چه مدل مویی به صورت گرد میاد

چه مدل مویی به فرم صورت شما می آید؟

ارسال به دیگران:

ممکن است بارها برای زیبایی بیشتر موهای خود به سراغ روش‌های مختلفی از جمله انواع لایت و رنگ مو رفته‌اید یا در نتیجه کراتینه کردن مو انتظار زیبایی بیشتر برای موها داشته‌اید. اما در نهایت، این تغییرات برای شما نتیجه دلخواه را نداشته است و رویای زیبایی بیشتر را داشته‌اید. در این مرحله است که ما کوتاهی مو را به عنوان روشی برای زیباتر شدن چهره شما پیشنهاد می‌دهیم. اما قبل از هر چیز باید مدل مو مناسب فرم صورت خود را بشناسید. به این ترتیب می‌توانید تشخیص دهید که چه مدل مویی به شما می‌آید.

برای انتخاب مدل کوتاهی مو، فرم صورت یکی از مهم ‌ترین عواملی است که باید در نظر بگیرید. اینکه مدل مو مناسب فرم صورت خود را بشناسید تا حد زیادی شما را در انتخاب بهترین گزینه یاری می‌کند.
انتخاب درست مدل مو، حالت صورت شما را متعادل می ‌کند و آن را زیباتر نشان می ‌دهد.
بنابراین قبل از اینکه برای کوتاهی موها اقدام کنید سعی کنید فرم صورت خود را تشخیص دهید. و در مرحله بعدی مدل موی مناسب خود را انتخاب کنید.

شاید همیشه این سوال را در ذهن خود داشته اید که چه مدل مویی به فرم صورت شما می آید؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا مدل کوتاهی موی مناسب را برای فرم صورتتان را پیدا کنید.

آموزش کوتاهی مو
آموزش کوتاهی مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

چگونه فرم صورت را تشخیص دهیم؟

حتی اگر بخواهید شینیون صورت نیز انجام دهید ابتدا باید فرم صورت خود را تشخیص داده سپس مدل متناسب فرم صورت خود را انتخاب کنید. در زمان کوتاهی نیز باید قبل از انتخاب مدل مو، فرم صورت خود را مشخص کنید و بعد از آن به سراغ مدل‌های کوتاهی بروید.

این که دوست شما جدیدا از مدل موی مصری یا مدل کرنلی ژورنالی برای تغییر موهای خود استفاده کرده و زیبایی او دوچندان شده، چندان دلیل توجیه کننده‌ای برای تغییراتی به این بزرگی نمی‌باشد.
صورت افراد اشکال مختلفی مثل مستطیل، مربع، مثلت، دایره، قلبی یا لوزی دارد. به همین دلیل برای هرکدام از این اشکال مدل موی خاصی مناسب است.

انواع فرم صورت + چه مدل مویی بهم میاد

اگر می‌خواهید بدانید چه مدل مویی به شما می‌آید، باید مطابق مراحل زیر پیش بروید.

  1. برای انجام این کار، ابتدا موهای خود را از پشت ببندید.
  2. در مقابل دوربین قرار بگیرید و از صورت خود عکس بگیرید.
  3. سپس، چهره خود را ارزیابی کنید تا ببینید به کدام یک از اشکال هندسی نزدیک ‌تر است.

همچنین برای تشخیص فرم صورت می‌توانید چهره خود را اندازه گیری کنید.
برای این کار طول ابرو، گونه، فک و طول صورت خود از پیشانی تا چانه را اندازه بگیرید. سپس با مقایسه اندازه‌ ها می ‌توانید شکل صورت خود را تشخیص دهید.
به عنوان مثال، اگر طول و عرض صورت شما یکسان باشد، احتمالاً فرم صورت شما مربع یا گرد است.
یا اگر صورت شما از پیشانی تا خط فک فاصله زیادی داشته باشد احتمالاً صورت شما مستطیل یا لوزی است.

فرم صورت برای مدل مو

چه مدل مویی به صورت مستطیلی می‌آید؟

کشیده‌ترین فرم صورت، صورت مستطیلی است که بین مربع و بیضی قرار دارد.

افرادی که صورت مستطیلی دارند باید کوتاهی موهایشان به صورتی باشد که صورت آن‌ ها پهن ‌تر دیده شود. علاوه بر آن باید تیزی زاویه فک و پیشانی آن‌ ها گرفته شود.
بنابراین سعی کنید همیشه موهایتان را کوتاه نگه دارید.

بهترین مدل مو صورت کشیده و اندازه مو برای صورت‌ های لاغر، تا زیر گوش یا زیر چانه است. فر کردن مو و حالت دادن آن نیز می‌تواند به متعادل کردن کشیدگی صورت شما کمک کند.

کوتاه کردن چتری جلوی مو و خرد کردن موها در اطراف صورت نیز برای صورت‌‌های کشیده مناسب است.

دقت کنید که هرگز طول موهایتان تا چانه نباشد. زیرا این مدل، کشیدگی صورت شما را چند برابر می ‌کند. همچنین موی کاملا صاف و لخت خیلی برای فرم صورت مستطیلی مناسب نیست.

مدل مو برای فرم صورت مستطیل

چه مدل مویی به صورت بیضی می‌آید؟

فرم صورت بیضی بهترین فرم صورت در بین چهره‌ها است زیرا می‌توان به راحتی برای آن مدل مو انتخاب نمود. پس اگر شما نیز دارای چهره‌ای با فرم بیضی هستید می‌توانید به سهولت مدل مو دلخواه خود را اجرا کنید. اما باید به نکاتی نیز توجه داشته باشید.

در نهایت شما باید به وسیله انواع مدل موها، صورت خود را از کشیدگی خارج کنید تا چهره‌تان را متعادل کنید. پس در ادامه برای شما پیشنهاداتی داریم.

اگر می‌خواهید موهای خود را کوتاه کنید، پیشنهاد ما مدل کوتاهی باب است. در این حالت تا حد زیادی می‌توانید از کشیدگی چهره جلوگیری و آن را کنترل کنید.

همچنین اگر علاقه‌مند به مدل‌ها بلند هستید، سعی کنید مدل‌های لایه‌ای را انتخاب کنید. زیرا این مدل‌ها با حجم دادن به کناره‌ها باعث می‌شوند از کشیدگی چهره کاسته شود.

مدل مو برای فرم صورت بیضی

چه مدل مویی به صورت گرد می‌آید؟

صورت‌‌های گرد معمولا طول و عرض یکسانی دارند. در این صورت‌ ها چانه گرد و بدون زاویه و فرم گونه‌ ها برجسته و گرد است.
بنابراین اگر صورت گردی دارید باید مدل مویی را برای خود انتخاب کنید که فرم خاصی به صورت شما بدهد.

مدل مو برای صورت گرد

در مدل مو مناسب صورت گرد، بلندی موها باید تا زیر چانه باشد.
همچنین حجم بیشتر مو در قسمت بالای سر نیز می ‌تواند به کشیده‌تر کردن حالت صورت کمک کند.
مدل خرد بلند و مدل پیکسی بلند و نامتقارن برای صورت‌ های گرد مناسب هستند.

مدل موی کوتاه، مخصوصا اگر حالت موهای شما فر و مجعد است، برای صورت‌ های گرد اصلا توصیه نمی ‌شود. اگر می‌ خواهید موهای خود را فر کنید، آن را در پایین مو و نزدیک گردن انجام دهید تا پهنای صورت شما بیشتر نشود.

چه مدل مویی به من میاد

مدل موهایی که با صورت مربع همخوانی دارند

در صورت ‌های مربع خط پیشانی و فک تقریبا به یک اندازه و عریض است. همچنین گونه ‌ها نیز پهن هستند.
بنابراین باید به سمت مدل مو‌های بلند بروید که صورت شما کشیده ‌تر دیده شود.

نکته دیگری که هنگام انتخاب مدل کوتاهی مو باید در نظر بگیرید، زاویه صورت شماست. بهتر است مدل‌ هایی را انتخاب کنید که زاویه فک و گونه‌ های شما را متعادل کند.
مدل موهای گرد برای این منظور بسیار مناسب هستند.

مدل مو مناسب صورت مربع

چتری‌های نامرتب یا موی بلند خرد در جلوی صورت نیز می ‌توانند تا حدی زاویه‌ های صورت را بپوشانند.

موهای خیلی کوتاه برای صورت ‌های مربع مناسب نیستند. زیرا این مدل‌ ها نمی‌توانند زوایای صورت را بپوشانند و عریض بودن آن را متعادل کنند. بنابراین مربع بودن شکل صورت بیشتر به چشم می ‌آید.

آموزش کوتاهی موی کودک
آموزش کوتاهی موی کودک دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

مدل موهای مناسب برای صورت های مثلثی

افرادی که صورت مثلثی دارند، فک آن‌ها عریض ‌تر از پیشانی آن ‌هاست. همچنین چانه آن ‌ها پهن یا به شکل مربع است.
مدل مناسب برای این افراد مدلی است که پهنای فک را کم‌ تر و پهنای پیشانی را بیشتر نشان دهد.

شما می ‌توانید برای اینکه تمرکز را از قسمت پایین صورت بردارید، روی قسمت بالای صورت خود، کار کنید. برای این منظور چتری‌ های کج یا مدل‌ های پیکسی درهم ریخته بسیار مناسب هستند.
همچنین مدل ‌های فر و حالت ‌داری که قاب صورت را بپوشاند نیز می ‌تواند فرم صورت را متعادل کند.

مدل موهای بلند و صاف که قاب صورت را نمی ‌پوشانند برای صورت‌ های مثلثی مناسب نیستند. همچنین بلندی موها نباید تا چانه باشد. زیرا توجه را به سمت چانه جلب می ‌کند و پهن بودن فک شما بیشتر به چشم می ‌آید.

مدل موهای مناسب برای صورت های مثلثی

چه مدل موهایی به صورت قلبی می‌آید؟

در فرم قلبی، برعکس فرم مثلثی، پیشانی عریض و چانه باریک است.
شکل خط رویش مو نیز به گونه ‌ای است که به صورت شکل قلب می ‌دهد.

اگر شکل صورت شما قلبی است باید مدلی را انتخاب کنید که پهنای پیشانی را کم‌ تر و عرض چانه را بیشتر نشان دهد. پوشاندن پیشانی با فرق کج می‌تواند به این هدف کمک کند.
همچنین به راحتی با حالت دادن و فر کردن مو در منزل در قسمت‌های کنار چانه، باریک بودن چانه را تا حدی متعادل کنید.

از مدل‌ موهایی که استخوان فک شما را می ‌پوشانند بپرهیزید. زیرا برای پهن ‌تر نشان دادن چانه بهتر است استخوان فک شما بیرون باشد.

چه مدل موهایی به صورت قلبی می‌آید؟

مدل موهای مناسب برای صورت لوزی شکل

در صورت ‌های لوزی پیشانی و فک باریک و پهنای گونه زیاد است. شکل متقارن و متناسب بیضی باعث شده است که تقریبا هر مدل مویی برای این فرم صورت مناسب باشد.
بنابراین انتخاب‌ های بسیار زیادی برای کوتاهی موهای خود خواهید داشت. هرچند مدل ‌هایی که به متعادل کردن پهنای گونه کمک می‌ کنند برای شما بهتر هستند.

اگر می‌ خواهید موهای بلندی داشته باشید، مدل موی بلند موج ‌دار یا خرد را انتخاب کنید. برای افراد علاقه‌ مند به موی کوتاه نیز مدل‌ های باب کوتاه بسیار مناسب هستند.

موی خیلی کوتاه برای صورت ‌های لوزی انتخاب خوبی نیست. زیرا حالت متقارن صورت را از بین می‌ برد و پهنای قسمت بالای صورت را بیشتر نشان می‌ دهد.

مدل موهای مناسب برای صورت لوزی شکل

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم مدل کوتاهی مو مناسب فرم صورت شما را توضیح دهیم. پیشنهاد ما این است قبل از هر کاری برای موهایتان، حتما ابتدا فرم صورت خود را تشخیص داده و سپس اقدام کنید در این حالت رضایت بیشتری از نتیجه خواهید داشت.

مهشید عزت پوری

شما تا به حال تجربه کوتاهی مو مناسب فرم صورت را داشته‌اید؟ خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید.

منبع: fashionbeans

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 27 میانگین: 3.6]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
3 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
رضوان

سلام واه من مدل صورتم مستطیل گفته کوتاه باشه جلو قشنگ میشه اما من موهایم جلو بلند باشه و تا زیر گردن باشه خوب میشه اما از بس حجم موهام زیاد روانی میشم تو این گرما می خوام موهام را با روشی کم پشت کنم همه را گفت جزمدل کم پشت کردن مو همش راجع به پر پشت کردن گفت کم پشتی مو نعمت جدی می گم اگه بعدها کم پشت تر نشه کم پشتی نعمت من اگه به موهام برسم بلند یکم بلندتر قشنگ تر میشه اما اصلا موهام انقدر پر طوری که موهام وزن داره می دونی بگذاری تو ترازو وزن موهام بالاست به همین که نسبتا کوتاه طوری که اگه کم پشت کوتاه نکنم ممکنه به مغزم آسیب بزنه از شدت گرمای زیر روسری و قوت چشمام کم میشه الان که کوتاه بگذارم تو ترازو ۴۰۰ گرم۳۰۰ گرم هست ۵۰۰ گرم بلند نیست کوتاه هم نیست از گردنم کوتاه تر

بنده خدا

از خداتم باشه :/
ننه منم موهاش پر بود خواست کم‌پشت کنه الان جلو سرش خالیه
نکنیااا نابود میشی

شیوا

سلام
موهای منم خیلی پرپشت بود و گردن درد میگرفتم، ولی الان چند ساله که میبرم آرایشگاه میگم لایه های فوق العاده نازک از بین موها رو کوتاه کنن، بهشون میگم به سطح بالایی مو دست نزنن که زشت نشه بلکه از لایه های میانی بردارن و از سبک شدن وزن مو لذت میبرم

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: