اموزش نقش حنای عربی

مراحل نقش حنای عربی بسیار زیبا بر روی دست [ویدئو]

ارسال به دیگران:

طراحی حنا روی بدن نوعی تتوی بدن است که با استفاده از رنگ ساخته شده از برگ‌های گیاه حنا انجام می‌شود. خواص حنا برای پوست و مو بسیار است. رنگ کردن مو با حنا یکی از استفاده های رایج این گیاه با ارزش در گذشته بوده است. اما علاوه بر رنگ کردن مو، از این رنگ غلیظ و خمیر مانند برای ایجاد تاتوی موقت روی پوست نیز استفاده می‌شود. خاستگاه این هنر کشور هند است و در عروسی ها و جشنواره های مردم این کشور رواج دارد. اما مدت ۳۰ سال است که در میان مردم عرب نیز بسیار مورد استقبال قرار گرفته و امروزه طراحی های منحصر به فرد خود را ارائه می‌دهند. تتوی حنا به طور معمول روی دست، کف دست و پا انجام می‌شود. در این مقاله با آموزش یک نقش حنای عربی بسیار زیبا با ما همراه باشید.

آموزش طراحی حنا
آموزش طراحی حنا دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

نقش حنای عربی بر روی دست

۱. یک مارپیچ رسم کنید

ویدئو شماره ۱- طراحی حنا بر روی ساق دست

برای کشیدن این طرح زیبا، ابتدا کار خود را با رسم یک مارپیچ شروع کنید. سپس اطراف آن را با حلقه های مساوی پر کنید. توجه داشته باشید که قیف حنا را بین انگشت اشاره و انگشت میانی خود بگیرید. سعی کنید قیف را مانند مداد در دست خود نگه دارید. انگشت شست شما باید انگشتی باشد که فشار روی قیف را کنترل می کند.

۲. حلقه های کوچکی را در اطراف مارپیچ بکشید

ویدئو شماره ۲- طراحی حنا بر روی ساق دست

پس از اینکه حلقه های کوچک را دورتادور ماپیچ رسم کردید، گلبرگ ها را با حلقه های بزرگتری دور آن بکشید. سعی کنید که تمام حلقه ها به یک اندازه باشند. برای طراحی حنا بر روی بدن باید مچ دست خود را روی یک سطح صاف بگذارید تا قیف ثابت بماند. تکیه دادن مچ دست همچنین به خسته نشدن دست شما کمک می‌کند و باعث می‌شود دامنه حرکتی بهتری داشته باشید.

۳. داخل گلبرگ ها را رنگ کنید

ویدئو شماره ۳- طراحی حنا بر روی ساق دست

برای رنگ کردن داخل گلبرگ‌ها کافی است مقدار کمی از حنا را به صورت هاشور داخل گلبرگ ها بکشید تا حالت سایه روشن ایجاد شود. فشاری که با انگشت خود به قیف وارد می‌کنید، میزان خروج حنا از داخل قیف را تنظیم می‌کند.

۴. شکل مارپیچ را تکرار کنید

ویدئو شماره ۴- طراحی حنا بر روی ساق دست

شکل مارپیچ اول را دوباره تکرار کنید. اگر در حرکت اول، میزان حنای خارج شده کم باشد، می‌توانید دوباره روی همان خط را بکشید تا به ضخامت دلخواه برسید.

۵. برگ ها را بکشید

ویدئو شماره ۵- طراحی حنا بر روی ساق دست

پس از کشیدن ۵ شکل مارپیچی، نوبت کشیدن برگ هاست. در این قسمت میزان تسلط شما بر قیف بسیار اهمیت دارد. برای اینکه تسلط بیشتری بر روی کار داشته باشید، باید تمام قیف در مشت شما باشد و تنها ۲ اینچ انتهای آن بیرون باشد.

۶. شکل بعدی را به سمت مچ دست رسم کنید

ویدئو شماره ۶- طراحی حنا بر روی ساق دست

برای طراحی این قسمت نیز از همان تکنیک های قبلی استفاده کنید. یک شکل برگ بزرگ رسم کنید و داخل آن را با خطوط مارپیچ و صاف و حلقه های کوچک پر کنید.

۷. خطوط منحنی بیشتری را به آن اضافه کنید

ویدئو شماره ۷- طراحی حنا بر روی ساق دست

برای زیبایی بیشتر و پر نشان دادن طرح، از خطوط منحنی و مارپیچ بیشتری استفاده کنید. خط اول را کمی نازک بکشید تا در صورت ایجاد اشکال، بتوانید با خط بعدی آن را اصلاح کنید.

۸. شکل بعدی را نیز با مارپیچ شروع کنید

ویدئو شماره ۸- طراحی با حنا بر روی ساق دست

اساس و پایه شکل بعدی نیز مارپیچ و حلقه های کوچک اطراف آن است. اما این بار مرحله بعدی آن را مانند قبل تکرار نکنید. لایه بعدی طرح را مانند تصویر به صورت تو پر و برجسته رسم کنید.

۹. اکنون نوبت کشیدن تور روی دست است

ویدئو شماره ۹- طراحی با حنا بر روی مچ دست

با کشیدن خطوط موازی و نقطه های کوچک بر روی آن، طرحی شبیه به تور و مروارید رسم کنید.

۱۰. طرح را تا روی کف دست ادامه دهید

ویدئو شماره ۱۰- طراحی حنا بر روی کف دست

پس از کشیدن تور و دو شکل مارپیچ دیگر در کنار آن، یک برگ بزرگ بر روی کف دست بکشید. درون برگ را با مارپیچ های کوچک پر کنید. سپس چند طرح گل دیگر نیز با همان روش های قبلی روی تمام کف دست بکشید. می‌توانید برای کشیدن هر گل، سلیقه خود را اعمال کنید و طرح مورد نظر خود را خلق کنید.

۱۱. نقش حنای عربی را با طراحی انگشت تمام کنید

ویدئو شماره ۱۱- طراحی حنا بر روی اتگشت دست

بند اول انگشت وسط را به حالت توری مشبک بکشید و بند دوم انگشت را نیز با مارپیچ های کوچک پر کنید. این طرح را می توانید به دلخواه روی سایر انگشتان نیز انجام دهید.

ویدئو شماره ۱۲- طراحی حنا بر روی دست

نقش حنای عربی خارق العاده ما آماده شده است. پس از خشک شدن حنا و رنگ گرفتن پوست، حناهای خشک شده را از روی پوست بکنید و از نقش زیبایی آن لذت ببرید.

همچنین می‌توانید این نقش را با کمک حنا سفید روی دستان خود ایجاد کنید.

امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید. در صورتی که علاقه مند بودید می‌توانید طرح های تاتو دخترانه را در مقاله ای جداگانه از وبلاگ پارس ادوردز مشاهده نمائید.

نرگس شریفی

آیا شما هم از طرفدارهای طراحی با حنا روی بدن هستید؟ منتظر شنیدن نظرات و تجربیات شما هستیم.

منبع: wikihow

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
2 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
فائزه

خیلی خوب بود ممنون از شما

رویا کریمی

فائزه عزیز، سپاس از همراهی شما🌹

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: