اوزون تراپی مو

اوزون تراپی مو چیست؟ فواید و عوارض اوزون درمانی برای مو

ارسال به دیگران:

آیا شما هم با ریزش مو یا سایر مشکلات مربوط به مو دست و پنجه نرم می کنید؟ آیا به دنبال درمانی کارآمد، با قیمت مناسب و با کمترین عارضه جانبی برای موهایتان می گردید؟ احتمالا تا کنون نیز روش های زیادی را امتحان کرده اید، مانند اکسیژن تراپی مو، پی آر پی، ویتامینه مو و بسیاری از روش های کلینیکی و خانگی. اما یکی از بهترین و موثرترین روش هایی که می توانید برای حل بسیاری از مشکلات خود به آن اعتماد کنید، اوزون تراپی مو است.

آموزش صافی و احیای مو
آموزش صافی و احیای مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

این روش که در سال های اخیر جای خود را در میان سایر روش های تراپی مو باز کرده است، می تواند شما را از شر بسیاری از مشکلات مو و پوست سرتان مانند شوره سر، ریزش مو، وزی مو و … خلاص کند. اوزون درمانی برای بسیاری از مشکلات سلامتی مورد استفاده قرار می گیرد. اما ما در این مقاله قصد داریم به طور اختصاصی به فواید و معایب آن برای مو بپردازیم و به تمام سوالات شما در این زمینه پاسخ بدهیم.

اوزون چیست

اوزون چیست و چه نقشی در سلامت بدن ما ایفا می کند؟

اوزون یک گاز طبیعی بسیار واکنش پذیر با رنگ آبی کمرنگ و بویی تند است که از پیوند ۳ اتم اکسیژن تشکیل می شود. این گاز در ارتفاعات جو زمین تشکیل می شود و از زمین در برابر اشعه مضر فرابنفش خورشید محافظت می کند. اما علاوه بر طبیعت، می توان آن را در آزمایشگاه نیز سنتز کرد.

همانطور که گفته شد، مولکول اوزون از اتم اکسیژن تشکیل شده است. اکسیژن یکی از حیاتی ترین گازهایی است که وجود آن برای سلامت ما انسان ها و تمام موجودات روی کره زمین ضروری است. کمبود اکسیژن می تواند بیماری ها و مشکلات مختلفی را برای ما ایجاد کند. از این رو، اوزون با رساندن اکسیژن کافی به اندام ها و بافت های مختلف بدن ما می تواند تاثیر قابل توجهی بر سلامت بدن ما بگذارد.

اوزون تراپی چیست؟

اوزون درمانی به فرآیند تزریق گاز ازن به بدن برای درمان بیماری یا زخم گفته می شود. ازن گازی بی رنگ است که از سه اتم اکسیژن (O3) تشکیل شده و برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله آرتریت، بیماری های ویروسی مانند ایدز، سرطان، زخم های عفونی، و تحریک سیستم ایمنی بدن نقش موثری را ایفا می کند.

در سال 2019، سازمان غذا و دارو (FDA) اعلام کرد که اوزون ماده ای سمی است و کاربردهای پزشکی آن اثبات نشده است. اما با این حال، برخی از تحقیقات معتبر دریافته اند که این گاز می تواند برای طیف وسیعی از بیماری ها و همچنین مشکلات مربوط به پوست و مو مفید باشد.

اوزون تراپی مو چیست

اوزون تراپی مو چیست؟

اوزون درمانی مو به طور خاص به درمان مشکلات مختلف مو و پوست سر بوسیله گاز اوزون می پردازد. زمانی که اوزون به پوست سر تزریق می شود، اکسید شده و پپتون هایی را روی ساقه مو ایجاد می کند. سپس یک لایه محافظ دیگر بر روی هر تار مو توسط پپتون ها تشکیل می شود. این کار از مو در برابر شکستگی محافظت و از ریزش آن جلوگیری می کند.

مولکول اوزون همچنین فولیکول های مو را تقویت و جوان می کند که منجر به تغذیه بهتر و تقویت پوست سر و ساقه مو می شود. همچنین گردش خون را بهبود می بخشد و عفونت میکروبی روی پوست سر را کاهش می دهد. علاوه بر این، اوزون تراپی به افزایش حجم موها کمک می کند و مسائلی مانند شوره سر، وزی و موخوره را درمان می کند. در مورد موهای رنگ شده نیز باید بگوییم که این روش درمانی با تقویت پیوند بین رنگ و مو می تواند به ماندگاری رنگ مو کمک کند.

فواید اوزون درمانی مو

در ادامه به مهم ترین مزایای اورون تراپی مو اشاره می کنیم:

فواید اوزون تراپی مو

۱. کاهش ریزش مو

ریزش مو مشکلی است که بسیاری از ما در طول زندگی خود با آن مواجه می شویم. دلایل مختلفی برای ریزش موهای ما وجود دارد از جمله پیری، تغییرات هورمونی، تغذیه نامناسب و عوامل مختلف دیگر. اوزون تراپی با تزریق اکسیژن به پوست سر و فولیکول های مو باعث تقویت سلول ها، بهبود جریان خون و در نتیجه رسیدن مواد مغذی به فولیکول های می شود و به این ترتیب باعث درمان ریزش مو می شود.

۲. درمان شوره سر

همانطور که گفتیم اوزون خاصیت میکروب کشی قوی دارد و همین ویژگی می تواند به درمان شوره سر کمک کند. این ماده قارچ ها و باکتری های پوست سر ما را از بین می برد و به این طریق خارش و پوسته پوسته شدن کف سر ما را درمان می کند.

مزایای اوزون تراپی مو

۳. افزایش حجم و تراکم مو

اوزون از چند طریق می تواند حجم از دست رفته موهای شما را بازگرداند. اولین کاری که این روش درمانی انجام می دهد، تقویت و ترمیم ساقه مو است. به این ترتیب مو ضخامت طبیعی خود را بدست می آورد و موهای شما حجیم و پرپشت دیده می شوند.

دومین مورد، درمان موخوره است. موخوره ساقه موی شما را به اصطلاح می خورد و آن را دوشاخه و به مرور خورد می کند. با این کار موهای شما نازک تر از قبل شده و کم حجم می شوند.

سومین کاری که اوزون با موهای شما انجام می دهد، تقویت رشد مو و درمان ریزش بی رویه آن است. هر سه این عوامل با هم می توانند تاثیر شگفت انگیزی بر افزایش حجم و تراکم موهای شما داشته باشند.

۴. هیدراته کردن مو

موهای خشک بسیار در معرض شکستن و نازک شدن هستند. همچنین دهیدراته بودن مو باعث وزی و کدر شدن آن می شود. اگر می خواهید رطوبت را به موهای خود بازگردانید، اوزون درمانی مو یکی از بهترین روش هاست. اوزون رطوبت را در ساقه موهای شما محبوس می کند و باعث براقیت، شادابی و صاف شدن آن می شود.

فواید اوزون درمانی مو

۵. جلوگیری از سفید شدن مو در جوانی

درست است که بیشترین دلیل سفیدی مو سن و ژنتیک است. اما نرسیدن مواد مغذی به فولیکول های مو نیز می تواند باعث بروز این مشکل شود. اوزون با افزایش جریان خون در رگ های اطراف فولیکول مو،‌ مواد مغذی را به اندازه کافی به پیاز مو می رساند و به جلوگیری از سفید شدن مو در جوانی که به دلایل تغذیه ای ایجاد می شود، کمک می کند.

اوزون تراپی مو چگونه انجام می شود؟

دستگاه اوزون تراپی مو دارای کابینی است که سر و موها درون آن قرار می گیرند. درون این کابین آب با دمای ۴۰ درجه سانتی گراد در جریان است. زمانی که مو در این کابین قرار می گیرد، فلس های مو و منافذ پوست سر باز می شوند و راه ورود مولکول های اوزون به ساقه و ریشه مو را باز می کنند.

در مرحله بعد، مولکول های آب بوسیله امواج فراصوت تجزیه شده و با مولکول های اکسیژن ترکیب می شوند. بدین ترتیب، اتم های اکسیژن وارد ساختار ساقه مو و فولیکول مو شده و تاثیرگذاری خود را آغاز می کنند. در آخر نیز پزشک محوطه داخل کابین را به طور ناگهانی سرد می کند تا فلس های مو را به طور کامل ببندد. این کار باعث می شود اکسیژن در داخل ساختار مو محبوس بماند و فرصت کافی برای تاثیرگذاری داشته باشد.

دستگاه اوزون تراپی مو

عوارض اوزون تراپی مو چیست؟

تزریق اوزون به میزان زیاد می تواند عوارض سمی و خطرناکی برای بدن داشته باشد. به همین دلیل برای انجام اوزون تراپی مو حتما باید به یک پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا بتواند مقدار اوزون مورد نیاز شما را تشخیص دهد.

همچنین، این روش درمانی برای زنان باردار و شیرده، افراد مبتلا به حساسیت پوستی شدید و غیره توصیه نمی شود.

ماندگاری اوزون تراپی مو چقدر است؟

ماندگاری اوزون تراپی مو حدودا بین ۱۰ تا چند هفته است. اما عوامل مختلفی بر میزان ماندگاری اوزون تراپی مو موثر هستند. به عنوان مثال، میزان مشکلات و آسیب دیدگی مو و پوست سر شما می تواند یک عامل تعیین کننده مهم در این مورد باشد. همچنین، مهم است که مراقبت های بعد از اوزون تراپی مو را به دقت انجام دهید تا ماندگاری اثر این روش به بالاترین میزان خود برسد.

کلام آخر

اثربخشی اوزون درمانی مو به سرعت در سراسر جهان شناخته شد. این درمان از ریزش مو جلوگیری می کند و سلامت کلی مو را حفظ می کند. اگرچه اوزون تراپی برای درمان مشکلات پوست سر و مو مفید است، اما در صورت استفاده بیش از حد ممکن است اثرات نامطلوبی داشته باشد. بنابراین، فراموش نکنید که قبل از شروع درمان با یک پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید. همچنین، بسیار مهم است که توصیه های لازم برای مراقبت های بعد از اوزون تراپی مو را از پزشک خود سوال کنید و آن ها را با دقت انجام دهید.

نرگس شریفی

آیا شما تجربه اوزون تراپی مو را داشته اید؟ نظرات و پیشنهادات خود را از طریق کامنت ها با ما در میان بگذارید.

منبع: zoltan-hair

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 8 میانگین: 3.4]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
1 دیدگاه
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
لاله

سلام اوزون تراپي مو موها دقيقا كجا بايد انجام شود و آيا شما آدرسي داريد ؟لطف كنيد ممنون مبشم

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: