حنای سفید

حنا سفید چیست؟ طرز تهیه حنا سفید با ماندگاری بالا به همراه انواع طرح حنا سفید

ارسال به دیگران:

این روزها ایجاد طرح و نقش روی بدن بسیار رواج پیدا کرده است. در این مسیر از روش‌های مختلفی برای این کار استفاده می‌شود. استفاده از روش‌هایی مانند تاتو بدن یکی از روش‌هاست که بسیار پرطرفدار در بین جوانان می‌باشد. اما این تکنیک ماندگاری دائمی دارد و تا زمانی که برای پاک کردن آن با لیزر اقدام نکنید، قابل پاک کردن نمی‌باشد. به همین خاطر تکنیک‌هایی مانند طراحی با حنای قرمز، قهوه‌ای،سیاه و حنا سفید به شکل امروزی پدیدار شده‌اند.

حنا سفید و سیاه که این روزها برای ایجاد نقوش مختلف روی بدن شناخته می‌شود دارای طرفداران زیادی در بین جوانان است. حتی در بسیاری از موارد شاهد استفاده از آن در بین عروس خانم‌ها هستیم. به همین خاطر در این مطلب تصمیم داریم که شما را با این ماده نوظهور در صحنه آرایش بدن آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا با طرز استفاده و محتویات آن آشنا شوید.

آموزش طراحی حنا
آموزش طراحی حنا دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

حنای سفید چیست؟

در بسیاری از مراسمات یا جشن‌ها برای آرایش بدن از حنا استفاده می‌شود. استفاده از حنا عروس نیز از روزگاران قدیم و نسل به نسل به ما منتقل شده است. استفاده از این ماده گیاهی در روز قبل از عروسی با باور به نیک‌بختی عروس و داماد تهیه و استفاده می‌شد. در روز حنابندان، دست و پا را به حنا آغشته می‌کردند و رنگ آن احتمالا تا چندین روز روی پوست می‌ماند.
اما این روزها حتی با وجود برگزاری این مراسم، دست و پاها به صورت کامل رنگ نمی‌شوند بلکه به ایجاد طرح و نقش‌هایی بسنده می‌کنند. در همین راستا حنای سفید و سیاه رواج یافته است.

همانطور که می‌دانید حنای قرمز، قهوه‌ای و سیاه از برگ گیاه است که به عنوان ماده طبیعی برای موارد مختلفی از جمله رنگ مو و ایجاد نقش روی بدن استفاده می‌شود. اما این بدان معنا نیست که هر ماده‌ای با نام حنا، نژادی از گیاه حنا باشد.

و اما حنای سفید چیست؟
حنا سفید در واقع ترکیبی از مواد شیمیایی است که سبکی جدید در طراحی نقوش روی بدن را ایجاد کرده است. این ماده با حنای طبیعی که از گیاهان استخراج می‌شود کاملا متفاوت است. همچنین موارد استفاده آن نیز با مدل‌های دیگر متفاوت است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

طرح حنای سفید

شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد حال که این ماده از مواد طبیعی ساخته نمی‌شود، نامگذاری آن با عنوان حنا به چه علت است؟ در واقع استفاده از این ماده برای ایجاد طرح حنا روی پا، دست و تمام نقاط بدن همان علت نامگذاری این ماده به نام حنا سفید است.

حنای سفید ماده‌ای خمیری به رنگ سفید است که بر پایه آب یا چسب ساخته می‌شود. در نمونه‌هایی از آن که ماندگاری بیشتری دارند، این مواد ترکیبی از چسب‌های مخصوص بدن به همراه رنگ‌های مجاز برای بدن هستند که به شما امکان طراحی روی پوست را می‌دهد. توجه داشته باشید که این مواد حتی با وجود ماهیت شیمیایی که دارند برای پوست بدن شما مجاز هستند. به همین خاطر اگر به ترکیبات آن حساسیت نداشته باشید، احتمالا عوارضی هم گریبان‌گیر شما نخواهد بود.

ترکیبات حنا سفید از چه موادی است؟

ترکیبات حنا سفید بر اساس دو نوع پایه ایجاد می‌شود. یکی از انواع آن بر پایه چسب‌های آرایشی است. برخی دیگر به صورت ماده‌ای ژل مانند بر پایه آب هستند.

مواردی که در دسته اول قرار دارند، بر پایه چسب‌های آرایشی هستند که آرایشگران از آن برای چسباندن موارد مختلف آرایشی به روی پوست استفاده می‌کنند. ماده اصلی تشکیل دهنده این ترکیب همان چسب‌های گریم است که به همراه رنگ سفید برای شما فراهم شده است.

این ترکیب به همراه مواد شیمیایی ساخته می‌شود که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

  • امولسیون اکریلیک
  • گلیسرول
  • صمغ گوار
  • سوربیتول
  • اکسید تیتانیوم
  • زیر یک درصد الکل بنزین
طراحی حنا سفید روی دست

دسته دوم این ماده که بر پایه آب است از ترکیب یک نوع ژل به خصوص به همراه رنگ تاتو ایجاد می‌شود. این ماده به دلیل پایه آب، ماندگاری کمتری نسبت به نمونه قبلی دارد. به همین خاطر با شستشوی مکرر آن با آب ممکن است از بین برود. پس اگر می‌خواهید این طرح‌ها دوام بیشتری داشته باشند بهتر است از نمونه قبلی این ماده استفاده نمایید.

توجه داشته باشید که این ماده با هر نوع پایه‌ای، تنها در رنگ سفید و به فرم خمیری مانند تولید می‌شود. همچنین شما می‌توانید از ترکیب آن با موادی مانند پودرهای طلا یا براق‌کننده برای ایجاد رنگ‌های مختلف استفاده نمایید.
همچنین شما می‌توانید این ماده را در منزل بسازید. در ادامه به شما می‌گوییم که برای ساخت آن از چه ترکیبی استفاده نمایید.

ساخت حنای سفید در منزل

شما می‌توانید این ماده را به راحتی و به صورت آماده تهیه کنید. همچنین می‌توانید با ترکیب موادی، خودتان اقدام به ساخت حنای سفید در منزل کنید. برای این کار به مواد زیر نیاز دارید.

  • چسب گریم: دو پیمانه
  • رنگ بدن سفید: یک پیمانه
  • قیف یک بار مصرف
  • پودر نشاسته‌ی ذرت
آموزش تاتو بدن
آموزش تاتو بدن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

مراحل ساخت حنا سفید

ساخت حنای سفید بسیار راحت و سریع است و با ترکیب دو ماده می‌توانید به راحتی به آن برسید. برای ساخت این ماده می‌توانید به شیوه زیر عمل کنید:

۱- ابتدا دو پیمانه از چسب گریم را درون ظرف بریزید.

۲- یک پیمانه از رنگ سفید را اندازه‌گیری کنید و آن را به چسب گریم اضافه کنید.

۳- این دو ماده را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید تا به ماده‌ای خمیری و یکدست برسید.

۴- از قیف‌های یکبار مصرف که در موارد شیرینی‌پزی از آن استفاده می‌شود کمک بگیرید و ترکیب به دست آمده را درون آن بریزید.

۵- حالا می‌توانید از این ماده برای طراحی نقوش روی بدن از طرح حنا ساده تا شلوغ استفاده کنید.

۶- در نهایت برای افزایش ماندگاری طرح باید روی طراحی‌تان، پودر نشاسته ذرت بپاچید.

کاربرد و موارد استفاده از حنا سفید

حال که با انواع حنا سفید و مراحل ساخت آن در منزل آشنا شده‌اید، بهتر است با کاربردهای آن نیز بیشتر آشنا شوید.

همانطور که می‌دانید از انواع حنای طبیعی برای موارد مختلفی استفاده می‌شود. خواص حنا برای پوست و درمان برخی بیماری‌های پوستی کاملا مشهود است. اما توجه داشته باشید که در این موارد از نوع طبیعی استفاده می‌شود که کاملا با حنا سفید متفاوت است.

طرح حنا سفید روی بدن
طرح حنا سفید روی بدن

همچنین در مواردی از حنا برای مو و رنگ کردن آن استفاده می‌شود. در این مورد نیز از حنا به رنگ‌های قرمز، قهوه‌ای و مشکی این ماده که کاملا طبیعی است، استفاده می‌شود. در این مورد نیز استفاده از حنا سفید برای مو کاملا بی‌مورد می‌باشد. به دلیل مواد بکار برده در آن مانند چسب گریم، به هیچ‌وجه برای موها استفاده نمی‌گردد.

با توجه به موارد بیان شده از این ماده تنها و تنها برای طراحی دست و پا استفاده می‌شود و استفاده در موارد دیگر کاملا نفی می‌شود.

ماندگاری حنای سفید برای پوست

ماندگاری حنای سفید برای پوست کاملا بستگی به ترکیب مصرف شده دارد. در حالتی که پایه مواد تشکیل دهنده آن از آب باشد، احتمالا تا چند روز ماندگاری داشته باشد. توجه داشته باشید که این زمان در صورت تماس مکرر طراحی‌های پوست شما با آب، کاهش خواهد یافت.

در صورتی که مواد تشکیل دهنده این ماده از چسب گریم باشد، طراحی شما حتی تا یک هفته نیز باقی می‌ماند. زمانی که بخواهید این طراحی را زودتر از این مدت پاک کنید باید از الکل استفاده نمایید. در این حالت با استفاده از الکل هیچگونه اثری از طراحی برجای نخواهد ماند.

ایده طراحی حنا سفید روی دست و پا

حال که با تمامی موارد مربوط به این ماده آشنا شده‌اید، در این بخش می‌خواهیم تعدادی ایده برای طراحی به شما ارائه دهیم.

طراحی حنای سفید عروس
طراحی حنای سفید عروس با نقش تور
طرح حنا روی دست
طرح حنا روی دست با نقش گل
ایده نقش حنا سفید برای عروس
ایده نقش حنا سفید برای عروس
مدل طراحی شلوغ با حنا سفید روی دست
مدل طراحی شلوغ با حنا سفید روی دست
حنای سفید روی دست
حنای سفید روی دست
ایده طراحی حنا روی دست عروس
ایده طراحی حنا روی دست عروس
دیزاین حنا سفید و نگین
دیزاین حنا سفید و نگین
طرح گل روی دست با حنای سفید
طرح گل روی دست با حنای سفید
دیزاین حنا سفید با نگین قرمز
دیزاین حنا سفید با نگین قرمز
طرح حنا سفید با پودر طلا
طرح حنا سفید با پودر طلا

سخن پایانی

حنای سفید برخلاف نامش به هیچ وجه از گیاه حنا گرفته نشده است و با مواردی مانند حنا سیاه کاملا متفاوت است. نامگذاری این ماده فقط به دلیل کاربرد آن در طراحی نقوش روی پوست بدن می‌باشد.
توجه داشته باشید که از آن فقط برای موارد طراحی روی بدن استفاده می‌شود.

شما می‌توانید این ماده را به صورت آماده تهیه کنید یا آن را در منزل بسازید. برای این کار می‌توانید به موارد توضیح داده شده در این مطلب مراجعه کنید.

امیدواریم با استفاده از این مطلب بتوانید تمامی موارد مربوط به این ماده را بشناسید و از ایده‌های تصویری آن برای طراحی روی بدن خود استفاده نمایید.

مهشید عزت پوری

تا به حال تجربه استفاده از حنا را داشتید؟ از حنا سفید برای طراحی بدن استفاده کردید؟ خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید.

منبع: gopi-henna

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: