کوکتل پدیکور

کوکتل پدیکور چیست؟ ساخت انواع کوکتل پدیکور پا (بمب حمام) در منزل

ارسال به دیگران:

مطمئنا بعد از یک روز کاری طولانی که مجبور بودید ساعات زیادی را در بیرون از خانه سپری کنید، هیچ چیز مانند دراز کشیدن و ریلکس کردن در وان حمام خستگی را از شما دور نمی کند. درست است که خواندن کتاب محبوبتان یا گوش دادن به یک موسیقی آرامش بخش مکمل بی نظیری برای یک حمام گرم است. اما گزینه هیجان انگیزتر دیگر می تواند یک کوکتل پدیکور رنگارنگ و جذاب باشد که در وان حمام شما می جوشد و عطر فوق العاده ای را در هوا پخش می کند.

آموزش پدیکور و پارافین تراپی
آموزش پدیکور و پارافین تراپی دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

اگر تا به حال از این بمب های کوچک دوست داشتنی در حمامتان استفاده نکرده اید و اطلاعات دقیقی درباره آن ها ندارید، این مطلب را از دست ندهید. ما شما را با خواص کوکتل پدیکور، انواع آن، طرز تهیه و طریقه استفاده از آن آشنا می کنیم. به شما پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید و حتما این کوکتل ها را امتحان کنید.

کوکتل پدیکور چیست؟

به جرئت می توان گفت که کوکتل های پدیکور که به آن ها بمب حمام نیز گفته می شود، جذاب ترین محصولات مراقبت پوست هستند. بمب های حمام ترکیبی از عصاره ها و روغن های معطر مانند روغن نارگیل هستند که می توانید قبل از حمام در وان خود بیندازید. از این محصول می توانید قبل از پدیکور و کفسابی پا نیز استفاده کنید.

کوکتل پدیکور چیست

مواد اولیه و پایه ای این محصولات بی کربنات سدیم و اسید سیتریک هستند که پس از حل شدن در آب با یکدیگر واکنش می دهند و آن جوشش دوست داشتنی را ایجاد می کنند. هنگامی که این واکنش رخ می دهد، بمب حمام کاملا حل می شود و تمام مواد خوب و مفید درون آن آزاد می شود. از رایحه های خوشبو گرفته تا انواع نرم کننده های پوست در عطرها و رنگ های مختلف می توانند در ساخت این کوکتل ها استفاده شوند.

طرز استفاده از کوکتل پدیکور

طرز استفاده از کوکتل پا در منزل روش یا ترفند خاصی ندارد. کافی است کوکتل مناسب خود را با توجه به نیاز و سلیقه‌تان انتخاب کنید. سپس دمای آب را به دلخواه خود تنظیم کنید. اما توجه داشته باشید که هرچه آب گرم تر باشد، کوکتل پا جوشش بیشتری خواهد داشت.

کوکتل پدیکور طرز استفاده

اگر کوکتل شما کوچک است که می توانید به همان صورت در آب بیندازید. اما اگر بزرگ است، آن را به قطعات کوچک تر تقسیم کنید تا راحت تر و سریع تر بجوشد. اما توجه داشته باشید که کوکتل ها را به بیشتر از ۴ تکه تقسیم نکنید.

پاهایتان را در وان قرار دهید و اجازه دهید بمب بجوشد و کامل در آب حل شود و تاثیر خود را روی پاهای شما بگذارد. تا قبل از اینکه آب کاملا سرد شود و پوست پاهایتان چروک شود، پاهای خود را از وان خارج کنید و آب بکشید و با یک حوله تمیز خشک کنید.

کوکتل پا برای چی خوبه؟

بمب‌های حمام این روزها به یکی از محبوب‌ترین محصولات بهداشتی حمام تبدیل شده‌اند. آن ها نه تنها بعد از حمام احساس نرمی و درخشندگی به پوست می دهند، بلکه فواید بسیار دیگری نیز دارند که باعث می شود استفاده از آن ها به یک ضرورت تبدیل شود.

با توجه به خواص درمانی و تجربه لذت بخشی که استفاده از کوکتل پدیکور به ارمغان می آورد، افراد بیشتری تصمیم می گیرند از آن ها در حمام استفاده کنند. در ادامه بیشتر به خواص کوکتل پدیکور می پردازیم.

فواید کوکتل پدیکور

۱. نرمی و لطافت پوست

کوکتل های حمام بر خلاف سایر محصولات بهداشتی شیمیایی که حاوی محرک های خشن هستند و می توانند منجر به واکنش های پوستی شوند، کاملا ارگانیک و گیاهی هستند. در ترکیب این محصولات نرم کننده هایی بکار رفته که به مرطوب کردن پوست شما کمک می کند و باعث از بین رفتن زبری و پوسته های کف پای شما می شوند.

بمب های حمام ارگانیک با استفاده از جوش شیرین ضعیف و روغن های ضروری مختلف که برای انواع پوست مناسب هستند، فرموله می شوند. قرار دادن آن در آب باعث می‌شود که پوست خسته شما آرامش پیدا کند و کاملا تمیز شود.

۲. ترمیم و سلامت پوست

کوکتل های پا بسته به موادی که در ترکیب خود دارند، حاوی ویتامین ها و مواد مغذی مفید برای پوست هستند. برخی از آن ها حاوی شی باتر هستند که به تولید کلاژن بیشتر کمک می‌کند تا پوست شما سالم و بدون چین و چروک به نظر برسد.

برخی دیگر نیز با داشتن روغن هایی مثل روغن آرکان، روغن کرچک و … به تقویت پوست و رساندن اسیدهای چرب و انواع ویتامین های ضروری به پوست به ترمیم و سلامت آن کمک می کنند.

خواص بمب حمام

۳. آبرسانی پوست

یکی از دلایلی که پوست کف پای ما اغلب دچار خشکی و ترک می شود، عدم هیدراته کردن آن است. معمولا ما به پاهای خود رسیدگی نمی کنیم و کمترین توجه را به کف پای خود داریم. اما کوکتل های پا با ترکیباتی که در خود دارند می توانند این خشکی را جبران کرده و پوست پای شما را کاملا هیدراته کنند.

۴. پاکسازی و رفع بوی بد پا

بمب حمام از بی کربنات سدیم و اسید سیتریک تشکیل شده است. ترکیب این دو ماده به پاکسازی و ترمیم پوست بدن کمک می کند. هنگامی که یک کوکتل را در آب حمام خود می اندازید، گازی از خود منتشر می کنند که دارای رایحه های خوب و دلنشینی است و بوی بد پا را از بین می برد.

۵. لایه برداری پوست

نمک پدیکور یکی از اصلی ترین اجزا تشکیل دهنده بمب حمام است. این ماده به شکل کریستال های بسیار ریزی است که می تواند سطح پوست را لایه برداری کرده و سلول های مرده را از روی پوست جدا کند. علاوه براین جوش شیرین نیز خاصیت لایه برداری دارد و می تواند به نرمی و لطافت پوست کمک کند.

کوکتل پا برای چی خوبه

۶. تسکین درد و درد عضلانی و بدن

پس از یک روز طولانی و طاقت فرسا، کوکتل پدیکور اسطوخودوس کمک می کند که عضلات خسته پاهای شما آرام شوند و تسکین پیدا کنند. عطر اسطوخودوس رایحه دل انگیزی در هوا پخش می کند و به کاهش درد شما کمک می کند. شما همچنین می توانید از کوکتل های حاوی اسانس نعنا استفاده کنید. نعنا نیز عطر آرام بخشی را از خود منتشر می کند که می تواند بهترین انتخاب برای رفع خستگی بعد از کار باشد.

۷. کاهش استرس و اضطراب

تاثیر رایحه‌ها بر خلق و خوی افراد غیر قابل انکار است. بنابراین اگر به دنبال کاهش اضطراب خود هستید، بهتر است به سراغ کوکتل های حاوی رایحه‌های آرام‌بخش مانند اسطوخودوس بروید.

حمام کردن با آب گرم در ساعات اولیه صبح می تواند به شما کمک کند تا آرام شوید و برای یک روز پرهیاهو آماده شوید، اما افزودن یک بمب حمام به این ترکیب، احساس بسیار خوبی در شما ایجاد می کند و خلق و خوی شما را بهبود می بخشد.

۸. کمک به بهبود خواب

بیدار شدن با ذهنی خواب آلود راه خوبی برای شروع روز نیست. اگر با بی خوابی و استرس دست و پنجه نرم می کنید، اضافه کردن یک کوکتل آرام بخش به آب حمامتان می تواند راه مناسبی برای کنترل این مشکل باشد. بمب حمام با روغن بابونه و اسطوخودوس آرامش بخش است و می تواند به بهبود خواب شما کمک کند. این مواد آرام بخش های قوی هستند که تنش ذهنی شما را کم می کنند و کمک می کنند بهتر بخوابید.

طرز تهیه کوکتل پدیکور در منزل

ساخت کوکتل پدیکور پا در منزل بسیار ساده است. شما می توانید مواد مورد نیاز آن را به راحتی را از فروشگاه محلی خود تهیه کنید و کوکتل های خود را در رایحه ها و رنگ های مختلف درست کنید. برای درست کردن بمب حمام خانگی خود مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

ویدئو شماره ۱- بمب حمام خانگی

در مرحله اول ظروف و لوازم مورد نیاز را تهیه کنید. یک کاسه بزرگ، یک شیشه مربا یا لیوان کوچک، همزن دستی و قالب در شکل و سایز مورد نظر خود تهیه کنید.

سپس نصف پیمانه جوش شیرین، یک پیمانه نمک اپسوم، یک پیمانه آرد یا نشاسته ذرت، و یک چهارم پیمانه اسید سیتریک را درون کاسه بریزید و با همزن خوب هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند.

در مرحله بعد مواد مایع را آماده می کنیم. یک قاشق غذاخوری آب، ۴ قاشق غذاخوری روغن را درون یک لیوان بریزید. می توانید از ۱ یا دو نوع روغن یا بیشتر استفاده کنید. سپس چند قطره رنگ غذا به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

اکنون مقداری از مایع را به مواد خشکی که از قبل تهیه کردید اضافه کنید و با همزن خوب هم بزنید. سپس مقدار دیگری از مایع را اضافه کنید و هم بزنید. بسیار مهم است که مایع را کم کم اضافه کنیم تا مواد گلوله نشوند. همین کار را چند بار تکرار کنید تا همه مایع رنگی با مواد خشک مخلوط شوند.

آخرین مرحله ریختن مواد در قالب است. هر دو نیمه قالب را با مواد پر کنید. سپس هر دو طرف را روی هم قرار دهید و محکم فشار دهید تا جایی که پودرهای اضافی بیرون بریزند و بتوانید قالب را ببندید. اکنون چند ضربه آرام روی قالب بزنید و به آرامی قالب را از کوکتل جدا کنید.

می توانید یک شب تا صبح کوکتل را در هوای آزاد بگذارید تا خشک شود یا نیم ساعت درون فریزر قرار دهید. بعد از اینکه کاملا خشک شد کوکتل شما قابل استفاده است.

انواع کوکتل پدیکور

انواع کوکتل پدیکور

شما با یک تغییر ساده در مواد تشکیل دهنده، می توانید انواع مختلف بمب حمام را بسازید که هرکدام خواص و ویژگی های خاص خود را دارند. در ادامه انواع کوکتل پدیکور را به شما معرفی می کنیم که می توانید به سادگی در منزل خود تهیه کنید.

۱. کوکتل پدیکور تمیزکننده

اگر می خواهید از شر باکتری ها و تجمع چربی و پوست های مرده در پای خود خلاص شوید، استفاده از یک بمب حمام که در آن از روغن لیمو یا گریپ فروت استفاده شده بهترین انتخاب است. این روغن ها علاوه بر اینکه به طراوت پوست شما کمک می کنند، خاصیت پاک کنندگی نیز دارند. خواص آنتی باکتریال لیمو بر کسی پوشیده نیست و در بسیاری از موارد از این ماده برای پاکسازی پوست و جلوگیری از آکنه استفاده می شود. گریپ فروت نیز می توانند پوست شما را سفت و تقویت کند.

۲. بمب حمام آرامش بخش

روغن های بابونه، اسطوخودودس، ترنج یا گل سرخ خواص آرام بخشی و تسکین دهندگی دارند. بنابراین اضافه کردن آن ها به بمب حمام باعث می شود عطر آن ها در هوا پخش شده و به آرام شدن و کاهش استرس و تنش های ذهنی شما کمک کند.

کوکتل پدیکور خانگی

اگر مشکل بی خوابی دارید، روغن بابونه بسیار می تواند به شما کمک کند. روغن گل سرخ برای سردرد و اضطراب مناسب است. عصاره اسطوخودوس اعصاب شما را آرام می کند و روغن ترنج می تواند احساس شادابی و نشاط را در شما ایجاد کند.

۳. کوکتل تسکین دهنده عضلات

نمک اپسوم پایه اصلی فرمولاسیون بسیاری از کوکتل های پدیکور است. این نمک حاوی سولفات منزیم است که به برطرف کردن گرفتگی و التهاب عضلات کمک می کند. بنابراین اگر بعد از ورزش یا فعالیت زیاد دچار گرفتگی عضله شده اید، پیشنهاد می کنیم که حتما از یک بمب حمام در وان حمام خود استفاده کنید. اگر گرفتگی عضله شما شدید است، می توانید از کوکتل اسطوخودوس استفاده کنید که خاصیت آرام بخشی دارد و به شل شدن ماهیچه های شما کمک می کند.

۴. بمب حمام برای بهبود گردش خون

زنجبیل گیاه مفیدی است که طبع گرم و خواص بسیار زیادی برای بدن دارد. یکی از فواید بیشمار این گیاه رقیق کردن خون و در نتیجه بهبود گردش خون و جلوگیری از تشکیل لخته خون است. از این رو استفاده از کوکتل زنجبیل می تواند گردش خون را در بدن و به ویژه پاهای شما تقویت کرده و به سلامت عمومی شما کمک کند. علاوه بر زنجیبل می توانید از کوکتل نعنا نیز برای این منظور استفاده کنید.

عوارض کوکتل پدیکور

آیا کوکتل پدیکور برای پوست ضرر دارد؟

رنگ های فریبنده، اکلیل و عطرهای مسحور کننده کوکتل های پدیکور برای همه جذاب هستند. اما طبق توصیه پزشکان، فریب ظاهر جذاب و طبیعی بودن این محصولات را نخورید. مواد شیمیایی و اغلب ساینده موجود در بمب های حمام مانند جوش شیرین می توانند به پوست شما آسیب وارد کنند و باعث خشکی و تحریک آن شوند.

همچنین روغن ها یا مواد ضروری طبیعی نیز ممکن است مشکلاتی را برای پوست شما ایجاد کنند. به عنوان مثال روغن فندق افسونگر یک ماد قابض است که می تواند باعث خشکی یا کره کاکائو باعث رشد مخمر می شود. در ادامه به مشکلاتی که بمب های حمام می توانند برای شما ایجاد کنند اشاره می کنیم:

۱. تحریک پوست

عطرها و رنگ های مصنوعی می توانند منجر به قرمزی، خارش، کهیر و بثورات پوستی یا باعث واکنش آلرژیک به نام درماتیت شودن. افراد مبتلا به بیماری های پوستی زمینه ای مانند اگزما در معرض خطر بیشتری هستند. بنابراین بهتر است از خریدن کوکتل های آماده صرف نظر کنید و خودتان در منزل آن ها را درست کنید.

اما دقت کنید که حتی کوکتل های خانگی نیز ممکن است مشکلاتی را برای پوست شما ایجاد کنند. زیرا جوش شیرین یک ماده قلیایی است و استفاده بیش از حد آن می تواند باعث بروز حساسیت های پوستی و ایجاد جوش و آکنه شود.

بهترین کوکتل پدیکور پا

۲. تحریک واژن

واژن pH متعادلی دارد و موادی که در بمب های حمام استفاده می شوند (مانند جوش شیرین) می توانند ph واژن را تغییر داده و منجر به عفونت شوند. علاوه بر این، پوست حساس این قسمت از بدن زنان می تواند به دلیل نشستن طولانی مدت در حمام کوکتل، دچار تحریک یا خارش شود. بنابراین اگر به کوکتل های پدیکور علاقه مند هستید، به شما توصیه می کنیم که فقط پاهای خود را در وان بکذارید و از نشستن طولانی مدت در آن خودداری کنید.

نکته مهم: پزشکان متخصص پوست به افرادی که با حساسیت های پوستی یا اگزما دست و پنجه نرم می کنند، توصیه می کنند که از این بمب ها پرهیز کنند. اما اگر آلرژی ندارید و سابقه شناخته شده حساسیت به عطرها و رنگ های مصنوعی را ندارید، می توانید هر ازگاهی از این محصولات استفاده کنید. اما فقط ۱۰ تا ۱۵ دقیقه. و بخاطر داشته باشید که قبل از استفاده حتما تست پچ را انجام بدهید.

ساخت چند بمب حمام خانگی

۱. بمب حمام اسطوخودوس

کوکتل پدیکور اسطخودوس

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، اسطخودودس خاصیت آرام بخشی و ضد التهابی دارد. همچنین بوی بسیار دوست داشتنی آن باعث شده است که در بسیاری از محصولات بهداشتی مورد استفاده قرار بگیرد. اگر شما هم به این گیاه علاقه دارید، پس دست بکار شوید تا کوکتل پدیکور اسطخودودس خود را بسازید.

مواد مورد نیاز:

  • یک فنجان جوش شیرین
  • نصف فنجان اسید سیتریک
  • نشاسته ذرت نصف فنجان
  • ۳۰ قطره اسانس اسطوخودوس
  • یک قاشق غذاخوری رنگ صابون یا رنگ خوراکی بنفش

طرز تهیه:

جوش شیرین، اسید سیتریک و نشاسته ذرت را در یک کاسه مخلوط کنید. اسانس اسطوخودوس و رنگ صابون بنفش را به آن اضافه کنید و هم بزنید.
با یک بطری مقداری آب را به مخلوط اسپری کنید و هم بزنید. این کار را تا زمانی تکرار کنید که مخلوط شبیه ماسه مرطوب شود. مواد را داخل قالب سیلیکونی بریزید و فشار دهید و حداقل ۸ ساعت در دمای اتاق بگذارید تا خودش را بگیرد.
با دقت از قالب بیرون بیاورید و لذت ببرید!

۲. کوکتل پدیکور لیمو و وانیل

کوکتل پدیکور لیمو

ترکیب لیمو همراه با وانیل در این کوکتل هر کسی را به وجد می آورد. علاوه بر این لیمو خاصیت آنتری باکتریال دارد و برای از بین بردن جوش و آکنه، درخشندگی و زیبایی پوست نیز بسیار مفید است. بنابراین اگر می خواهید یک روز پر نشاط را آغاز کنید، حتما برای دوش صبحگاهی خود از این بمب حمام در وان حمام خود استفاده کنید.

مواد مورد نیاز:

  • یک فنجان جوش شیرین
  • نصف فنجان نشاسته ذرت
  • نصف فنجان اسید سیتریک
  • یک چهارم فنجان نمک اپسوم
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا روغن بادام شیرین
  • یک قاشق غذاخوری آب
  • یک هشتم قاشق چایخوری اسانس وانیل
  • یک هشتم قاشق چایخوری اسانس لیمو
  • رنگ خوراکی زرد

طرز تهیه:

جوش شیرین، نشاسته ذرت، اسید سیتریک و نمک اپسوم را با هم مخلوط کنید. روغن نارگیل تکه تکه شده را اضافه کنید، سپس آب را به ترکیب اضافه کنید و سریع هم بزنید تا زیاد نجوشد.
این ترکیب را به دو قسمت تقسیم کنید و هرکدام را در یک کاسه جدا بریزید. تقریباً یک سوم در یک کاسه و دو سوم در کاسه دیگر. اسانس وانیل را به کاسه کوچک تر و اسانس لیمو و مقداری رنگ خوراکی زرد را به کاسه بزرگتر اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید.

مخلوط ها را در هر طرف قالب بمب حمام در لایه های ناهموار بریزید. محکم فشار دهید تا تقریباً صاف شود. سپس هر دو طرف را به هم بچسبانید و به خوبی فشار دهید. نیمه بالایی قابل را بچرخانید و بلند کنید تا آزاد شود. اگر نیمه های بمب از هم جدا شوند، به این معنی است که احتمالاً دو قسمت را سفت به هم فشار نداده اید.

۳. بمب حمام گل سرخ

کوکتل پدیکور گل سرخ

گل سرخ از دیرباز در سفره ما ایرانی ها جایگاه ویژه ای داشته است. امروزه نیز خواص این گل زیبا و خوشبو برکسی پوشیده نیست. خاصیت قابض، ضد التهاب و تسکین دهنده گل سرخ باعث شده است که در صنعت زیبایی و بهداشت نیز جایگاه ویژه ای پیدا کند. پس چرا از آن در بمب حمام خود استفاده نکنیم و از خواص آن بهره مند نشویم. برای درست کردن کوکتل پدیکور گل سرخ مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

مواد مورد نیاز:

  • یک فنجان جوش شیرین
  • نصف فنجان اسید سیتریک
  • نصف فنجان نمک اپسوم
  • یک قاشق چایخوری آب
  • ۲ قاشق چایخوری اسانس گل رز
  • ۳ قاشق چایخوری روغن (نارگیل، زیتون یا بادام)
  • یک فنجان گلبرگ های گل رز خشک شده

طرز تهیه:

روش تهیه این کوکتل هم مانند سایر کوکتل هاست. به این صورت که ابتدامواد خشک را در یک کاسه با هم مخلوط کنید. مواد مایع را نیز در یک ظرف دیگر با هم مخلوط کنید. سپس مواد مایع را کم کم به مواد خشک اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شما شبیه به دانه های شن مرطوب شود. در نهایت مواد را درون قالب بریزید و اجازه دهید در هوای آزاد خشک شوند. برای تزئین این بمب حمام می توانید مقداری گلبرگ گل رز خشک شده را ته قالب قرار دهید. سپس مخلوط را روی آن بریزید تا در نهایت یک بمب حمام زیبا و جذاب داشته باشید.

منبع: lovebeautyandplanet

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: