بافت تیغ ماهی مو

مراحل گام به گام بافت تیغ ماهی مو

ارسال به دیگران:

بافت مو یکی از تکنیک‌های محبوب در بین خانم‌هاست. مدل‌های متنوع این آرایش مو سبب شده تا هر سلیقه‌ای با هر قد مویی بتواند جلوه موهای خود را زیباتر سازد. مدل‌های مانند بافت مو با روبان، بافت هلندی و … از مدل‌های محبوب و شیک برای خانم‌هاست. این بافت‌ها را می‌توانید به راحتی و در منزل برای خود انجام دهید. حتی اگر بار اول است که می‌خواهید بافت مدل‌دار بزنید، نگران نباشید. بعد از چند بار تکرار هر مدل می‌توانید به راحتی به آن مسلط شوید.

در این مطلب می‌خواهیم مراحل بافت مو تیغ ماهی را به شما آموزش دهیم. بعد از تماشای مراحل به صورت ویدیو و چندبار تمرین آن، می‌توانید به آن تسلط پیدا کنید و این بافت به یکی از مدل‌های مورد علاقه‌تان تبدیل خواهد شد. در ادامه همراه ما باشید.

آموزش بافت مو
آموزش بافت مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

بافت تیغ ماهی مو

بافت تیغ ماهی را می‌توان به سادگی جایگزین بافت مو ساده نمود. زیرا می‌توانید به راحتی آن را انجام دهید. برای انجام این بافت مو نیازی به فرد دیگر ندارید و خودتان می‌توانید به سادگی آن را انجام دهید.

این روش که در نهایت یک مدل بافت مو دخترانه را برای شما پدید می‌آورد، بسیار ساده قابل اجراست. جالب است بدانید که در این مدل برخلاف مدل‌های دیگر، موها به دو دسته تقسیم می‌شوند. سپس در هر مرحله دسته‌های مو را به هر کدام از این دو دسته اضافه می‌کنیم.

اما چرا تیغ ماهی؟
علت نام گذاری این مدل به نام تیغ ماهی، شباهت ظاهر نهایی آن به اسکلت ماهی است. در نهایت شما دیزاینی کاملا متفاوت نسبت به دیگر مدل‌ها دارید.
شما می‌توانید این مدل را به دو حالت انجام دهید. یکی از مدل‌ها برای دسته‌ای از مو انجام می‌شود که برای این کار ابتدا باید دسته‌ای از مو را با کش ببندید. در مدل دوم می‌توانید این مدل را طوری ببافید که به کف سر چسبیده باشد.

اگر شما نیز برای یادگیری این مدل مشتاق هستید، ویدیوهای زیر را تماشا کنید تا این مدل را یاد بگیرید. در ادامه هر دو مدل را آموزش داده‌ایم.

مراحل بافت تیغ ماهی مو

مراحل بافت تیغ ماهی ساده

در این بخش می‌خواهیم مراحل بافت مو تیغ ماهی ساده را به شما یاد دهیم. اگر مبتدی هستید و تجربه زیادی در بافت مو مدل‌دار ندارید می‌توانید از این مدل استفاده کنید. بعد از چند بار تمرین این مدل می‌توانید به سراغ مدل پیشرفته‌تر آن که در ادامه آورده‌ایم، بروید.

آماده‌سازی مو

بهتر است قبل از شروع بافت موهای خود را تمیز بشویید. به خصوص اگر موهای چربی دارید حتما این کار را انجام دهید. زیرا در طی بافت ممکن است موهای شما چرب شود. دلیل این امر نیز برخورد مکرر دست‌ها با مو می‌باشد.

بعد از شستن موها، اگر موهایتان فر هستند بهتر است آن‌ها را صاف کنید تا بتوانید به راحتی با آن‌ها کار کنید.

آن قسمت از موهایی که می‌خواهید ببافید را با کش جمع کنید. سعی کنید موهای خود را محکم ببندید تا بعد از بافت، شل نشود.

اگر این مدل را برای جشن یا دورهمی خاصی در نظر گرفته‌اید و می‌خواهید نتیجه نهایی بسیار تمیز و زیبا جلوه کند، بهتر است از کمی ژل استفاده کنید. برای این کار موهایتان را شانه بزنید. سپس مقداری ژل را به روی موها ماساژ دهید تا بتوانید به راحتی آن‌ها را حالت دهید. می توانید این بافت را در بخشی از موهایتان بزنید و یک مدل شینیون باز شیک داشته باشید.

بافت مو تیغ ماهی ساده – مرحله آماده سازی

تقسیم بندی

همانطور که گفتیم آن قسمت از موها که می‌خواهید ببافید را باید با کش ببندید. می‌توانید آن‌ها را به صورت دم اسبی ببندید.

موهای خود را به دو قسمت تقسیم کنید. توجه داشته باشید که این دو قسمت باید کاملا مساوی باشند.
نیمه سمت راست را در دست راست بگیرید و نیمه سمت چپ را در دست چپ نگهدارید.

بافت مو تیغ ماهی ساده – مرحله تقسیم بندی

بافتن مو

ابتدا به سراغ نیمه سمت راست موها می‌رویم. قسمت باریکی از نیمه سمت راست موها جدا می‌کنیم. آن را به دسته سمت چپ مو می‌رسانیم.

در مرحله بعد نیز قسمتی از نیمه سمت چپ برمی‌داریم و آن را به نیمه سمت راست می‌بریم. این کار را تا انتهای مو به صورت ضربدری انجام می‌دهیم.

در نهایت انتهای موها را به وسیله کش محکم می‌کنیم. اگر موها را سفت بسته‌اید می‌توانید کمی آن‌ها را از هم باز کنید تا حجم موها بیشتر نمایش داده شود.

بافت مو تیغ ماهی ساده – مرحله بافتن مو

حتما به این نکته توجه داشته باشید که هر چقدر دسته موهایی که برای بافت جدا می‌کنید باریک‌تر باشد، نتیجه نهایی این مدل ظریف‌تر خواهد بود.

این تمام مراحل یک بافت مو تیغ ماهی بود که می‌توانید در ابتدای کار آن را تمرین کنید. اما اگر می‌خواهید بافت زیباتری داشته باشید، می‌توانید مدل زیر را دنبال کنید.

آموزش شینیون مو
آموزش شینیون مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

بافت مو تیغ ماهی از کف سر

اگر مهارتتان در زمینه بافت مو زیاد است یا بافت مو تیغ ماهی را چندین بار تمرین کرده‌اید، پیشنهاد جذابی برایتان داریم. اگر کاملا به مدل تیغ ماهی ساده مسلط هستید، بهتر است به سراغ مدل شیک و پیچیده‌تری بروید.
این مدل جدید که از کف سر بافته می‌شود، می‌تواند بهترین گزینه برای موها در هر جشن و مراسمی باشد. شما می‌توانید این مدل را به راحتی برای خودتان انجام دهید، بی آن‌که برایتان سخت باشد.

در ادامه به مراحل این بافت مو زیبا و شیک توجه کنید. اگر گام به گام با ویدیوهای زیر پیش روید، می‌توانید این مدل را به راحتی پیاده کنید.

تقسیم بندی

ابتدا موها را شانه کنید و اگر نیاز بود آن‌ها را صاف کنید تا حین کار راحت‌تر باشید. همچنین اگر می‌خواهید دوام بافت موهایتان بیشتر باشد، می‌توانید با نوک انگشتانتان مقداری ژل بردارید و کار را با آن شروع کنید. همچنین می‌توانید در طول زمانی که بافت مو انجام می‌دهید، مقداری ژل بردارید تا نتیجه نهایی بسیار مرتب و بدون آشفتگی باشد.

ابتدا دسته مویی از بالای سر و وسط آن جدا کنید. سعی کنید این دسته دقیقا از وسط موها باشد تا نتیجه نهایی نیز کاملا در وسط موها قرار گیرد.

این دسته مو را به دو بخش مساوی تقسیم کنید.

بافت مو تیغ ماهی کف سری – مرحله تقسیم بندی

شروع بافت

همانطور که گفتیم باید دسته موی بزرگ‌تر را به دو بخش کاملا مساوی تقسیم کنید. در ابتدا باید مانند مدل تیغ ماهی ساده عمل کنید. در این حالت باید مقداری از موها را از بخش بیرونی در دسته سمت راست جدا کنید. آن‌ها را به سمت چپ منتقل کنید.
سپس مقداری از موها را از دسته سمت چپ جدا کنید و به دسته سمت راست برسانید.

سپس باید مقداری از دسته سمت راست جدا کنید و مجددا به دسته موهای سمت چپ منتقل کنید. این مرحله کمی متفاوت با مرحله قبل است.
حال باید مقداری از موها را از بخش خارج از دسته بافته شده و موجود در سمت راست را جدا کنید. این دسته مو را نیز به سمت چپ انتقال دهید. در این مرحله باید طوری عمل کنید که انگار دو دسته مو را به دسته مقابل انتقال می‌دهید، یکی از بخش بیرونی و دیگری از دسته موهای بافته شده.

همین کار را برای موهای سمت چپ نیز انجام دهید. این کار را تا انتها پیش ببرید تا به پشت گردن برسید.

بافت مو تیغ ماهی کف سری – مرحله بافت سر

بافت ادامه موها

زمانی که به پشت گردن برسید باید بافت موها را مطابق مدل ساده ادامه دهید.

این کار را به این صورت انجام دهید که ابتدا دسته‌ای باریک از سمت راست را به موهای سمت چپ منتقل کنید. سپس بخشی از موهای سمت چپ را جدا کنید و به سمت راست اضافه کنید.
این کار را تا انتها انجام دهید سپس موها را با کش ببندید.

توجه داشته باشید که در طول بافت هر قدر دسته موهای جدا شده باریک‌تر باشند، نتیجه نهایی ظریف‌تر و زیباتر خواهد بود.

بافت مو تیغ ماهی کف سری – مرحله بافت ادامه موها

مدل‌های مختلف بافت تیغ ماهی

حال که با دو روش اصلی این مدل بافت آشنا شدید باید آن‌ها را چندین بار تکرار کنید تا به آن مسلط شوید. در این صورت می‌توانید مدل‌های دیگر این بافت را نیز انجام دهید.

در ادامه تعدادی ایده و مدل‌های مختلف بافت تیغ ماهی را برای شما آماده کرده‌ایم. توجه داشته باشید که روش تمامی آن‌ها مشابه هم می‌باشد و دقیقا همان چیزی است که در بالا یاد گرفتید. تنها نکته اساسی در مدل‌های مختلف، سلیقه و خلاقیت در نحوه اجرای آن‎‌هاست.

ایده بافت موهای نقره‌ای مدل تیغ ماهی
بافت موهای نقره‌ای مدل تیغ ماهی
تصویر بافت مو تیغ ماهی دو طرفه
تصویر بافت مو تیغ ماهی دو طرفه
بافت مو تیغ ماهی شیک
بافت مو تیغ ماهی شیک
مدل بافت مو تیغ ماهی از بغل سر
مدل بافت مو تیغ ماهی از بغل سر
نمای نزدیک بافت تیغ ماهی مو
نمای نزدیک بافت تیغ ماهی مو
ایده بافت شل روی موی کوتاه با مدل تیغ ماهی
ایده بافت شل روی موی کوتاه با مدل تیغ ماهی

سخن پایانی

مدل تیغ ماهی یکی از مدل‌های جذاب در بافت است که می‌توانید به راحتی آن را جایگزین انواع آرایش مو کنید. حتی می‌توانید از آن در انواع شینیون استفاده کنید.

در این مطلب سعی کردیم این مدل را به دو روش به شما آموزش دهیم. شما بعد از تماشای این دو مدل به همراه تمرین و تکرار آن‌ها می‌توانید به راحتی آن را در انواع مدل‌ها انجام دهید.

امیدوارم که این مطلب برای شما مفید باشد و بتوانید در منزل این بافت را انجام دهید.

مهشید عزت پوری

شما تا به حال تجربه انجام بافت مو تیغ ماهی را داشتید؟ تا به حال خودتون بافت مو مدل‌دار انجام دادید؟ خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید.

منبع: thetrendspotter

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 4.6]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: