به سرعت از طریق پوست جذب شده و به ویتامین B5 تبدیل می شود. این ماده به دلیل قدرت مرطوب کنندگی بالای خود جایگاه خوبی در فرمولاسیون کوکتل های مو دارد. سطح رطوبت در لایه شاخی پوست را افزایش می دهد، از دست دادن آب از طریق اپیدرم را کاهش می دهد و نرمی و قابلیت ارتجاعی طبیعی پوست را حفظ می کند.

۴. آمینو اسید

کراتین پروتئین ضروری در ساختار مو است که باعث افزایش استحکام، و سلامت و زیبایی موهای شما می شود. اسیدهای آمینه مانند آرژنین و سیستئین بلوک های سازنده این پروتئین مهم برای ساختار و رشد مو هستند.

۵. اسید هیالورونیک

این ترکیب آبرسان به حفظ رطوبت پوست سر و سلامت مو کمک می کند. رطوبت پوست سر برای افزایش حالت ارتجاعی آن ضروری بوده و به کاهش التهاب و خارش کمک می کند.

۶. پپتیدها

پپتیدهای خاص ممکن است تولید کلاژن را تحریک کرده و از عملکرد فولیکول مو حمایت کنند.

۷. عصاره های گیاهی

عصاره گیاهانی مانند جینسینگ و جینکو بیلوبا اغلب به دلیل پتانسیلی گخ برای مهار ریزش مو و تقویت رشد مو دارند، برای درمان در نظر گرفته می شوند.

۸. آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین E از فولیکول های مو در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کنند که می تواند به درمان ریزش مو کمک کند.

۹. کوآنزیم ها

اعتقاد بر این است که کوآنزیم Q10 در تولید انرژی سلولی نقش دارد که می تواند برای فولیکول های مو مفید باشد.

کوکتل مزوتراپی مو

۱۰. هورمون ها

برخی از فرمول های مزوتراپی ممکن است شامل هورمون هایی مانند ماینوکسیدیل باشند که برای تحریک رشد مو مفید است.

۱۱. آنزیم ها

ممکن است آنزیم هایی برای تقویت گردش خون و رساندن مواد مغذی به پوست سر اضافه شود.

۱۲. اسیدهای نوکلئیک

ممکن است اجزایی مانند DNA و RNA برای حمایت از ترمیم و رشد سلولی در کوکتل شما گنجانده شوند.

مزایای کوکتل درمانی مو چیست؟

کوکتل درمانی مو مزایای بسیاری دارد که می تواند بسیاری از مشکلات مو و پوست سر شما را درمان کند. در ادامه به برخی از مزایای کوکتل درمانی مو اشاره می کنیم:

۱. درد و دوره نقاهت کم

کوکتل درمانی مو یک روش غیر جراحی است که کمترین درد را دارد. زیرا سوزن هایی که برای تزریق کوکتل ها استفاده می شوند، بسیار نازک هستند. همچنین نیازی به برش، بخیه یا دوره نقاهت طولانی ندارد.

۲. اثربخشی مستقیم و سریع

کوکتل مزوتراپی مستقیماً به لایه مزودرم پوست سر تزریق می شود و دقیقاً ناحیه ای را که فولیکول های مو در آن قرار دارند، هدف قرار می دهد. این روند باعث می شود درمان به سرعت روی ناحیه مورد نظر اثر کند.

فواید کوکتل تراپی مو

۳. تغذیه مو

کوکتل مورد استفاده در این روش درمانی حاوی ترکیبی از ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و سایر مواد مغذی است که فولیکول های مو برای تولید موهای سالم و قوی نیاز دارند. این مواد می تواند باعث رشد موی سالم تر و بهبود بافت مو شود.

۴. افزایش رشد مو

برخی از مواد تشکیل دهنده محلول تراپی مو می توانند گردش خون را در پوست سر بهبود بخشند. جریان خون بهتر به معنای افزایش اکسیژن و رسیدن مواد مغذی به فولیکول های مو است که می تواند باعث رشد مو شود.

۵. درمان شوره سر

این روش درمانی به دلیل استفاده از مواد معدنی و ویتامین های مختلف، به ویژه ویتامین های گروه ب، رطوبت پوست سر را تامین کرده و همچنین درماتیت سبورئیک یا همان شوره سر را درمان می کند.

۶.شخصی سازی درمان

کوکتل های مزوتراپی را می توان با توجه به نیازها و شرایط خاص هر فرد تنظیم کرد. فرمولاسیون این محلول ها اغلب توسط پزشک و بر اساس نوع ریزش مو و اهداف بیمار از درمان تنظیم می شود.

۷. قابل استفاده برای تمام انواع مو

کوکتل تراپی مو را می توان بر روی انواع و رنگ های مختلف مو استفاده کرد. این ویژگی خارق العاده آن را به یک گزینه درمانی همه کاره برای بسیاری از افراد تبدیل می کند.

مراحل کوکتل تراپی مو

دوره درمان کوکتل تراپی چقدر است؟

کوکتل تراپی مو معمولاً طی چند جلسه انجام می شود تا بهترین نتیجه حاصل شود. تعداد جلسات برای هر بیمار و با توجه به نیاز آن ها متفاوت است. قبل از درمان و در جلسه مشاوره پزشک تشخیص می دهد که به چند جلسه درمانی با چه فاصله زمانی نیاز دارید. به طور معمول، ۶ تا ۸ جلسه برای دستیابی به نتایج مطلوب، با فواصل ۱۰ تا ۱۴ روزه بین جلسات ضروری است.

آیا کوکتل تراپی مو درد دارد؟

بله. می توان گفت که علاوه بر بالا بودن هزینه کوکتل تراپی مو، درد عیب اصلی این روش درمانی است. با این حال، همه چیز به آستانه درد هر فرد و ناحیه تحت درمان بستگی دارد. پشت سر و ناحیه گوش حساس ترین نواحی هستند. توصیه می شود که در دوران قاعدگی درمان را انجام ندهید، زیرا در این دوران درد بسیار بیشتر حس می شود. اما به طور کلی قبل از درمان بی حس کننده هایی به پوست سر تزریق می شود که می تواند درد شما را در طول درمان بسیار کاهش دهد.

چه زمانی نبایدکوکتل تراپی مو انجام داد؟

این روش درمانی نیز مانند تمام درمان های پزشکی دیگر برای همه مناسب نیستند. بنابراین باید در جلسه مشاوره تمام سابقه پزشکی و مشکلات و شرایط خود را به دکتر توضیح بدهید تا اگر برای این درمان مناسب نیستید، از انجام آن جلوگیری کند. برخی از شرایطی که شما را برای این روش درمانی نامناسب می کند عبارتند از:

  • بارداری و شیردهی
  • حساسیت فردی به اجزای کامپوزیت
  • قاعدگی
  • اختلالات سیستم غدد درون ریز
  • تومورهای خوش خیم و بدخیم
  • عفونت ها

آیا کوکتل درمانی مو عوارض دارد؟

با اینکه کوکتل درمانی مو اگر توسط متخصص واجد شرایط و با تجربه انجام می شود یک روش ایمن در نظر گرفته می شود، اما با این حال خطرات و عوارض جانبی بالقوه ای وجود دارد که باید از آن ها آگاه باشید. اطلاع کامل از این خطرات قبل از تصمیم گیری برای انجام درمان مهم است. برخی از مهم ترین عوارض کوکتل تراپی عبارتند از:

عوارض کوکتل تراپی مو

۱. درد و سوزش

برخی از افراد ممکن است در حین یا بعد از عمل درد، ناراحتی یا احساس سوزش خفیف را در نقاط تزریق تجربه کنند که در اکثر مواقع موقتی است.

۲. تورم و کبودی

بروز تورم یا کبودی خفیف در محل های تزریق کاملا عادی و رایج است. این عوارض معمولاً خفیف هستند و باید در عرض چند روز فروکش کنند.

۳. عفونت

با اینکه بسیار نادر است، اما خطر بالقوه عفونت در محل تزریق وجود دارد. برای جلوگیری از این مشکل ضروری است که درمان شما توسط یک فرد متخصص و در محیط استریل انجام شود.

۴. حساسیت

برخی از افراد ممکن است به مواد خاصی در کوکتل مزوتراپی حساسیت داشته باشند. واکنش های آلرژیک می تواند از تحریک خفیف پوست تا واکنش های شدیدتر متغیر باشد. ارائه سابقه پزشکی کامل خود به پزشک می تواند این خطر بسیار مهم را به حداقل برساند.

۵. ریزش موی موقت

پس از جلسات درمانی ممکن است ریزش موقت مو را تجربه کنید. این ریزش اغلب نشانه این است که فولیکول های مو تحریک شده اند و موهای سالم تر و قوی تر را جایگزین موهای ضعیف و نازک می کنند.

۶. تغییر در رنگدانه پوست

تغییر در رنگدانه های پوست ممکن است در محل تزریق رخ دهد که منجر به تیره شدن (هیپرپیگمانتاسیون) یا روشن شدن (هیپوپیگمانتاسیون) موقت پوست شود.

به طور کلی، ضروری است که قبل از اقدام برای هرگونه درمانی اطلاعات کامل را درباره آن بدست آورید و با مشورت یک متخصص و آگاهی کامل آن را انجام دهید. به این ترتیب بیشترین مزایا و کمترین عوارض را تجربه خواهید کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: