گچ مو

گچ مو چیست و چگونه استفاده می شود؟ مزایا و معایب و انواع گچ مو

ارسال به دیگران:

آیا دوست دارید رنگ موهای خود را تغییر دهید، اما نمی خواهید این تغییر رنگ دائمی باشد؟ آیا موهای ضعیفی و آسیب دیده ای دارید و نمی خواهید از رنگ و دکلره مو استفاده کنید؟ ما راه حل ویژه ای برای شما سراغ داریم. گچ مو بهترین روش برای رنگ کردن موقتی موهای شماست، بدون اینکه کوچک ترین آسیبی به آن ها برسد. استفاده از این محصول بسیار ساده است و رنگ های فوق العاده جذاب و متنوعی دارد. می توانید با یک رنگ موهایتان را هایلایت یا آمبره کنید، یا با استفاده از چندین رنگ موی فانتزی برای یک تغییر رنگ و استایل اساسی آماده شوید.

آموزش رنگ و مش
آموزش رنگ و مش دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

آما اگر نمی دانید که روش استفاده از گچ مو چگونه است، ماندگاری آن چقدر است و آیا برای موهای شما مضر است یا خیر، جای درستی آمده اید. ما در این مقاله به تمام این سوالات شما پاسخ می دهیم و درباره انواع گچ مو، کاربرد، مزایا و روش پاک کردن آن به طور مفصل صحبت می کنیم. با ما همراه باشید.

گچ مو چیست؟

گچ مو (hair chalk) نوعی رنگ موی موقتی است که از مواد شیمیایی برای نفوذ به تار مو استفاده نمی کند. بلکه رنگدانه های روغنی دارد که روی سطح تار مو می نشیند و رنگ موی شما را به طور موقت تغییر می دهد. عملکرد این محصول تقریبا شبیه رنگ موهای موقت و واکس مو است، اما می توانید با خیال راحت و بدون آسیب رساندن به موهایتان از آن استفاده کنید.

این محصول عمدتا در رنگ های فانتزی و پاستیلی عرضه می شد، اما به دلیل استقبال بی نظیر مردم و گسترش روزافزون آن، امروزه در هزاران رنگ متنوع تولید می شود و شما می توانید هر رنگی را که دوست دارید انتخاب کنید.

گچ مو چیست

گچ مو از چه چیزی ساخته می شود؟

گچ مو درواقع یک نسخه دوستدار مو از گچ تخته سیاه معمولی است. تنها تفاوت این دو در وجود پاستل های نرم در گچ مو است. پاستل نرم از رنگدانه های خشک و چسب تشکیل می شود. بنابراین گچ مو از گچ (کربنات کلسیم، سیلت و خاک رس) و پاستیل های نرم (رنگدانه خشک و چسباننده) تشکیل شده است.

همچنین اگر از نزدیک لمس کنید، متوجه می شوید که گچ های مو نرم تر از گچ های معمولی هستند و معمولاً خیس به نظر می رسند (تقریباً مانند یک خمیر گچی). زیرا باید به راحتی روی تار موی شما بلغزند و آن را رنگ کنند.

گچ مو برای چه کسانی مناسب است؟

گچ مو برای همه کسانی که نمی خواهند از رنگ موهای دائم و شیمیایی استفاده کنند کاربرد دارد. کودکانی که برای اجرای نمایش های مدرسه می خواهند موهایشان رنگ خاصی داشته باشد، می توانند به راحتی از این محصولات استفاده کنند. همچنین این نوع رنگ مو برای داشتن یک رنگ مو فیس فریم زیبا و جذاب یا هایلایت های فانتزی دخترانه و جوان پسند بسیار مناسب است.

انواع گچ مو

مزایای گچ مو چیست؟

  • سرعت و سادگی در رنگ کردن مو
  • شستشوی ساده و راحت
  • بدون عوارض رنگ های شیمیایی
  • بدون ایجاد آلرژی و حساسیت
  • قابل استفاده برای کودکان

مضرات گچ مو

تا کنون عوارض خاصی برای این محصول گزارش نشده است. اما استفاده مکرر و طولانی مدت از آن می تواند باعث بروز حساسیت های تنفسی، به ویژه در افرادی که مشکلات تنفسی دارند، بشود. سعی کنید پشت سر هم و به مدت طولانی موهایتان را با این محصول رنگ نکنید.

انواع گچ مو

گچ مو می تواند به شکل های مختلفی مانند مایع، فشرده، استیکی، اسپری و شانه ای باشد. سهولت در استفاده، دقت و میزان رنگ دهی بین هر نوع گچ مو متفاوت است. در ادامه به بررسی انواع گچ مو می پردازیم:

۱. مایع

گچ مو مایع

گچ مایع در بیشتر موارد در یک بطری با یک اپلیکاتور اسفنجی یا فومی عرضه می شود. جذب رنگدانه ها در فرم مایع توسط مو زیاد است و زیباترین نتایج را به همراه دارند و حتی روی تیره‌ترین موها، رنگ‌های روشن و درخشانی را از خود به جای می‌گذارند.

با این حال، استفاده از آن به دلیل شکل مایع آن می تواند کمی پیچیده تر و نامرتب تر باشد. شما باید هنگام استفاده از گچ موی مایع از دستکش استفاده کنید تا دستتان رنگی نشود. همچنین روی لباس خود و زمین را با روزنامه، ملحفه یا پارچه های بلااستفاده بپوشانید تا جایی کثیف نشود.

۲. پودر فشرده

گچ مو پودری

مدل پودر فشرده گچ مو یکی از ساده ترین و کم ریخت و پاش ترین فرم های گچ مو است. در این مدل، گچ رنگی در یک محفظه فشرده مانند پنکیک آرایشی قرار می گیرد که به راحتی روی مو می لغزد.

از آنجایی که این مدل گچ مو در یک محفظه قرار دارد و شما قرار نیست به رنگدانه های داخل آن دست بزنید، لازم نیست از دستکش استفاده کنید. نکته مهم این است که اگر به دنبال رنگ کردن کامل موهایتان از ریشه تا نوک هستید، رسیدن به ریشه مو با این روش ممکن است چالش برانگیزتر باشد.

۳. استیکی

گچ مو استیکی

گچ مو استیکی شبیه به شکل اصلی و سنتی گچ مو است. مشابه گچ یا پاستلی که ممکن است در دوران دبستان استفاده کرده باشید، این نوع رنگ مو فقط تکه های گچی رنگارنگ کوچک است. بهترین چیز در مورد مدل گچ موی سنتی این است که دقت زیادی را برای دستیابی به مدل های پیچیده و چند رنگ به شما ارائه می دهد.

هنگام دست زدن به آنها حتماً از دستکش استفاده کنید زیرا پوست شما مستقیماً با رنگدانه تماس پیدا می کند ، حتی بیشتر از موها!

۴. اسپری

اسپری گچ مو

اسپری گچ مو بدون شک ساده ترین نوع برای استفاده است. فقط یک بخش از مو را جدا کنید، هدف بگیرید و اسپری کنید! با اینکه استفاده از آن آسان‌تر است، اما دقت پایینی دارد و اگر مراقب نباشید ممکن است همه جا را کثیف کنید.

اگر به دنبال مش های ظریف و کاملا تمیز هستید، باید بگوییم که اسپری رنگ مو انتخاب مناسبی نیست. مگر اینکه بسیار ظریف و بادقت این کار را انجام دهید که وقت زیادی از شما می گیرد. اسپری برای رنگ های یکدست مو و همچنین آمبره می تواند مناسب تر باشد.

۵. شانه ای

گچ مو شانه ای

یکی از جدیدترین و مبتکرانه ترین مدل های گچ مو استفاده از یک اپلیکاتور شانه ای است. شانه گچ مو روش خوبی برای استفاده از این محصول است. زیرا دستان شما را کثیف نمی کند و استفاده از آن بسیار ساده است. کافی است قسمتی از موهایتان را که می خواهید رنگ شود با این وسیله شانه بزنید. اگر می خواهید یک هایلایت مو زیبا داشته باشید، این وسیل بهترین انتخاب است.

نحوه استفاده از گچ مو

همانطور که گفتیم، روش‌های استفاده در بین مدل های مختلف گچ مو متفاوت است، اما چند قانون کلی وجود دارد که در همه آن ها یکسان است. اول و مهمتر از همه، خود را برای کثیف کاری آماده کنید. شما باید لباس قدیمی خود را بپوشید که رنگی شدن آن برایتان مهم نباشد. همچنین استفاده از دستکش برای جلوگیری از لک شدن دست ضروری است.

به عنوان یک قاعده کلی، موهای مرطوب رنگدانه بیشتری را نسبت به موهای خشک جذب می کنند. همچنین برای زدن گچ روی موی مشکی یا تیره باید هر دسته از مو را قبل از استفاده مرطوب کنید. زیرا برای اینکه رنگدانه ها روی موهای مشکی خود را نشان بدهند، باید میزان بیشتری از گچ را روی آن بزنید.

اما اگر موهای روشن تری دارید، بسته به رنگی که به دنبال آن هستید، می توانید گچ را روی موهای خشک یا موهای مرطوب بمالید. اگر قصد دارید روی موهای مرطوب استفاده کنید، یک بطری اسپری پر از آب کنار خود داشته باشید تا به راحتی هر قسمت را که خواستید مرطوب کنید. در ادامه به روش استفاده از انواع گچ مو به طور مجزا می پردازیم:

۱. اسپری رنگ مو

نحوه استفاده از گچ مو

از نظر کاربرد، اسپری معمولاً ساده ترین نوع رنگ مو برای استفاده است.

۱. رنگ را مستقیماً روی هر قسمت از مو که می خواهید رنگ شود اسپری کنید.
۲. موها را هرطور که دوست دراید حالت دهید.

حتماً دستورالعمل مخصوص هر محصول را مطالعه کنید. زیرا علیرغم آنچه در قسمت قبل گفتیم، برخی از اسپری ها روی موهای خشک عملکرد بهتری دارند.

۲. گچ موی استیکی

کاربرد گچ مو

این نوع رنگ مو را می توان هم برای موهای مرطوب و هم برای موهای خشک استفاده کرد.

۱. یک حوله یا پارچه بلااستفاده را روی شانه های خود قرار دهید.

۲. گچ را با دست در امتداد قسمتی که می خواهید رنگ کنید، بمالید و در حین حرکت موها را به سمت داخل بچرخانید.

۳. اجازه دهید موها در هوای آزاد خشک شوند یا فقط با سشوار خود هوای خنکی به آن ها بدهید.

۴. برای تثبیت رنگ، کار را با یک اسپری مو به پایان برسانید.

۳. گچ موی فشرده

طرز استفاده از گچ مو

روش استفاده از گچ موی فشرده تقریباً شبیه به نوع استیکی است.

۱. ابتدا قسمتی از مو را (چه مرطوب یا خشک) جدا کنید و گچ را به صورت طولی روی مو بکشید. دقت کنید که تمام تارهای مو را با دقت رنگ کنید که نتیجه کارتان زیبا و بدون نقص باشد.

۲. رنگ را با اسپری مو تثبیت کنید و به موهایتان حالت بدهید.

۴. استفاده از گچ موی مایع

گچ موی مایع شاید سخت ترین نوع این محصول برای استفاده باشد. برای اینکه بهترین نتیجه را از این محصول بگیرید مراحل زیر را انجام دهید:

مضرات گچ مو

۱. یک حوله یا پیراهن را روی شانه های خود قرار دهید و دستکش بپوشید تا دست هایتان لک نشود.

۲. این محصول معمولاً با نوعی اپلیکاتور با نوک اسفنجی یا فومی ارائه می شود. اگر اینطور نبود، می توانید از یک اسفنج آرایشی تمیز یا برس مو استفاده کنید). اپلیکاتور را روی هر قسمتی از مو که میخواهید رنگ شود بکشید تا تمام موها به رنگدانه ها آغشته شود.

۳. اجازه دهید رنگ حداقل ۳۰ ثانیه بماند تا کاملا جذب شود.

۴. برای تثبیت رنگ، موهایتان را با سشوار خشک کنید.

ماندگاری گچ مو چقدر است؟

مدت زمان ماندگاری گچ مو به فرمولاسیون آن بستگی دارد. اما به طور کلی می توان گفت که بین ۲ تا ۵ روز یا بیشتر دوام می آورند.

اگرچه استفاده از نوع مایع سخت تر است، اما بیشترین ماندگاری را دارد و می تواند تا ۲ بار شستشو روی موهای شما بماند. نوع استیکی نیز بسته به درجه روشن بودن موهای شما بین دو تا چهار بار شامپو زدن ماندگاری دارند، در حالی که هم اسپری و هم پودر فشرده بیشتر از یک یا دو بار شستشو دوام ندارند.

ماندگاری گچ مو

نحوه پاک کردن گچ مو از روی مو

در حالی که یک شستشوی استاندارد باید به راحتی گچ مو را از بین ببرد (فقط اطمینان حاصل کنید که شامپو به خوبی کف کند)، اما می توانید با استفاده از روش زیر به راحتی و با اطمینان کامل همه رنگدانه ها را از روی موهایتان پاک کنید.

  • قبل از حمام مقداری روغن مو را بر روی پوست سر خشک و موهای خود ماساژ‌دهید.
  • اجازه دهید ۵ تا ۱۵ دقیقه بماند.
  • سپس، موهایتان را با یک شامپوی شفاف کننده بشویید یا مقداری جوش شیرین را با شامپوی معمولی خود مخلوط کنید و روی موهایتان ماساژ دهید.
  • باید بگوییم که کسانی که موی بور دارند ممکن است مجبور شوند چند برابر بیشتر از دیگران شامپو و اسکراب بزنند تا تمام رنگدانه ها کاملا پاک شوند.

منبع: paisleyandsparrow

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 13 میانگین: 3.4]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: