پاک کردن لاک ناخن

پاک کردن لاک ناخن بدون استون | انواع روش های ریمو لاک ناخن بدون استون

ارسال به دیگران:

استون خیلی سریع و موثر لاک ناخن های شما را پاک می کند. اما بسیار خشک کننده و خشن است و اغلب باعث خشکی ناخن و ترک خوردن ناخن و کوتیکول های شما می شود. اینجاست که باید به دنبال راه حلی برای پاک کردن لاک ناخن بدون استون باشید. خوشبختانه امروزه لاک پاک کن های غیراستونی بسیاری وارد بازار شده اند که بسیار ملایم هستند و به ناخن و پوست دست شما آسیبی نمی رسانند و انواع لاک ناخن را پاک می کنند. اما بغیر از این محصولات که به طور ویژه برای پاک کردن لاک ناخن ساخته شده اند، روش های دیگری نیز وجود دارد که می توانید به عنوان راه حل جایگزین از آن ها استفاده کنید.

آموزش کاشت ناخن
آموزش کاشت ناخن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

ما در ادامه انواع روش های ریمو لاک ناخن بدون استون را برای شما توضیح می دهیم. اما دقت داشته باشید که هرکدام از آن ها ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشند. لذا توصیه می کنیم که حتما از لاک پاک کن های بدون استون استفاده کنید. یا اگر از لاک ژل استفاده کرده اید، حتما به ناخن کار خود مراجعه کنید تا با روش های اصولی لاک ژل ها را از روی ناخن شما پاک کند. دقت کنید که این روش ها برای پاک کردن لاک ژل کاربرد ندارند و فقط می توانید برای ریمو لاک های معمولی از آن ها استفاده کنید.

استفاده از استون چه ضررهایی دارد؟

هنگامی که در معرض استون قرار می گیرید، این ماده وارد جریان خون می شود و تمام اندام های داخلی را تحت تاثیر قرار می دهد. در صورت قرار گرفتن در معرض غلظت های پایین استون، کبد قادر به تجزیه استون به ترکیبات غیر مضر است که برای تولید انرژی برای عملکردهای طبیعی بدن استفاده می شود.

عوارض استفاده از استون

اما قرار گرفتن در معرض سطوح متوسط یا زیاد استون می‌ تواند چشم‌ ها و سیستم تنفسی را تحریک کند و منجر به سردرد، سبکی سر، گیجی، افزایش ضربان نبض، حالت تهوع، استفراغ، خواب‌آلودگی، بی‌هوشی و احتمالاً کما شود و ممکن است چرخه قاعدگی را در زنان کوتاه کند. بو و تحریک اندام های تنفسی یک سیگنال هشدار برای کمک به جلوگیری از تنفس استون در غلظت های بسیار بالاتر است.

قرار گرفتن در معرض استون همچنین می تواند منجر به آسیب به پوست شود. بنابراین استفاده زیاد آن برای پاک کردن لاک ناخن می تواند به ناخن و پوست شما آسیب برساند.

انواع روش های پاک کردن لاک ناخن بدون استون

در ادامه تمام روش هایی را که می توانید برای پاک کردن لاک ناخن های خود استفاده کنید برای شما شرح داده ایم.

۱. لاک پاک کن های بدون استون

پد لاک پاک کن بدون استون

پدهای لاک پاک کن موثرترین روش غیر استونی برای پاک کردن لاک ناخن است! زیرا این محصولات حاوی روغن‌ های ضروری هستند که باعث آبرسانی و محافظت از ناخن و پوست دست شما می شود. این پاک‌کننده ها نسبت به محلول استون سنتی کمتر ناخن های شما را خشک می کنند.

همچنین لاک پاک کن ها در رایحه های مختلفی تولید می شوند که می تواند پاک کردن لاک ناخن را برای شما به یک کار دوست داشتنی و جذاب تبدیل کند.

۲. الکل مالشی یا محصولات بر پایه الکل

پاک کردن لاک ناخن بدون استون

الکل مالشی یکی از بهترین راه ها برای پاک کردن لاک بدون نیاز به استون است. یک پد آرایشی یا پنبه توپی را به مقداری الکل آغشته کنید و آن را روی ناخن های خود بزنید. اجازه دهید حدود ۱۰ ثانیه بماند و سپس به آرامی آن را به عقب و جلو بمالید. لاک ناخن شما با این روش باید نسبتاً سریع از بین برود.

علاوه بر این، می توانید از محصولات مبتنی بر الکل نیز برای ریمو لاک ناخن خود استفاده کنید. به عنوان مثال اسپری مو، ادکلن ها و ضدعفونی کننده های دست. ضدعفونی کننده ها حاوی ۶۰ درصد الکل هستند و می توانند جایگزین خوبی برای الکل مالشی باشند.

اما اگر می خواهید از اسپری مو، دئودورانت یا ادکلن استفاده کنید، باید مقدار بیشتری از آن را روی ناخن هایتان بمالید. همچنین مدت زمان بیشتری نیز طول می کشد تا بتواند به طور کامل لاک ناخن شما را از بین ببرد. از طرفی خوشایند نیست که ادکلن محبوب خود را که پول زیادی برای آن پرداخته اید، برای این کار هدر بدهید. بنابراین، بهتر است این محصولات انتخاب آخر شما باشند.

۳. خمیردندان

پاک کردن لاک ناخن با خمیر دندان

شاید برای شما هم سوال باشد که چگونه لاک را پاک کنیم با خمیر دندان. درواقع خمیر دندان یک جایگزین عالی برای لاک پاک کن های مبتنی بر استون است، زیرا یک محصول بی ضرر است و در خانه همه ما پیدا می شود. خمیردندان به دلیل داشتن اتیل استات که اغلب در پاک کننده های سنتی لاک ناخن یافت می شود، می تواند لاک ناخن را به خوبی پاک کند.

مقداری خمیر دندان را به اندازه یک نخود روی یک مسواک قدیمی بریزید و روی هر ناخن بمالید. اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ ثانیه روی ناخنتان بماند و سپس با آب گرم تمیز کنید.

می توانید برای تسریع عملکرد خمیردندان، مقداری جوش شیرین را نیز به آن اضافه کنید. اما ممکن است ناخن و پوست دست شما آسیب ببیند. بنابراین ما این روش را توصیه نمی کنیم.

۴. پاک کردن لاک با سرکه و آب پرتقال

پاک کردن لاک با سرکه

سرکه سفید و آب پرتقال به دلیل سطح بالای اسیدی که دارند می توانند برای پاک کردن لاک ناخن ترکیب موثری باشند.

برای پاک کردن لاک ناخن با سرکه، مقدار مساوی آب پرتقال طبیعی را با سرکه در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. با استفاده از یک پنبه توپی، مخلوط را روی ناخن های خود فشار دهید و اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ ثانیه بماند. پس از این مدت متوجه می شوید که لاک نرم شده است. اکنون پنبه را به آرامی روی لاک باقی مانده بمالید تا کاملا پاک شود.

۵. لیمو

پاک کردن لاک با آبلیمو

علاوه بر آب پرتقال، می توانید پاک کردن لاک از روی ناخن با آبلیمو یا لیموی تازه را نیز امتحان کنید. اگر از لیموی تازه استفاده می کنید، قسمت های مرطوب لیمو را به آرامی برای حدود یک دقیقه روی لاک ناخن بمالید. سپس با استفاده از گوش پاک کن یا دستمال کاغذی، باقیمانده لاک را نیز از روی ناخن پاک کنید.

اما در صورت استفاده از آب لیمو، یک تکه پنبه را به آبلیمو آغشته کنید و آن را روی ناخن خود نگه دارید تا لاک نرم شود. سپس می توانید به راحتی پنبه را روی ناخن بمالید تا تمام لاک پاک شود.

۶. پراکسید هیدروژن

ریمو لاک ناخن بدون استون

پراکسید هیدروژن یک ضد عفونی کننده ملایم است که اغلب در محصولات آرایشی برای روشن کردن پوست استفاده می شود. هنگامی که این ماده با آب رقیق می شود، استفاده از آن بر روی ناخن ها بی خطر است، اما بهتر است این کار را در مکانی با تهویه مناسب انجام دهید تا از استنشاق بیش از حد پراکسید هیدروژن جلوگیری شود.

برای رقیق کردن آن، یک قسمت آب را با دو قسمت پراکسید هیدروژن مخلوط کنید. قبل از استفاده خوب محلول را به هم بزنید و سپس روی ناخن هایتان بمالید. پس از حدود ۳۰ ثانیه، لاک نرم شده و می توانید آن را با استفاده از سوهان ناخن به آرامی پاک کنید.

۷. سوهان ناخن

پاک کردن لاک ناخن با سوهان

ممکن است مدتی پس از مانیکور ناخن،‌ لاک ناخن شما به مرور زمان و در اثر قرار گرفتن در معرض عوامل محیطی تکه تکه شده و شروع به ترک خوردن یا ریزش کند. در این صورت ممکن است بتوانید با استفاده از سوهان ناخن باقیمانده لاک خود را پاک کنید. اما این روش ایده آل نیست. زیرا می تواند علاوه بر لاک، لایه سطحی ناخن شما را نیز از بین ببرد. همچنین دقیق نیست و ممکن است نتوانید با سوهان تمام لاک ناخن خود را از بین ببرید.

اگر به هر دلیلی این روش را برای ریمو لاک ناخن خود انتخاب کردید، بسیار مراقب باشید تا به ناخن ها و کوتیکول خود آسیب نرسانید.

نکات مهم برای مراقبت از ناخن ها

بعد از اینکه لاک خود را با روش مناسب پاک کردید، حتماً بیشتر از قبل مراقب ناخن های خود باشید. زیرا از آنجایی که روش هایی مانند مالیدن الکل و ضدعفونی‌کننده دست می‌ تواند باعث کم‌آبی پوست و ناخن‌ ها شود، از روغن کوتیکول برای مرطوب کردن ناخن، کوتیکول‌ ها و پوست اطراف ناخن خود استفاده کنید.

از سوی دیگر، مراقبت از ناخن لزوماً به این معنا نیست که باید محصولات فانتزی خاصی استفاده کنید. کافی است با هر روشی که می توانید ناخن های خود را آبرسانی کنید. برای اینکه پوست و ناخن های شما همیشه هیدراته بمانند، مهم است که در روز به میزان کافی آب بنوشید.

همچنین از روش هایی که سطح ناخن های شما را می خراشند، مانند پاک کردن لاک با قند به هیچ وجه استفاده نکنید. زیرا قند ماده ساینده ای است که علاوه بر لاک ناخن، یک لایه از ناخن شما را نیز از بین می برد.

منبع: coteshop

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: