تست زیبایی چهره

چقدر خوشگلی؟ تست زیبایی چهره با روش های دقیق و استاندارد

ارسال به دیگران:

هنگامی که در مورد جذابیت صورت صحبت می کنیم، اغلب به ویژگی های متمایز مانند چشمان درشت، گونه های برجسته یا بینی ظریف فکر می کنیم. با این حال، آنچه واقعاً جلب توجه می کند، رابطه هماهنگ بین اجزای مختلف چهره است. هارمونی و تعادلی که اجزای مختلف چهره با یکدیگر ایجاد می کنند به عنوان زیبایی در چشم ما ظاهر می شود. بنابراین، اساسا برای تست زیبایی چهره تکیه بر تعادل و هماهنگی اجزای صورت است، نه بررسی هر عضو به تنهایی.

آموزش گریم و میکاپ
آموزش گریم و میکاپ دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

این تعادل هماهنگ اغلب توسط کارشناسان به عنوان تقارن و تناسب صورت توصیف می شود. جای تعجب نیست که بسیاری از جراحان پلاستیک هنگام بررسی زیبایی صورت به یک اصل خاص اشاره می کنند: «نسبت طلایی». این نسبت یک مفهوم ریاضی است که قرن ها در هنر و معماری مورد استقبال قرار گرفته است. که نشان دهنده نسبت خاصی از طول ها و فاصله هاست که انسان به طور غریزی آن را جذاب و متعادل می داند.

به طور کلی تکنیک های مختلفی وجود دارد که می توانید بوسیله آن ها تقارن و نسبت اعضای چهره خود را اندازه گیری کنید. ما در این مقاله بهترین روش هایی را که می توانید با آن میزان زیبایی چهره خود را آنالیز کنید، بررسی کرده ایم که می توانید از آن ها برای کانتورینگ صورت و زیباتر کردن چهره خود استفاده کنید. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چقدر خوشگلید!

تست زیبایی چهره با نسبت طلایی

تست زیبایی چهره با عکس

مفهوم نسبت طلایی (اغلب با حرف یونانی Phi، Φ نشان داده می شود) هزاران سال است که به تمدن های باستانی مانند یونانیان باز می گردد. این اصل ریاضی در حوزه های مختلف از هنر و معماری گرفته تا طبیعت و حتی در زیبایی شناسی چهره کاربرد دارد. بر اساس این قانون تناسب اعضای مختلف صورت ما باید بر عدد ۱.۶ منطبق باشد.

نسبت های افقی

وقتی پهنای صورت را به سه قسمت مساوی تقسیم می کنیم:

  • طول یکی از چشم ها در حالت ایده آل باید برابر با فاصله بین چشم ها باشد.
  • پهنای بینی در پهن ترین نقطه باید برابر با پهنای یک چشم باشد.
  • فاصله بینی تا گوش باید برابر با پهنای چشم باشد.

نسبت های عمودی

اگر صورت را به صورت عمودی تقسیم کنیم:

  • فاصله از خط رویش مو تا ابرو، از ابرو تا پایین بینی و از پایین بینی تا چانه باید تقریباً برابر باشد.

لب ها

  • پهنای لب ها باید تقریباً ۱.۶ برابر پهنای بینی باشد.

بینی

  • پهنای بینی (در پایه آن) در حالت ایده آل باید برابر با فاصله بین چشم ها باشد.
درصد زیبایی اجرای صورت

استخوان گونه

  • گونه های برجسته، جایی که قوس آن به وضوح مشخص است، هنگامی که صورت از جلو نگاه می شود، از این اصل پیروی می کند.

ابروها

  • قوس ابرو و نقاط انتهایی آن نیز دارای نسبت طلایی هستند.

این نسبت‌ها و اندازه‌گیری‌ها که از نسبت طلایی به دست می‌آیند، اغلب به‌عنوان دستورالعمل‌هایی در دنیای زیبایی دیده می‌شوند. هدف این است که بتوان چه از طریق جراحی و چه از طریق درمان های غیرتهاجمی، صورت را تا حد امکان به نسبت های طلایی نزدیک کرد.

دندان ها

  • حتی فاصله بین دندان ها نیز در زیبایی نقش دارد. در نسبت طلایی، فاصله دو دندان جلویی باید ۱.۶۱ برابر ارتفاع دندان ها باشد.

این نکته را مد نظر داشته باشید که نسبت طلایی یک الگو یا دستورالعمل برای زیبایی بیشتر را ارائه می دهد، در صورتی که زیبایی فردی متنوع و چند وجهی است. چهره همه با این اندازه‌گیری‌های دقیق مطابقت نمی‌ کند، و نباید هم اینطور باشد. زیبایی کاملا ذهنی است و معیارهای فرهنگی، شخصی و اجتماعی نقش مهمی در نحوه درک آن دارند. نسبت طلایی به عنوان یک ابزار عمل می کند، اما اولویت فردی، راحتی و اعتماد به نفس در اولویت قرار دارد.

تست زیبایی چهره با انگشت

قانون زیبایی چهره

مفهوم داشتن یک رابطه خاص بین بینی، لب ها و چانه از نیمرخ به دهه ۱۹۵۰ و ارتودنتیست دکتر رابرت ریکتز برمی گردد. دکتر ریکتز نگران بود که پزشکان با توجه نکردن به هماهنگی بین این ۳ عضو صورت ظاهر بیماران خود را بدتر کنند.

خط E اساسا یک خط ساده است که از نوک بینی تا نوک چانه کشیده می شود. دکتر رابرت احساس می کرد که برای داشتن نیمرخ صورت زیبا لب پایینی ۲ میلی متر پشت خط و لب بالایی ۴ میلی متر پشت خط قرار می گیرد، که این تغییرات برای بیماران با پیشینه های قومی مختلف طبیعی است. در این تست زیبایی چهره، هر چه لب ها به خط “E” نزدیک تر باشند، در برخی موارد حتی جلوتر از آن باشند، لب ها و دندان ها بر لبخند غالب می شوند و بینی و چانه از مرکز توجه دورتر می شوند. و برعکس، هر چه لب ها از خط دورتر باشند، بینی و چانه بیشتر بر لبخند غالب می شوند.

برای انجام این تست در خانه انگشت اشاره خود را روی بینی و چانه خود قرار دهید تا ببینید لب‌ها انگشتتان را لمس می‌کنند؟ البته می توانید بجای انگشت از یک خط کش نیز استفاده کنید. طبق این تست، هرچقدر لب ها به انگشتتان نزدیک تر باشند یا آن را لمس کنند، نیمرخ شما تقارن بیشتری دارد و شما زیباتر هستید.

تست زیبایی چهره با قانون نسبت ها

۱. قانون یک پنجم

درصد زیبایی اجزای صورت

در این تست زیبایی چهره، صورت را با خطوط عمودی به ۵ قسمت مساوی تقسیم می کنند. هر کدام از این قسمت ها به اندازه طول یک چشم در نظر گرفته می شود. همانطور که در تصویر می بینید، فاصله بین دو چشم، پهنای بینی در عریض ترین قسمت، و فاصله گوشه خارجی چشم تا بیرونی ترین قسمت گوش باید به اندازه یک چشم باشد.

۲. قانون یک سوم

تست زیبایی چهره مردان

در این تقسیم بندی که توسط لئوناردو داوینچی اختراع شد، برعکس قانون یک پنجم، چهره به صورت افقی به ۳ قسمت مساوی تقسیم می شود. به این شکل که فاصله خط رویش مو تا ابروها، ابروها تا انتهای بینی، و انتهای بینی تا پایین چانه باید یک اندازه باشند.

۳. قانون ۷۷

این قانون به بررسی تناسبات چهره از نیمرخ می پردازد. به این صورت که یک مثلث فرضی از چشم‌ تا چانه رسم می کنند. به این صورت که یک ضلع مثلث فاصله بین مردمک چشم و چانه به صورت یک خط مستقیم عمودی است. ضلع دیگر از چانه تا رو به روی چشم کشیده می شود و باید مماس با نوک بینی باشد. برای ضلع سوم نیز دو نقطه اول و سوم ( مردمک چشم و رو به روی چشم) را به هم وصل می کنیم. باید ارتفاع مثلث تقریباً با فاصله بین چشم و گوش مساوی باشد.

عوامل موثر بر زیبایی چهره

زیبایی یک مفهوم فردی و متنوع است. در حالی که واکنش های اولیه ما به ظاهر یک فرد ممکن است غریزی باشد، یک سری ویژگی ها و استاندارهای جهانی وجود دارد که به درک ما از زیبایی منطبق است. بیایید بیشتر به این عناصر کلیدی بپردازیم:

تست زیبایی دماغ

۱. بینی متقارن

درست در وسط صورت ما، بینی نقشی اساسی در تعیین ظاهر کلی ما دارد. در صورتی که بینی متقارن و متناسب باشد، به عنصری متحد کننده تبدیل می شود که سایر ویژگی های صورت را تکمیل می کند.
چرا یک بینی متقارن مهم است؟
ایجاد هماهنگی بین اجزای صورت: اگر بینی به خوبی با سایر ویژگی ها هماهنگ باشد، ظاهری یکپارچه و متعادل ایجاد می کند، به خصوص زمانی که فرد لبخند می زند یا می خندد.
عضو مرکزی برجسته: مرکزیت بینی آن را قابل توجه می کند. یک بینی زیبا می تواند زیبایی اعضای اطراف مانند چشم ها و لب ها را برجسته کند.

۲. چشم های روشن و سرزنده

ضرب المثل “چشم ها دریچه روح هستند” در مورد جذابیت چهره صادق است. چشمان روشن، متقارن و هوشیار نه تنها توجه را به خود جلب می کنند، بلکه احساسات، نیت و سرزندگی ما را نیز بیان می کنند. جذابیت چشم ها فراتر از زیبایی شناسی صرف است.

اهمیت چشم های سرزنده:
جذابیت بالا: چشم ها اغلب اولین اعضای چهره هستند که نگاه ها را به خود جذب می کنند. آن ها نقش مهمی در ایجاد اولین برداشت ها از چهره یا درون شما در تعاملات شخصی یا حرفه ای دارند.
کاریزما: برقراری ارتباط چشمی در طول مکالمات نشان از اعتماد به نفس و اعتبار شما دارد. چشم‌های سرزنده و سرحال، باعث می‌شوند فرد جذاب‌تر و تأثیرگذارتر به نظر برسد.
سرزندگی و جوانی: چشمان روشن اغلب نشان دهنده سلامتی، انرژی و روحیه جوانی است. آن ها هاله ای از جنب و جوش را به کل صورت می بخشند.

تست خوشگلی یا زشتی

۳. پیشانی صاف

وقتی صحبت از زیبایی صورت به میان می آید، پیشانی بیشتر از آنچه که تصور می کنید اهمیت دارد. پیشانی شفاف و صاف اغلب به عنوان نشانه ای از شادابی جوانی دیده می شود و می تواند به طور قابل توجهی به زیبایی کلی صورت کمک کند.

چرا پیشانی صاف اهمیت دارد؟
احساس آرامش: پیشانی عاری از خطوط و چین و چروک، حالتی آرام تر و جذاب تر در چهره ایجاد می کند. زیرا چین و چروک های پیشانی اغلب به عنوان “خطوط نگرانی” توصیف می شوند و می توانند ناخواسته استرس یا خستگی را به دیگران منتقل کنند. حتی اگر احساس فوق‌العاده خوبی دارید، ابروهای درهم می‌ توانند پیامی مخالف احساسات درونی شما را به مخاطب القا کنند.
حالات صورت: پیشانی نقش مهمی در نشان دادن حالت های صورت ایفا می کند. خطوط بیش از حد در این قسمت چهره می تواند این احساسات را اغراق آمیز جلوه دهد و گاهی آن ها را شدیدتر یا حتی غیرصادقانه نشان دهد.

۴. گونه های پر و برجسته

یکی از ویژگی‌ های مهمی که نشاط و شادابی را در چهره افزایش می دهند، گونه ها هستند. گونه‌های شاداب و پر یکی از اجزای مهم و تاثیرگذار بر زیبایی صورت محسوب می شوند و می‌ توانند حالت جوان و بانشاطی را به چهره ببخشند.

نقش گونه ها در زیبایی صورت:
شادابی و جوانی: گونه های پر و برجسته اغلب با جوانی، سلامتی و شادابی همراه هستند.
هارمونی صورت: گونه ها نقطه مرکزی را ایجاد می کنند که مکمل سایر اجزای صورت است و ظاهری متعادل و هماهنگ را به چهره می بخشد.

آنالیز زیبایی چهره

۵. لب های جوان و پر

لب ها یکی از کانونی ترین اجزای صورت ما هستند. آن ها نقشی محوری در گفتار، احساسات و حتی ابراز محبت دارند. بنابراین، ظاهر لب ها اغلب در جذابیت کلی چهره نقش اساسی دارد.

اهمیت لب ها در زیبایی صورت:
ارتباط و بیان: به عنوان ابزار اصلی ارتباط کلامی، لب‌های ما اغلب در حرکت هستند و توجه را به خود جلب می‌کنند و آن ها را به یک نقطه تمرکز مهم تبدیل می‌ کنند.
شاخص سن: لب ها با افزایش سن تغییر می کنند و به تدریج حالت پر و برجسته خود را از دست می دهند. لب‌ های نازک و بی حالت می‌ توانند به‌طور ناخواسته چهره را پیر کنند و گاهی باعث می‌ شوند افراد پیرتر از آنچه واقعاً هستند به نظر برسند. اگر فکر می کنید لب های شما زیبا نیست و تمایلی به روش های زیبایی پزشکی ندارید، می توانید با استفاده از تکنیک های کانتورینگ لب، زیبایی را به چهره خود بازگردانید.

تاثیر تقارن بر زیبایی صورت

تقارن صورت یکی از معیارهای تقارن بدن است. تحقیقات نشان داده است که هم مردان و هم زنان چهره های متقارن را ترجیح می دهند زیرا زیبا و جذاب به نظر می رسند. دلیل اینکه چرا افراد چهره های متقارن را ترجیح می دهند به طور کامل مشخص نیست، اما دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که ممکن است با ژنتیک و سلامتی مرتبط باشد. اما در واقع از نظر تکاملی، هیچ ارتباطی بین سلامت و تقارن صورت وجود ندارد.

وقتی صحبت از تقارن و جذابیت صورت می شود، تصور نکنید که تقارن کامل مدنظر است. زیرا تنها ۲ درصد از جمعیت جهان دارای تقارن چهره واقعی هستند. تقارن صورت مهم است اما صورت کاملا متقارن طبیعی دیده نمی شود و در افراد اثر معکوس دارد. زیرا فرم صورت و اجزای چهره به طور طبیعی عدم تقارن ریزی دارند که در چشم بیننده عادی تر از تقارن کامل و بی عیب و نقص به نظر می رسد.

نرم افزار تشخیص زیبایی چهره

معرفی برنامه های تشخیص زیبایی چهره

۱. برنامه prettyscale

نرم افزار prettyscale که سایت مخصوص خود را هم دارد،‌ زیبایی چهره شما را در ۳ دقیقه آنلایز می کند. این نرم افزار تشخیص زیبایی چهره بر اساس استاندارد جهانی ساخته شده و نسبت بین اجزای مختلف صورت شما را می سنجد. برای استفاده از این نرم افزار با استفاده از عکس آماده یا دوربین گوشی خود، یک عکس تمام رخ مستقیم را آپلود کنید.

در نظر داشته باشید این نسبت ها صرفا ایده آل هایی هستند که از نظر ریاضی برای رسیدن به ظاهری بهتر در نظر گرفته می شوند. اما ممکن است برخی آن ها را جدی بگیرند و از نتیجه تست ناراحت و افسرده شوند. بنابراین هشداری در این نرم افزار نوشته شده که می‌گوید: اگر اعتماد به نفس پایینی دارید، لطفاً از این نرم افزار استفاده نکنید.

۲. نرم افزار Beauty Calculator beauty score

نرم افزار Beauty Calculator زیبایی چهره شما را با استفاده از نسبت طلایی و قانون تقارن صورت می سنجد. شعار این برنامه این است که زیبایی تنها به زیبایی چهره نیست، بلکه به ذهن زیبا و مهم تر از همه به قلب و روحی زیبا هم بستگی دارد. نرم افزار Beauty Calculator علاوه بر اینکه تناسب اعضای چهره شما را آنالیز می کند، بلکه نکاتی را نیز در رابطه با شکل بینی،‌ صورت،‌ دهان و بقیه اجزای چهره شما می‌گوید. همچنین اگر چهره شما در نتیجه تست در ۵ رتبه برتر قرار گیرد، می توانید عکس خود را با نام خود و کشورتان به نرم افزار ارسال کنید تا بقیه افراد هم تصویر و رتبه شما را ببینند.

منبع: mcosmeticsurgery

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 4.3]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
2 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
حامد

بنظرم هر چه زیباتر باشی بیشتر تنها هستی بیشتر دیگران ناراحتت میکنند.

ناشناس

تجربه نشون داده این tests پوچ چون همین متاهل شدی یعنی خوشگلی البته من خودم بعضی زنا رو دماغ عملی خوشگل میدونم

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: