واریاسیون بنفش

واریاسیون بنفش چیست و چه تاثیری بر رنگ مو می گذارد؟

ارسال به دیگران:

رنگ کردن مو یک کار حرفه ای و کاملا تخصصی است. به همین دلیل اغلب خانم هایی که در منزل موهایشان را رنگ می کنند، با بدرنگی هایی در موهایشان مواجه می شوند. آرایشگرها معمولا در چنین شرایطی از شامپو آبی یا بنفش یا واریاسیون استفاده می کنند. حتما تا به حال نام واریاسیون را شنیده اید و می دانید واریاسیون چیست. اما آیا می دانید چند نوع واریاسیون وجود دارد و هرکدام چه تاثیری بر رنگ موهای شما می گذارند؟ در این مقاله تمام نکات لازم درباره واریاسیون بنفش را جمع آوری کرده ایم.

آموزش رنگ مو
آموزش رنگ مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

اگر می خواهید درباره این نوع واریاسیون را بیشتر بدانید، نحوه استفاده از آن را یاد بگیرید و با انواع فرمول رنگ مو با واریاسیون بنفش آشنا شوید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

واریاسیون بنفش برای چی خوبه؟

احتمالا برایتان پیش آمده است که پس از رنگ یا دکلره متوجه رگه های زرد و نارنجی در موهایتان شوید. این بدرنگی ها را می توانید با واریاسیون بنفش از بین ببرید. برای درک بهتر این موضوع نگاهی به چرخه رنگ بیندازید. همانطور که در تصویر زیر می بینید، رنگ بنفش در چرخه رنگ در مقابل رنگ زرد قرار دارد. این موضوع نشان دهنده تاثیر این دو رنگ بر یکدیگر است.

بنابراین اگر می خواهید زردی ناخواسته و نازیبای موهایتان را از ببرید، استفاده از رنگ بنفش بهترین گزینه است. علاوه بر این واریاسیون بنفش کمک می کند تا رنگ موهایتان به قرمزی نزند و در ترکیب با رنگ هایی که تناژ قرمز یا بنفش دارند باعث درخشندگی و عمق بیشتر رنگ موهایتان می شود.

ممکن است برایتان سوال باشد که واریاسیون بنفش چه شماره ای است؟ شما می توانید این نوع واریاسیون را با شماره ۰.۹۹ یا E۱۲ تهیه کنید. همچنین لازم به ذکر است که واریاسیون بنفش با رنگ های گروه A و C ، رنگ موی شرابی، بنفش، و رنگ های طیف قرمز به خوبی ترکیب می شود.

واریاسیون بنفش چیست

نحوه استفاده از واریاسیون بنفش

برای استفاده از واریاسیون بنفش لازم است چند نکته را بدانید. اول اینکه واریاسیون ها رنگ های قوی و با خلوص بالا هستند و حتما باید با رنگ یا رنگساژ مو ترکیب شوند. نکته دوم میزان استفاده از واریاسیون است. در این مورد باید از قانون ۱۲ استفاده کنید. به این صورت که شماره رنگ موی اصلی خود را منهای عدد ۱۲ (ثابت جهانی واریاسیون) کنید تا میزان واریاسیون مورد نیازتان بدست بیاید.

پس از اینکه میزان واریاسیون مشخص شد، موهایتان را خوب بشویید اما کامل خشک نکنید. به صورتی که کمی موها نم داشته باشند. سپس ترکیب واریاسیون و رنگ مورد نظرتان را روی موهایتان بمالید و پس از چند دقیقه بشویید.

نحوه استفاده از واریاسیون بنفش

استفاده از واریاسیون بنفش به تنهایی

واریاسیون بنفش را می توانید به تنهایی و بدون رنگ مو استفاده کنید و یک رنگ بنفش فانتزی بسیار جذاب داشته باشید. اما باید بدانید که واریاسیون ها به اندازه رنگ موها ماندگاری ندارند و زودتر از بین می روند. برای استفاده از واریاسیون بنفش به تنهایی، مقداری واریاسیون را (بسته به حجم و قد موهایتان) با ۳ قاشق غذاخوری اکسیدان ترکیب کنید. اگر موهایتان را دکلره کرده اید، برای جلوگیری از آسیب بیشتر چند قطره شامپو نیز به این ترکیب اضافه کنید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی موهای نمدار بگذارید و سپس آبکشی کنید.

واریاسیون بنفش چه شماره ای است

ترکیب واریاسیون بنفش و آبی

واریاسیون بنفش را می توانید برای تاثیر بیشتر با واریاسیون آبی ترکیب کنید. همانطور که در چرخه رنگ مشاهده می کنید، رنگ آبی در مقابل رنگ نارنجی و بنفش در مقابل زرد قرار دارد. اگر در موهایتان رفله های زرد و نارنجی وجود دارد، ترکیب این دو واریاسیون به خوبی می تواند هر دو رنگ ناخواسته را از بین ببرد و یک رنگ زیبا و بدون عیب و ایراد را به شما بدهد.

انواع فرمول ترکیب رنگ مو با واریاسیون بنفش

شما می توانید از واریاسیون بنفش برای یک رنگ موی فانتزی بسیار جذاب و زیبا استفاده کنید. یا اینکه برای گرفتن زردی و بدرنگی موها آن را به فرمول رنگ موی خود اضافه کنید. در ادامه ترکیب رنگ هایی را به شما معرفی می کنیم که در آن ها از این نوع واریاسیون استفاده شده است.

۱. رنگ موی صدفی

رنگ موی صدفی با واریاسیون بنفش

رنگ موی صدفی رنگ بلوند و روشن با زمینه نقره ای است که در آن تناژ بنفش، آبی، صورتی و … بسیار ملایم و براق وجود دارد. ما در اینجا رنگ صدفی با تناژ بنفش را آموزش می دهیم. اضافه کردن واریاسیون بنفش به این رنگ علاوه بر اینکه به زیباتر شدن سایه بنفش آن کمک می کند، بلکه زردی و نارنجی موجود در آن را نیز خنثی می کند. در ادامه با فرمول این رنگ موی زیبا آشنا می شوید.

  • رنگ موی صدفی: یک تیوپ
  • واریاسیون بنفش: یک سانت
  • اکسیدان ۶ درصد: به میزان لازم
  • دکلره پایه ۸ یا ۹

اگر رنگ موی شما تناژ بنفش ندارد، می توانید یک سانت دیگر واریاسیون بنفش به ترکیب اضافه کنید.

۲. شکلاتی فندقی

رنگ مو با واریاسیون بنفش

رنگ موی شکلاتی فندقی رنگ گرمی است که در طیف قهوه ای قرار دارد. این رنگ مو برای کسانی که تن پوست گرم دارد مناسب است. اما چون قهوه ای در ترکیب خود رنگ زرد دارد، می تواند رنگ موی نهایی شما را دچار بدرنگی کند. به همین دلیل بهتر است که از یک واریاسیون ضد زردی در ترکیب خود استفاده کنید.

  • رنگ شکلاتی شماره ۷: یک تیوپ
  • رنگ فندقی شماره ۷: یک چهارم تیوپ
  • واریاسیون بنفش و آبی: یک بند انگشت
  • اکسیدان ۶ درصد
  • پایه ۷ دکلره

۳. رنگ مو بژ عروسکی

رنگ موی بژ‌ عروسکی

این رنگ موی فوق العاده خاص و زیبا انتخاب بسیاری از عروس خانم هاست. زیرا علاوه بر درخشش خیره کننده ای که دارد، روشن و عروسکی است و با بسیاری از رنگ پوست ها تناسب دارد. توجه داشته باشید که داشتن رنگ بژ عروسکی بدون دکلره ممکن نیست و حتما باید موهای خود را به پایه ۸ برسانید. سپس از ترکیب زیر استفاده کنید.

  • نسکافه ای روشن
  • رنگ موی طبیعی شماره ۷
  • رنگ طلایی شماره ۷
  • واریاسیون بنفش: ۲ سانت
  • اکسیدان ۶ درصد

۴. رنگ موی کنفی بژ

ترکیب واریاسیون بنفش با رنگ

رنگ مو کنفی ترکیبی از کرم، طلایی و دودی است که می تواند بسته به رنگی که با آن ترکیب می شود، تناژ سرد داشته باشد یا گرم. کنفی بژ رنگ روشن و گرمی است که نمی تواند انتخاب مناسبی برای پوست های سرد باشد. برای هرچه زیباتر شدن این رنگ ابتدا موهای خود را به پایه ۱۰ برسانید و سپس ترکیب زیر را روی موهایتان قرار دهید.

  • کنفی شماره ۹: ۳۰ میلی لیتر
  • رنگ بژ شماره ۹: ۳۰میلی لیتر
  • دودی شماره ۹: ۲۰ میلی لیتر
  • رنگ سه صفر: ۱۰ میلی لیتر
  • واریاسیون بنفش: یک سانتی متر

منبع: atest-hairstyles

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 3]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: