لیکوئید ناخن چیست؟

لیکوئید ناخن چیست و چگونه استفاده می شود؟ (نکات خیلی مهم)

ارسال به دیگران:

دنیای مد ناخن با وجود انواع مختلف کاشت ناخن، لاک‌ها و اکسسوری‌های مختلف تنوع زیادی پیدا کرده است. می‌توانید با مدل‌های کاشت ناخن طبیعی، طرح ناخن سفید و بسیاری از طرح‌های دیگر زیبایی ناخن‌هایتان را چند برابر کنید. یکی از ویژگی‌های کاشت ناخن این است که در کنار دیزاین‌های متنوعی که می‌توان روی ناخن‌ها اجرا کرد،‌ می‌توانید تعیین کنید که ناخن‌هایتان کوتاه یا بلند کاشته شود. در این بین مهم است که بدانید دقیقاً چه نوعی از محصولات کاشت ناخن را استفاده می‌کنید. لیکوئید ناخن که به عنوان مونومر نیز شناخته می‌شود، معمولاً با پودر پلیمری ترکیب می‌شود و یک ماده ضروری برای کاشت ناخن اکریلیک است. در ادامه مطلب با لیکوئید ناخن و چگونگی استفاده از آن بیشتر آشنا می‌شوید؛ با ما همراه باشید.

آموزش کاشت ناخن
آموزش کاشت ناخن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

لیکوئید ناخن یا مونومر چیست؟

مونومر ماده‌ای با ترکیب شیمیایی ساده است که قابلیت پلیمریزه شدن دارد. در صنعت ناخن این اصطلاح برای لیکوئید ناخن به کار می‌رود و برای کاشت اکریلیک ناخن یا … استفاده می‌شود. انواع مختلفی از لیکوئید ناخن‌ها یا مونومرها وجود دارد که متداول‌ترین آن‌ها مونومرهای مبتنی بر EMA هستند.

انواع لیکوئید ناخن

لیکوئید ناخن یا مونومر چیست؟

آشنایی با لیکوئیدهای مختلف می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین انتخاب در خرید را داشته باشید و با مراقبت از کاشت ناخن طول عمر کاشت ناخن‌هایتان را بیشتر کنید. انواع لیکوئیدها عبارتند از:

لیکوئید ناخن MMA

استفاده از متیل متا کریلات (MMA) مایع پلیمریزه نشده مونومر در صنعت ناخن ممنوع است زیرا منجر به تولید پلاستیک جامد پلیمریزه سخت می‌شود که برای ساختار ناخن بسیار سخت در نظر گرفته می‌شود. استفاده از مونومر MMA از اواسط سال ۱۹۷۰ میلادی در صنعت ناخن محدود شد. اگر چه این لیکوئید محصولی ممنوع می‌باشد اما همچنان در برخی از سالن‌های غیر استاندارد استفاده می‌شود زیرا هزینه آن به اندازه قابل توجهی کمتر از مونومرهای مبتنی بر EMA است.

لیکوئید ناخن EMA

انواع لیکوئید ناخن

اتیل متا کریلات (EMA) نوعی از لیکوئید ناخن است که در کاشت ناخن اکریلیک استفاده فراوانی دارد. با استفاده از این لیکوئید می‌توانید زمان آماده شدن کاشت ناخن‌ها، انعطاف پذیری، چسبندگی، زرد شدن ناخن، شفافیت، رنگ و بو را کنترل کنید.

بهترین نوع لیکوئید ناخن کدام است؟

به دلیل ترکیبات سمی که در لیکوئید MMA وجود دارد و به این خاطر که استفاده از آن باعث آسیب زیادی به ناخن‌هایتان می‌شود بهتر است از این لیکوئید استفاده نکنید. در مقابل لیکوئید EMA کاملاً ایمن و غیر سمی است و انتخابی ایده آل برای کاشت ناخن محسوب می‌شود. با توجه به اینکه این نوع لیکوئیدها بوی قوی دارند بهتر است هنگام استفاده پنجره‌های اتاقتان را باز کنید تا تهویه مناسبی در جریان باشد.

لیکوئیدها به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

لیکوئید ناخن‌ها چند دسته هستند؟

به طور کلی لیکوئیدها به سه دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه می‌خوانید:

۱- لیکوئید با حداکثر چسبندگی

تقریباً ۲ دقیقه طول می‌کشد تا این نوع لیکوئید خشک شود. برای استفاده از این محصول نیازی به پرایمر ندارید. برای مبتدیان مناسب است و بدون تکنولوژی لیفت می‌باشد.

۲- لیکوئید با سرعت بالا

کاربرد لیکوئید ناخن

این لیکوئید در کمتر از ۲ دقیقه خشک می‌شود. برای انجام هنر کاشت ناخن عالی است و مناسب حرفه‌ای‌ها یا افرادی است که با اکریلیک سریع کار می‌کنند. برای استفاده از این محصول به پرایمر نیاز خواهید داشت.

۳- لیکوئید با سرعت متوسط

این لیکوئید نیز برای مبتدیان انتخاب مناسبی به شمار می‌رود زیرا سرعت خشک شوندگی آن کمی بیشتر از ۲ دقیقه است و مدت زمان زیادی طول می‌کشد. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا برای دیزاین کار روی کاشت ناخن مدت زمان بیشتری در اختیار داشته باشید. همچنین برای ناخن کارهایی که در محیط‌های گرم‌ کار می‌کنند بسیار مناسب است. برای استفاده از این لیکوئید به پرایمر نیاز خواهید داشت.

اهمیت خرید لیکوئید با کیفیت

اهمیت خرید لیکوئید با کیفیت

یک باور رایج این است که کیفیت همه محصولات شبیه به هم هستند اما برخی از تولید کنندگان اقلام ارزان‌تری تولید می‌کنند و محصولات اکریلیک خود را مانند مارک‌های گران قمیت‌تر به فروش می‌رسانند. در حالی که برای محصولات ارزان قیمت از فرمول‌های اولیه با حداقل مقدار مواد تشکیل دهنده تخصصی استفاده می‌شود. افزودنی‌های ویژه مانند اصلاح کننده‌ها، کاتالیزورها و عوامل مرطوب کننده عملکرد و کارایی لیکوئید را افزایش می‌دهند. از طرفی این مواد می‌توانند به طور چشمگیری هزینه زیادی داشته باشند. فروشگاه‌های واسطه اینترنتی و خرده فروش‌ها مرکز توزیع محصولات تجاری بی نام هستند. بنابراین بهتر است برای خرید بهترین مواد ابتدا درباره برند مورد نظر تحقیق کنید و سپس از مراکز مستقیم و توزیع کننده معتبر مواد را تهیه کنید.

لیکوئید ناخن چگونه استفاده می‌شود؟

لیکوئید ناخن چگونه استفاده می‌شود؟

استفاده از لیکوئید ناخن در منزل روش‌ تقریباً آسانی دارد و با کمی دقت و حوصله می‌توانید بهترین نتیجه را به دست آورید و هر زمان که مایل بودید ریمو کاشت ناخن انجام دهید.

آماده سازی وسایل کاشت ناخن

اولین قدم این است که ابزارهای با کیفیت و خوب کاشت ناخن اکریلیک را خریداری کنید. برخی از ابزارهای مورد استفاده شامل لیکوئید ناخن، پودر و برس می‌باشد. همانطور که قبل‌تر گفتیم هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید که برای تهیه‌ی لیکوئید ناخن نوع MMA را خریداری نکنید.

استفاده از تیپ یا فرمر برای ناخن‌ها

استفاده از تیپ یا فرمر برای ناخن

تیپ یا فرمر را روی ناخن‌هایتان قرار دهید. دو ظرف بردارید و لیکوئید ناخن و پودر ناخن را در این دو ظرف جداگانه بریزید. سپس به آرامی برس را در لیکوئید آغشته کنید و روی ناخن‌هایتان بکشید. همچنین مطمئن شوید که پودر را بیش از حد مصرف نکنید، باید نسبت متعادلی بین مواد وجود داشته باشد.

استفاده از ترکیب

با برس به آرامی روی ناخن‌های خود اکریلیک بزنید. همچنین به یاد داشته باشید که بعد از هر ناخن برس را پاک کنید و سپس از مخلوط استفاده کنید. وقتی کاشت ناخن‌هایتان تمام شد اجازه دهید تا خشک شوند. بعد از ۱۰ دقیقه کاشت ناخن اکریلیک شما آماده است. در آخر ناخن‌هایتان را با رنگ لاک دلخواه خود دیزاین کنید و از زیباییشان لذت ببرید.

سخن آخر

توجه به این نکته ضروری است که برای یک کاشت ناخن زیبا و حرفه‌ای استفاده از لیکوئید مناسب حرف اول را می‌زند و عامل کلیدی برای دستیابی به یک مانیکور اکریلیک درخشان و زیبا است. پس از انتخاب بهترین لیکوئید تمام مراحل ذکر شده در بالا را اجرا کنید و ببینید که ناخن‌هایتان زیباتر از همیشه به نظر می‌رسند.

منبع: nsinails

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 3]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: