کاشت ناخن در بارداری

آیا کاشت ناخن در بارداری برای جنین ضرر دارد؟ (نکات فوق العاده مهم)

ارسال به دیگران:

اگر در دوران بارداری هستید، نگران مضرات کاشت ناخن نباشید زیرا به طور کلی کاشت ناخن خطری برای شما ندارد. البته اگر به خاطر بارداری ناخن‌هایتان ضعیف‌تر از قبل شده‌اند بهتر است کاشت ناخن انجام ندهید. ممکن است در این دوران تغییراتی در ناخن‌هایتان به وجود آید. به طور مثال ناخن‌هایتان سریع‌تر رشد کنند و کاشت ناخن برای شما مشکلی نداشته باشد، یا ناخن‌هایتان ضعیف‌ شوند و راحت‌تر از حد معمول بشکنند. در ادامه مطلب در رابطه با کاشت ناخن در بارداری مطالب بیشتری می‌خوانید؛ با ما همراه باشید.

آموزش کاشت ناخن
آموزش کاشت ناخن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

در یکی از مراحل کاشت ناخن برای اینکه سطح ناخن‌هایتان زبر شوند، سوهان کشیده می‌شود و بعد در ناخن‌هایتان کاشت انجام می‌شود، همین عمل ناخن‌های شما را ضعیف می‌کند. بنابراین همانطور که قبل‌تر گفتیم اگر به دلیل بارداری ناخن‌های شما ضعیف‌تر از حد معمول هستند، سوهان کشی شدید ناخن‌ها می‌تواند آسیب بیشتری به ناخن‌هایتان ایجاد کند. همچنین بهتر است از لاک ژل استفاده نکنید زیرا مواد شیمیایی استفاده شده در آن‌ها به خوبی مورد مطالعه و تحقیق قرار نگرفته است.

در انتخاب سالن ناخن به چه مواردی دقت کنیم؟

آیا کاشت ناخن در بارداری مضر است؟

یکی از خطراتی که در انواع کاشت ناخن‌ها یا کاشت ناخن طبیعی وجود دارد عفونی شدن ناخن‌هایتان است. اگر کاشت ناخن‌های شما خیلی بلند و سفت باشند یا اگر ناخن کار از ابزارهایی استفاده کند که به درستی ضد عفونی نشده‌اند این اتفاق رخ می‌دهد و یکی از دلایل ایجاد قارچ ناخن کاشت شده نیز همین موارد است.

برای کاهش خطر ابتلا به عفونت، هنگام انتخاب سالن آرایش می‌توانید موارد زیر را در نظر بگیرید:

۱- اطمینان پیدا کنید که سالن و همه‌ی ناخن کارها دارای گواهی اشتغال به کار هستند.

۲- ناخن کار باید از دستکش یک بار مصرف تمیز و نو استفاده کند.

۳- از ناخن کار بخواهید تا کوتیکول‌های شما را که از سطح ناخن‌‌هایتان در برابر باکتری‌ها و قارچ‌ها محافظت می‌کنند، به جای بریدن تنها به عقب بکشد.

۴- ابزارهای کاشت ناخن باید به درستی در دستگاه استریل کننده اتوکلاو (که از گرما برای از بین بردن باکتری‌ها استفاده می‌کند) استریل شوند.

۵- ابزارهای غیر فلزی و بافرها نباید دوباره استفاده شوند.

۶- حمام پدیکور باید بعد از هر بار استفاده ضد عفونی شود.

۷- در صورت تمایل می‌توانید ابزار‌های ناخن خود را به سالن ببرید.

آیا مواد شیمیایی کاشت ناخن برای بارداری و جنین مضر هستند؟

تأثیر کاشت ناخن در بارداری

سالن‌های ناخن از برخی مواد شیمیایی بسیار قوی مانند تولوئن، فرمالدئید، لیکوئید ناخن و استون استفاده می‌کنند و قرار است در معرض این نوع مواد قرار بگیرید. اما هیچ مدرکی مبنی بر اینکه این مواد شیمیایی می‌توانند برای شما و جنین مضر باشند وجود ندارد. با توجه به اینکه مقدار بسیار کمی از هر ماده شیمیایی جذب پوست و ناخن می‌شود و انتظار نمی‌رود این سطوح کم هنگام قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مشکلاتی برای بارداری شما یا جنین به وجود آورند. با این حال با توجه به حساسیت بیشتر بدن در دوران بارداری احتمال بروز علائم زیر وجود دارد:

تهوع یا سرگیجه

از آنجایی که در دوران بارداری به بخارهای شیمیایی حساس‌تر می‌شوید ممکن است احساس تهوع یا سرگیجه به شما دست دهد، اگر این اتفاق افتاد از ناخن کار خود بخواهید تا چند دقیقه در هوای آزاد نفس بکشید.

قرمزی و حساسیت پوست

آیا کاشت ناخن در بارداری خطرناک است؟

در دوران بارداری پوستتان به راحتی تحریک می‌شود و آسیب پذیرتر است،‌ بنابراین ممکن است برخی از محصولات نسبت به قبل قرمزی یا حساسیت بیشتری ایجاد کنند. به احتمال زیاد خطری برای کودکتان به وجود نمی‌آورد اما بهترین راه حل این است که از محصولات آسیب زا اجتناب کنید یا برای راحتی خود از مواد ملایم‌تر استفاده کنید.

اگر گاهی اوقات از محصولات ناخن در یک سالن با تهویه مناسب استفاده می‌کنید هیچ خطر شدید شناخته شده‌ای برای سلامتی شما به وجود نمی‌آید. چه از آن‌ها در بارداری استفاده کنید و یا به یک سالن زیبایی بروید احتمالاً به اندازه کافی در معرض مواد آسیب زا قرار نمی‌گیرید که باعث نگرانی شوند.

آیا شغل ناخن کاری در دوران بارداری مضر است؟

درباره کاشت ناخن در بارداری

شواهد قطعی مبنی بر آسیب زا بودن مواد شیمیایی کاشت ناخن در حین کار وجود ندارد و اگر ناخن کار هستید و دوران بارداری را سپری می‌کنید، نگرانی برای سلامت جنین خود نخواهید داشت. اما با توجه به اینکه کارشناسان مطمئن نیستند قرار گرفتن در معرض چه مقدار از مواد شیمیایی می‌تواند اثرات نامطلوبی بگذارد، توصیه می‌شود تا زمانی که می‌توانید کمتر در معرض مواد شیمیایی قرار بگیرید. به دلیل شیمیایی بودن مواد بهتر است برخی از اقدامات احتیاطی را در نظر بگیرید که عبارتند از:

۱- پوشیدن وسایل بهداشتی مانند لباس مخصوص، ماسک و دستکش

۲- شستشوی منظم و پاک کردن مواد شیمیایی از روی پوست و کار در محیطی با تهویه مناسب

۳- در صورت امکان با یک متخصص بهداشت یا پزشک در مورد روش‌هایی که کار کردن شما را ایمن‌تر کند صحبت کنید.

اهمیت ریموو کاشت ناخن در دوران بارداری

کاشت ناخن برای جنین

مهم است که به موضوع دیگری در مورد کاشت ناخن در دوران بارداری بپردازیم. هنگام زایمان سزارین ریمو کاشت ناخن از دست و پا قبل از انجام عمل جراحی یک عمل اجباری است. همچنین در زایمان طبیعی هم بهتر است کاشت ناخن خود را ریموو کنید.

در واقع کاشت ناخن می‌تواند مانع از تشخیص رنگ ناخن طبیعی شود، موردی که جزئیات زیادی را در مورد وضعیت سلامتی ما آشکار می‌کند. بنابراین بهتر است چند روز قبل‌ از زایمان کاشت ناخن خود را بردارید.

سخن آخر

همانطور که قبل‌تر گفتیم به طور کلی کاشت ناخن در دوران بارداری برای سلامتی مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما اگر ناخن‌هایتان شکننده و ضعیف شده‌اند بهتر است کاشت ناخن انجام ندهید. از طرفی به موارد بهداشتی سالن مانند تهویه مناسب، استریل بودن ابزارها و … دقت کنید.

منبع: babycenter

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 3.8]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: