آنزیم تراپی پوست

آنزیم تراپی پوست چیست؟ مزایا، عوارض و هزینه

ارسال به دیگران:

بسیاری از ما مشکلات و نگرانی های پوستی کوچک و بزرگی داریم که به نظر نمی رسد بتوانیم آن ها را از بین ببریم. احتمالا برای شما هم پیش آمده که تمام محصولات پوستی بازار را استفاده کرده باشید و هیچ نتیجه ای نگرفته باشید. ممکن است در این شرایط از درمان مشکل خود ناامید شوید. اما هنوز یک راه دیگر باقی مانده که تا به حال به آن فکر نکرده اید. آنزیم تراپی پوست. بله! این اسم شاید عجیب به نظر برسد، اما آنزیم ها می توانند یک درمانگر حرفه ای برای پوست شما باشند.

آموزش پاکسازی پوست صورت
آموزش پاکسازی پوست صورت دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

لایه برداری آنزیمی می تواند پوست شما را عمیقا پاکسازی کند و مشکلاتی مانند آکنه، روزاسه، و لکه های پوستی را درمان کند. اگر موضوع برای شما هم جالب شده است، بیایید بیشتر به این روش درمانی بپردازیم. ما در این مطلب تمام آنچه را که باید درباره درمان مراحل آنزیم تراپی پوست، مزای و معایب آن بدانید برای شما جمع آوری کرده ایم. تا انتها با ما همراه باشید.

آنزیم تراپی پوست چیست؟

آنزیم تراپی پوست صورت یک نوع درمان پوستی احیا کننده و ملایم برای شادابی و جوانسازی پوست است. در این روش درمانی از آنزیم های گیاهی برای لایه برداری سلول های مرده پوست، تولید کلاژن، و تسریع چرخه سلولی استفاده می شود. مواد آنزیم تراپی پوست به طور طبیعی از انواع میوه ها بدست می آید و بر خلاف لایه برداری شیمیایی و فیزیکی سایندگی کمی دارد و به همین دلیل برای پوست های حساس نیز قابل استفاده است. این آنزیم ها مویرگ های پوست را تحریک کرده و باعث می شود اکسیژن و خون تازه در پوست جریان پیدا کند و در نتیجه پوستی شاداب با ظاهری جوان تر داشته باشید.

آنزیم تراپی پوست چیه

آنزیم تراپی پوست چگونه انجام می شود؟

به طور کلی ۲ نوع محصول برای لایه برداری آنزیمی وجود دارد که شامل شوینده آنزیمی و ماسک آنزیمی است. در ادامه نحوه استفاده از محصولات آنزیم تراپی پوست و نتیجه آن ها را بررسی می کنیم:

شوینده آنزیمی

این محصول یک فوم حرفه ای آنزیمی برای تمیز کردن کامل پوست و حذف آلودگی هاست که به عنوان یک لایه بردار عمل می کند. کافی است پوست خود را با این فوم بشویید و بعد از مدت زمانی که در دستورالعمل آن نوشته شده آبکشی کنید. پس از خشک کردن پوستتان حتما از آبرسان مناسب استفاده کنید تا دچار خشکی پوست نشوید.

ماسک آنزیمی

ماسک ها رایج ترین لایه بردارها هستند که هم در خانه و هم در سالن ها استفاده می شوند. برای استفاده از این محصول باید پوست خود را به خوبی بشویید. پس از خشک کردن یک بار دیگر با یک تونر پوست یا پاک کننده دیگر تمام منافذ پوست خود را تمیز کنید. سپس ماسک آنزیمی خود را روی صورتتان بمالید و طبق دستور مدت زمانی را صبر کنید. در نهایت با آب ولرم بشویید و با یک کرم آبرسان پوست خود را هیدراته کنید.  

انجام این کار بسیار ساده است و به هیچگونه دستگاه آنزیم تراپی پوست نیازی نیست. اما به دلیل ملایم بودن و آسیب رسانی پایین، می تواند در کنار سایر دستگاه های فیشیال مانند میکرودرم ابریژن یا لیزر استفاده شود.

مزایای آنزیم تراپی پوست

فواید آنزیم تراپی پوست چیست؟

بارزترین مزیت آنزیم ها توانایی آن ها در لایه برداری پوست است. آن ها کراتین موجود در لایه بیرونی پوست را تجزیه می کنند تا سلول های مرده سطح پوست را به آرامی بشکنند. این اتفاق نه تنها منجر به سالم تر و صاف تر شدن پوست می شود، بلکه با جوش ها و لکه ها نیز مبارزه می کند. اما فواید آنزیم درمانی به همینجا ختم نمی شود. در ادامه مهم ترین مزایای این روش درمانی را بررسی می کنیم:

۱. سم زدایی پوست

یکی از مهم ترین آثار درمان آنزیمی پوست صورت تاثیر آن بر غدد لنفاوی و تحریک فرآیند سم زدایی است. این اتفاق شما را از شر سلول های مرده و سموم انباشته شده در پوستتان خلاص می کند. در نتیجه پوستی سالم، شاداب تر و تمیزتر از همیشه خواهید داشت.

۲. اکسیژن رسانی به پوست

آنزیم ها روی مویرگ های سطح پوست تاثیر گذاشته و جریان خون را در آن ها افزایش می دهند. بهبود جریان خون در پوست باعث افزایش سطح اکسیژن رسانی به آن شده که به شفافیت و درخشندگی، تولید کلاژن بیشتر، بهبود رنگ، تولید سلول های جدید، ترمیم و درمان مشکلات پوستی کمک می کند.

فواید آنزیم تراپی پوست

۳. بازسازی پوست

آنزیم ها به تسریع چرخه و ترمیم سلولی کمک می کنند. بنابراین فرآیندهای درمانی طبیعی در پوست نیز سریع تر و موثرتر انجام شده و علائم پیری و آسیب های پوستی در مدت زمان کمتری از بین می روند. به همین دلیل است که آنزیم ها ترکیبات رایج در سرم ها و محصولات ماسک ضد پیری هستند.

۴. جوانسازی پوست

زمانی که پوست شما کلاژن بیشتری داشته باشد، هیدراته باشد، به خوبی تغذیه شود، بتواند به خوبی نفس بکشد، و چین و چروک کمتری داشته باشد، جوان می شود. آنزیم درمانی همه این ها را به پوست شما می دهد و شادابی و زیبایی جوانی را به چهره شما برمی گرداند.

۵. از بین بردن مشکلات پوستی

آنزیم ها درمانگر خوبی برای بسیاری از مشکلات پوستی هستند. این مواد طبیعی با تجزیه رنگدانه‌های اضافی پوست به کاهش لکه ها کمک می‌کنند. با از بین بردن سموم و ناخالصی های حبس شده در منافذ پوست آکنه، جوش زیرپوستی، التهاب و قرمزی را کاهش می‌دهند. همچنین با بهبود اکسیژن رسانی به پوست باعث آبرسانی و کاهش ظاهر اسکارهای پوست می‌شوند.

۶. سفت شدن پوست

همانطور که اشاره کردیم، تولید کلاژن و الاستین پوست در اثر آنزیم درمانی افزایش پیدا می کند. این دو ماده اصلی ترین عوامل سفت شدن و حالت کشسانی پوست هستند. هربار که از یک ماسک آنزیمی استفاده می کنید، تولید کلاژن در سلول ها افزایش می یابد که به مرور زمان باعث سفت شدن پوست صورت شما می شود.

مواد آنزیم تراپی پوست

تفاوت آنزیم تراپی با دیگر روش های فیشیال پوست چیست؟

این روزها شاهد روش های بسیار متنوعی برای پاکسازی پوست هستیم. به عنوان مثال ماسک های طبیعی و ملایم آبرسان، لایه بردارهای شیمیایی، یا دستگاه های مختلف که همگی در دوره فیشیال پوست آموزش داده می شوند. هرکدام از این روش ها مزایا و ویژگی های خاص خود را دارند، اما آنزیم تراپی پوست تفاوت ویژه ای با سایر روش ها دارد که به منبع آن برمی گردد. مواد مورد استفاده در آنزیم درمانی همگی منشا طبیعی داشته که در خود بدن نیز تولید می شوند. بنابراین چیزی خارج از روند طبیعی پوست به آن تحمیل نمی شود و درمانی ملایم و بدون آسیب خواهید داشت.

همچنین، آنزیم ها تاثیر موقت و سطحی روی پوست ندارند. بلکه تاثیر عمیق و ماندگار روی سلول ها می گذارند، عملکرد آن ها را بهبود می بخشند، و در نهایت مشکلات پوست شما از درون و به صورت ریشه ای حل می شود.

آنزیم تراپی پوست مناسب چه کسانی است؟

آنزیم تراپی برای همه انواع پوست مانند پوست حساس، خشک، معمولی، ملتهب و مستعد آکنه مفید است. از آنجایی که آنزیم ها بسیار ملایم هستند، گزینه مناسبی برای افرادی که پوست حساس و مستعد واکنش و قرمزی دارند، محسوب می شوند.

همچنین کسانی که منافذ پوستی باز دارند و سبوم و آلودگی های مختلف در آن ها به دام می افتد، می توانند با استفاده از این روش منافذ پوست خود را به خوبی پاکسازی کنند. اما اگر منافد بسیار عمیق و متراکم بوده و پوست دچار آکنه کیستیک شده باشد، ممکن است آنزیم تراپی برای از بین بردن تمام سبوم و سلول های مرده اضافی به اندازه کافی قوی نباشد. در این صورت استفاده از اسیدهای لایه بردار گزینه بهترین است.

مراحل آنزیم تراپی پوست

بعلاوه متخصصان برای خانم های باردار و کسانی که برای اولین بار لایه برداری می کنند، آنزیم تراپی را پیشنهاد می کنند.

آنزیم تراپی پوست در خانه

بسیاری از افراد برای داشتن پوستی لطیف و درخشان به آنزیم تراپی پوست در منزل روی می آورند. این درمان‌های خانگی با استفاده از قدرت آنزیم‌های طبیعی برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست و نشان دادن لایه جوان و درخشان زیر پوست، گزینه کم خطر و مناسبی هستند. از مزایای انجام این روش درمانی در خانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از مواد طبیعی و ارگانیک
  • مقرون به صرفه
  • ساده و راحت
  • سرعت بالا
  • لایه برداری ملایم

برای انجام پاکسازی پوست با آنزیم ابتدا پوست خود را با شوینده مناسب پوست خود بشویید و کاملا تمیز کنید. سپس لایه بردار آنزیمی را به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید. ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم بشویید. پوستتان را خشک کنید و از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. به همین راحتی!

عوارض آنزیم تراپی چیست؟

درست است که پاکسازی پوست با آنزیم یک روش ملایم و غیرتهاجمی است، اما با این حال هیچ درمانی خالی از ریسک و خطر نیست. بنابراین مهم است که قبل از هر اقدامی، با عوارض و خطرات روش درمانی انتخابی خود آشنا شوید. برخی از مهم ترین عوارض آنزیم تراپی پوست عبارتند از:

معایب آنزیم تراپی پوست

۱. قرمزی و تحریک پوست

با اینکه لایه برداری آنزیمی عموماً سختی کمتری نسبت به لایه برداری شیمیایی دارد، اما ممکن است برخی از افراد دچار قرمزی و سوزش پوست شوند. به ویژه آنهایی که پوست حساس یا مستعد آلرژی دارند.

۲. خشکی و پوسته پوسته شدن

خشکی یا پوسته پوسته شدن پس از لایه برداری یکی دیگر از عوارض جانبی رایج است. لایه برداری با برداشتن خارجی ترین لایه پوست عمل می کند که ممکن است منجر به خشکی موقت و ایجاد پوسته شود.

۳. حساسیت به نور خورشید

لایه برداری با آنزیم می تواند پوست شما را نسبت به نور خورشید حساس تر کند. بنابراین ضروری است که در روز پس از انجام لایه برداری از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل ۳۰ استفاده کنید.

هزینه آنزیم تراپی پوست صورت چقدر است؟

برای انجام لایه برداری آنزیمی مواد متنوع با برندها و کیفیت های مختلفی در بازار موجود است. بنابراین هزینه درمان می تواند بسته به موادی که درمانگر شما استفاده می کند، متفاوت باشد. بعلاوه قیمت آنزیم تراپی پوست با توجه به شهر و منطقه ای که در آن زندگی می کنید و همچنین کلینیک انتخابی شما متغیرخواهد بود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: