تاتو گل رز

طرح تاتو گل رز + نمادشناسی و تاریخچه تتو گل سرخ

ارسال به دیگران:

گل رز سال هاست که به یکی از رایج ترین طرح ها برای خالکوبی تبدیل شده است. اگر نمی دانید چه چیزی را باید روی بدنتان تاتو کنید، بهترین انتخاب تاتو گل رز است. این طرح بسیار زیبا و با مفهوم است و شما با تغییر در ظاهر و رنگ و همچنین ترکیب کردن گل سرخ با سایر طرح ها می توانید معانی مختلفی از آن برداشت کنید. به عبارت دیگر، معنی آن می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد و به یک طرح با معنی منحصر به فرد برای شما تبدیل شود.

خالکوبی گل رز هیچگاه قدیمی نمی شود و از مد نمی افتد. این طرح جاودانه است و یک طرح کلاسیک و جذاب برای تاتو محسوب می شود. و با اینکه ممکن است فکر کنید فقط خانم ها از طرح های گل برای تاتو استفاده می کنند، اما گل رز یک مورد استثناست و در میان آقایان نیز بسیار متداول و محبوب است. شما می توانید برای تاتو روی دست، پا و همه قسمت های بدن خود از این طرح استفاده کنید.

آموزش تاتو بدن
آموزش تاتو بدن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

با وجود اینکه این طرح کاملا رایج و همه پسند است، اما بهتر است که بدون دلیل هیچ طرحی را روی بدنتان ثبت نکنید. مهم است که قبل از تصمیم گیری نهایی از مفهوم و نمادشناسی آن اطلاعات کامل داشته باشید. بنابراین ما تمام اطلاعات لازم در این زمینه را برای شما جمع آوری کرده ایم. اگر شما هم دوست دارید تاریخچه و نماد تاتو گل رز را بدانید و با زیباترین طرح های آن آشنا شوید، پس تا انتها با ما همراه باشید.

تاریخچه تاتو گل رز

گل رز هزاران سال است که محبوب ترین گل و نماد عشق و زیبایی است. این گل به دلیل زیبایی و عطر فوق العاده ای که دارد همیشه ستایش شده و در اشعار و نقاشی های مختلف از آن بهره برده اند. همچنین از دیرباز زینت معابد، کاخ ها، جشن ها و عروسی ها بوده است. در ادامه حقایقی را برای شما بیان می کنیم که اثبات می کند گل رز چقدر در تاریخچه زندگی انسان نقش و اهمیت داشته است:

  • اولین باری که گل رز در اسناد مکتوب ذکر شده است در ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد در عراق بوده است.
  • اولین اشاره به زیبایی گل رز و نامگذاری آن به عنوان “ملکه گل ها” در سال ۶۰۰ قبل از میلاد توسط شاعر یونانی سافو بود.
    اولین فسیل یک گل رز به ۳.۵ میلیارد سال قبل برمی گردد.
  • گل رز بزرگترین و قدیمی ترین گیاه اروپایی کشت شده در آمریکای شمالی است که استعمارگران آن را در قرن شانزدهم به این قاره آوردند.
  • گل رز گل ملی آمریکا است که در سال ۱۹۸۶ توسط رئیس جمهور رونالد ریگان اعلام شد.
  • از نظر تاریخی، گل رز فرهنگ اروپای قرون وسطی را فراگرفته است. وقتی صحبت از هنر اروپایی به میان می‌آید، گل رز بیشترین استفاده را در نقاشی‌ها داشته است، مخصوصاً از قرن ۱۵ تا ۱۷.

با توجه به اهمیتی که این گل در طول تاریخ برای همه اقشار جامعه داشته است، استفاده از آن به عنوان تاتو روی بدن نیز جای تعجب ندارد. زیرا این گل علاوه بر زیبایی می تواند سمبل عشق نیز باشد. بنابراین کسانی که به دنبال یک طرح برای ثبت همیشگی عشق یا یادگار عشق خود بودند، از این گل برای تاتو استفاده می کردند.

معنی تاتو گل سرخ

معنی و نمادشناسی تاتو گل رز

اکنون که با تاریخچه و اهمیت گل رز آشنا شدید، وقت آن رسیده است که به معنی تاتو گل رز در گذشته و امروز بپردازیم. گل رز در خالکوبی به طور کلی نماد عشق، زیبایی و البته اشتیاق است. با این حال، بسته به اندازه و رنگ خالکوبی، نماد و معنی می تواند تغییر کند. مثلا:

۱. خالکوبی گل رز سفید

تاتو گل رز سفید

گل رز سفید نمادی از بی گناهی و خلوص است. همچنین می تواند نشان دهنده چیزی مقدس، الهی، شکننده، اثیری، ابدی و ذات کاملا پاک و معصوم باشد. به این ترتیب، گل رز سفید به عنوان نماد عشق خالص، بدون تقلب و بدون قید و شرط استفاده می شود. همچنین می‌توان از آن به عنوان نماد الوهیت دینی، مقدس بودن اعتقادات و موارد دیگر استفاده کرد.

۲. تاتو گل رز قرمز

تاتو گل رز قرمز

تاتو گل سرخ نمادی از عشق و اشتیاق عمیق و خاموش نشدنی و عاشقانه است و اغلب به عنوان سنتی ترین و جهانی ترین نماد عشق دیده می شود. وقتی صحبت از طرح تاتو ست و دونفره به میان می آید، دو گل رز قرمز می تواند نمادی از اتحاد و عشق بین دو نفر و همچنین زیبایی اتحاد، با هم بودن و اشتیاق باشد.

۳. تتو گل رز زرد

تاتو گل رز زرد

خالکوبی گل رز زرد نماد شادی، جشن، اوقات خوش، و نور خورشید و انرژی مثبت در زندگی است. این گل‌ها همچنین می‌توانند نمادی از رابطه ما با خود، مراقبت از خود، و اینکه چقدر می‌توانیم از خود و دیگران مراقبت کنیم باشند. بعلاوه،‌ گل رز زرد نمادی از شانس، گرما، و شادی است و قرار گرفتن آن در کنار رز قرمز نشان دهنده موفقیت در روابط عاشقانه باشد.

۴. تاتو گل رز مشکی

تاتو گل رز مشکی

نماد از دست دادن عشق، از دست دادن فرد به طور کلی، و حتی می تواند به عنوان یادآور مرگ باشد. این طرح به طور کلی معنایی تیره و تاریک دارد، اما می تواند به عنوان منبع زیبایی اسرارآمیز، درد همیشگی فرد یا حتی قدرت غلبه بر درد باشد. معنی تاتو گل رز سیاه همراه با گل های دیگر متفاوت است و آن را می توان سمبل خداحافظی، تراژدی، عشق غم انگیز یا حتی قدرت و اعتماد به نفس دانست.

۵. خالکوبی گل رز آبی

تاتو گل رز آبی

تاتو گل رز آبی به طور کلی نماد دست نیافتنی ها و عشق نافرجام و آرزوی محال است. عاشقی که می داند به عشقش نمی رسد اما باز او را دوست دارد، از این طرح برای بیان احساسات و عشق عمیق خود استفاده می کند. اما در هنر و ادبیات به معنای رفاه، عشق و جاودانگی به کار رفته است. این طرح خالکوبی همچنین می تواند نماد احساسات، حساسیت، اشتیاق و غیره باشد. همچنین رز آبی سمبل شکوه و عظمت است و نشان از رمز و راز دارد.

۶. تاتو گل رز صورتی

تاتو گل رز صورتی

نمادی از لطف، ظرافت، شیرینی، ظرافت و زنانگی است. گل رز صورتی همچنین می تواند نشان دهنده شادی، رضایت، و خوشحالی از رابطه و زندگی شما باشد. رزهای صورتی همچنین نمادی از شدت، عشق، اشتیاق و همچنین راحتی، نرمی و استقبال از تجربیات جدید، عشق و شادی هستند. همچنین، بسیاری می گویند رز صورتی نماد همدردی و تحسین است، اما این معنی با سایه های مختلف صورتی متفاوت خواهد بود.

۷. غنچه گل رز

تاتو غنچه گل رز

تتو غنچه گل رز، صرف نظر از رنگ، می تواند سمبل شروعی جدید، و آغاز مسیر رشد و بلوغ فرد باشد. همچنین می تواند نمادی از تحقق یک رویا باشد، چیزی که در نهایت به نتیجه می رسد و تکمیل می شود. به طور کلی، مردم برای نشان دادن مراحل زندگی غنچه گل رز را خالکوبی می کنند زیرا نمادی از مراحل و مبارزه ای است که برای رشد و بلوغ طی می کنیم. مبارزه ای برای شکوفا شدن و تبدیل شدن به بهترین نسخه از خودمان در طول زندگی.

زیباترین طرح های تاتو گل رز

طرح تاتو گل رز ساده
طرح تاتو گل رز ساده
عکس گل رز برای خالکوبی
عکس گل رز برای خالکوبی
طرح تاتو گل رز مفهومی
طرح تاتو مفهومی زیبا
تاتو گل رز آبرنگی
تاتو آبرنگی زیبا
طرح تاتو گل رز مشکی
طرح تاتو گل رز مشکی زنانه
تاتو گل رز پشت دست
تاتو گل رز پشت دست
طرح تاتو گل رز ظریف
ایده طرح تاتو ظریف و زیبا
تاتو گل رز روی بازو
ایده خالکوبی روی بازو
خالکوبی گل رز زنانه
زیباترین طراحی خالکوبی زنانه
طرح تاتو گل سرخ کوچک
طرح تاتو کوچک و رنگی
تاتو گل رز با یک خط ممتد
طراحی تاتو گل با یک خط
تاتو گل رز روی انگشت
تاتو گل رز روی انگشت
طرح تاتو گل و پر
طرح تاتو گل و پر
تاتو گل رز کوچک
تاتو گل رز کوچک
طرح تاتو گل رز و نوشته
طراحی خاص تاتو نوشته
تاتو گل رز روی مچ دست
تاتو گل رز روی مچ دست
تاتو گل رز و شمشیر
خالکوبی طرح شمشیر و گل
تاتو گل رز مردانه
تاتو گل رز مردانه
طرح تاتو گل رز روی شکم
طرح تاتو روی شکم زنانه
تاتو گل رز و پروانه
طرح تاتو پروانه و گل
خالکوبی گل رز ساده
مدل ساده تاتو گل
تاتو گل رز در شیشه
تاتو گل سرخ در شیشه
تاتو گل رز با جوهر قرمز
تاتو با جوهر قرمز
تاتو گل سرخ روی ساعد
عکس گل سرخ برای تاتو
تاتو گل رز روی کمر
تاتو زنانه روی کمر
تاتو گل رز سیاه و سفید
طرح تاتو سیاه و سفید
طرح تاتو گل رز جدید
ایده جدید طراحی تاتو روی دست
تاتو گل رز روی ترقوه
تاتو زنانه روی ترقوه
تاتو گل سرخ کوچک
طرح تاتو کوچک دخترانه
تاتو گل رز روی شانه
خالکوبی دخترانه روی شانه
ساده ترین طرح تاتو گل رز
ساده ترین طرح تاتو گل رز
زیباترین ایده تاتو زنانه
طرح تاتو گل رز شیک
طراحی شیک تاتو گل
خالکوبی گل رز بزرگ
خالکوبی جدید گل بزرگ
تاتو گل رز غنچه
تاتو گل رز غنچه و پروانه
تاتو مفهومی گل سرخ
تاتو معنی دار گل سرخ و عدد

منبع: savedtattoo

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: