بافت مو آفریقایی

معرفی ۸ مدل بافت مو آفریقایی

ارسال به دیگران:

رسیدگی به موها و آراستن آن‌ها از مهمترین موارد در استایل هر فرد است. ممکن است از چند مدل محدود برای آراستن موها استفاده کنید. این مدل‌ها معمولا به بافت مو ساده، دم اسبی و موارد مشابه آن محدود می‌شود. اما تنوع در مدل مو می‌تواند جذابیت استایل شما را دوچندان کند. برای این کار می‌توانید به انواع مدل‌های رایج در بافت مو مانند بافت مو آفریقایی، بافت بوکسوری و مواردی از این قبیل رجوع کنید.

مدل آفریقایی که این روزها طرفداران زیادی دارد، تنوع زیادی در طرح‌ها و مدل‌های بافت دارد. به همین خاطر در این مطلب می‌خواهیم به بافت آفریقایی و انواع آن اشاره کنیم. با ما همراه باشید.

آموزش بافت مو
آموزش بافت مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

تاریخچه بافت آفریقایی

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که پیدایش بافت مو به قاره آفریقا بازمی‌گردد و این تکنیک از این قاره به سراسر دنیا منتقل شده است. قدمت این مدل مو به حدود ۳۵۰۰ سال پیش از میلاد می‌رسد. در آن زمان زنان خانواده موهای خود را به مدل خاصی می‌بافتند. بعدها مدل‌های متنوعی طی تجربه ابداع شد که به مرور زمان، این کار به نوعی سنت قبیله‌ای تبدیل شد.

قبیله هیمبا اولین قبیله‌ای بود که استفاده از بافت مو را به عنوان سنت قبیله رواج داد. بعد از آن‌ها نیز قبایل دیگر چنین آدابی را پسندیدند و موهای خود را به اشکال مختلف می‌بافتند. نکته‌ای که اهمیت دارد این است که در آن زمان هر قبیله، مالکیت مدل خاصی را بر عهده داشت.
این امر تا جایی ادامه داشت که مدل موهای بافته شده هر فرد، نشان از خصوصیاتی همچون ثروت، تاهل، مذهب و سن او بود.

آن‌ها احترام خاصی به بافت مو می‌گذاشتند زیرا آن را عملی وقت‌گیر و خلاقانه می‌دانستند. به همین خاطر بعدها به عنوان هنری خاص برای مردم آن زمان از آن یاد می‌شد.

همانطور که اشاره کردیم، مدل‌های متنوعی از زیرمجموعه‌های بافت آفریقایی می‌باشند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. همچنین یکی از این مدل‌ها را به شما آموزش داده‌ایم. این مدل ساده‌ترین نوع از بافت آفریقایی مو است. شما می‌توانید به راحتی و در منزل آن را انجام دهید.

بافت مو آفریقایی شیک
بافت مو آفریقایی شیک

بافت مو آفریقایی یک طرفه

همان طور که از نام این مدل پیداست با یک بافت یک طرفه مواجه هستیم. در این مدل موها با فرق کج دیزاین می‌شوند.

البته به این موضوع توجه داشته باشید که منظور ما این نیست که موها فقط به یک جهت بافته می‌شود. بلکه موهای شما به تمام جهات بافته می‌شود، تنها بخش جلویی سر به یک طرف متمایل می‌شود.

در ادامه مراحل انجام این مدل را در ویدیو می‌بینید.

آماده کردن و تقسیم بندی موها

تقسیم بندی موها

ابتدا باید موهای خود را تقسیم‌بندی کنید. برای این کار کافیست از انتهای شانه استفاده کنید.

در تقسیم‌بندی برای این نوع بافت باید قسمت جلویی موها را به صورت هلال تفکیک کنید.

بهتر است بخش‌های تفکیک شده را با کش یا گیره محکم کنید.

بعد از این که هلال بزرگی در قسمت جلوی موها ایجاد کردید، باید آن را به نوارهای باریک‌تری تجزیه کنید.

مرحله اصلی بافت یک طرفه

شروع بافت یک طرفه

از عقب‌ترین تقسیم موها آغاز کنید.

۱- از ابتدای این بخش آغاز کنید. مقداری از موها را جدا کنید و آن را به سه دسته تقسیم کنید.

۲- ابتدا چند بافت به صورت ساده روی آن‌ها بزنید.

۳- حال باید از بخش‌های کنار آن، دسته‌های مو اضافه کنید و مجدد ببافید. این کار مانند بافت هلندی انجام می‌شود با این تفاوت که در ابعاد ظریف‌تری اجرا می‌شود.
توجه داشته باشید که این کار را باید در یک جهت انجام دهید.

۴- حال به سراغ ردیف بعدی موها بروید. مجددا مانند مرحله قبل ببافید. این کار را تا انتها و موهای نزدیک به پیشانی انجام دهید.

مراحل تکمیلی در بافت یکطرفه

بافت طرف دیگر موها

بعد از این که موهای یک طرف از فرق موها را بافتید باید به بافتن کناره‌ها بپردازید. برای این کار باید ابتدا ردیفی از موهای بالای گوش را جدا کنید.

برای این بافت نیز باید مانند بالا عمل کنید. این کار را برای ردیف‌های بالاتر نیز انجام دهید.

در نهایت این مراحل را برای بخش‌های باقی مانده موها نیز انجام دهید.

بافت مو یک طرفه
بافت مو یک طرفه با نوار طلایی
مدل بافت یکطرفه
مدل بافت یکطرفه با مهره

بافت چهل گیس

مدل بافت چهل گیس که احتمالا معروف‌ترین مدل بافت آفریقایی مو است، بسیار زمان‌بر می‌باشد. علت نامگذاری این مدل در ابتدا این بوده که موهای فرد را به ۴۰ قسمت مساوی به شکل مربع تقسیم می‌کردند. سپس هر دسته را می‌بافتند.
در بسیاری از موارد نیز این بخش‌ها به تعداد بیشتری تقسیم می‌شدند که در نتیجه شاهد بافتی ظریف‌تر خواهیم بود.

در بسیاری از مواقع با شنیدن نام بافت مو آفریقایی، تصویر این مدل به ذهن شما می‌آید. در واقع این مدل یکی از پرطرفدارترین مدل‌های رایج در مجموعه بافت آفریقایی است.
امروزه محبوبیت این مدل فراتر از قاره آفریقا سیر می‎‌کند. همچنین در چندین سال اخیر در بین پسران نیز محبوب شده است.

بافت مو چهل گیس ظریف
بافت مو چهل گیس ظریف
بافت مو مناسب موهای متوسط
بافت مو مناسب موهای متوسط
بافت آفریقایی با مهره
بافت آفریقایی با مهره
بافت آفریقایی روی موی آمبره
بافت آفریقایی روی موی آمبره

بافت جعبه ای

مدل بافت مو جعبه‌ای یکی از زیرمجموعه‌های بافت آفریقایی است. این مدل به دلیل زیبایی منحصربه‌فرد خود، همواره از مدل‌های خاص محسوب می‌شود.

آموزش شینیون مو
آموزش شینیون مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

علت نامگذرای این مدل به نام جعبه‌ای ظاهر مکعب مانند آن است. در واقع در این مدل چندین دسته مو در هم تنیده می‌شوند تا در نهایت ظاهر مکعبی به خود بگیرند.

شما می‌توانید این مدل را برای موهای طبیعی خود استفاده کنید. همچنین برای زیبایی بیشتر و افزایش حجم مو، می‌توانید انواع اکستنشن مو به آن اضافه کنید.

در ایده دیگر نیز می‌توانید این مدل را با مدل کروشیت ترکیب کنید تا از جلوه متفاوت آن لذت ببرید. مدل کروشیت درواقع به بافت‌هایی کفته می‌شود که در لابه‌لای موها از انواع نخ و ریسه مو استفاده می‌شود. شما می‌توانید با این ابزار به موهای خود رنگ بدهید.

یکی از مدل‌های محبوب در این زمینه، بافت جعبه‌ای – مثلثی است. در این مدل، دسته موها به شکل مثلث تفکیک می‌شوند. سپس به صورت جعبه‌ای بافته می‌شوند. این مدل این روزها طرفداران زیادی در بین نوجوانان دارد.

بافت جعبه ای مثلثی
بافت جعبه ای مثلثی
بافت جعبه ای
بافت جعبه ای

بافت پونیتیل

بافت پونیتیل نیز یکی از زیرمجموعه‌های بافت مو آفریقایی است. پونیتیل (ponytail) به معنی آرایش دم اسبی مو است. در این بخش، بافت پونیتیل به بافتی گفته می‌شود که در نهایت ترکیبی از موهای دم اسبی و بافته شده است.

این سبک مو بیشتر در مراسمات خاص آفریقایی و جشن‌ها و کلاب‌های مابقی افراد مشاهده می‌شود که به وسیله انواع اکسسوری، دیزاین شده‌اند.

بافت پونیتیل
بافت مو دم اسبی پونیتیل

مدل قدیسه

مدل قدیسه نیز یکی از مدل‌هایی است که دیزاین با خصوصی همراه است. در این تکنیک از انواع اکسسوری مو استفاده می‌شود. این اکسسوری‌ها می‌تواند مهره و نوارهای متنوع باشد.

توجه داشته باشید که این مدل با مدل‌های دیگری که آن‌ها نیز اکسسوری داشتند، متفاوت است. در مدل‌های دیگر از مهره‌ها در آخر کار استفاده می‌شد. اما در این مدل، مهره‌ها را در بین بافت اضافه می‌کنند.

بافت مو آفریقایی قدیسه
بافت مو آفریقایی قدیسه

مدل قبیله ای

مدل بافت آفریقایی قبیله‌ای یا تریبال از بافت‌هایی است که به صورت سنتی اجرا می‌شود. البته این روزها تغییرات زیادی داشته و همگام با ترندهای روز شده است.

یکی از مدل‌های محبوب در این تکنیک نیز بافت مو فالانی است. این مدل دارای یک سری موی بافته شده به شکل تاج است که از اطراف با چند رشته موی بافته شده تکمیل شده است.

بافت مو فالانی
بافت مو فالانی

مدل بافت مو غنایی

در مدل بافت مو غنایی عمده کار در قسمت‌های منتهی به ریشه مو است. در واقع بافنده موها در ریشه مو بسیار پر جزییات کار می‌کند و ساقه مو را ساده می‌بافد.

بافت مو غنایی
بافت مو غنایی

بافت مو آفریقایی میکرو

میکرو به معنی بسیار ریز و کوچک است. علت نام گذاری این مدل به نام بافت آفریقایی میکرو نیز به همین خاطر است. بافنده در این مدل می‌کوشد تا موهای را با ظرافت و حساسیت خاصی ببافد. نتیجه این کار بسیار زیباتر از بسیاری از بافت موها خواهد بود.

بافت مو آفریقایی میکرو
بافت مو آفریقایی میکرو

سخن پایانی

بافت مو آفریقایی دارای تاریخچه بلند بالایی است و قدمت آن به ۳۵۰۰ سال قبل میلاد بازمی‌گردد. در طی سالیان علاوه بر گسترش تنوع این بافت‌ها، استفاده از آن‌ها نیز به قاره‌های دیگر ورود کرد. به‌طوری‌که این روزها شاهد تنوع زیادی در این زمینه هستیم.

بافت آفریقایی دارای تنوع زیادی است که سعی کردیم تعدادی از آن را در این ویدیو به شما معرفی کنیم. همچنین ویدیویی برای شما فراهم نمودیم تا بتوانید به راحتی آن را اجرایی کنید.

مهشید عزت پوری

تا به حال خودتون بافت مو مدل‌دار انجام دادید؟ شما تا به حال تجربه انجام بافت مو آفریقایی را داشتید؟ خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید.

منبع: therighthairstyles

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: