مدل موی باب کوتاه

مراحل کوتاهی مو مدل باب کوتاه با چتری

ارسال به دیگران:

مدل باب یکی از مدل های بسیار محبوب کوتاهی مو است که طرفداران بسیاری در میان خانم ها دارد. این مدل ساده و بسیار شیک هیچوقت قدیمی نمی شود و تمام خانم ها در هر سنی و با هر سلیقه ای می توانند از آن استفاده کنند. کوتاهی مو مدل باب کلاسیک به مرور زمان و با پیشرفت مد و سلیقه افراد تغییر کرده و مدل های مختلفی را ایجاد کرده است. به عنوان مثال باب فانتزی، باب بلند، باب با چتری و … از مدل های جدید و بسیار زیبای این سبک کوتاهی مو بشمار می‌روند.

شما می توانید با توجه به سلیقه و استایل خود یکی از این مدل موها را انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم کوتاهی مو مدل باب کوتاه با موی چتری را به صورت مرحله به مرحله و همراه با تصویر به شما آموزش بدهیم.

مدل موی باب با چتری
مدل موی باب کوتاه با چتری

مدل موی باب چیست؟

در گذشته مدل موی کوتاه برای خانم ها متداول نبود و اعلب خانم ها موهای خود را بلند نگه می داشتند. اما در سال ۱۹۰۹ یک آرایشگر لهستانی برای اولین بار مدل باب کوتاه را برای خانم ها امتحان کرد. این مدل مو به سرعت در میان دختران و زنان جوان طرفدار پیدا کرد و پس از مدت کوتاهی به یکی از محبوب ترین مدل موهای زنانه تبدیل شد.

آموزش کوتاهی مو
آموزش کوتاهی مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

مدل موی باب کوتاه علاوه بر موهای صاف، برای موهای موج دار نیز بسیار مناسب است و یکی از بهترین مدل موی کوتاه برای صورت کشیده محسوب می‌شود. باب در گذشته به صورت ساده و یکنواخت بود. یعنی قد مو در تمام قسمت ها یکسان کوتاه می شد. اما به مرور زمان با تغییر مد و سلیقه مردم، تغییرات گسترده ای نیز در سبک کوتاهی مو بوجود آمد. به عنوان مثال مدل موی باب نامتقارن، باب کلاسیک، باب لایه ای، یا باب با چتری از مدل های جدید این سبک کوتاهی مو هستند.

مراحل کوتاهی مو مدل باب کوتاه با چتری

مراحل کوتاهی مو مدل باب کوتاه با چتری

۱. تقسیم بندی موها

این مدل کوتاهی مو تقسیم بندی پیچیده ای ندارد. فقط کافی است موها را از قسمت تاج تا انتهای پشت سر با یک خط عمودی به دو قسمت مساوی چپ و راست تقسیم کنید.

برای جدا کردن اولین لایه برای کوتاهی، از موهای پشت سر شروع کنید. یک سوم انتهایی موهای سمت چپ را با یک خط اریب جدا کنید. موهای سمت راست را نیز دقیقا از همان نقطه و با یک خط اریب جدا کنید. بقیه موها را با گیره ببندید. در نهایت یک حالت مثلثی شکل در پشت سر ایجاد می شود.

۲. کوتاه کردن مو

برای کوتاه کردن اولین لایه که لایه راهنما نامیده می شود، انگشت خود را به صورت اریب روی مو نگه دارید و موهای زیر انگشتتان را با قیچی کوتاه کنید. به همین ترتیب لایه لایه موها را جدا کنید و به اندازه قد لایه راهنما کوتاه کنید.

این مدل مو شبیه به مدل باب کلاسیک است، با این تفاوت که کاملا صاف و متقارن است. بنابراین باید سعی کنید که موها را کاملا صاف و یکدست کوتاه کنید. اما توجه داشته باشید که قد مو در قسمت وسط پشت سر کوتاه ترین قسمت است و هرچه به سمت جلوی مو پیش می رود، با یک شیب بسیار ملایم بلند می شود.

همانطور که مشاهده کردید، مدل مو باب کوتاه هم مدل موی مناسب صورت گرد و تپل است و هم مناسب صورت های کشیده و لاغر. بنابراین مهم نیست که فرم صورت و حالت موهای شما چگونه است. در هر صورت این مدل زیبا و همه پسند برای شما بسیار مناسب خواهد بود. آیا شما هم به این مدل مو علاقه دارید؟ نظر خود را در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: wikihow

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
2 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
مریم

شوهرم گفت برو موهاتو قارچی بزن گفتم قارچی قدیمیه باب بزنم چندتا نشون دادم گفت نه خیلی بلنده پس برو باب کوتاه بزن الان موهام خیلی بلنده نمیدونم چیکار کنم مدلهای کوتاهشو میپسنده تا بالای گردن

رویا کریمی

مریم عزیز میتونید از این مدل ها هم کمک بگیرید: مدل مو کوتاه دخترانه

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: