طرح تاتو مار

۵۰ طرح تاتو مار + نمادشناسی و تاریخچه خالکوبی طرح مار

ارسال به دیگران:

طرح تاتو مار یک ترند همیشگی برای خالکوبی روی قسمت های مختلف بدن است. مار چه با جمجمه ترکیب شود، چه با گل رز و خنجر، یک عنصر انعطاف پذیر و غنی از معنا و مفهوم به شمار می رود. سال هاست که خانم ها و آقایان از این خزنده ترسناک برای خالکوبی های خود ایده می گیرند و آن را با اشکال و رنگ های مختلف ترکیب می کنند تا بتوانند افکار و احساسات درونی خود را به نمایش بگذارند. اگرچه مارها می توانند معانی بدی داشته باشند، اما در فرهنگ های مختلف در سراسر جهان معانی مثبت زیادی نیز دارند. به همین دلیل، طراحی آن ها روی بدن می‌ تواند از خالکوبی‌ های واقع‌گرایانه حیوانات، تا کارهای مینیمالیستی ملایم متغیر باشد.

آموزش تاتو بدن
آموزش تاتو بدن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

اگر شما هم به دنبال ایده ای هستید که بتوانید از این طرح روی بدن خود استفاده کنید، این مطلب را از دست ندهید. ما در این مقاله بهترین طرح های خالکوبی مار را برای شما جمع آوری کرده ایم. می توانید از آن ها ایده بگیرید و مناسب ترین مدل را برای خود انتخاب کنید. اما فراموش نکنید که قبل از هر کاری، اطلاعات کاملی درباره تاریخچه و نماد این طرح بدست بیاورید تا بتوانید انتخاب درست و دقیقی داشته باشید.

تاریخچه تاتو مار

خالکوبی مار دارای تاریخچه ای غنی و پیچیده است که با تکامل تمدن بشری در هم آمیخته است. در زمان های قدیم، مار نمادی از خرد و دانش بود. فراعنه مصر اورائوس را برای نشان دادن قدرت الهی بکار می بردند. برای یونانیان، عصای اسکلپیوس که توسط یک مار در هم پیچیده شده بود، به نماد جهانی پزشکی و شفا تبدیل شد. اعتقاد بر این است که این خزنده ها یکی از قدیمی ترین نمادهایی هستند که در اساطیر، دین و هنر استفاده می شده است.

بر این اساس در شمایل نگاری های مصری دیده می شوند، در برخی از فرهنگ‌ های باستانی ارزش نمادین دارند و اغلب در داستان‌های باستانی، افسانه‌ ها، اساطیر و متون مذهبی نقش دارند. در طول تاریخ، مار به عنوان نمادی از شر به تصویر کشیده شده است، اما همچنین به آن در منظری مثبت، با فضیلت و خیر نگریسته شده است. بد یا خوب، مار قدرت جهانی دارد. در ادامه به برخی از نمادهای مار نگاهی می اندازیم.

طرح تاتو مار روی ترقوه

نمادشناسی تاتو مار

در فرهنگ های شرقی مار نمادی قدرتمند است. چینی ها آن را با خوش شانسی مرتبط می دانند، در حالی که در هندوئیسم، مار مقدس تلقی می شود و نماد کوندالینی، انرژی معنوی در هر انسان است.

برعکس، فرهنگ‌های غربی اغلب مار را نمادی از وسوسه و گناه می‌ دانند، چشم‌اندازی که به شدت تحت تأثیر آموزه‌های مسیحی است. این تضادها به جذابیت خالکوبی های مار می افزایند. در واقع مارها به همان اندازه که در طراحی متفاوت هستند، از نظر معنی نیز متفاوت هستند. برخی از مهم ترین مفاهیم تاتو مار عبارتند از:

۱. تحول و تولد دوباره

پوست اندازی یکی از ویژگی های غریزی مار است. این موجودات پوست قدیمی خود را رها می کنند و با پوست جدید وارد مرحله بعدی زندگی خود می شوند. بنابراین اگر اخیراً صفحه تازه ای را در دفتر زندگی خود باز کرده اید و تغییر بزرگی در خود ایجاد کرده اید، خالکوبی مار می‌ تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

۲. شفا و باروری

علیرغم تصور منفی عموم مردم، مارها به عنوان نمادهای شفا و باروری نیز مشهور هستند. آن ها از زمان یونان باستان به عنوان اولین تصوایر در پوسترهای پزشکی حضور داشتند و شباهت آن ها به آناتومی خاص انسان آن ها را به نمادی از باروری نیز تبدیل می کند.

طرح تاتو سر مار

۳ دانش و خرد

مانند یک حکیم قدیمی، مارها روح یک پیر خردمند هستند. خالکوبی آن‌ ها روی بدن می‌ تواند نشان دهنده دانش یا خردی باشد که در مسیر پر پیچ و خم زندگی خود به کار گرفته‌ اید. مار همه چیز را می بیند و همه چیز را می داند، درست مثل شما.

۴. وسوسه و گناه

از طرف دیگر، مارها می دانند که چگونه مشکل ایجاد کنند. آن ها از آن حادثه بدنام در باغ عدن، انسان ها را وسوسه کرده اند و این بدنامی را تا امروز با خود حمل کرده اند. خالکوبی مار می تواند نشانه تصمیمات بدی باشد که بهترین داستان ها را می سازند.

۵. حفاظت و قدرت

مارها فقط در تمام روز در زیر آفتاب نمی نشینند. آن ها از مصر باستان تا امپراتوری آزتک به عنوان محافظان و نمادهای قدرت مورد احترام بوده اند. خالکوبی مار می تواند نگهبان شخصی یا نشان دهنده قدرت درونی شما باشد. در هر صورت انتخاب بدی نیست.

تاتو مار دخترانه

۶. دوگانگی و تعادل

مارها درباره همه چیز دوگانه هستند. آنها می توانند در آب شنا کنند و روی خشکی نیز نفس بکشند، می توانند التیام پیدا کنند و می توانند آسیب برسانند. تتوی مار می تواند نشان دهنده هماهنگی شما در هرج و مرج و قدرت برقراری تعادل شما در زندگی باشد.

۷. خطر و مرگ

این مورد نمی تواند مورد مثبتی باشد. واقعیت این است که برخی از مارها خطرناک هستند و این بخشی از ذات آن هاست. خالکوبی مار سمی می تواند ادای احترام شما به شکنندگی زندگی یا مدال شجاعت شما در مواجهه با آزمایشات زندگی باشد.

۸. چرخه های زندگی

آیا تا به حال دیده اید که مار دمش را گاز بگیرد؟ این حرکت مار نمادی است از چرخه بی پایان زندگی و وحدت زندگی و مرگ. این طرح تاتو یک یادآوری عمیق است که زندگی به همین صورت یا در شکل های دیگر ادامه دارد.

زیباترین مدل های تاتو مار

طرح تاتو مار روی دست
طرح تاتو مار روی دست
طرح تاتو مار روی انگشت
طرح تاتو مار روی انگشت
طرح تاتو مار روی بازو
خالکوبی روی بازو
طرح تاتو مار پشت گوش
طرح تاتو پشت گوش
طرح تاتو مار و قلب
بهترین طرح تاتو مار و قلب
طرح تاتو مار روی پا
طرح تاتو مار روی پا
طرح تاتو مار و ماه
طرح تاتو مار و ماه
تاتو مار مینیمال
تاتو مار مینیمال
تاتو مار دور دست
تاتو مار دور دست
تاتو مار کبرا
تاتو مار کبرا
طرح تاتو مار و گل
طرح تاتو مار و گل
طرح تاتو مار افعی
خالکوبی دو رنگ زنانه
جدیدترین طرح تاتو مار
زیباترین طرح تاتو دخترانه
طرح تاتو مار ظریف
طراحی تاتو جدید
طرح تاتو بدن مار
ایده خالکوبی خفن
طرح تاتو مار ساده
طرح تاتو مار ساده
طراحی تاتو مار رنگی
طراحی تاتو رنگی
طرح تاتو مار کوچک
طرح تاتو مار کوچک
مدل تاتو مار دخترانه
مدل تاتو دخترانه
تاتو مار سیاه و سفید
طراحی خالکوبی سیاه و سفید
طرح تاتو مار مردانه
طرح تاتو مار و جام
طرح تاتو مار فانتزی
طرح تاتو فانتزی
تاتو مار و گل رز
تاتو مار و گل رز
خالکوبی مار دخترانه
خالکوبی رنگارنگ و دخترانه
طرح تاتو مار روی کمر
طرح تاتو مار روی کمر
طرح تاتو مار و عصا
طرح تاتو مار و عصا
خالکوبی مار روی انگشت
مدل تاتو روی انگشت
طرح تاتو ست مار
زیباترین طرح تاتو ست
طرح تاتو مار زنانه
ایده خالکوبی ظریف
خالکوبی مار بزرگ
طراحی خالکوبی بزرگ
طرح تاتو مار مفهومی
طراحی تاتو مفهومی
مدل تاتو مار
خالکوبی طرح دست
ایده تاتو مار
بهترین طراحی تاتو بدن
جدیدترین خالکوبی مار
خالکوبی پشت دست
طرح تاتو مار قرمز
طرح تاتو قرمز
طرح تاتو مار سه بعدی
طرح تاتو مار سه بعدی
خالکوبی مار مینیمالیستی
طرح خالکوبی ساده
طرح تاتو مار ساعد
خالکوبی مشکی و قرمز
طرح تاتو مار مچ پا
طرح تاتو روی پا
عکس طرح تاتو
مدل تاتو رنگین کمانی
طرح تاتو نیش مار
طرح تاتو نیش مار
طرح تاتو مار جدید
مدل تاتو دونفره
طرح تاتو مار و نوشته
طرح تاتو نوشته ژاپنی

منبع:‌ tattoostylist

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4.3]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: