واریاسیون سبز

واریاسیون سبز چیست و چه تاثیری بر روی رنگ مو دارد؟

ارسال به دیگران:

واریاسیون ها رنگ موهای قوی و خالصی هستند که برای تغییر تناژ رنگ موی اصلی شما به کار می روند. این رنگ ها را می توانید به صورت رنگساژ استفاده کنید یا در فرمولاسیون ترکیب رنگ موی دلخواه خود به کار ببرید. به طور کلی ۷ نوع واریاسیون در رنگ های آبی، قرمز، دودی، طلایی، نقره ای، بنفش، و سبز وجود دارد که هرکدام تاثیر متفاوتی بر روی رنگ موی شما می گذارند. در مقاله های گذشته درباره انواع واریاسیون ها صحبت کرده ایم و امروز در این مقاله قصد داریم به واریاسیون سبز بپردازیم.

آموزش رنگ و مش
آموزش رنگ و مش دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

واریاسیون سبز ترکیب های خارق العاده ای را با انواع رنگ مو ایجاد می کند و از این رو بسیار جذاب و پرکاربرد است. در این مطلب به شما می گوییم که واریاسیون سبز برای چیست، با چه رنگ هایی ترکیب می شود، چگونه استفاده می شود و در چه ترکیب رنگ هایی بکار می رود. اگر دوست دارید یک رنگ موی زیبا و بدون نقص داشته باشید، این مقاله را از دست ندهید.

واریاسیون سبز برای چیست؟

به تصویر زیر خوب نگاه کنید. طبق این چرخه رنگ، همه رنگ هایی که در مقابل هم قرار گرفته اند، روی یکدیگر تاثیر می گذارند. عملکرد واریاسیون ها نیز از همین قانون نشات می گیرد. به عنوان مثال رنگ قرمز را در نظر بگیرید. همانطور که در مقاله واریاسیون قرمز توضیح دادیم، این واریاسیون روی رنگ سبز تاثیر می گذارد و آن را در رنگ موی شما خنثی می کند.

واریاسیون سبز برای چی خوبه

همین تاثیر به طور مقابل نیز وجود دارد. یعنی واریاسیون سبز نیز می تواند قرمزی موهای شما را خنثی کرده و آن را از بین ببرد. بنابراین کسانی که موهایشان بعد از رنگ کردن به قرمزی می زند یا رنگ موهایشان به سرعت تغییر می کند و از بین می رود، می توانند از واریاسیون سبز برای از بین بردن رفله های قرمز و نارنجی و همچنین افزایش ماندگاری رنگ موهایشان استفاده کنند. اما توجه داشته باشید که استفاده از واریاسیون سبز به تنهایی توصیه نمی شود و حتما باید آن را با رنگ موی اصلی خود ترکیب کنید.

واریاسیون سبز با چه رنگی ترکیب می شود؟

واریاسیون سبز که با شماره ۰.۳۳ یا E۱۷ شناخته می شود، با رنگ های سرد و به طور کلی با رنگ های گروه A، C و M به خوبی ترکیب می شوند. همچنین با رنگ هایی که پایه دودی، خاکستری، و زیتونی دارند حتما از این واریاسیون استفاده کنید، زیرا جلوه بسیار زیبا و درخشانی به رنگ موی شما می بهشد. اما توجه داشته باشید که به هیچ وجه این واریاسیون را با رنگ هایی که تناژ قرمز یا نارنجی دارند مخلوط نکنید. زیرا رنگ قرمز و نارنجی آن ها را از بین می برد و رنگ مویی که شما دوست دارید،‌ ایجاد نخواهد شد.

واریاسیون سبز چیست

نحوه استفاده از واریاسیون سبز

اگر موهایتان را تازه رنگ کرده اید و قصد دارید رگه های قرمز ناخوشایند آن را از بین ببرید، دو بند انگشت واریاسیون سبز را با سه قاشق غذاخوری اکسیدان، رنگ موی اصلی و دو قطره شامپو مخلوط کنید. این ترکیب را به مدت ۲۰ دقیقه روی موهای مرطوب خود نگه دارید و سپس بشویید. خواهید دید که چگونه رنگ موهای شما یکدست و درخشان و زیبا شده است.

دقت کنید که اگر موهایتان را دکلره کرده اید، به هیچ وجه از این روش استفاده نکنید. زیرا بعد از دکلره موها خشک و آسیب پذیر می شوند و اکسیدان می تواند باعث صدمه به موهایتان شود. بنابراین کافی است که دو بند انگشت از واریاسیون سبز را با مقداری شامپو ترکیب کنید و موهایتان را با این روش رنگساژ کنید.

واریاسیون چه شماره ای است

نکته دیگری که باید مد نظر داشته باشید، این است که واریاسیون یک رنگ موی غلیظ است. بنابراین هرچه مقدار آن بیشتر باشد و همچنین هرچه بیشتر روی موهایتان بماند، رنگ مو را تیره تر می کند.

واریاسیون سبز با رنگ زیتونی

رنگ زیتونی در دسته رنگ های سرد طبقه بندی می شود و از آن می توان به عنوان یک رنگ ضد قرمزی استفاده کرد. اما اگر می خواهید تناژ رنگ زیتونی موهای شما شدیدتر شود، می توانید واریاسیون سبز را نیز به فرمول ترکیب رنگ خود اضافه کنید. این کار باعث می شود رنگ موی زیتونی شما تقویت شود، رفله های قرمز احتمالی از بین بروند و رنگ موی شما ماندگاری بیشتری داشته باشد. برای داشتن یک رنگ موی زیتونی جذاب بدون دکلره از فرمول زیر استفاده کنید:

ترکیب واریاسیون سبز با رنگ زیتونی
  • پایه مو : طبیعی رنگ نشده 
  • رنگ زیتونی شماره ۶: نصف تیوپ
  • زیتونی شماره ۵: نصف تیوپ
  • واریاسیون سبز و آبی: از هرکدام دو سانت
  • اکسیدان شماره ۲

ترکیب واریاسیون سبز با رنگ قهوه ای

رنگ قهوه ای از ترکیب رنگ قرمز و زرد و مشکی تشکیل شده است. بنابراین ممکن است استفاده از این رنگ در بعضی مواقع باعث ایجاد رگه های قرمزی شود که بسیار ناخوشایند است. برای از بین بردن این رنگ های ناخواسته می توانید رنگ سبز یا زیتونی را با رنگ موی قهوه ای خود ترکیب کنید. این کار علاوه بر اینکه یک ترکیب رنگ خاص و جذاب را ایجاد می کند، بلکه هیچ اثری از قرمزی روی رنگ موی شما باقی نمی گذارد. اگر به رنگ موی قهوه ای زیتونی علاقه دارید، از فرمول زیر استفاده کنید:

ترکیب واریاسیون سبز با رنگ قهوه ای
  • قهوه ای طبیعی شماره ۶: یک سوم تیوپ
  • زیتونی شماره ۷/۳: یک سوم تیوپ
  • رنگ بلوند طلایی: یک ششم تیوپ
  • واریاسیون سبز: ۶ سانت
  • اکسیدان شماره ۲: متناسب با رنگ

منبع: therighthairstyles

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 2]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: