آرایش صورت گرد و سبزه

۸ نکته آرایشی برای لاغرتر نشان دادن صورت گرد

ارسال به دیگران:

همه ما دوست داریم با آرایش کردن ویژگی ‌های مثبت چهره خود را برجسته‌ تر نشان دهیم و ویژگی ‌های منفی آن را بپوشانیم. اما اگر تکنیک های گریم و میکاپ ما درست نباشد، ممکن است به نتیجه مورد نظر خود نرسیم. برای اینکه روش درست آرایش کردن را یاد بگیریم، ابتدا باید فرم صورت خود را بشناسیم.

توجه به فرم صورت یکی از مهم ترین نکات در خود آرایی است. فرم صورت افراد ممکن است به شکل‌ های مربع، مستطیل، گرد، قلبی و … باشد. که صورت گرد یکی از رایج ‌ترین آن ‌هاست. صورت های گرد علاوه بر زیبایی بسیار، گونه‌ های پهن و چانه گردی دارند. در بسیاری از موارد، افرادی که صورت گرد دارند ممکن است چاق به نظر برسند، حتی اگر واقعا چاق نباشند. بنابراین، شاید برخی بخواهند با آرایش کمی از گردی صورت خود بکاهند و آن را کشیده ‌تر نشان دهند. در این مقاله قصد داریم به ۸ نکته آرایشی برای لاغرتر نشان دادن صورت گرد اشاره کنیم. با ما همراه باشید.

آموزش خودآرایی
آموزش خودآرایی دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

صورت گرد چه ویژگی‌ هایی دارد؟

در بیشتر صورت ‌های گرد، طول و عرض صورت تقریبا برابر است. گونه ‌ها پهن ‌ترین قسمت این صورت ‌ها هستند. فک تقریبا گرد و هم عرض پیشانی است. گونه ‌ها ممکن است گرد باشند و ظاهری جوان ‌تر را در چهره ایجاد کنند. همچنین خط رویش مو نیز انحنای گرد و ملایمی دارد. اگرچه صورت‌ های گرد به راحتی قابل تشخیص هستند، اما توصیه می‌شود که از اندازه ‌گیری برای تشخیص فرم صورت استفاده کنید.

معمولا افرادی که صورت گرد دارند به دنبال لاغرتر نشان دادن صورت خود هستند. در ادامه مقاله به نکته های مهم آرایشی که باعث لاغرتر نشان دادن صورت گرد می شوند، می پردازیم.

۱- کانتورینگ صورت

نکته اصلی آرایش برای صورت ‌های گرد، کانتورینگ استخوان گونه است. این کار باعث می ‌شود صورت شما لاغرتر به نظر برسد. برای کانتورینگ صورت خود از رنگی استفاده کنید که دو درجه تیر‌تر از رنگ پوست شما باشد. هرچه سایه را بیشتر کنید، گونه شما برجسته ‌تر به نظر می ‌رسد.

کانتورینگ را از شقیقه ‌ها و زیر استخوان ‌های گونه خود شروع کنید و در خط فک به پایان برسانید. کانتور کردن چانه به شما کمک می ‌کند که به طول چهره خود بیفزایید و شکل کشیده ‌تری را در صورت خود ایجاد کنید.

آرایش صورت گرد عروس

نکته : به جای اینکه یک خط یکنواخت زیر خط استخوان گونه بکشید، کمی ضخامت آن را در نزدیکی گوش بیشتر کنید. با این کار حالت مثلثی به صورت خود می‌ دهید و چهره شما زاویه ‌دارتر می‌شود.

۲- رژ گونه

بسیاری از کسانی که صورت گردی دارند، از رژگونه استفاده نمی ‌کنند. این کار یک اشتباه بزرگ است. رژگونه نه تنها رنگ فوق‌العاده زیبایی به چهره می‌ دهد، بلکه به کانتورینگ صورت شما نیز کمک می ‌کند. برای زدن رژگونه، براش را روی پایین استخوان گونه خود قرار داده و آن را به آرامی به سمت گوش‌های خود بکشید. دقت کنید که فقط بین خط کانتور و خط هایلایتر، رژگونه بزنید. انتخاب رنگ رژگونه باید متناسب با رنگ پوست شما باشد. اما در حالت کلی، رژگونه های گرم و مات برای شما گزینه‌ های مناسبی هستند.

۳- هایلایتر

اجزاء مورد علاقه صورت خود را در نظر بگیرید. این اجزاء می ‌توانند لب‌ ها یا چشم ‌های شما باشند که زیبایی خاصی به چهره شما می‌ بخشند. سعی کنید فقط یکی از همین قسمت‌ ها را هایلایت کنید. این ناحیه باید نقطه کانونی صورت شما باشد تا تمرکز از روی گردی صورت شما برداشته شود. بنابراین به آن توجه بیشتری کنید. اما بیش از حد آن را آرایش نکنید زیرا باعث می شود تمام آرایش شما خراب شود.

علاوه بر این، می ‌توانید فقط بالای اسنخوان گونه خود را هایلایتر بزنید. این کار هم جلوه درخشانی به چهره شما می ‌دهد و هم برق و درخشش کلی صورتتان را کم می ‌کند.

آموزش میکاپ
آموزش میکاپ دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

۴- برنزر

برنزر بهترین دوست صورت ‌های گرد است. کانتورینگ صورت با استفاده از برنزر یک روش عالی برای باریک ‌تر کردن صورت است. برنزر را بر روی خط پایین گونه و در امتداد خط فک خود با یک براش زاویه دار بمالید تا ظاهر مشخصی پیدا کند. سپس آنرا محو کنید تا کانتور نرم و یکدست ایجاد شود.

آرایش صورت گرد و تپل

۵- آرایش ابرو

بهترین راه برای آرایش ابرو در صورت‌های گرد این است که جلوه ابروهایتان را بیشتر کنید. ابروهای زاویه ‌دار برای صورت‌ های گرد بسیار مناسب هستند. زیرا یک حالت عمودی روی چهره ایجاد می ‌کنند و باعث بیشتر شدن طول صورت می ‌شوند. برای زاویه ‌دار کردن ابرو، باید کمان ابرو را از قسمت مرکز چشم بالا برده و سپس از همان نقطه پایین بیاورید تا گرد نشود.

برای اینکه ابروها خودشان را بیشتر نشان بدهند، از سایه چشم‌ تیره استفاده نکنید. همچنین روی استخوان ابرو را سایه روشن بزنید. همیشه ابروهای خود را پر و مرتب نگه دارید. از ریمل ابرو برای لیفت ابرو در خانه استفاده کنید. مداد ابرو نیز برای پررنگ کردن و پرپشت نشان دادن ابروها گزینه خوبی است.

۶- آرایش چشم

چشم‌ ها تاثیر زیادی بر روی چهره شما دارند. بنابراین آرایش چشم می‌ تواند تفاوت کلی در ظاهر شما ایجاد کند و باعث شود گردی صورت شما به چشم نیاید. برای این کار باید به نحوه کشیدن خط چشم دقت کنید. ابتدا یک خط نازک در امتداد مژه بکشید. می‌توانید کشیدن خط چشم را از یک سوم انتهای چشم نیز شروع کنید و دنباله آن را بالا ببرید. این کار می‌ تواند ظاهری عمودی به صورت شما بدهد.

۷- آرایش لب

استفاده از خط لب ایده خوبی برای جلب توجه لب‌ هاست. یک خط لب بسیار طبیعی و متناسب با رنگ رژتان انتخاب کنید. همچنین می‌ توانید از خط لب خود به عنوان رژ لب استفاده کنید. ابتدا دور لب خود را به دقت خط لب بکشید و سپس کارتان را با زدن رژ لب تمام کنید. بهتر است از رنگ‌ هایی استفاده کنید که جلوه بیشتری به لب‌ هایتان می ‌دهد. این کار توجه را از فرم گرد صورتتان دور می ‌کند. در نظر داشته باشید که رژ لب های خیلی براق و اکلیلی، گردی صورت شما را بیشتر نشان می دهد.

۸- آرایش مات

سعی کنید از محصولات آرایشی مات استفاده کنید. استفاده از سایه براق در بالای چشم می ‌تواند صورت شما را پهن ‌تر نشان دهد. اگر به آرایش پر زرق و برق علاقه دارید، می‌توانید گوشه داخلی چشم خود را سایه روشن و براق بزنید. همچنین می‌ توانید درخشش بسیار ملایمی را در خط مژه پایین چشم خود ایجاد کنید.

منبع: medium

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: