تینت لب چیست

تینت لب چیست و بهترین مارک تینت لب کدام است؟

ارسال به دیگران:

تینت لب نه تنها در کره و سایر کشورهای شرق آسیا، بلکه در کشورهای غربی نیز به یک محصول آرایشی محبوب تبدیل شده است. این محصول کوچک و جادویی به دلیل ایجاد سایه روشن و حالت آمبره در لب شناخته شده است. این شیب رنگی از داخل به سمت بیرون لب است. به این صورت که داخل لب پررنگ است و هرچه به سمت لبه های بیرونی لب پیش می رویم کمرنگ تر می شود. در طول چند سال اخیر این محصول انتخاب بسیاری از سلبریتی های کره ای بوده که البته در سایر کشورها نیز محبوبیت بسیار زیادی دارد.

آموزش گریم و میکاپ
آموزش گریم و میکاپ دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

شاید شما به خوبی بدانید که باید چگونه رژ لب بزنیم و مزایا و معایب آن چیست، اما درباره تینت لب قضیه کمی متفاوت است. اگر می خواهید بدانید فرق تینت لب با رژ لب چیست و چگونه باید از آن استفاده کنید، در این مطلب با ما همراه باشید. ما شما را با انواع تینت لب، عوارض و نحوه استفاده از آن آشنا می کنیم.

تینت لب چیست؟

تینت لب درواقع راحت ترین محصول آرایشی محسوب می شود. نرم، راحت، و بدون دردسر. این محصولات برای هرکسی که خواهان یک رنگ ظریف و سبک روی لب های خود است، بهترین انتخاب هستند. زیرا جلوه ای کاملا طبیعی به لب های شما می دهند. تینت لب در رنگ های طبیعی و نزدیک به رنگ لب ساخته می شوند و ظاهری زنده و شفاف به لب های شما می دهند. اگر طرفدار آرایش ساده و طبیعی هستید، حتما یکی از این محصولات را در کیف آرایش خود داشته باشید.

تینت لب دخترانه

بافت مایع و ژله ای تینت لب به گونه ای است که احساس سنگینی رژ لب را به شما نمی دهد. همچنین به سرعت خشک می شود و به لباس یا لبه فنجان نمی چسبد. در ساخت این محصول از موم، پارابن، سرب و هیچگونه ماده مضر دیگری استفاده نشده است. اکثرا در طیف های رنگی نارنجی، قرمز و صورتی وجود دارند و برای هر تناژ پوستی مناسب هستند.

نحوه استفاده از تینت لب

طرز استفاده از تینت لب بسیار ساده است. مانند رژهای مایع کافی است که برس تینت لب را روی لب های خود بمالید. سپس لب هایتان را روی هم فشار دهید تا رنگ به خوبی روی تمام قسمت های لبتان پخش شود. دقت کنید که حتما بعد از زدن تینت چند بار لب هایتان را به هم فشار دهید تا رنگ به خوبی به درون ترک لب ها نیز نفوذ کند.

برای اینکه نتیجه آرایش بهتری داشته باشید، بهتر است که ابتدا لب های خود را با یک بالم لب کاملا مرطوب کنید. با این کار لب هایتان چروک نمی شود و ترک نمی خورد و سطحی کاملا صاف و یکدست خواهد داشت. همچنین تینت لب شما دیرتر خشک می شود و شما فرصت خواهید داشت به خوبی آن را مدیریت کنید.

طرز استفاده از تینت لب

اگر دوست ندارید لب هایتان رنگ غلیظ و جیغی داشته باشد، می توانید تینت را فقط روی لب پایینی خود بزنید، سپس لب هایتان را به هم بفشارید تا لب بالایی هم رنگ بگیرد. اگر احساس کردید که رنگ لب هایتان خیلی زیاد است و حالت چروکیده شده است، می توانید دستمال مرطوب را به آرامی روی لب هایتان بکشید و رنگ اضافی را پاک کنید.

تینت لب به تنهایی حالت براقی ندارد و مات است. اما اگر دوست دارید لب هایتان کمی بدرخشد، استفاده از یک برق لب بعد از خشک شدن تینت ایده بسیار خوبی است.

انواع تینت لب

وقتی صحبت از تینت لب به میان می آید، ممکن است انواع مختلف این محصول که توسط شرکت ها و برندهای مختلف تولید می شوند، به ذهن بیایند. که این تنوع در ظاهر و فرمولاسیون کمی انتخاب را برای ما سخت می کند. در ادامه انواع تینت لب را با هم بررسی می کنیم:

تینت لب مایع

۱. تینت لب مایع

محبوب ترین نوع این محصول بی نظیر، تینت لب مایع است. استفاده از این نوع تینت لب بسیار ساده است. برای ایجاد حالت آمبره کافی است که مقداری از محصول را در امتداد داخل لب هایتان بکشید. سپس لب هایتان را به هم فشار دهید تا کمی از رنگ به قسمت های خارجی لب ها نیز بخورد. برای یکدست شدن رنگ لب ها نیز کار ساده تر است. مانند هر رژلب یا برق لب دیگری می توانید فرچه را روی تمام سطح لبتان بکشید.

۲. تینت لب پیل آف

این محصول یک انقلاب واقعی است که اثری عمیق از رنگ را به مدت ۱۲ ساعت روی لب های شما باقی می گذارد. تینت های لب پی آف مانند ماسک لب عمل می کنند و استفاده از آن ها با انواع دیگر کمی متفاوت است. ابتدا یک لایه ضخیم از این محصول را روی لب های خود بمالید و بگذارید حداقل ۱۰ دقیقه بماند. پس از خشک شدن رنگ، به سادگی آن را جدا کنید. رنگدانه‌ های رنگی جذب لب‌ ها می‌ شوند و رنگی که روی لب به جا مانده بسیار پررنگ و شاداب به نظر می‌رسد، نه خشک و مات.

تینت لب استیکی

۳. تینت های استیکی

این نام گویای همه چیز است. میله های رنگی که به راحتی مانند یک بالم لب یا رژ لب بیرون می آیند. بافت آن ها کرمی و سبک است و از آنجایی که دارای مواد مرطوب کننده بسیار زیادی هستند، لب های خشک را پرتر و نرم تر از تینت های مایع می کنند. بهترین بخش این محصولا این است که این ماندگاری بالایی دارند و رنگ لب شما حتی پس از از بین رفتن درخشش اولیه، همچنان باقی می ماند.

۴. تینت لب مات

ممکن است با شنیدن نام این محصول به یاد رژ لب های مات که ظاهر بسیار خشک و ترک خورده ای به لب هایتان می دهند، بیفتید. اما بافت این محصول نیز مانند انواع دیگر تینت های لب بسیار مرطوب و سبک است. به طوری که بعد از استفاده از آن احساس می کنید چیزی روی لبتان نیست. لب هایتان خشک نمی شود، ترک نمی خورد، چروک نمی شود. بلکه پوششی صاف و یکدست و مخملی روی پوست لبتان ایجاد می کند.

ماندگاری تینت لب چقدر است

ماندگاری تینت لب چقدر است؟

اگر دقت کرده باشید، رژلب های ۲۴ ساعته بسیار خشک هستند و لب های شما را مرطوب نمی کنند. درست است که تینت لب روی پوست لب فیکس می شود و اثری از خود روی لیوان یا لباس شما باقی نمی گذارد. اما از آنجایی که خاصیت مرطوب کنندگی دارد و بر پایه آب است، به راحتی با یک دستمال مرطوب پاک می شود. این در حالی است که ممکن است برای پاک کردن رژلب های کرمی و چرب به محصولات پاک کننده آرایش نیاز داشته باشید.

فرق لاک لب و تینت لب چیست؟

این دو محصول دو فرق اساسی دارند. اولین تفاوت در ظاهر آن هاست. لاک لب رنگ غلیظ تر و پررنگ تری دارد، در صورتی که تینت لب بسیار ملایم است و ظاهری شبیه به رنگ واقعی لب شما ایجاد می کند.

فرق بعدی این دو محصول در مدت زمان ماندگاری آن هاست. لاک لب ماندگاری بسیار بالایی دارد و به سادگی پاک نمی شود. اما تینت لب در طول روز نیاز به تمدید مجدد دارد و با یک دستمال مرطوب به سادگی پاک می شود.

انواع تینت لب

مزایای تینت لب

تینت لب در مقایسه با سایر محصولات آرایش لب مزایای زیادی دارند. برخی از مهم ترین مزایای این محصولات عبارتند از:

  • برای یک آرایش مینیمال یا طبیعی ایده آل هستند.
  • نه تنها برای آرایش لب، بلکه برای آرایش گونه ها نیز کاربرد دارند.
  • ماندگاری تینت لب نسبت به سایر محصولات آرایشی مانند رژلب روی لب‌ها بیشتر است.
  • برای ایجاد شیب رنگی یا سبک ombre بسیار مناسب هستند.
  • اکثر آن ها مقرون به صرفه هستند.
  • اغلب حاوی ضد آفتاب هستند که از لب ها محافظت می کند.
  • به راحتی رژ لب و برق لب از خود لکه به جا نمی گذارند.
  • بیشتر تینت های لب دارای موادی هستند که استفاده از آن ها بی خطر است. مانند سرب و پارابن.
  • دارای مرطوب کننده هستند و از خشکی لب ها جلوگیری می کنند.

عوارض تینت لب

برخلاف سایر محصولات آرایشی که ممکن است عوارض و خطراتی برای سلامتی داشته باشند، تینت لب کاملا سالم و بدون خطر است. زیرا همانطور که اشاره کردیم، در ساخت این محصولات از سرب و پارابن و سایر مواد مضر استفاده نشده است. علاوه بر این، خاصیت آبرسانی قوی و ضد آفتاب آن ها می تواند از خشکی پوست و همچنین سرطان پوست ناشی از امواج مضر نور خورشید جلوگیری کند.

عوارض تینت لب

تنها نکته ای که هنگام خرید این محصولات بسیار مهم است، توجه به برند و کیفیت محصول است. از خرید محصولات تقلبی و تاریخ مصرف گذشته به شدت پرهیز کنید. زیرا هم از نظر اقتصادی به شما ضرر می زند و هم ممکن است آسیب های جبران ناپذیری برای سلامتی شما داشته باشد. در ادامه چند برند خوب و با کیفیت تینت لب را معرفی می کنیم.

بهترین مارک تینت لب

انتخاب برند و مارک مناسب بسیار مهم و البته دشوار است. برندهای معروف و بسیار با کیفیتی وجود دارند که قیمت آن ها بسیار بالاست و از این جهت نمی توانند انتخاب خوبی برای ما باشند. در ادامه بهترین مارک تینت لب که در بازار ایران با قیمت مناسب وجود دارد را به شما معرفی می کنیم.

۱. تینت لب گلدن رز

گلدن رز (Golden Rose) یک برند محبوب آرایشی ترکیه ای است که قیمت مناسبی هم دارد. تینت لب گلدن رز مدل Miss Beauty ماندگاری بالا و بافت رقیقی دارد، حاوی روغن های گیاهی مانند روغن جوجوبا، و ویتامین ای است، در دو رنگ تولید می شود و می تواند به عنوان رژ لب و رژ گونه استفاده شود.

بهترین مارک تینت لب

۲. تینت لب اتود

این برند کره ای بی شک یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین تینت لب ها را تولید می کند. تنوع رنگ، قیمت مناسب، و کیفیت بالا مواردی هستند که رقابت با این محصول را در بازار ایران دشوار کرده است. شرکت Etude یک کمپانی قدیمی در کره جنوبی است که تا کنون توانسته است محصولات خود را به سراسر دنیا ارسال کند. تینت لب های مارک اتود در سه رنگ صورتی، قرمز و نارنجی تولید می شوند، ماندگاری بالایی دارند و فاقد سرب و چربی هستند.

۳. برند بنفیت

بنفیت یک برند لوازم آرایش امریکایی است که تینت لب های بسیار باکیفیتی را تولید می کند. تینت لب های بنفیت با اسم Benetint به بازار عرضه شده اند. شامل سه رنگ صورتی، نارنجی و قرمز هستند، ظاهر مات، بافت سبک و رایحه دلنشینی دارند و به دلیل ماندگاری بالا، عدم چسبندگی و ضدحساسیت بودن محبوب هستند.

تینت لب مجیک

۴. تینت لب مجیک

مجیک تینت لب های خود را در شکل های متنوع و جذاب ارائه می کند. تینت لب مدل بستنی، شیشه شیر و … که ظاهر کوچک و بامزه ای دارند و به راحتی در هر کیفی جا می شوند. محصولات این برند ماندگاری بالا و بافت سبکی دارند، ضد آب هستند، و با قیمت بسیار مناسبی به فروش می رسند.

منبع: instyle

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 8 میانگین: 3.8]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: