مژه های پرپشت

روش های معجزه آسا برای تقویت و رشد مژه ها در کوتاهترین زمان

ارسال به دیگران:

برای داشتن مژه‌های زیبا و بلند لازم نیست ریمل‌های مختلف یا مژه‌های مصنوعی را امتحان کنید! شما می‌توانید بر روی بهبود سلامت کلی مژه‌های طبیعی خود تمرکز کنید. مژه‌های شما ممکن است به دلیل استفاده از ریمل یا قطره‌های چشمی خشک و شکننده شوند. بنابراین لازم است بدانید چه عواملی برای سلامت و زیبایی مژه‌های شما مضر هستند تا از آن‌ها دوری کنید. ما در این مقاله نکاتی را برای تقویت و رشد مژه برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم.

آموزش لیفت و لمینت مژه
آموزش لیفت و لمینت مژه دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

۱- محصولات تقویت کننده مژه را خریداری کنید

  • از داروی ضخیم کننده مژه استفاده کنید

بیماتوپروست که Latisse نیز نامیده می‌شود، یک داروی تجویزی است که متخصص پوست می‌تواند برای کمک به رشد مژه‌های شما تجویز کند. شما باید هر روز دو بار این دارو را به خط مژه‌ و مژه‌های فوقانی خود بزنید. این دارو باید به مدت دو ماه استفاده شود.

  • سرم تقویت مژه بخرید

سرم‌های تقویت مژه مختلفی در بازار وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها رشد مژه‌های خود را تحریک کنید. این محصولات معمولاً حاوی چای سبز، بیوتین و سایر مواد طبیعی تقویت کننده مژه هستند. با لیفت و لمینت مژه می‌توانید این کار را انجام دهید.

  • ریمل‌های تقویت کننده را امتحان کنید

هنگام استفاده از ریمل بهتر است ریملی را امتحان کنید که به حالت دادن و تقویت مژه‌های شما کمک کند. بسیاری از کمپانی‌های آرایش مو، موادی مانند روغن آرگان به ریمل اضافه می‌کنند.

۲- از مواد طبیعی و معجزه آسا برای رشد مژه استفاده کنید

  • روغن کرچک را امتحان کنید

روغن کرچک یک درمان خانگی رایج برای رشد سریع مژه است. می‌توانید روغن کرچک را قبل از خواب با یک براش تمیز به مژه‌هایتان بمالید. همچنین می‌توانید آن را به ابروهایتان بزنید تا ابروهای پرپشت‌تری داشته باشید. توصیه می‌کنیم برای این کار از دوره آموزش لیفت و لمینت ابرو استفاده نمائید تا کاملا خبره شوید.

اگر براش مژه ندارید می‌توانید با انگشتان خود روغن کرچک را روی مژه‌هایتان بمالید و صبح روز بعد روغن را با مواد پاک کننده آرایش یا آب و صابون پاک کنید.

ویتامین E باعث تقویت مژه های پرپشت و بلند می‌شود
  • از ویتامین E استفاده کنید

ویتامین E می‌تواند به رشد مژه‌های شما کمک کند. یک کپسول ویتامین E را باز کنید. مایع داخل آن را با یک براش مژه یا نوک انگشتتان به مژه‌های خود بمالید. سعی کنید این کار را شب‌ها قبل از خواب انجام دهید.

از روغن ویتامین E نیز می‌توانید استفاده کنید. چند قطره از روغن را به انگشت تمیز خود بزنید و به آرامی به پلک و مژه‌های خود بمالید.

  • یک روغن طبیعی به مژه‌های خود بمالید

روغن‌های طبیعی فقط برای مرطوب کردن مو و پوست شما مفید نیستند. می‌توانید از آن‌ها برای تقویت کردن و حفظ سلامت مژه‌هایتان استفاده کنید. مقداری روغن را روی یک پنبه قرار دهید و آن را قبل از خواب روی مژه‌های خود بمالید. صبح روغن را با مواد شوینده بشویید.

می‌توانید از روغن زیتون، نارگیل، آووکادو، بادام شیرین، کتان، کنجد، گل محمدی یا روغن آرگان استفاده کنید و همچنین می‌توانید هر یک از این روغن‌ها را برای تقویت مژه‌هایتان با روغن کرچک مخلوط کنید.

  • مژه‌های خود را به چای سبز آغشته کنید.

چای سبز می‌تواند به رشد و همچنین پاکسازی فولیکول‌های اطراف مژه‌های شما کمک کند. کافئین و فلاونوئیدهای موجود در چای سبز به تحریک مژه‌های شما کمک می‌کنند. مقداری چای سبز دم کنید و اجازه دهید تا خنک شود. سپس یک پنبه را در چای سبز خیس کنید و آن را به مژه‌های خود بمالید.

  • رشد مژه با وازلین

 وازلین می‌تواند به مرطوب کردن مژه‌ها کمک کرده و باعث رشد آن‌ها شود. وازلین برای رشد مژه فوق العاده است. ابتدا آن را روی برس ریمل قرار دهید و آن را قبل از خواب به مژه‌هایتان بمالید. صبح آن را بشویید. این کار را سه بار در هفته انجام دهید.

چطور مژه های بلند داشته باشیم

۳- برای افزایش رشد مژه رژیم غذایی مناسب داشته باشید

  • اسیدهای چرب امگا ۳ بیشتر بخورید.

غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ مانند ماهی آزاد، ماهی تن و آجیل می‌توانند به بهبود سلامت فولیکول‌های مو کمک کنند. این امر می‌تواند باعث بلند شدن مژه‌ها، و تقویت و سلامت آن‌ها شود.

اگر گیاه خوار هستید، می‌توانید مکمل‌های امگا ۳ را امتحان کنید. گردو و دانه کتان منابع خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند.

  • بیوتین بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید

 به بیوتین ویتامین H نیز گفته می‌شود. به تقویت و سلامت ناخن‌ها و موهای شما کمک می‌کند. سطح پایین بیوتین می‌تواند منجر به ریزش مو شود. سعی کنید این ماده مغذی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا به بلند و ضخیم شدن مژه‌های شما کمک کند.

بیوتین در مخمر، زرده تخم مرغ، گل کلم، بادام زمینی، آووکادو، تمشک، گوشت خوک، بادام، موز، قارچ، کره مغزها و ماهی قزل آلا یافت می‌شود.

  • آهن بیشتری مصرف کنید

 آهن به تقویت مژه‌های شما کمک می‌کند و از شکنندگی آن‌ها جلوگیری می‌کند. مقدار زیادی آهن در رژیم غذایی شما می‌تواند به بلند شدن و تقویت مژه‌ها کمک کند.

غذاهایی که مقادیر زیادی آهن دارند شامل اسفناج، صدف، جگر، لوبیا، گوشت قرمز، زرده تخم مرغ و بوقلمون است.

  • غذاهای حاوی اسیدفولیک برای تقویت مژه بسیار موثر هستند.

 اسید فولیک به ضخیم شدن و قویتر مژه‌های شما کمک می‌کند. اسید فولیک همچنین به مژه‌های شما کمک می‌کند تا رنگ طبیعی تیره‌تری پیدا کنند.

اسید فولیک در شیر، بادام زمینی، حبوبات و غلات سبوس‌دار یافت می‌شود.

چطور مژه هامو بلند کنم

۴- از مژه ها مراقبت کنید

  • زیاد ریمل نزنید

ریمل مژه‌های شما را می‌پوشاند که می‌تواند باعث تحریک آن‌ها شود. پاک کردن ریمل از روی مژه‌ها ممکن است سخت باشد و حتی باعث کنده شدن آن‌ها شود. چند هفته از ریمل استفاده نکنید. این کار به مژه‌های شما فرصت می‌دهد نفس بکشند و خودشان را ترمیم کنند.

  • فقط در صورت لزوم از ریمل ضد آب استفاده کنید.

ریمل ضد آب خشک می‌شود و پاک کردن آن دشوار است. بنابراین هنگام شستشو به شدت به مژه‌های شما آسیب وارد می‌شود. استفاده مکرر از این نوع ریمل می‌تواند مژه‌ها را شکننده کند.

  • پلک‌های خود را ماساژ دهید

ماساژ دادن ملایم پلک‌ها می‌تواند به افزایش جریان خون کمک کند که می‌تواند باعث رشد سریع تر مژه‌ها شود. دست و صورت خود را به خوبی بشویید. سپس با انگشتان خود پلک‌ها و خط مژه خود را به آرامی ماساژ دهید. دقت کنید که فشار زیادی به مژه‌هایتان وارد نکنید و آن‌ها را نکشید.

  • با احتیاط از فر مژه استفاده کنید

فر کردن مژه‌ها یک روش عالی برای بلندتر به نظر رسیدن آن‌ها است، اما مراقب باشید از فشار ملایمی استفاده کنید و هرگز مژه‌هایتان را نکشید. فشار بیش از حد یا فر مژه زدن بسیار نزدیک به خط مژه می‌تواند مژه‌های شما را بشکند و به آن‌ها آسیب برساند.

با رعایت کردن این نکات ساده می‌توانید مژه‌های بلندتر و سالم‌تری داشته باشید. بخاطر داشته باشید که عادات سالم و رژیم غذایی مناسب را باید همیشه در زندگی به کار ببندید تا سلامت کلی خود را حفظ کنید.

منبع: wikihow

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 7 میانگین: 2.4]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: