کانسیلر رنگی چیست

طرز استفاده از کانسیلر رنگی در میکاپ چگونه است؟

ارسال به دیگران:

با وجود اینکه کانسیلر یک محصول آرایشی تقریبا جدید است، اما به دلیل تاثیر زیادی که در نتیجه میکاپ دارد، به جزء جدایی ناپذیر کیف آرایش بسیاری از ما تبدیل شده است. کانسیلر به طور کلی برای پوشاندن و مخفی کردن مشکلات پوست صورت ما برای داشتن یک آرایش کامل و حرفه ای کاربرد دارد. اما اگر در صورت خود حلقه های تیره زیر چشم، لکه های قرمز یا قهوه ای دارید، بهتر است از یک کانسیلر رنگی یا همان اصلاح کننده رنگ استفاده کنید. این محصولات رنگ های ناخواسته پوست صورت را خنثی کرده و به یکنواخت تر و یکدست تر شدن آن کمک می کنند.

آموزش گریم و میکاپ
آموزش گریم و میکاپ دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

اما آیا می دانید که کدام رنگ کانسیلر برای کدام بدرنگی پوست شما مناسب است؟ برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از این محصول جادویی کوچک بگیرید، بهتر است که ابتدا کاربرد انواع کانسیلر رنگی را بدانید و روش درست استفاده از آن ها را یاد بگیرید. اگر تا به حال از کانسیلرهای اصلاح کننده رنگ استفاده نکرده اید و نمی دانید که کدام رنگ آن برای شما مناسب ست، در این مقاله با ما همراه باشید.ما تمام نکات لازم درباره انتخاب و طرز استفاده از کانسیلر رنگی در میکاپ را به شما توضیح می دهیم.

انواع کانسیلرهای رنگی و کاربرد آن؟

برخلاف کانسیلرهای معمولی که در تناژهای طبیعی رنگ پوست تولید می شوند و می توانند عیوب مختلف پوست ما را بپوشانند، کانسیلرهای اصلاح کننده رنگ بر اساس خنثی کردن بدرنگی های پوست عمل می کنند. این اصلاح رنگ بر اساس تاثیر رنگ ها بر روی یکدیگر انجام می شود. اگر به چرخه رنگ نگاه کنید، می بینید که برخی از رنگ ها رو به روی یکدیگر قرار گرفته اند. به عنوان مثال سبز و قرمز در مقابل یکدیگر هستند. این رنگ ها یکدیگر را خنثی می کنند. عملکرد کانسیلرهای رنگی نیز بر همین اساس است که در ادامه بیشتر درباره آن ها توضیح می دهیم.

کانسیلر رنگی نارنجی

کانسیلر نارنجی

همانطور که در چرخه رنگ مشاهده می کنید، رنگ نارنجی در مقابل رنگ آبی قرار دارد. بنابراین کانسیلر نارنجی می تواند در خنثی کردن تیرگی ها و سایه های آبی رنگ صورت ما بسیار موثر باشد. کبودی های آبی رنگ اغلب زیر چشم ها ایجاد می شوند.

اگر رنگ پوست متوسط تا تیره دارید و زیر چشم هایتان حلقه های تیره با تناژ آبی دارد، اصلاح کننده رنگ نارنجی بهترین گزینه است. این رنگ گرمای مطلوبی را به این بخش از پوستتان می بخشد و آن را زنده می کند.

کانسیلر رنگی قرمز

کانسیلر قرمز

کانسیلر قرمز می تواند تیرگی های عمیق به رنگ سبز تیره و آبی را خنثی کنند. اگر کبودی زیر چشم هایتان بیشتر متمایل به رنگ سبز است و رنگ پوست شما نیز متوسط تا تیره است، رنگ قرمز در خنثی کردن کبودی زیر چشم و ایجاد گرما و شادابی بیشتر به پوستتان بسیار تاثیرگذار است. در انواع پالت کانسیلر رنگی می توانید سایه های مختلفی از رنگ قرمز را مشاهده کنید.

با امتحان کردن هر رنگ روی پوستتان، سایه ای را که تطابق بیشتری با پوستتان دارد انتخاب کنید. اما به طور کلی، هرچه پوست شما تیره تر باشد، کانسیلرهای تیره تر برای پوست شما مناسب تر خواهند بود.

کانسیلر رنگی بنفش

کانسیلر بنفش

اصلاح ‌کننده‌ رنگ بنفش نقش مهمی را در روشن تر شدن پوست های سفید و کدر ایفا می کنند. به ویژه رنگ بنفش لوندر به خوبی رنگ های زرد روشن پوست را خنثی می کند. کانسیلر بنفش را فقط روی نقاط زرد صورتتان بزنید و خوب مخلوط کنید. سپس در صورت نیاز از کرم پودر یا کانسیلر رنگ پوست خود استفاده کنید.

اما اگر لکه های زرد ندارید و می خواهید برای ایجاد درخشندگی بیشتر در پوست کدر خود از کانسیلر بنفش استفاده کنید، می توانید آن را روی مناطقی از صورت مانند چانه، پیشانی و زیر چشم‌ ها بزنید و با یک براش آرایشی مخصوص به خوبی با پوست ترکیب کنید.

کانسیلر رنگی سبز

کانسیلر سبز

بهترین کانسیلر رنگی برای جای جوش،‌ کانسیلر سبز است. اگر لکه های قرمز دارید،‌ مانند قرمزی ناشی از جوش یا تحریک پوست، می توانید با استفاده از یک اصلاح کننده رنگ سبز آن ها را کاهش دهید. کانسیلر سبز نعنایی رنگ های قرمز و صورتی ناخواسته را به خوبی خنثی می کند. نکته جالب این رنگ این است که برای تمام تناژها و رنگ های پوست مناسب است.

طرز استفاده از کانسیلر رنگی سبز به این صورت است که مقدار کمی از آن را برمی دارید و روی موضع قرمز مورد نظر خود قرار می دهید. سپس با یک ابزار تمیز مانند براش یا نوک انگشتانتان آن را تا محو شدن کامل رنگ قرمز به خوبی با پوست ترکیب کنید.

کانسیلر رنگی آبی

کانسیلر آبی

کانسیلرهای آبی روشن برای خنثی کردن گرمای بیش از حد رنگ پوست شما مناسب هستند. اگر پوست شما تناژ نارنجی تیره دارد از کانسیلر آبی روشن و اگر تناژ نارنجی روشن دارد از کانسیلر آبی تیره استفاده کنید. کانسیلرهای اصلاح کننده رنگ آبی با تمام رنگ های پوست سازگار هستند و می توانند برای ایجاد خنکی بیشتر به پوست گزینه مناسبی باشند.

به ویژه خانم هایی که پوست هایی با تناژ نارنجی بسیار گرم دارند، استفاده از این رنگ می تواند خنکی و تعادل را در چهره آن ها ایجاد کند.

کانسیلر رنگی صورتی استیکی

کانسیلر صورتی

کانسیلر رنگی صورتی نیز مانند رنگ قرمز برای اصلاح تیرگی های زیر چشم کاربرد دارد. اما بر خلاف کانسیلر قرمز، عملکرد این رنگ در پوست های روشن بسیار عالی است. علاوه بر این، از آنجایی که رنگ صورتی به راحتی می تواند رنگ های زرد و سبز ملایم را خنثی کند، می توانید از این کانسیلر برای روشن کردن پوست های زیتونی نیز استفاده کنید.

همچنین سایه های صورتی روشن برای هایلایت کردن نیز عالی هستند. مقداری از این محصول را بالای گونه و گوشه داخلی چشم هایتان بزنید و با نوک انگشتانتان به آرامی آن را روی پوست پخش کنید.

کانسیلر رنگی هلویی

کانسیلر هلویی

کانسیلر رنگ هلویی نیز دقیقا مانند کانسیلر نارنجی برای اصلاح تیرگی هایی با رنگ آبی و بنفش مناسب است. با این تفاوت که هلویی برای پوست های روشن مناسب است. همچنین این کانسیلر می تواند رنگدانه های ناشی از افزایش سن یا آسیب خورشید روی پوست های روشن را به خوبی خنثی کند.

شما می توانید با توجه به رنگ پوست خود، سایه مناسب خود را از پالت کانسیلر رنگی انتخاب کنید تا به بهترین شکل تیرگی پوست شما محو شود.

کانسیلر رنگی زرد

کانسیلر زرد

تیرگی های زیر چشم بنفش را به راحتی می توان با یک کانسیلر زرد خنثی کرد. اگر پوست شما روشن است، زرد کمرنگ یا پاستیلی را انتخاب کنید، اما اگر پوست تیره تری دارید، سایه های زرد تیره یا طلایی برای شما مناسب تر است. این رنگ می تواند سردی بیش از حد رنگ بنفش روی پوست و زیر چشمتان را از بین برده و گرما و شادابی جذابی را در چهره شما ایجاد کند.

کانسیلرهای رنگی نیز در فرمولاسیون های مختلفی تولید می شوند، مانند انواع پودری، مایع، کرمی و استیکی که هرکدام کاربرد ویژه خود را دارند. برای اینکه بهترین نتیجه را از این محصولات آرایشی بگیرید، باید هنگام خرید نوع پوست خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر پوست چربی دارد، بهتر است که از کانسیلرهای رنگی پودری یا استیکی استفاده کنید.

کانسیلر رنگی برای سیاهی دور چشم

بهترین کانسیلر رنگی برای سیاهی دور چشم

از آنجایی که تیرگی های دور چشم رنگ های کبود و سردی دارند، استفاده از رنگ های گرم برای خنثی کردن آن ها بهترین گزینه است. اگر رنگ پوست شما متوسط تا تیره است و سیاهی دور چشم شما تناژ آبی دارد، از کانسیلر نارنجی و اگر تناژ سبز دارد از رنگ قرمز برای پوشاندن آن استفاده کنید.

اما بهترین کانسیلر رنگی برای سیاهی دور چشم پوست های روشن، رنگ هلویی و صورتی است که علیرغم خنثی کردن تیرگی پوست، گرما و درخشندگی خاصی به آن می بخشند.

تیرگی های زیر چشم بنفش کبود را نیز می توانید با کانسیلر زرد اصلاح کنید. رنگ های زرد کمرنگ برای پوست های روشن و رنگ های زرد پررنگ و طلایی برای پوست ها تیره تر مناسب هستند.

بهترین نوع کانسیلر رنگی

کانسیلر رنگی برای چه کسانی مناسب است؟

تمام کسانی که می خواهند بدرنگی های ناخواسته روی صورت خود را محو کنند، می توانند از کانسیلرهای رنگی استفاده کنند. انواع بدرنگی ها مانند تیرگی زیر چشم، لکه های آفتاب و کک و مک، لکه های هورمونی و افزایش سن، قرمزی های ناشی از جوش و حساسیت و مویرگ هایی که در پوست های خیلی روشن دیده می شوند. همه این موارد می توانند بوسیله کانسیلرهای اصلاح کننده رنگ خنثی شوند.

اما کاربرد کانسیلر رنگی به همینجا ختم نمی شود. شما می توانید برای اصلاح رنگی کلی پوست خود نیز از این محصول استفاده کنید. به عنوان مثال اگر رنگ پوست زیتونی تیره ای دارید، می توانید از کانسیلر زرد برای روشن تر کردن رنگ پوست خود استفاده کنید.

همچنین کاربرد کانسیلرهای رنگی به عنوان روشن کننده و هایلایتر را نیز نباید نادیده گرفت. به عنوان ماثل کانسیلر صورتی را می توانید روی پوست های روشن برای برجسته کردن گونه یا از کانسیلر زرد برای ایجاد درخشندگی در نواحی خاصی از صورت خود استفاده کنید. با توجه به تمام این مطالب، می توان نتیجه گرفت که ابتدا تشخیص تناژ پوست و در مرحله بعد دقت به سایه های رنگی لکه های پوستی برای خرید کانسیلر رنگی مناسب بسیار ضروری است.

پالت کانسیلر رنگی

طرز استفاده از کانسیلر رنگی

بعد از اینکه بهترین و مناسب ترین کانسیلر را برای خود انتخاب کردید، اکنون می توانید استفاده از آن را شروع کنید:

۱. پوست خود را آماده کنید

قبل از هر کاری صورت خود را بشویید و پس از خشک کردن آن از یک پرایمر مناسب استفاده کنید. استفاده از پرایمر باعث می شود کانسیلر روی صورت شما بهتر بچسبد و ماندگاری آن نیز افزایش یابد. می توانید از انواع پرایمر برای رفع مشکلات خاص پوست خود استفاده کنید. به عنوان مثال کوچک کردن منافذ باز یا ایجاد ظاهری مات روی صورت.

۲. کانسیلر رنگی را اعمال کنید

پس از یک یا دو دقیقه که از زدن پرایمر گذشت، کانسیلر رنگی مورد نظر خود را روی لکه های مختلف پوست خود بزنید. دقت کنید که انگشت یا براش شما باید کاملا تمیز باشد و کانسیلر را با ضربات ملایم روی صورت پخش کنید.

۳. کرم پودر و کانسیلر بزنید

بعد از اصلاح بدرنگی های پوست خود، نوبت به استفاده از کرم پودر و در صورت نیاز کانسیلر است. برای انتخاب کانسیلر مناسب یا یک کرم پودر مناسب باید به رنگ پوست خود توجه کنید. ابتدا مقداری از آن ها را به اندازه یک نخود بردارید و روی صورت خود با ضربات ملایم پخش کنید. اگر کم بود می توانید باز هم اضافه کنید. اما زیاد بودن کرم پودر می تواند آرایش شما را خراب کند.

انواع کانسیلر رنگی

نکات مهم در استفاده از کانسیلر رنگی

نکته مهم در استفاده از کانسیلرهای رنگی این است که هرچه کمتر بهتر! کانسیلر اصلاح کننده مورد نظر خود را به صورت یک لایه نازک و فقط روی قسمت های بدرنگ صورتتان بزنید. سپس روی آن یک لایه کانسیلر معمولی که با رنگ پوست شما همخوانی داشته باشد و در صورت نیاز کرم پودر بزنید.

نکته دیگر طریقه زدن کانسیلر رنگی است. شما می توانید از یک براش کوچک، پدهای اشکی کوچک یا نوک انگشتتان برای زدن کانسیلر استفاده کنید. اما فراموش نکنید که هرگز کانسیلر را روی پوست نکشید. بلکه باید با ضربه های ملایم آن را روی پوست پخش کنید. برای زدن کانسیلر معمولی و کرم پودر نیز به همین صورت عمل کنید. اگر کرم پودر خود را روی پوست بکشید، ممکن است کانسیلر رنگی شما نیز پخش شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: