مراحل ریباندینگ مو

مراحل ریباندینگ مو در منزل

ارسال به دیگران:

ریباندینگ مو به عنوان روشی شیمیایی برای صافی موها شناخته می‌شود. این تکنیک که این روزها طرفداران زیادی دارد باید به بهترین نحو انجام شود تا به بافت مو آسیب وارد نکند. البته استفاده از مواد مرغوب و تجربه فرد نیز اهمیت دارد. اما حتی در صورت استفاده از مواد درجه یک، اگر به صورت اصولی کار را پیش نبرید ممکن است به موها آسیب وارد شود. به همین خاطر در این مطلب مراحل ریباندینگ مو را به صورت دقیق و تکنیکی به شما آموزش داده‌ایم.
در ادامه می‌توانید با مشاهده ویدیوها و مطالعه توضیحات آن به این تکنیک مسلط شوید.

آموزش صافی مو
آموزش صافی مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

اول از همه باید بدانید پروسه ریباندینگ یا صافی شلاقی زمان زیادی می ‌برد. بنابراین بهتر است همه برنامه ‌های دیگر خود را  در آن روز لغو کنید.

این تکنیک می‌تواند بهترین راهکار برای رهایی شما از موهای مجعد باشد. به این خاطر که شما تا مدت‌ها بعد از انجام آن می‌توانید از موهای صاف خود لذت ببرید. اگر می‌خواهید زیبایی موهای شما همواره حفظ شود باید هر ۶ ماه یکبار برای تمدید آن اقدام کنید. در این زمان احتمالا ریشه موهای شما رشد نموده و با انجام این تکنیک برای آن‌ها، می‌توانید زیبایی را به موهای خود بازگردانید.

مواد لازم جهت انجام مراحل ریباندینگ مو

  • مواد ریباندینگ مو
  • اتو مو مخصوص ریباندینگ
  • سشوار
  • شامپوی ملایم برای شستشو اولیه
  • برس مخصوص برای نگهداشتن و مرتب کردن موها

نکات مهم قبل از شروع مراحل ریباندینگ مو

قبل از شروع مراحل ریباندینگ مو بهتر است به نکاتی توجه داشته باشید. بعضی از این نکات ممکن است تاثیر زیادی در نتیجه نهایی داشته باشد. برخی دیگر تنها به جهت آسایش شما در زمان انجام کار اهمیت دارد.

نتیجه نهایی ریباندینگ مو

۱- توجه داشته باشید که برای موهایی با قد متوسط تقریبا حدود ۳ تا ۴ ساعت زمان نیاز است. از طرفی بعد از این زمان نیز نباید تا ۳ روز موهای خود را ببندید. پس اگر عادت ندارید موهایتان باز باشد، بهتر است کارهای دیگر خود را به روز دیگری موکول کنید.

۲- اگر احساس می‌کنید در این زمان حوصله‌تان سر می‌رود، می‌توانید با خود کتاب ببرید.

۳- توجه داشته باشید که به دلیل صرف زمان زیاد در سالن زیبایی و استفاده از مواد شیمیایی، حتما با خود مواد غذایی شیرین به همراه داشته باشید.

۴- همراه داشتن حوله شخصی به عنوان یکی از لوازم ضروری در زمان مراجعه به سالن زیبایی شناخته می‌شود. برای استفاده از این خدمات نیز بهتر است با خودتان حوله همراه داشته باشید.

۵- بهتر است قبل از مراجعه لباس مناسب بپوشید. زیرا ممکن است در طول انجام مراحل ریباندینگ مو مواد شیمیایی با لباس شما برخورد داشته باشد. در این حالت ممکن است آثار آن به سختی از لباس شما پاک شود.

۶- به عنوان اولین نکته تکنیکی بهتر است به استانداردهای ابزار مورد استفاده در این روش اشاره کنیم. اتو موی استفاده شده در این روش باید از نوعی باشد که بتوان دمای آن را تنظیم نمود. از طرفی استفاده از مدل‌های مخصوص این کار باعث می‌شود نتیجه بهتری دریاف کنید.

۷- سشوار مورد استفاده در این تکنیک می‌تواند از مدل‌های معمولی و متوسط باشد. علت آن نیز در کاربری این ابزار در طول انجام صافی است. در واقع در طول این تکنیک همواره باد متوسط سشوار را احتیاج دارید و استفاده از این ابزار صرفا برای خشک کردن مو است.

ابزار ریباندینگ مو

مراحل ریباندینگ مو یا صافی شلاقی

حال که برای انجام مراحل ریباندینگ مو آماده هستید، می‌توانید در ادامه با مطالعه توضیحات و مشاهده ویدیو تمامی نکات آن را استخراج کنید.

مرحله اول

در مرحله نخست موهایتان مانند معمول توسط شامپوی مناسب شستشو داده می ‌شود. در این حالت از هیچ‌گونه ماسک و نرم‌کننده‌ای استفاده نمی‌شود تا مواد به خوبی به عمق موها نفوذ کند.

پس از آن موها را با سشوار خشک می ‌کنند تا از خیسی در بیاید و کمی نمدار باشد. می‌توانید از باد متوسط سشوار برای این کار استفاده کنید.

سپس اگر نیاز به کوتاهی داشته باشید باید پیش از ادامه پروسه انجام شود. البته اگر حجم کوتاهی موهای شما زیاد نیست و در حد نوک‌گیری است، این کار را به مرحله پایانی موکول کنید.

در مرحله بعدی موها را دسته‌بندی می‌کنند. برای این کار بهتر است آن‌ها را به دسته‌های مساوی در دو سمت سر تقسیم کنید تا کار برای شما راحت‌تر پیش رود. آن‌ها را با گیره پلاستیکی از هم جدا کنید.

مرحله اول – تقسیم بندی مو

مرحله دوم

در این بخش کار اصلی آغاز می‌شود. بعد از آماده سازی‌ها نوبت به شروع فرآیند ریباندینگ می‌رسد.

برای شکستن ساختار مجعد مو، لایه ضخیمی از کرم نرم کننده یا سست کننده مخصوص، در قسمت ‌های مختلف مو اعمال می ‌شود.

مرحله دوم – موادگذاری اولیه

این کرم باید ۳۵ تا ۴۵ دقیقه روی موهایتان باقی بماند تا موثر واقع شود.

پس از این مدت دوباره موها شسته و نیمه خشک می ‌شود.

مرحله آبکشی موها بعد از موادگذاری

مرحله سوم

در این مرحله باید موها را تقسیم‌بندی کرده و سپس اتوکشی را آغاز کنید. سعی کنید در هربار اتوکشی، حجم موهای دسته کم باشد. در این صورت بهترین نتیجه را از صافی خواهید گرفت.

مرحله سوم – اتو کشی

مرحله چهارم

بعد از این که تمام موها را کاملا اتو کردید، نوبت به موادگذاری مجدد می‌رسد. در این بخش برای اثرگذاری هرچه بیشتر، مواد را تکرار می‌کنیم و اجازه می‌دهیم به مدت ۱۰ دقیقه روی موها باقی بماند.

مرحله چهارم ریباندینگ – موادگذاری مجدد

مرحله آخر

در نهایت و بعد از گذشت ۱۰ دقیقه، موها را آبکشی کنید و فقط با باد سشوار خشک کنید. توجه داشته باشید که باد سشوار روی درجه متوسط آن باشد.

شستشو و نتیجه نهایی

سخن پایانی

این تکنیک برای افرادی با موهای طبیعی پیشنهاد می‌شود. به خصوص اگر موهایی وز، فر یا مجعد دارید و نگهداری آن‌ها برای شما دشوار است، می‌توانید با خیالی آسوده از این تکنیک استفاده نمایید.

توجه داشته باشید که استفاده از این روش برای صافی موهای رنگ شده به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود. در این صورت ممکن است بافت موهای شما به شدت آسیب ببیند و حتی در مواردی موهای شما از بین برود. به همین خاطر به افرادی که موهای رنگ شده دارند، پیشنهاد می‌دهیم از تکنیک‌های دیگری مانند اولاپلکس تراپی یا کراتینه مو استفاده نمایند.

مهشید عزت پوری

شما تا به حال از صافی ژاپنی یا ریباندینگ برای صافی موهایتان استفاده کردید؟ خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید.

منبع: emedihealth

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: