آموزش کشیدن خط چشم با مداد

آموزش کشیدن خط چشم با مداد + ترفندهای ساده برای استفاده از مداد چشم

ارسال به دیگران:

یک ضرب المثل قدیمی می گوید چشم ها پنجره ای برای روح انسان هستند. یکی از راه های زیباتر کردن چشم استفاده از خط چشم است، یک لوازم آرایشی که در قرن پانزدهم در مصر به وجود آمد و از آن زمان در سراسر جهان استفاده می شود. این محصول در اشکال مختلفی وجود دارد و چشم های شما را مشخص و برجسته می کند. استفاده از این محصول در ابتدا دشوار به نظر می رسد، اما کشیدن خط چشم با مداد راحت تر است و با کمی تمرین می توانید به آن مسلط شوید.

آموزش خودآرایی
آموزش خودآرایی دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

استفاده از مداد چشم نسبت به سایر انواع خط چشم ها آسان تر است. همچنین، این محصول نسبت به انواع مایع، ژل، و ماژیکی ارزان تر هستند، اما ماندگاری کمتری دارند. با این حال، بسیاری از افراد به دلایل مختلف مانند امکان آرایش سریع تر، پاک شدن ساده تر و ایجاد ظاهر طبیعی و ملایم تر ترجیح می دهند از این محصول برای آرایش چشم خود استفاده کنند. به همین دلیل ما در ادامه چند نکته و ترفند ساده برای کشیدن خط چشم با مداد را به شما آموزش می دهیم.

آموزش مرحله به مرحله کشیدن خط چشم با مداد

روش های متنوعی برای استفاده از مداد چشم وجود دارد که می توانید با توجه به مدل چشم و سلیقه خود بهترین آن ها را برای خود انتخاب کنید. به عنوان مثال روش کشیدن خط چشم روباهی را می توانید برای پلک های افتاده امتحان کنید و حالت افتاده آن را تعدیل کنید. در ادامه یک روش آرایش ساده با مداد چشم آموزش می دهیم.

۱. با مداد خط مژه بالایی خود را تیره کنید

ویدئو شماره ۱- آموزش خط چشم با مداد

پلک بالایی خود را با یک دست گرفته و به سمت بالا بکشید. یک مداد نرم انتخاب کنید و آن را تا جای ممکن نزدیک به مژه هایتان بزنید. کل خط مژه را از گوشه خارجی تا بخش داخلی آن تیره کنید.

۲. دنباله خط چشم خود را بکشید

ویدئو شماره ۲- آموزش خط چشم با مداد

برای کشیدن دنباله خط چشم از یک سوم خارجی چشم خود شروع کنید. یک خط باریک بکشید و آن را تا جایی که دوست دارید ادامه دهید. زاویه و طول این خط با توجه به سلیقه و حالت چشم شما می تواند متغیر باشد. خط باریکی که کشیده اید را پررنگ کنید و آن را به صورت بسیار ظریف و نازک تا وسط چشم خود ادامه دهید.

۳. کار را با کشیدن مداد به پلک پایین خود تمام کنید

ویدئو شماره ۳- آموزش خط چشم با مداد

مداد را با فشار ملایم دقیقا روی خط مژه ها بکشید. به طوری که بخشی از آن در خط داخلی و بخشی در زیر خط مژه کشیده شود. سپس یک گوش پاک کن را خیلی آرام به زیر پلک پایین خود بکشید و خطی که با مداد کشیده اید را محو کنید. می توانید کار خود را با یک سایه ملایم و ریمل تکمیل کنید.

۱۰ نکته برای استفاده از مداد چشم

۱. با کشیدن چند خط صاف شروع کنید

اگر با کشیدن یک خط صاف در سراسر خط پلک خود مشکل دارید، می توانید از چند خط کوتاه مانند خط فاصله استفاده کنید. برای این کار به ترتیب زیر عمل کنید:

  • پوست گوشه خارجی چشم خود را محکم بکشید.
  • به آرامی با مداد خود چند خط کوتاه روی خط پلک خود بکشید. از گوشه داخلی شروع کرده و به سمت گوشه چشم بروید.
  • در نیمه راه، مداد خود را زاویه دهید تا در نیمه انتهایی چشم خود خط ضخیم تری ایجاد کنید.
  • نقاط یا خط فاصله ها را به هم وصل کنید و تمام!
طرز کشیدن خط چشم ساده

۲. یک خط چشم محو زیر خط مژه تحتانی خود بکشید

یک تکنیک بسیار ساده وجود دارد که باعث می شود آرایش چشم شما ظاهر ملایم تری داشته باشد و همچنین به سرعت انجام شود. این تکنیک برای خانم هایی که وقت کافی برای آرایش کردن ندارند بسیار مناسب است. طرز کشیدن این خط چشم ساده به این صورت است:

  • مداد چشم را روی خط پلک پایینی خود بکشید.
  • با استفاده از نوک انگشت یا یک گوش پاک کن یا براش کوچک، خط را محو کنید. به طوری که هیچ خط مشخصی باقی نماند و فقط یک سایه تیره زیر پلک شما ایجاد شود.
  • اگر می خواهید آرایش چشم مشخص تری داشته باشید، می توانید با استفاده از خط چشم مایع، یک خط نازک نیز روی آن بکشید.
آموزش خط چشم

۳. قسمت داخلی خط مژه خود را مداد چشم بکشید

تیره کردن واترلاین یا همان بن مژه شما می تواند بسیار جذاب باشد، به ویژه برای یک آرایش شب در بیرون از منزل. این تکنیک ممکن است ماندگار نباشد، اما ترفندهایی برای ماندگاری بیشتر آن وجود دارد:

  • از مداد ضد آب استفاده کنید و مطمئن شوید که آن را تا جای ممکن تیز کرده اید. این کار نه تنها کنترل شما روی مداد را افزایش می دهد، بلکه میکروب هایی که ممکن است روی مداد وجود داشته باشند را از بین می برد.
  • پلک بالایی خود را به آرامی به سمت بالا بکشید و خط مژه بالایی خود را از گوشه داخلی چشم به سمت بیرون مداد بزنید.
  • همین کار را برای خط مژه پایین خود نیز تکرار کنید.

اگر چشمان کوچکی دارید، برای بزرگ کردن چشم با آرایش،‌ مداد بژ را برای خط کشیدن لبه داخلی چشم هایتان در نظر بگیرید. زیرا رنگ های تیره باعث کوچکتر نشان دادن چشم ها می شود.

آموزش گریم و میکاپ
آموزش گریم و میکاپ دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

۴. اشتباهات خود را با گوش پاک کن رفع کنید

حتی حرفه ای ها نیز گاهی اشتباه می کنند، و پاک کردن خط چشم بعداز یک اشتباه می تواند مشکل باشد.

اگر آرایش خود را خراب کردید، یک گوش پاک کن را در کمی کرم دور چشم یا مرطوب کننده آغشته کنید. آن را روی نقطه کثیف قرار دهید تا پاک شدن آن راحت تر شود. همچنین می توانید از گوش پاک کن برای محو کردن خطی که کشیده اید استفاده کنید.

تثبیت خط چشم مدادی

۵. خط چشم خود را با سایه چشم تثبیت کنید

یکی از بزرگترین مشکلات مداد چشم این است که صبح زیبا به نظر می رسد، اما تا پایان روز به مرور از بین می رود. شما می توانید با استفاده از سایه چشم به عنوان پرایمر از این امر جلوگیری کنید.

قبل از اینکه کارتان را شروع کنید، ابتدا براش خود را به سایه چشم مورد علاقه خود آغشته کنید و آن را روی پلک و به ویژه روی قسمتی که قصد دارید خط چشم بکشید، بزنید. با این کار مداد چشم شما مدت زمان بیشتری روی پلکتان باقی می ماند.

آموزش استفاده از خط چشم مدادی

۶. مداد چشم مومی خود را گرم کنید

هیچ چیز بدتر از مداد چشمی نیست که به دلیل سردی زیاد به راحتی روی پوست نمی لغزد. این اتفاق باعث می شود شما نتوانید به راحتی خط باریک و ظریفی بکشید و در نتیجه آرایش شما خراب می شود. به طور کلی سه روش آسان برای گرم کردن مداد چشم وجود دارد:

نوک مداد را روی دست خود بمالید تا نرم شود.
نوک مداد را بین نوک انگشتان خود بچرخانید.
با نگه داشتن آن در نزدیکی شعله برای یک ثانیه خیلی سریع، انتهای آن را گرم کنید. سپس بگذارید چند ثانیه دیگر خنک شود و سپس روی پلک خود بمالید.
دفعه بعد که مداد چشم می خرید، به خاطر داشته باشید که نوع کرمی یا سرمه ای آن را خریداری کنید. این نوع مدادها روان تر هستند و به طور معمول نیازی به گرم کردن ندارند.

مداد چشم قهوه ای

۷. مداد قهوه ای را امتحان کنید

ممکن است مدت زمان زیادی از مداد چشم سیاه استفاده کرده و به آن عادت کرده باشید. اما رنگ مشکی گاهی اوقات ممکن است روی پوست روشن کمی خشن به نظر برسد. اگر به نظر شما مداد مشکی روی پوست شما چنین به نظر می رسد، یا اگر ظاهری طبیعی تر می خواهید، از مداد قهوه ای برای ایجاد ظاهری ظریف تر و بدون آرایش استفاده کنید.

اگر موهای تیره ای دارید، می توانید خط مژه بالای خود را با مداد مشکی و خط پایین را با قهوه ای رنگ کنید تا یک آرایش دخترانه ساده و در عین حال جذاب و زیبا داشته باشید.

خط چشم رنگی با مداد

۸. از رنگ های مختلف نترسید

استفاده از مداد چشم های رنگی می توانند ظاهر شما را تغییر داده و جذابیت خاصی در چهره شما ایجاد کنند. از مداد چشم رنگی برای درخشندگی و تقویت رنگ چشم خود و همچنین برای کشیدن انواع خط چشم گرافیکی استفاده کنید:

  • رنگ بنفش و سرمه ای باعث درخشش چشم سبز می شود.
  • آبی و بنفش چشم آبی را تقویت می کند.
  • سبز و طلایی چشم های قهوه ای را روشن می کند.
  • رنگ خاکستری و برنز رنگ های خاکی را در چشم های فندقی نشان می دهد.
آموزش آرایش با مداد چشم

۹. چشم های خود را بزرگتر نشان دهید

ترفندهایی وجود دارد که می توانید از آن ها برای بزرگتر نشان دادن چشم های خود استفاده کنید. یکی از آنها شامل کشیدن خط چشم با مداد است.

اگر هر دو خط مژه بالا و پایین را کاملاً تیره کنید، چشم شما بسته تر و کوچک تر به نظر می رسد. برای جلوگیری از این امر، مداد خود را فقط تا نیمه پلک بالا و پایین، دقیقا روی قرنیه چشم وقتی به رو به رو نگاه می کنید، بمالید.

آموزش آرایش اسموکی با مداد چشم

۱۰. آرایش چشم اسموکی را فراموش نکنید

چشم های دودی یا اسموکی بسیار جذاب هستند و راحت تر از آنچه فکر می کنید ایجاد می شوند. راز این نوع آرایش این است که از مداد سرمه ای استفاده کنید و مداد هرچه پهن تر باشد بهتر است.

  • مداد سرمه ای را با مالیدن آن به پشت دست گرم کنید.
  • چند خط در امتداد مژه های بالا و سپس پایین بکشید.
  • یک گوش پاک کن را به کمی مرطوب کننده یا کرم دور چشم آغشته کنید. سپس آن را روی خطوطی که با مداد روی پلکتان ایجاد کرده بودید، بکشید.
  • کار را با زدن سایه تیره (سعی کنید از رنگ های قهوه ای، بنفش یا آبی استفاده کنید) را روی پلک تمام کنید.
نرگس شریفی

به نظر شما استفاده از خط چشم مدادی ساده تر است؟ شما کدام روش را برای کشیدن خط چشم با مداد ترجیح می دهید؟

منبع: byrdie

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 13 میانگین: 3.5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
2 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
نانا

افتضاح بود

رویا کریمی

🌹

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: