بافت مو با روبان

مراحل بافت مو با روبان، فوق العاده ساده و شیک

ارسال به دیگران:

بافت مو یک روش جالب و عالی برای زیبایی موها و ثابت نگه داشتنشان است. این تکنیک آرایشگری ساختارهای ساده و پیچیده‌ای دارند و می‌توانید به روش‌های مختلف اکسسوری‌های جالبی به موهای خود اضافه کنید. از مدل‌های پرطرفدار دیگر مو انواع شینیون مو است که در بعضی از مدل‌های شینیون از بافت مو هم استفاده می‌شود. بافت مو جلوی سر، بافت موی مکزیکی و بافت مو اینفینیتی تنها بعضی از مدل‌های خاص بافت مو هستند. در ادامه مطلب روش جالب بافت مو با روبان را مشاهده می‌کنید.

آموزش بافت مو
آموزش بافت مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

بافت مو با روبان

شاید بافت مو با روبان تکنیک سختی به نظر برسد،‌ اما می‌توان با تمرین و کمی دقت این مدل را به راحتی اجرا کرد. روبان را به عنوان یک مو در بین دسته موهای خود فرض کنید که همراه با موها بافته می‌شود. از دیگر مدل‌هایی که در بافت موها اکسسوری اضافه می‌شود، بافت مو با کاموا است که موها را فانتزی و زیبا می‌کند.

مرحله اول

ویدیو شماره ۱- تافت زدن به موها

برای شروع تنها جلوی موها را فرق وسط باز کنید و تا پشت سر موها به دو قسمت تقسیم نکنید. سپس قسمت کوچکی از پشت مو را با شانه تقسیم جدا کنید. کمی تافت بزنید و بعد با شانه موها را حجم دهید. سپس یک روبان، روسری کوچک یا هر آنچه که دوست دارید را انتخاب کنید. بهتر است روبان با لباسی که می‌پوشید همخوانی داشته باشد. روبان را از وسط تا کنید و در قسمت تل سر قرار دهید. بعد با دو گیره سر روبان را به جلوی موها ببندید.

مرحله دوم

ویدئو شماره ۲- قسمت بندی موها

موها را سه قسمت کنید. دو قسمت از پشت روبان و یک قسمت از سمت جلویی سر که در حقیقت با روبان به چهار قسمت تقسیم می‌شود. قسمت چهارم مو را از روی قسمت سوم رد کنید. سپس قسمت سوم (روبان) را از روی قسمت چهارم رد کنید. و بعد قسمت اول موها را از زیر قسمت چهارم رد کرده و بعد از روی قسمت سوم (روبان) رد کنید.

حالا قسمت سوم را از روی قسمت اول رد کنید و بعد یک دسته کوچک از موها به آن اضافه کنید. روبان را از روی قسمت سوم رد کنید. از موهای بالای شقیقه‌ سر مقداری مو را به قسمت چهارم اضافه و از زیر قسمت سوم رد کرده سپس از روی روبان رد کنید. همین مراحل را تا انتها ادامه دهید.

مرحله سوم

ویدئو شماره ۳- تکرار مراحل بافت تا انتهای مو

مراحل بافت مو را به ترتیب ادامه دهید. هنگام بافتن مو، مانند مرحله قبل یک بار از سمت چپ دسته کوچکی از موها را به بافت اضافه کنید و یک بار هم از قسمت راست به موها اضافه کنید. وقتی تا انتهای موها کمی فاصله داشتید،‌ موها را با کش بندید تا باز نشوند.

مرحله چهارم

ویدئو شماره ۴- بافت سمت دیگر موی سر

برای بافت سمت دیگر موی سر، مانند مراحل قبلی موها را قسمت بندی کنید. قسمت چهارم را از روی قسمت سوم رد کنید و از زیر روبان بگذرانید. حالا قسمت اول موها که نزدیک صورت است را از قسمت چهارم رد کنید و بعد از روی روبان بگذرانید. سپس قسمت سوم را از روی قسمت اول بگذارنید و یک دسته موی کوچک به آن اضافه کنید. حالا روبان را از روی این قسمت از موها رد کنید.

و بعد از قسمت نزدیک صورت هم به موها اضافه کنید. سپس موها را از زیر قسمت سوم رد کنید و بعد از روی روبان رد کنید. به همین ترتیب تا انتهای موها ادامه دهید و با کش ببندید.

مرحله پنجم

ویدئو شماره ۵- باز کردن بافت انتهای موها

برای فرم دادن موهای پشت سر، وقتی دو طرف موها بافته شد یک سمت موها را روی سمت دیگر بگذارید و با کش ببندید. سپس بافت پایین موها را از هم باز کنید. برای اینکه موها پرپشت‌تر دیده شوند، موهای نزدیک به بافت‌ها را کمی شل کنید. بافت موها را هم کمی از هم باز کنید تا حجیم‌تر به نظر برسند.

مرحله ششم (پایانی)

ویدئو شماره ۶ (پایانی)- پوش دادن و مرتب کردن موها

آن قسمت از موها را که با کش بسته‌اید با یک روبان ببندید تا زیبایی بیشتری پیدا کند. سپس با شانه کمی موها را پوش دهید تا جحم بگیرد. بعد از اینکه پشت موها را درست کردید گیره‌هایی که جلوی سر زده بودید را از روی روبان بردارید. در آخر قسمت جلوی موها را کمی با تافت مدل دهید.

نکات پایانی

۱- بافتن مو با موهای شانه شده و بدون گره راحت‌تر است، بنابراین قبل از بافت مو موها را بشویید و به خوبی شانه کنید.

۲- موها را محکم ببافید تا وقتی به انتهای مو رسیدید شل نشود. با این روش می‌توانید هر طور که مایل هستید بافت موها را شل کنید.

۳- بافت مو مانند یک اثر هنری است، بنابراین درصورتیکه زمان زیادی برای بافت موها صرف کردید تعجب نکنید. مخصوصاً اگر برای بار اول موها را می‌بافید.

منبع: Youtube

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 12 میانگین: 3.6]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: