پاک کردن تاتو ابرو

پاک کردن تاتو ابرو | تمام روش های کلینیکی و خانگی ریمو تاتو ابرو

ارسال به دیگران:

از تاتوی ابروی خود خسته شده اید؟ آیا ظاهر قدیمی ابروهای خود را دوست ندارید و می خواهید از شر آن خلاص شوید؟ خالکوبی به طور کلی یک روش زیبایی دائمی است. به همین دلیل باید قبل از انجام آن از انتخاب خود کاملا مطمئن باشید. اما گاهی پیش می آید که از میکروبلیدینگ ابرو،‌ میکروپیگمنتیشن یا تتوی ابروهای خود پشیمان شوید یا ابروهای شما آنطور که انتظارش را داشتید، زیبا نشود. خبر خوب این است که روش های مختلفی برای پاک کردن تاتو ابرو وجود دارد. برخی از آن ها، مانند لیزر، باید در کلینیک و توسط متخصص پوست انجام شوند. برخی از آن ها نیز به یک متخصص آرایش دائم نیاز دارند. اما روش هایی هم وجود دارد که می توانید در خانه و با ابزارهای ساده و در دسترس انجام دهید.

آموزش فیبروز ابرو(میکروبلیدینگ)
آموزش فیبروز ابرو(میکروبلیدینگ) دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

اگر شما هم در گذشته ابروهایتان را تتو کرده اید یا از سایر روش های آرایش دائم مانند شیدینگ ابرو استفاده کرده اید و الان از آن خسته شده اید، این مقاله می تواند به شما کمک کند. ما تمام روش های پاک کردن تاتو ابرو را برای شما توضیح می دهیم. می توانید با بررسی مزایا و معایب این روش ها بهترین و مناسب ترین انتخاب را داشته باشید. پس تا انتها با ما همراه باشید.

پاک کردن تاتو ابرو با لیزر

لیزر بهترین و موثرترین راه برای پاک کردن تاتو است. صرف نظر از اندازه و قدمت تاتو، شما می توانید تا ۹۵ درصد رنگدانه ها را با این دستگاه حذف کنید. هیچ روش دیگری برای ریمو تاتو به این اندازه موثر نیست و به همین دلیل قوی ترین پاک کننده ابرو به شمار می رود. روش کار این دستگاه بسیار ساده است:

لیزر پالس های کوتاهی از انرژی نوری را به پوست شما ساطع می کند. رنگدانه های تاتوی شما این نور را جذب می کنند و سپس خرد شده و توسط سیستم ایمنی بدن دفع می شوند. در هر جلسه رنگدانه های بیشتری این انرژی را جذب می کنند و در نتیجه میزان بیشتری از آن ها تجزیه شده و دفع می شوند. بنابراین در یک جلسه نمی توانید تمام تاتوی خود را پاک کنید و پاک کردن کامل تاتو ابرو بین ۳ تا ۱۰ جلسه زمان می برد.

پاک کردن تاتو ابرو با لیزر

تعداد جلسات درمانی که نیاز دارید به اندازه تاتو، رنگ جوهر اصلی و نوع جوهر استفاده شده توسط تاتوکار شما بستگی دارد. بیشتر تاتوهای ابرو کوچک هستند و تنها به یک دقیقه در هر جلسه نیاز دارند.

مزایای لیزر تاتو ابرو

۱. غیرتهاجمی و ایمن است

نور لیزر فقط رنگدانه های خالکوبی را هدف قرار می دهد و بدون آسیب به سایر قسمت های پوست به سادگی رنگدانه ها را حذف می کند. در این روش پوست شما آسیب نمی بیند و خطر عفونت به حداقل می رسد. تنها ممکن است پوست شما در محل تاتو دچار قرمی و تورم شود که پس از مدت کوتاهی از بین می رود. از این رو لیزر به یکی از ایمن ترین روش های پاک کردن تاتو ابرو تبدیل شده است.

۲. دوره نقاهت آن کوتاه است

پوست شما ممکن است بعد از لیزر قرمز به نظر برسد. اما بعد از چند روز قرمزی کاهش می یابد و شما می توانید کمرنگ شدن تاتو را به طور واضح ببینید. این فرآیند مدت زمان زیادی طول نمی کشد و به مراقبت خاصی نیاز ندارد. فقط کافی است ناحیه تحت درمان را از اشعه خورشید محافظت کنید.

ریمو تاتو ابرو با لیزر

۳. بیشتر رنگ ها را از بین می برد

شما تمام رنگ های میکروپیگمنتیشن و جوهر تاتو را می توانید با این روش از بین ببرید. زیرا طول موج های متفاوت رنگ های مختلف را هدف قرار می دهند. به عنوان مثال، طول موج ۷۵۵ نانومتر جوهرهای تاتو آبی، سبز و سیاه را هدف قرار می دهد، در حالی که رنگ های قرمز، زرد و نارنجی با طول موج ۵۳۲ نانومتر از بین می روند.

۴. برای تمام پوست ها مناسب است

مزیت بعدی پاک کردن تاتو ابرو با لیزر این است که می تواند برای رنگ های مختلف پوست موثر باشد. همچنین برای پوست های حساس نیز بی خطر است و به راحتی می توانید آن را امتحان کنید. رنگ پوست های مختلف به پالس ها، طول موج ها و حتی تنظیمات متفاوت نیاز دارند. به عنوان مثال، پوست تیره نسبت به پوست روشن به تعداد پالس های بیشتری در هر سانتی متر مربع نیاز دارد.

معایب لیزر تاتو ابرو

  • می تواند گران باشد، به خصوص اگر به جلسات زیادی نیاز داشته باشید.
  • برخی از عوارض جانبی مانند التهاب، عفونت یا حتی تاول ممکن است ظاهر شوند، اما جدی نیستند.
  • در حالی که لیزر یک راه حل عالی برای از بین بردن جوهر خالکوبی است، اما برای رنگدانه های زرد، قرمز یا صورتی بهترین گزینه نیست.
  • احتمالا موهای ابرو را می سوزاند، اما نه برای همیشه. موها دوباره رشد خواهند کرد.
پاک کردن تاتو ابرو با سالین

پاک کردن تاتو ابرو با محلول سالین

سالین یک محلول نمکی است که با ابزار دستی یا دستگاه تاتو در زیر پوست قرار داده می شود تا رنگدانه را بیرون بیاورد. این روش مانند یک میکروبلیدینگ معکوس است که مشابه آن انجام می شود.

محلول سالین مخلوطی از نمک و آب و سایر مواد است که با رنگدانه ترکیب شده و آن را به سطح پوست می آورد. سپس دلمه‌هایی روی پوست ایجاد می‌شوند که پس از ریختن رنگدانه ها نیز همراه با آن ها از بین می روند.

پاک کردن تاتو ابرو با نمک نیز مانند لیزر به ۳ تا ۱۰ جلسه درمان نیاز دارد. تعداد جلسات به میزان اشباع بودن تاتو ابرو، رنگدانه ها، نوع پوست و … بستگی دارد. اما بین جلسات باید حدود ۸ هفته فاصله باشد. زیرا برای ادامه درمان، پوست باید کاملاً ترمیم شود.

مزایای ریمو تاتو ابرو با سالین

  • برای همه رنگدانه ها موثر است.
  • برای حذف اضطراری تاتو استفاده می شود.
  • سریع، موثر و ایمن است.
  • حداقل دوره نقاهت و عوارض جانبی را دارد.
  • خیلی دردناک نیست.
  • به موهای ابرو آسیب نمی رساند.

معایب ریمو تاتو ابرو با سالین

  • جوهرهای تیره تر معمولاً به زمان بیشتری برای پاک شدن نیاز دارند.
  • خطر ایجاد اسکار در این روش بیشتر از لیزر است.
  • این روش برای آرایش دائمی ابرو مانند میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن کاملا مناسب است. اما برای جوهر تاتو مناسب نیست و باعث حرکت رنگدانه ها در پوست می شود.
ریمو تاتو ابرو

پاک کردن تاتو با گلیکولیک اسید

گلیکولیک اسید یک محلول شیمیایی است که می تواند برای ریمو تاتو ابرو مفید باشد. مخلوط اسید گلیکولیک التهاب کنترل شده ای را در سطح پوست بالای تاتو ایجاد می کند. این التهاب باعث می شود رنگدانه ها به طور طبیعی از هم جدا شوند و با رشد پوست جدید به سطح پوست حرکت کنند.

این محلول شیمیایی می‌تواند برای رنگدانه های آرایش دائم بسیار مؤثر باشد، اما برای مورد جوهر تاتو چندان مؤثر نیستند. همچنین افرادی که پوست حساسی دارند باید از این روش صرف نظر کنند.

روش های خانگی ریمو تاتو ابرو

علاوه بر روش های کلینیکی که باید توسط متخصصان و افراد باتجربه انجام شوند، روش های ملایم تری نیز وجود دارد که می توانید در خانه و با استفاده از ابزار در دسترس و مواد موجود خانه خود انجام دهید. در ادامه به بهترین روش های پاک کردن تاتو ابرو در خانه می پزداریم.

کرم پاک کننده تاتو ابرو

پاک کردن تاتو ابرو با کرم

کرم پاک کننده تاتو ابرو برای محو کردن تاتو به جای پاک کردن کامل آن استفاده می شود. تا کنون هیچ یک از کرم ها اثربخشی چندانی نداشته اند. جوهر خالکوبی به لایه دوم پوست شما (درم) تزریق می شود، بنابراین بسیاری از این درمان های سطحی در از بین بردن جوهر تاتو بی تاثیر هستند. در بهترین حالت، یک کرم باعث می شود خالکوبی محو شود و یک نسخه کمرنگ از خالکوبی باقی بماند که می تواند به یک اسکار دائمی تبدیل شود.

کرم های پاک کننده تاتو همچنین حاوی مواد شیمیایی مانند عامل لایه بردار تری کلرواستیک اسید هستند که در درمان سایر بیماری های پوستی نیز استفاده می شود. اگرچه تری کلرواستیک اسید توسط متخصصان مراقبت های بهداشتی برای درمان های حرفه ای پوست استفاده می شود، اما استفاده از آن در خانه بدون نظارت پزشک می تواند خطرناک باشد. در ضمن، هیچ کرم پاک کننده خالکوبی در حال حاضر توسط FDA تایید نشده است.

عوارض کرم پاک کننده تاتو

مواد شیمیایی موجود در این محصولات می توانند عوارض جانبی دردناکی ایجاد کنند، از جمله:

  • سرخی
  • بثورات پوستی
  • سوزش
  • لایه برداری
  • جای زخم دائمی
  • تغییر رنگ دائمی پوست
  • التهاب
پاک کردن تاتو ابرو با نمک

پاک کردن تاتو ابرو با نمک

پاک کردن تاتو ابرو با نمک یکی از محبوب ترین روش ها در میان روش های خانگی ریمو ابرو است. نمک در این روش به عنوان اسکراب و لایه بردار عمل می کند. از آنجایی که رنگدانه تاتو به لایه دوم پوست تزریق می شود و لایه برداری با نمک فقط لایه اول پوست را تحت تاثیر قرار می دهد، این روش نمی تواند تاثیر چندانی بر روی تاتوی ابروی شما داشته باشد. اما شاید بتواند کمی آن را کمرنگ کند.

نمک سفره را روی یک گاز استریل مرطوب بمالید و حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه روی پوست خود به آرامی مالش بدهید تا به رنگ قرمز تیره درآید. در مرحله بعد از پماد آنتی بیوتیک استفاده کنید و ناحیه تحت درمان را به مدت ۳ روز پماد بزنید. پس از گذشت یک هفته، می توانید لایه بالایی پوست را جدا کنید و نتیجه را مشاهده کنید.

مزایای ریمو تاتو ابرو با نمک

  • نسبت به سایر روش های ریمو تاتو سایندگی کمتری دارد. بنابراین برای پوست های حساس مناسب تر است.
  • درد کمتری دارد. زیرا آسیب کمتری به پوست وارد می کند و به احتمال زیاد پوست را سالم تر نگه می دارد.
  • برای افراد با پوست تیره مناسب تر است. زیرا احتمال تغییر رنگدانه در پوست های تیره کمتر است.

معایب ریمو تاتو ابرو با نمک

  • از آنجایی که سطح محافظ پوست از بین رفته است، خطر عفونت بیشتر است.
  • اسکراب باعث ایجاد زخم و زبری پوست می شود.
  • استفاده از نمک روی پوست ممکن است باعث تغییر رنگدانه پوست شود.
روش های خانگی پاک کردن تاتو ابرو

پاک کردن تاتو ابرو با پراکسید هیدروژن

استفاده از مخلوط جوش شیرین و پراکسید هیدروژن۳ درصد برای محو کردن تاتو چندان خوشایند نیست، اما گفته می شود که بسیار موثر است. پراکسید هیدروژن جوهر تاتو را تجزیه می کند و به بدن اجازه می دهد به مرور زمان آن را جذب و سپس دفع کند. این دو ماده مواد را با هم مخلوط کنید و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه روی ابروهایتان بماند. ممکن است پوستتان بسوزد و گزگز کند، اما متوجه خواهید شد که تتوی ابروهایتان به میزان قابل توجهی کمرنگ شده است.

برای مشاهده نتیجه بهتر باید تا ۷۲ ساعت اول پس از تاتو از این روش استفاده کنید. عواملی که می توانند بر کارایی این روش تأثیر بگذارند عبارتند از: سن تاتو، نوع جوهر استفاده شده، عمق جوهر و غلظت پراکسید هیدروژن استفاده شده. توجه داشته باشید که پراکسید هیدروژن می تواند به پوست آسیب برساند. بنابراین هنگام استفاده از آن باید اقدامات ایمنی و اقدامات احتیاطی مناسب انجام شود. همچنین اگر پوست حساسی دارید مراقب باشید زیرا خطر عفونت وجود دارد.

خطرات استفاده از پراکسید هیدروژن

در حالی که پراکسید هیدروژن می تواند یک روش موثر برای محو کردن خالکوبی باشد، مهم است که اقدامات احتیاطی مناسب را برای جلوگیری از هر گونه خطر انجام دهید.
برخی از خطرات مرتبط با استفاده از پراکسید هیدروژن برای ریموو تاتو ابرو شامل تحریک پوست، سوختگی های شیمیایی، جای زخم و تغییر در رنگدانه های پوست است. در برخی موارد، پراکسید هیدروژن می تواند باعث واکنش آلرژیک شود که ممکن است شدید باشد. همچنین مهم است که از استفاده از این ماده بر روی تاتوهای عفونی شده یا به طور کامل بهبود نیافته خودداری کنید. زیرا این امر می تواند خطر عفونت را افزایش دهد و روند بهبود را به تاخیر بیندازد.

منبع: tattoofancy

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 3.3]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: