بافت مو مکزیکی

ساده‌ترین روش بافت مو مکزیکی با مو اضافه و موی طبیعی در منزل

ارسال به دیگران:

بافت مو یکی از تکنیک‌های آرایش مو است که در نقاط و کشورهای مختلف جهان رواج دارد. در بسیاری از مراسمات شاهد آرایش مو به این سبک یا ترکیب آن با انواع شینیون مو هستیم. این مدل‌ها با نام‌هایی مانند بافت مو مکزیکی، هلندی، فرانسوی، بوکسوری و موارد بیشمار دیگر شناخته می‌شوند.

بافت مو در دوران و مناطق مختلفی از جهان مورد استفاده قرار می‌گرفت. به طوری که هر مملکت یا موقعیت جغرافیایی دارای مدل‌های مخصوص به خود بودند.
به عنوان مثال در مصر باستان، چند دسته مو از کنار و بالای گوش بافته می‌شد و در آن از انواع مهره‌های شیشه‌ای و طلایی استفاده می‌کردند. این در حالیست که مدلی که چینی‌ها یا سرخپوستان از آن استفاده می‌کردند کاملا متفاوت بوده است.

بافت مو مکزیکی که به آن بافت مو کف سر نیز گفته می‌شود از مدل‌های جذابی است که هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مطلب می‌خواهیم به آموزش بافت مو مکزیکی روی موهای طبیعی(کوتاه یا بلند) و بافت مکزیکی با موی اضافه بپردازیم. با ما همراه باشید.

آموزش بافت مو
آموزش بافت مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

بافت مو مکزیکی

اگر بخواهیم تاریخچه بافت مو را بررسی کنیم به حدود ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد می‌رسیم. این زمان به دوران باستان مربوط می‌شود. باستان شناسان به استفاده افراد آن دوران از بافت مو، به دفعات زیادی اشاره نموده‌اند. این تکنیک آرایش مو از سیاه‌پوستان به دیگر ملت‌ها منتقل شده و در هر کشوری متناسب با سلیقه افراد آن زمان تغییر کرده است.

بافت مو ابتدا توسط سیاه‌پوستان به وجود آمده و از آن به عنوان نماد قبیله‌ها نیز استفاده می‌شد. به طوری که مدل بافت هر قبیله با قبیله دیگر تفاوت داشت. حتی این مدل به ویژگی‌های قبیله یا فرد نیز اشاره داشت، مانند ثروت، جنسیت، تاهل و … .
شما می‌توانید از این مدل هم به عنوان بافت مو دخترانه و هم پسرانه استفاده نمایید. همچنین می‌توانید این مدل را با بافت مو با کاموا ترکیب کنید تا در نهایت بافت مکزیکی رنگی داشته باشید.

بافت مکزیکی دخترانه

تنوع در مدل‌های این تکنیک مانند بافت مکزیکی رنگی سبب محبوبیت آن در بین اقشار مختلف شده است. همچنین قد موهای نمی‌تواند شما را در اجرا کردن این مدل محدود کند. به طوری‌که بافت مکزیکی موی کوتاه نیز به اندازه موی بلند رواج دارد.

این مدل دارای انواع مختلفی است. امروزه مدل‌هایی مانند بافت کف سری و چهل گیس از مدل‌های پرطرفدار است.
بافت مکزیکی نیز که در اکثر مواقع با نام بافت کف سری شناخته می‌شود در این دسته‌بندی قرار دارد.

در بافت مکزیکی کف سری، موهای شما به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود. سپس با تکنیکی بافته می‌شود به طوری‌که در کف سر کاملا فیکس شود. شما می‌توانید با بافتن موها به این مدل تا مدت‌ها آن را بدون تغییر داشته باشید. دلیل این امر نیز به نوع بافت و گره‌های آن برمی‌گردد که در این مدل بسیار ظریف می‌باشد. به همین خاطر حتی تا یک هفته با وجود شستن موها ممکن است بافت مو خراب نشود.

مراحل بافت مو مکزیکی روی موی طبیعی

شما می‌توانید به راحتی این بافت را در منزل برای خود انجام دهید. اما این اتفاق در گرو این است که مراحل بافت مو مکزیکی را به خوبی یاد بگیرید. البته اگر تا به حال بافت‌های مدل‌دار مو را تجربه نکرده‌اید باید بیشتر حوصله کنید.

بافت مو مکزیکی مدل دار

در ادامه مراحل بافت مو مکزیکی روی موی طبیعی را برای شما آموزش داده‌ایم تا بتوانید به راحتی آن را انجام دهید. توجه کنید که این بافت را می‌توانید برای انواع موهای کوتاه، بلند، صاف و فر انجام دهید. اگر موهایتان کوتاه است، می‌توانید از موی اضافه در این مسیر استفاده کنید. بعد از این آموزش و در ادامه همین مطلب به شما یاد می‌دهیم که چگونه این بافت را با موی اضافه انجام دهید.

شستن موها

سعی کنید قبل از شروع کار حتما موهای خود را به خوبی بشویید. زیرا ممکن است تا چند روز نخواهید موهای خود را باز کنید. به همین خاطر سعی کنید ساقه موهای خود را تمیز کنید. البته شما می‌توانید در این مدت حمام کنید و این کار لطمه‌ای به بافت موها نمی‌رساند اما ممکن است تمام ساقه موها به خوبی تمیز نشود.

اگر موهای شما بسیار مجعد است بهتر است در هنگام شروع بافت، موهایتان کمی نم‌دار باشد. سپس موها را شانه بزنید. در این حالت می‌توانید موهای خود را بهتر کنترل کنید.
همچنین می‌توانید در زمان بافتن مو از ترکیب آب و نرم‌کننده استفاده کنید. در این حالت می‌توانید موها را به خوبی شانه بزنید و به راحتی ببافید.

بافت مکزیکی آماده سازی

دسته‌بندی موها

می‌توانید این مدل را به صورت‌های مختلفی ببافید. در ابتدای کار باید فرق سر را مشخص کنید. برای این کار می‌توانید از شانه با انتهای باریک استفاده کنید.
بعد از تعیین فرق اصلی سر در ادامه آن باید موهای را به بخش‌های مختلفی تقسیم کنید. این بخش کاملا سلیقه‌ایست و با توجه به دیزاین نهایی که در نظر دارید، پیش می‌رود.
یعی کنید موهای تفکیک شده را با گیره از یکدیگر جدا کنید.

بافت مکزیکی تقسیم بندی

بافت مو

از بخش‌هایی که تقسیم کرده‌اید آغاز کنید. برای شروع بافت زدن باید ناحیه‌ای را انتخاب کنید و کار بافت را از محل رویش مو آغاز کنید. اگر تقسیم‌بندی را به درستی انجام داده باشید، این مرحله را می‌توانید به راحتی انجام دهید.

قسمتی از مو را که می‌خواهید ببافید بردارید. آن را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید و آن‌ها را در دست بگیرید.
درست مانند زمانی که بافت مو ساده انجام می‌دهید، ابتدای آن را ببافید.

شروع بافت مکزیکی

بعد از آن یک دسته نازک مو از زیر بخش بافت شده بردارید. آن را به دسته وسطی اضافه کنید. در ادامه یک بافت ساده دیگر بزنید. دوباره دسته‌ای از زیر مو بردارید و به بخش وسط اضافه کنید و ببافید. این کار را تا جای دلخواه خود انجام دهید. شما می‌توانید این کار را تا پشت گردن انجام دهید و بعد از آن را به صورت ساده ببافید.

سعی کنید این بافت را محکم ببندید. زیرا انجام آن زحمت زیادی دارد. در صورت محکم بافتن، می‌توانید آن را تا یک هفته نیز داشته باشید.

اگر می‌خواهید ساده ببافید باید به حجم موهای هر دسته توجه کنید. این حجم باید یکسان باشد تا نتیجه نهایی زیبایی داشته باشد.

ادامه بافت و اضافه کردن مو

محکم کردن مو

بعد از تمامشدن بافت باید انتهای مو را ببندید. برای این کار می‌توانید از کش‌های ریز استفاده کنید. بعد از آن می‌توانید به سراغ بخش بعدی بروید.

همچنین می‌توانید در حین بافت به موهای خود اکسسوری‌هایی مانند مهره اضافه کنید تا زیبایی آن دو چندان شود. اما بافت مکزیکی اصلی به صورت ساده و به دور از تجملات انجام می‌شود.

نتیجه بافت مکزیکی

مراحل بافت مو مکزیکی با موی اضافه

ممکن است موهای شما کوتاه باشد و بخواهید این بافت را با استفاده از موی اضافه انجام دهید. شما می‌توانید در این مسیر از انواع مو اضافه با اندازه‌های مختلف استفاده کنید.

حتی اگر موهای شما بلند است، استفاده از موی اضافه رنگی می‌تواند ایده جذابی باشد. شما می‌توانید با استفاده از رنگ‌های مختلف به مدل موهای خود تنوع ببخشید.

اگر می‌خواهید بافت مکزیکی با موی اضافه انجام دهید، در ادامه به شما یاد می‌دهیم که برای این کار چگونه اقدام کنید.

بافت مو مکزیکی با موی اضافه

۱- ابتدا موهای خود را دسته‌بندی کنید. اگر می‌خواهید موهای خود را مدل‌دار ببافید، در این مرحله باید طرح مورد نظر را پیاده‌سازی کنید.
اگر بار اول است که این بافت را انجام می‌دهید، بهتر است مدل ساده را انتخاب کنید. بعد از چندبار تمرین می‌توانید انواع مدل‌دار آن را نیز امتحان کنید.

۲- بهتر است به موهای خود ژل یا روغن گیاهی بزنید. این کار باعث می‌شود موهای شما با انسجام بیشتری بافته شود.

۳- ابتدا قسمتی از موهای خود را بردارید و آن را به دو دسته تقسیم کنید.

۴- قسمت میانی موی اضافه را مشخص کنید و آن را بین دو دسته مو قرار دهید. توجه کنید که دقیقا وسط موها را روی کف سر قرار دهید تا در نهایت بافت منظم و زیبایی داشته باشید.

۵- در این مرحله باید ابتدای موها را به همراه یکی شاخه موی اضافه به صورت ساده ببافید.

۶- حال باید دسته‌ای نازک از موهای خود جدا کنید و آن را به موی اضافه بیفزایید. سپس بافتی ساده به آن بزنید.
این کار را ادامه دهید تا به انتها برسید.

آموزش شینیون مو
آموزش شینیون مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

تفاوت بافت مو مکزیکی و آفریقایی

تفاوت بافت مو مکزیکی و آفریقایی در ماهیت آن‌هاست. بافت آفریقایی دارای تنوع مدل زیادی است که یکی از آن‌ها بافت مو مکزیکی است.

این مدل که به نام بافت مو کف سر نیز شناخته می‌شود، مدلی پرطرفدار در بافت مو است که چسبیده به کف سر بافته می‌شود. به همین خاطر به آن بافت کف‌سری نیز می‌گویند.

سخن پایانی

بافت مکزیکی یکی از انواع بافت رایج در دنیاست. این مدل که ابتدا توسط سیاه‌پوستان ابداع شده است، این روزها در تمامی جهان طرفداران زیادی دارد. این بافت از ریشه مو بافته می‌شود و در نهایت نمایی چسیبده به کف سر پیدا می‌کند. به همین خاطر به آن بافت کف سری نیز می‌گویند.

برای دریافت نتیجه مطلوب باید این بافت را به محکمی ببندید تا شکل آن به طور واضحی مشخص باشد. شما می‌توانید برای این مدل از انواع اکسسوری نیز استفاده نمایید تا زیبایی نتیجه نهایی دوچندان شود.

حتی اگر تا به حال تجربه بافت مو را نداشته‌اید، با چندبار تکرار این مدل می‌توانید به نتیجه مطلوبی برسید.

مهشید عزت پوری

شما تا به حال تجربه انجام بافت مو مکزیکی را داشتید؟ تا به حال خودتون بافت مو مدل‌دار انجام دادید؟ خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید.

منبع: hairstylecamp

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 4]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: