رنگ کردن موی سفید

رنگ کردن موی سفید در منزل | بهترین ترکیب رنگ ها برای موهای سفید

ارسال به دیگران:

آیا نمی دانید که چگونه موهای سفید خود را رنگ کنید؟در این مقاله بهترین ترفندها را برای رنگ کردن موی سفید در منزل به شما آموزش می دهیم. می توانید از انواع رنگ موی سال ۲۰۲۳ برای پوشاندن سفیدی موهای خود استفاده کنید و همچنان به روز و زیبا باشید.

با اینکه موهای سفید و خاکستری بسیار شیک و زیبا هستند، اما بسیاری از ما به محض اینکه اولین موی سفید را روی سرمان می بینیم، وحشت می کنیم و ترجیح می دهیم آن را بپوشانیم. با این حال اکثر خانم ها با رنگ کردن موهای سفید خود مشکل دارند و نمی توانند رنگ مورد نظر خود را روی موهایشان دربیاورند. به همین دلیل هزینه های گزافی را برای رنگ کردن موهای خود در آرایشگاه ها صرف می کنند.

آموزش رنگ و مش
آموزش رنگ و مش دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

اگر شما هم درصد زیادی از موهایتان سفید شده است و با رنگ کردن آن ها مشکل دارید، و از خود می پرسید چه رنگی سفیدی مو رو میگیره،‌ این مطلب را از دست ندهید. ما به شما می گوییم که چطور موهای سفید خود را در منزل و با کمترین هزینه رنگ کنید. و همچنین بهترین ترکیب رنگ ها برای موهای سفید را به شما معرفی می کنیم.

چرا موهای ما سفید می شود؟

در حقیقت دلایل زیادی وجود دارد که باعث سفید شدن موها می شود. در ادامه نگاهی به علل اصلی این اتفاق می اندازیم:

۱. سن و ژنتیک

همانطور که می دانید، موهای خاکستری یا سفید موهایی هستند که دیگر هیچ رنگدانه ای ندارند. زیرا همانطور که سن ما بالاتر می رود، تولید ملانین (رنگدانه مو) نیز کاهش می یابد. این علاوه بر سن، ژنتیک نیز یک عامل موثر بر سفید شدن موهاست. درواقع سرعت سفید شدن موهای شما به ژنتیک شما مرتبط است.

کنترل این دو عامل به هیچ وجه دست ما نیست و خواه ناخواه اتفاق می افتد. اما سایر موارد که در ادامه به آن ها می پردازیم، کاملا قابل کنترل هستند و می توانید با رعایت یکسری موارد از سفید شدن زودهنگام موهایتان جلوگیری کنید.

رنگ کردن موی سفید بدون دکلره

۲. بیماری های مختلف

متأسفانه، بیماری ها و مشکلات سلامتی مختلفی وجود دارد که بر رنگ موهای شما تأثیر می گذارند، از IBS و کم خونی گرفته تا عوارض تیروئید و بیماری های مزمن مانند ویتیلیگو. اگر با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنید، مهم است که با یک پزشک متخصص مشورت کنید و به دنبال درمان بیماری خود و در نتیجه کاهش اثرات جانبی آن باشید.

۳. رژیم غذایی نامناسب و کمبود مواد مغذی

تغذیه نقش کلیدی در سلامت بدن و همچنین زیبایی و سلامت پوست و موی ما دارد. افرادی که رژیم غذایی خوب و متنوعی ندارند، بیشتر از سایرین با مشکلات پوست و مو مواجه می شوند که یکی از آن ها سفید شدن زودهنگام موهاست. اگر بدن شما از نظر مواد مغذی کلیدی مانند ویتامین B12، آهن و مس کمبود داشته باشد، ممکن است که در سنین جوانی موهای سفید را روی سر خود مشاهده کنید.

۴. مواد آرایشی شیمیایی و ابزارهای حرارتی

اتو مو، سشوار و سایر ابزارهای حرارتی مو ممکن است برای یک شب خاص گزینه خوبی باشند، اما استفاده بیش از حد از گرما آسیب های زیادی به موهای ما وارد می کند. همچنین استفاده از رنگ موها و انواع درمان های شیمیای تار مو را ضعیف می کنند و می توانند در دراز مدت به پوست سر شما آسیب برساند. همه این ها می توانند در سفید شدن موهای شما نقش داشته باشند.

رنگ کردن ریشه موی سفید

۵. استرس

نفس عمیق بکشید! زیرا یکی از بهترین راه‌ ها برای کاهش روند سفید شدن مو این است که هر گونه استرس غیرضروری را از زندگی خود حذف کنید. اضطراب ها و خستگی های طولانی مدت بر بدن شما تأثیر می گذارد و سطح ویتامین B را کاهش می دهد. در نتیجه موهای شما زودتر از آنچه که فکرش را بکنید، سفید می شود. استرس بجز اینکه روند سفید شدن موها را سریع تر می کند، کمکی به حل مشکلات نمی کند. پس آرام باشید!

لازم به ذکر است که این تغییرات تنها به رنگ مو مربوط نمی شوند، بلکه ساختار مو نیز تغییر می کند که طبیعتا بر روند رنگ کردن آن تأثیر می گذارد. با گذشت زمان، فولیکول‌های مو چربی کمتری تولید می‌ کنند، بنابراین موهای سفید درشت‌تر، خشک‌تر و انعطاف‌ناپذیرتر می‌شوند که رنگ کردن آن ها را اغلب با سختی مواجه می کند.

رنگ کردن موی سفید در منزل

اگر موهای شما کاملا سفید نشده و بخشی از آن ها هنوز در امان مانده اند، رنگ کردن مو در خانه می تواند گزینه خوب و مقرون به صرفه ای باشد. اما فراموش نکنید که رنگ کردن موی سفید کار بسیار سختی است و باید از قبل اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید. بنابراین بیایید موارد زیر را با هم بررسی کنیم که در نهایت انتخاب درستی داشته باشید:

انتخاب رنگ موی مناسب

یک قانون کلی برای انتخاب رنگ موی مناسب این است که رنگ پوست و رنگ موهای طبیعی خود را در نظر بگیرید. البته مسلما نه موهای سفید! همچنین می توانید رنگ چشم و نوع لباسی را که می پوشید در نظر داشته باشید، اما مهم این است که از تغییر شدید سایه موهای طبیعی خود جلوگیری کنید. بهتر است رنگ‌هایی را انتخاب کنید که فقط یک یا دو سایه روشن‌تر یا تیره‌تر باشند، به طوری که وقتی ریشه‌ موها رشد می‌ کنند کمتر دیده شوند.

ترکیب رنگ مو برای پوشش موهای سفید

متخصص رنگ مو رنگ تیره‌ تری را برای ریشه‌ ها و رنگ روشن‌ تری را که کم و بیش با رنگ طبیعی موهای شما مطابقت دارد، برای بقیه موهایتان توصیه می‌ کنند. با یک رنگ تیره تر بر روی ریشه ها شروع کنید و تا یک اینچ یا بیشتر پایین بیاید. سپس از سایه روشن تر برای بقیه موهای خود استفاده کنید.

بهترین رنگ مو برای موهای سفید (اگر موهای بلوند دارید)

اگر رنگ موهای طبیعی شما بلوند است، خبر خوب این است که موهای سفید سرسخت شما به راحتی پوشانده می شوند، زیرا رنگ آن خیلی از سفید یا خاکستری دور نیست. به طور کلی، برای موهای بلوند طبیعی با ترکیبی از تناژ پوستی گرم و صورتی بهتر است رنگ بلوند عسلی را انتخاب کنید. در مقابل، افرادی که تن پوست سردتر و زرد دارند، رنگ های بلوند یخی با ته‌رنگ آبی مناسب‌ تر است.

بهترین رنگ مو برای موهای سفید (اگر موهای تیره دارید)

شاید فکر کنید برای پوشاندن سفیدی موهایتان باید از رنگ قهوه ای استفاده کنید. اما در حقیقت بهترین ترکیب رنگ مو برای موهای سفید شما یک سایه روشن متوسط است، حتی اگر به طور طبیعی بسیار تیره هستید. زیرا رنگ پریدگی طبیعی پوست شما را تکمیل می کند.

بله درست است؛ پوست نیز پیر می شود و رنگ پریده تر به نظر می رسد. بنابراین، با اینکه می توانید موهای سفید خود را با هر رنگی بپوشانید، اما اگر می خواهید طبیعی به نظر برسد، باید پیری پوست خود را نیز در نظر بگیرید. همانطور که پوست شما رنگ پریده تر می شود، رنگ موی تیره یا سایه های بسیار غلیظ مانند قرمز آتشین، می توانند شما را خشن و پیرتر نشان دهند. اما یک سایه روشن تر با ته رنگ های شکلاتی یا هایلایت های روشن صورت شما را روشن و جوان نگه می دارد.

بهترین مارک زنگ برای موهای سفید

انواع رنگ مو برای موهای سفید

به طور کلی ۳ دسته رنگ مو برای رنگ کردن موهای سفید وجود دارد که در ادامه درباره آن ها بیشتر صحبت می کنیم:

۱. رنگ موی دائمی، بهترین رنگ برای موهای سفید

رنگ موهای دائمی بهترین انتخاب برای رنگ کردن موهای سفید محسوب می شوند. آن ها بسیار قوی هستند و می توانند موهای سفید و سرسخت شما را به طور کامل رنگ کنند. این رنگ ها با شستشو از بین نمی روند، فقط هر ازگاهی نیاز به رنگساژ و ریشه گیری دارند.

۲. رنگ موی نیمه دائمی

این رنگ موها چیزی مابین رنگ موهای موقت و دائمی هستند، به این صورت که بعد از چند بار شستشو از بین می روند. رنگ موهای نیمه دائمی تغییر چشمگیری در موهای شما ایجاد نمی کنند، اما موهای سفید را کاملا می پوشانند و جلوه ای طبیعی به آن ها می بخشند. انواع شامپو رنگ مو جزو این دسته از رنگ موها قرار می گیرند.

۳. رنگ موی موقت

این رنگ موها، همانطور که از نام آن ها پیداست، موقتی هستند و پس از شستشو از بین می روند. اما یکی از کاربردی ترین رنگ موها برای پوشاندن موهای سفید برای موقعیت ها و مراسم های خاص به شمار می روند. به ویژه برای کسانی ریشه موهای آن ها به سرعت رشد می کند و نمی توانند دائما موهای خود را رنگ کنند. این رنگ موها به صورت اسپری، قلم و حتی شامپو رنگساژ در بازار وجود دارند و برای پوشاندن موهای سفید جلوی سر عالی هستند. شما می توانید با توجه به نیاز خود بهترین محصول را انتخاب کنید.

بهترین رنگ مو برای موهای سفید چیست

بهترین ترکیب رنگ ها برای موهای سفید

اگر شما هم برای رنگ کردن موهای سفید خود دچار مشکل شده اید و نمی دانید که چه رنگی را انتخاب کنید، با ما همراه باشید. ما انواع ترکیب رنگ مناسب برای پوشاندن موهای سفید را به شما معرفی می کنیم:

ترکیب رنگ مو برای موهای سفید بدون دکلره

برای داشتن یک رنگ موی متوسط و طبیعی برای پوشاندن موهای سفید حتما لازم نیست از دکلره استفاده کنید. اگر موهای ضعیف و آسیب دیده دارید یا به هر دلیلی نمی خواهید موهایتان را دکلره کنید، می توانید از این فرمول ترکیب رنگ مو برای موهای سفید استفاده کنید:

  • رنگ موی طبیعی شماره ۸: نصف تیوپ
  • شکلاتی شماره ۵: ۱۰ سانت
  • رنگ سه صفر: ۱۰ سانت
  • رنگ دودی شماره ۷: نصف تیوپ
  • واریاسیون دودی و نقره‌ای: هر کدام ۲ سانت
  • اکسیدان ۹ درصد

ترکیب رنگ روشن برای موهای سفید بدون دکلره

۱. رنگ موی بلند طبیعی

بهترین رنگ مو برای موهای سفید شده

بهترین ترکیب رنگ روشن برای موهای سفید بدون نیاز به دکلره را در ادامه به شما معرفی می کنیم. این ترکیب را به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت روی موهایتان قرار دهید و سپس بشویید.

  • رنگ طبیعی N۸: نصف تیوپ
  • رنگ شکلاتی N۵: به اندازه ۱۰ سانت
  • رنگ سه صفر:‌ ۱۰ سانتی‌متر
  • رنگ دودی N۷:‌ نصف تیوپ
  • واریاسیون دودی: ۲ سانتی‌متر
  • واریاسیون نقره‌ای: ۲ سانتی‌متر
  • اکسیدان ۹ درصد

۲. ترکیب رنگ موی نسکافه ای برای موهای سفید

رنگ موی نسکافه ای یکی از پرطرفدارترین رنگ موها در میان خانم هاست. نسکافه ای در طیف قهوه ای قرار دارد و می تواند از تیره تا روشن متغیر باشد و حتی با سایر رنگ ها نیز ترکیب شود. اگر پوست روشن دارید و به دنبال ترکیب رنگ موی نسکافه ای روشن برای موهای سفید می گردید، می توانید از فرمول زیر استفاده کنید:

  • رنگ نسکافه ای شماره ۸: یک سوم تیوپ
  • رنگ بلوند اکسترا شماره ۸: یک سوم تیوپ
  • دودی شماره ۸: یک سوم تیوپ
  • واریاسیون دودی و نقره ای: هرکدام ۲ بند انگشت
  • اکسیدان شماره ۱

ترکیب رنگ تیره برای موهای سفید

۱. ترکیب رنگ مو قهوه ای تیره برای موهای سفید

بهترین رنگ مو برای موهای سفید مردانه

اگر سن زیادی ندارید، اما موهایتان سفید شده است، رنگ های تیره می توانند گزینه مناسبی برای شما باشد. رنگ قهوه ای تیره جوانی را به چهره شما بازمی گرداند و به خوبی می تواند سفیدی موها را بپوشاند. برای داشتن این رنگ موی زیبا از فرمول زیر استفاده کنید:

  •  رنگ نسکافه‌ای: ۶۰ میل
  • رنگ دودی: ۳۰ میل
  • رنگ شکلاتی: ۲۰ میل
  • واریاسیون نقره‌ای: ۲ سانت
  • اکسیدان شماره ۱ 

۲. ترکیب رنگ موی زیتونی برای موهای سفید

رنگ زیتونی یکی از رنگ های پرطرفدار برای موهای سفید است که به خوبی تمام سفیدی ها را می پوشاند. اگر تن پوست گرمی دارید، زیتونی می تواند ایده فوق العاده ای برای موهای شما باشد. برای داشتن رنگ موی زیتونی تیره فرمول زیر را امتحان کنید:

  • رنگ موی زیتونی شماره ۲ و ۶: به یک اندازه
  • آب: ۴۰ سی‌سی
  • اکسیدان ۶ درصد

۳. رنگ موی شرابی تیره

بهترین رنگ مو برای موهای سفید زنانه

خانم هایی که به رنگ های شارپ و فانتزی علاقه مند هستند، می توانند از رنگ موی شرابی تیره برای پوشاندن موهای سفید خود استفاده کنند. این رنگ مو برای تن پوست گرم مناسب است و می تواند چهره شما را بسیار جوان نشان دهد. برای داشتن این ترکیب رنگ مو با دکلره برای موهای سفید می توانید از فرمول زیر استفاده کنید:

  • رنگ شرابی: ۵۰ میل
  • شکلاتی: ۵۰ میل
  • اکسیدان ۶ درصد: به اندازه رنگ
  • دکلره شماره ۶

۴. رنگ مشکی پرکلاغی

رنگ مشکی پرکلاغی برای خانم های جوانی که قصد دارند موهای سفید خود را بپوشانند، انتخاب خوبی است. این رنگ بسیار خاص و جذاب است و جوانی و شادابی را به شما بازمی گرداند. اگر این رنگ مو را دوست دارید، می توانید از فرمول زیر استفاده کنید:

  • رنگ موی N1 یا C1: به اندازه ۱۰۰ میل
  • واریاسیون آبی: ۱۰ میل
  • واریاسیون نقره ای: ۲۰ میل

۵. رنگ مو شکلاتی تیره

زیباترین رنگ مو برای موهای سفید

برای انتخاب زیباترین رنگ مو برای موهای سفید باید به رنگ پوست و سن خود توجه کنید. اگر جوان هستید و رنگ پوست روشن یا متوسط دارید، می توانید از رنگ موی شکلاتی تیره برای پوشاندن سفیدی موهایتان استفاده کنید. برای داشتن این رنگ جذاب و جوان پسندانه از فرمول زیر استفاده کنید:

  • رنگ مو شکلاتی شماره ۴: نصف تیوپ
  • شکلاتی شماره ۶: نصف تیوپ
  • واریاسیون بنفش: ۲ سانت
  • اکسیدان شماره ۲

۶. نسکافه ای خیلی تیره

میزان پوشش دهی رنگ نسکافه ای تیره بسیار بالاست و علاوه بر این گرمی و جذابیت زیادی به چهره شما می بخشد. بهترین فرمول ترکیب رنگ نسکافه ای برای موهای سفید را در ادامه برای شما آماده کرده ایم:

  • قهوه ای روشن مشاره ۵: نصف تیوپ
  • قهوه ای طلایی شماره ۴.۳: نصف تیوپ
  • اکسیدان شماره ۱

منبع:‌ garnier

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 4]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: