انواع بافت موی کوتاه

۱۰ روش بافت موی کوتاه، برای رهایی از مدل موهای تکراری

ارسال به دیگران:

برعکس چیزی که به نظر می‌آید بافت مو فقط برای موهای بلند نیست. اگر به بافت مو علاقه دارید و موهایتان کوتاه است، انواع مختلفی از این سبک برای موهایتان وجود دارد. در حقیقت برای بافت مو قد موهایتان مهم نیست، مهم مهارت شما برای اجرای این تکینک است. از طرفی به غیر از بافت مدل‌های دیگر مو مانند شینیون موی کوتاه، شینیون بسته و … هم برای هر چه زیباتر کردن موهای کوتاه وجود دارد. در ادامه مطلب ۱۰ روش بافت موی کوتاه را توضیح می دهیم. با ما همراه باشید.

آموزش بافت مو
آموزش بافت مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

۱۰ روش بافت موی کوتاه

برای بافت موی کوتاه قد موهایتان نهایتاً باید اندازه گوش‌هایتان باشد. بافت مو انواع مختلفی دارد که معروفترین آن‌ها بافت موی فرانسوی و هلندی است.

روش اول

ویدئو شماره ۱- بافت موی فرانسوی

در روش اول بافت مو فرانسوی را مشاهده می‌کنید. موهایتان را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید. یک قسمت کوچک از جلوی موهایتان را جدا کرده و با گیره ببندید. از هر دو طرف پایین این قسمت از موهایتان را بگیرید و به پشت ببرید. سپس به سه قسمت تقسیم کنید. قسمت راست مو را از روی قسمت وسط رد کنید و بعد قسمت چپ را از روی قسمت راست رد کنید. حالا قسمت راست مویتان به پایین ببرید و از قسمت بالای شقیقه یک بخش از مویتان را جدا کنید و به بالا بکشید. قسمت موی سمت چپ و سمت بالای شقیقه سرتان را از پشت مویی که به پایین کشیده بودید رد کنید. حالا همین کار را با قسمت چپ موهایتان انجام دهید.

از قسمت بالای شقیقه سرتان یک بخش از مو را جدا کنید با قسمت سمت راست از پشت مویی که پایین آورده بودید رد کنید. تا وقتی که همه موهایتان بافته شود این کار را ادامه دهید. انتهای موی خود را با یک کش نازک مو ببندید. و بعد از قسمت جلوی مو که بافته‌اید تا انتها کمی شل کنید. در انتها بخشی از موهای خود را که با کش بسته بودید با گیره به داخل موها ببرید تا ظاهر زیباتری پیدا کند.

روش دوم

ویدئو شماره ۲- بافت موی هلندی

در این بخش بافت هلندی موی کوتاه را برای قسمت وسط موها انجام می‌دهیم. با انگشت اشاره‌ی هر دو دستتان قسمت جلوی مویتان را جمع کنید و به سه بخش تقسیم کنید. قسمت سمت راست را از زیر قسمت وسط مو رد کنید و بعد قسمت چپ را به زیر قسمت سمت راست،‌ توجه داشته باشید که قسمت وسط مو با این دو قاطی نشود. سپس با انگشت اشاره از قسمت بالای شقیقه سر کمی از موهایتان را بردارید و به بالا اضافه کنید. حالا قسمت چپ مو را که از قبل گرفته بودید از روی قسمت وسط مو رد کنید.

برای قسمت چپ مو هم مثل مرحله قبل دوباره از قسمت بالای شقیقه بخشی از مو را جمع کنید و به بالا ببرید و قسمت وسط مو را از روی قسمت موی سمت راست رد کنید. این کار را تا پشت سرتان ادامه دهید. و بعد موهایتان را با کش ببندید. در آخر با دست کمی بافت‌ها را از هم باز کنید تا موها پرتر دیده شود. در آخر قسمتی که با کش مو بسته بودید را بسته به سلقیه‌تان گیره مو بزنید.

روش سوم

ویدئو شماره ۳- بافت تیغ ماهی

در روش سوم برای هر دو سمت مو بافت تیغ ماهی مو را اجرا می‌کنیم. قسمت بالای موهایتان را جمع کنید و گیره بزنید. و بعد بقیه موهای خود را از پشت جمع کنید و گیره بزنید. حالا گیره قسمت جلویی موهایتان را بردارید و از وسط به دو قسمت تقسیم کنید. موهای سمت چپ سرتان را با گیره ببندید. برای بافت سمت راست مو کمی از جلو مو را جدا کنید و به دو قسمت تقسیم کنید. حالا از قسمت راست یک بخش کوچکتر مو را جدا کنید و از زیر قسمت سمت راست رد کنید. برای سمت چپ هم همینطور انجام دهید.

از قسمت سمت راست یک بخش کوچک‌تر از مو را جدا کنید و از زیر قسمت سمت چپ مویتان رد کنید. و بعد از قسمت سمت راست بار دیگر بخش کوچکتری از مو را جدا کنید این بار از قسمت شقیقه کمی مو را به این قسمت اضافه و از زیر موها به سمت چپ ببرید. در قسمت چپ مو مانند مرحله قبل بخش نازکی از مو را برداشته و کمی از موی کف سرتان را به این بخش اضافه کنید و از زیر موها رد کنید. تا انتهای موها همین مراحل را ادامه دهید.

سپس قسمت چپ موهایتان را که گیره زده بودید باز کنید و تمام مراحلی که برای سمت راست موهایتان انجام داده بودید تکرار کنید. در آخر هر دو قسمت موهایتان را مانند مدل خرگوشی می‌توانید همینطور نگه دارید، و یا دو بافت تیغ ماهی را بالای سرتان برده از روی هم رد کنید و رویشان گیره بزنید.

روش چهارم

ویدئو شماره ۴- بافت موی نواری

برای این مدل بافت، موهای سرتان را فرق وسط باز کنید. سپس کل موهای سرتان را به چهار قسمت تبدیل کنید. دو قسمت سمت راست و دو قسمت را سمت چپ سرتان تقسیم کنید. سپس بخش‌هایی که به پشت سر نزدیک هستند را از پشت به هم ببندید. برای سمت چپ از جلوی سر قسمتی از مو را برداشته و به سه قسمت تقسیم کنید. قسمت سمت راست را از روی قسمت وسط موها رد کنید و بعد قسمت چپ را از روی قسمت وسط موها بیاورید.

حالا سمت راست مویتان را به پایین ببرید و کمی از موی کف سر را به این قسمت اضافه کنید. سپس از روی قسمت وسط رد کنید. سمت چپ موی خود را بدون اینکه مویی به آن اضافه کنید از قسمت وسط موها را رد کنید. این تکنیک‌ها را تا انتهای موی خود ادامه دهید. سپس پایین موهایتان را با کش مو بندید. و بعد موهای طرف دیگر سرتان را همینطور ببافید.

پایین موها را با گیره به سرتان ببندید تا دو طرف موها به شکل تل شوند. در آخر موهایتان را از پشت باز و مرتب کنید.

روش پنجم

ویدئو شماره ۵- بافت آبشاری پیچی

برای بافت آبشاری فرق کج باز کنید و قسمت بیشتر موهای خود را به طرف راست سرتان بیاورید. و بعد جلوی موهای خود را به سه بخش تقسیم کنید. سمت چپ مو را روی سمت میانی مو بیاورید و بعد به زیر قسمت سمت چپ موهایتان ببرید. حالا این قسمت را کنار بگذارید و سمت چپ مو را روی قسمت وسطی مو بیاورید. و بعد یک بخش به موها اضافه کنید و روی قسمت راست ببرید. حالا قسمت راست موها را از روی قسمت جدیدی که اضافه کرده بودید رد کنید. بار دیگر بخش جدیدی از موها برداشته و به بافت موها اضافه کنید. به همین ترتیب تا انتها ادامه دهید. در آخر برای زیباتر شدن موهایتان به دلخواده می‌توانید یک گیره به قسمت پایینی موها اضافه کنید.

روش ششم

ویدئو شماره ۶- بافت مو آبشاری ساده

این روش به نسبت ساده‌تر از مدل قبلی است. قسمت بیشتر موهای خود را به سمت راست ببرید. قسمت جلویی موهای خود را جمع کنید و موهای خود را سه بخش کرده و مدل ساده ببافید. توجه داشته باشید که کاملا از جلوی سر شروع نکنید و کمی از عقب‌تر ببافید. سپس با کش نامرئی مویتان را ببندید. حالا قسمت رویی موی بافته‌‌تان را از بقیه کمی جدا کنید. از پشت موی بافته شده‌تان یک بخش از مو را جدا کرده و از قسمتی که باز کرده بودید رد کنید. همین کار را تا انتهای مو تکرار کنید. کمی از بافت موی رویی را باز کرده سپس از پشت مو از این موهای بافته شده‌تان رد کنید. در این روش از بافت هم می‌توانید به انتهای موهایتان گیره بزنید.

روش هفتم

ویدئو شماره ۷- بافت مو چهارتایی

موهای خود را فرق وسط باز کنید و بخشی از موهای سمت چپ سرتان را جمع کنید. این بار موهای خود را به جای سه قسمت به چهار قسمت تقسیم کنید. ابتدا قسمت راست موهایتان (نزدیک صورت) را برداشته و از زیر قسمت کناری همین قسمت رد کنید. و بعد از روی قسمت کناری راست مویتان رد کنید. حالا قسمت چهارم مویتان را از روی کناری موهای خود یعنی قسمت سوم رد کنید.

و بعد قسمت دوم موها را از روی قسمت سوم رد کنید. قسمت اول مویتان که نزدیک به صورت بود از زیر قسمت دوم رد کرده و بعد از روی قسمت سوم رد کنید. سپس تا انتهای موها به همین ترتیب ادامه دهید. وقتی تقریباً به یک سانت انتهایی موها رسیدید قسمت آخر یعنی چهارم مویتان را از روی قسمت سوم مو رد کرده و بعد سه قسمت موهایتان را به بالا بکشید. پایین موهایتان را با کش ببندید. همه مراحل را برای سمت راست موهای خود انجام دهید. برای اینکه موهایتان بهتر دیده شود قسمت انتهایی را به سرتان گیره بزنید.

بخش هشتم

ویدئو شماره ۸- بافت مو مکرومه

بافت موی مکرومه به خاطر اسمی که دارد به نظر روش سختی می‌رسد اما به راحتی قابل اجرا است. موهایتان را فرق وسط باز کنید. سپس از بالای سمت چپ سرتان بخش کوچکی از موهای خود را جمع کرده، به سه قسمت تقسیم کنید. حالا این قسمت از موهایتان را به روش ساده ببافید. وقتی به یک سانت انتهایی مویتان رسیدید دو قسمت از موهایتان را به یک طرف برده و قسمت سوم را دستتان نگه دارید.

موهای خود را به قدری بالا ببرید که به سرتان بچسبد و در این حین یک قسمتی که دستتان گرفته بودید ثابت بماند. حالا انتهای این قسمت از مویتان که بافته‌اید را کمی به عقب ببرید و گیره بزنید. سپس قسمت سمت راست سرتان را به همین ترتیب ببافید. می‌توانید این بخش را با کمی تغییر محکم‌تر ببافید که در آخر به بالا می‌کشید کمی مدل متفاوت‌تری داشته باشید.

روش نهم

ویدئو شماره ۹- بافت مو طنابی

بافت موی طنابی تقریباً روش آسانی دارد و در حقیقت پیچ دادن دو بخش از موها به یکدیگر است. البته کمی تکنیک‌های متفاوتی برای اجرای درست این بافت مو لازم است. موهایتان را فرق وسط باز کنید و سمت راست مویتان را جمع و از پشت ببندید. حالا برای بافت سمت چپ موهایتان،‌ قسمت جلویی موی خود را به دو بخش تقسیم کنید. سمت چپ موهایتان را دو بار به داخل پیچ دهید و از روی موی سمت راستتان رد کنید.

سپس یک دسته از موهای سرتان را بردارید و دو بار به داخل پیچ دهید. و بعد از روی موی سمت راستتان که در دست گرفته بودید رد کنید. بار دیگر همین کار را ادامه دهید تا به انتهای موهایتان برسید. در این روش نکته مهم در محکم بافتن موها است. تا مراحل آخر سعی کنید موها در دستتان شل نشوند. برای قسمت راست موهای سرتان به همین ترتیب انجام دهید. دو طرف موها را می‌توانید آزاد بگذارید و یا از پشت سر با دو گیره سر زیبا به هم ببندید.

روش دهم

ویدئو شماره ۱۰- مدل موی دیگر هلندی

برای این مدل بافت مو قسمت بالایی جلوی موهایتان را با گیره ببندید. سپس سمت چپ و راست موهایتان را به پشت سرتان گیره بزنید. حالا برای شروع، گیره قسمت وسط موهایتان را باز کنید. موها را به دو قسمت تقسیم کنید. یک بخش کوچک از موهایتان را از سمت راست جدا کنید و بعد از زیر قسمت بزرگ‌تر رد کنید. و بعد از روی قسمت چپ موها رد کنید و به زیر این قسمت از مو بچرخانید. سپس از روی قسمت چپ موها رد کنید. در حقیقت یک بار از روی موها و یک بار از زیر موها رد کنید. تا قسمت انتهایی سر این کارها را انجام دهید. و بعد با کش نامرئی موهایتان را ببندید.

سخن پایانی

در این مقاله روش‌های مختلف بافت موی کوتاه را مشاهده کردید. اما شاید بافت مو برای خودتان، به نظر کمی سخت باشد. در واقع اینکه بافت مو را برای یک نفر دیگر انجام دهید احتمالاً راحت‌تر از اینکه برای خودتان ببافید باشد. در ادامه چند نکته برای بافت هر چه موهای کوتاه آورده‌ایم.

مدل بافت مو کوتاه

۱- هنگام بافت مو کارهایی که انجام می‌دهید را با خودتان تکرار کنید. به طور مثال قسمت راست از روی موی وسط رد شود، قسمت چپ از زیر قسمت راست رد شود و ادامه …

۲- انتهای موهایتان را حتماً ببندید. اگر بعد از بافت انتهای موهای خود را باز یا شل باشد، بعد از چند دقیقه موها به هم ریخته خواهند شد.

۳- برای حالت دارتر شدن موها قبل از خواب، کمی موهای خود را با آب خیس کنید. با این روش نه تنها موها به هم ریخته نمی‌شوند بلکه بعد از بیدار شدن موهای حالت داری خواهید داشت.

۴- نسبت به سلیقه‌‌تان و مدلی که می‌خواهید موها دیده شوند قبل از بافت مو آن‌ها را صاف و یا حالت دار و فر کنید. با این روش هر مدل خاصی که مد نظرتان است به موهایتان خواهید داد.

منبع مطلب:

Youtube

Allthingshair

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 31 میانگین: 3.9]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
8 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
آرنیکا

خیلی قشنگ بودن 😍😍💇🏻‍♀️💇🏻‍♀️

رویا کریمی

🌹🌹🌹

Qazal

عالیه ایول

رویا کریمی

🌹

ریحانه

سلام خیلیییی ممنونم عال

رویا کریمی

ریحانه عزیز، ممنون از همراهیتون🌹

نیلو قربانی

عالی بود خدایی دست خوش داری

رویا کریمی

نیلو عزیز، ممنون از همراهیتون🌹

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: