از بین بردن جوش سر سیاه

بهترین راه های از بین بردن جوش های سر سیاه

ارسال به دیگران:

جوش های سر سیاه! یکی دیگر از مشکلات پوستی که اجازه نمی دهد پوستی صاف و یکدست داشته باشیم. آیا شما هم از دانه های سیاه روی پوست خود خسته شده اید و راهی برای درمان آن ها پیدا نمی کنید؟ اگر تا کنون برای از بین بردن جوش های سر سیاه صورت خود از روش هایی مانند کندن، فشار دادن و بیرون آوردن دانه ها از روی پوستتان استفاده می کردید، دیگر ادامه ندهید. زیرا این راه ها به هیچ وجه درست و اصولی نیستند و می توانند مشکل شما را بدتر کنند.

آموزش پاکسازی پوست صورت
آموزش پاکسازی پوست صورت دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

اما در عوض روش های درمانی طبیعی و ملایم زیادی وجود دارد که می توانید برای تخلیه جوش های سر سیاه خود استفاده کنید. این راه ها بسیار ساده هستند و به راحتی می توانید در منزل انجام دهید و به روتین مراقبت پوست روزانه خود اضافه کنید. برای اینکه با بهترین راه های درمان جوش سر سیاه آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید. ما شما را با روش های از بین بردن و جلوگیری از به وجود آمدن دوباره آن ها آشنا می کنیم.

علت به وجود آمدن جوش های سر سیاه چیست؟

جوش‌های سرسیاه  که به آن ها کمدون های باز نیز گفته می شود، در اثر مسدود شدن یک فولیکول مو در پوست ایجاد می شوند. سلول های مرده پوست و چربی اضافی در دهانه فولیکول جمع شده ون باعث ایجاد برآمدگی می شود. زمانی که پوست روی این برجستگی باز شود، با هوا برخورد کرده و به رنگ سیاه در می آید و در نتیجه یک جوش سرسیاه تشکیل می شود. اگر پوست باز نشود، جوش سر سفید بوجود می آید.

جوش های سرسیاه نوعی آکنه هورمونی محسوب می شوند. زیرا شایع ترین علت آن تولید بیش از حد سبوم است که می تواند در اثر تغییرات هورمونی مانند بلوغ، قاعدگی و بارداری اتفاق بیفتد. علاوه بر این، زمانی که پوست به خوبی پاکسازی نمی شود و سلول های مرده پوست منافذ را مسدود می کنند، یا هنگامی فولیکول های مو تحریک می شوند، احتمال ایجاد این جوش ها وجود دارد.

جوش سر سیاه چیست

راه های از بین بردن جوش های سر سیاه در خانه

از بین بردن جوش های سر سیاه در خانه با روش های مختلفی امکان پذیر است. اما اگر این راه ها موثر واقع نشدند، باید به یک پزشک متخصص پوست مراجعه کنید. از بهترین روش های درمان این کمدون های باز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

از بین بردن جوش سر سیاه با خمیر دندان

این روش درمان سریع جوش سر سیاه و بسیار ساده است. در ابتدا باید یک خمیردندان مناسب انتخاب کنید. خمیردندانی که برای این کار استفاده می کنید باید از نوع سفید آن باشد (ژله ای نباشد). همچنین ساده ترین نوع آن را انتخاب کنید. به عنوان مثال یک خمیردندان ساده نعنایی، نه خمیردندان سفید کننده.

صورتتان را با آب گرم و شوینده مناسب پوستتان یا صابون مخصوص جوش صورت بشویید و خشک کنید. سپس خمیردندان را به محل مورد نظر بزنید و اجازه دهید خشک شود. پس از خشک شدن آن را روی پوستتان بمالید تا جوش های سرسیاه از بین بروند. دوباره صورتتان را بشویید و خشک کنید.

از بین بردن جوش سرسیاه بینی با وازلین

استفاده از وازلین یکی از موثرترین راه ها برای درمان جوش های سر سیاه به ویژه از روی بینی است. برای شروع پوست خود را بشویید و پس از خشک شدن، یک لایه ضخیم از وازلین را روی آن بمالید. توصیه می شود از یک وازلین ۱۰۰ درصد خالص استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. اکنون روی وازلین را با دو لایه پلاستیک بپوشانید و اجازه دهید یک شب تا صبح بماند. صبح روز بعد با استفاده از دو گوش پاک کن، برآمدگی های سیاه روی پوست را بیرون بکشید. می توانید دانه های سرسخت تر را با استفاده از فشار انگشت های خود تخلیه کنید. این روش را حتما امتحان کنید تا از نتیجه آن شگفت زده شوید.

درمان جوش های سر سیاه با سفیده تخم مرغ

از بین بردن جوش های سر سیاه با تخم مرغ

سفیده تخم مرغ قابض است و منافذ باز پوست را می بندد. به این ترتیب احتمال مسدود شدن منافذ پوست را کاهش داده و از این طریق از ایجاد جوش های سر سیاه جلوگیری می کند. علاوه بر این پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ به جذب سبوم و چربی اضافی از روی سطح پوست کمک می کند و فرصت تجمع آن ها در منافذ را نمی دهد. همچنین وجود ویتامین ها و اسیدهای آمینه در این ماده ارزان و در دسترس به رشد سلول های جدید و حفظ رطوبت و سلامت پست کمک می کند.

برای انجام این روش ابتدا صورت خود را با آب گرم بشویید. توصیه می شود در این مرحله با استفاده از بخور آب داغ منافذ پوست خود را باز کنید تا تاثیرگذاری تخم مرغ بیشتر شود. بعد از اینکه صورتتان را خشک کردید، مقداری از سفیده تخم مرغ همزده را روی پوستتان بمالید و اجازه دهید خشک شود. می توانید بعد از خشک شدن یک لایه دیگر نیز تخم مرغ روی آن بزنید و صبر کنید تا لایه دوم نیز خشک شود. سپس به آرامی آن را بکنید و با آب گرم بشویید. برای درمان کامل جوش های خود می توانید این کار را ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار کنید.

از بین بردن جوش های سرسیاه با شیر

اگر به دنبال درمان سریع جوش سر سیاه خانگی هستید، حتما شیر را امتحان کنید. شیر حاوی اسید لاکتیک است که منافذ پوست شما را عمیقا پاکسازی می کند. همچنین باکتری های مولد آکنه را از بین می برد و پوست های حساس و تحریک شده را تسکین می دهد. اگر این ماده بی نظیر را با عسل و شکر مخلوط کنید، یک اسکراب فوق العاده برای از بین بردن جوش های سر سیاه، سر سفید و درمان خشکی پوست خواهید داشت.

تنها کافی است ۲ قاشق غذاخوری شکر را با یک قاشق غذاخوری شیر و عسل ترکیب کنید. آن ها را خوب با هم مخلوط کنید، روی صورتتان قرار داده و به صورت دورانی ماساژ دهید. حدود یک دقیقه به این کار ادامه دهید و سپس پوستتان را با آب ولرم بشویید.

راه های خانگی برای از بین بردن جوش های سر سیاه

از بین بردن جوش های سر سیاه با موچین

استفاده از موچین برای تخلیه جوش های سر سیاه روش مناسبی نیست و توسط پزشکان متخصص توصیه نمی شود. اما اگر می خواهید از این طریق جوش های خود را از بین ببرید، حتما ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل از انجام آن بخور بگیرید. می توانید این کار را با استفاده از یک حوله گرم نیز انجام دهید. به این صورت که صورتتان را خوب بشویید، سپس یک حوله که با آب گرم خیس شده را روی صورتتان قرار دهید و اجازه دهید چند دقیقه بماند.

سپس موچین خود را که از قبل ضدعفونی کرده اید، روی موضع قرار دهید. نوک آن را در اطراف جوش قرار دهید و با یک فشار ملایم محتویات داخل جوش را تخلیه کنید. دقت کنید که فشار آهسته و یکنواخت باشد. وقتی که قسمتی از جوش بیرون زد، با نوک موچین آن را بگیرید و بیرون بکشید.

درست کردن ماسک خانگی برای جوش های سر سیاه

یکی از بهترین روش های درمان این مشکل پوستی استفاده از ماسک های مختلف است. درست کردن ماسک برای کندن جوش سر سیاه بسیار ساده و مقرون به صرفه است. همچنین شما می توانید از میان گزینه های متعددی که وجود دارد، بهترین دستورالعمل را با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید. در ادامه دو نمونه از موثرترین ماسک لایه بردار خانگی برای درمان این جوش ها را آموزش می دهیم:

ماسک صورت برای جوش های سر سیاه

ماسک لیمو و عسل

اسکراب عسل، شکر و لیمو یک راه شگفت انگیز برای درخشان کردن پوست شماست. عسل یک آنتی بیوتیک طبیعی است که آلودگی ها را از منافذ پوست شما پاک می کند. لیمو قابض است و پوست را روشن و شاداب می کند. شکر نیز برای خواص لایه برداری آن استفاده می شود.

دو قاشق غذاخوری آب لیمو را با نصف قاشق شکر و نصف قاشق عسل مخلوط کنید. مخلوط را روی صورت خود بمالید و حدود ۲ دقیقه با حرکات دایره ای ماساژ دهید. در نهایت صورتتان را با آب گرم بشویید و خشک کنید. اگر احساس می کنید که پوستتان خشک شده است، حتما از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

ماسک عسل و زردچوبه

زردچوبه یکی از مفیدترین و پرکاربردترین محصولات طبیعی است که در آشپزخانه همه ما یافت می شود. این ماده سرشار از آنتی اکسیدان است که به رفع باکتری های مولد آکنه کمک می کند. همچنین دارای خواص لایه برداری ملایم است که برای از بین رفتن کمدون های سرسیاه پوست بسیار موثر است. ماسک زردچوبه برای جوش و آکنه بسیار موثر و مفید است.

۱برای درست کردن این ماسک برای جوش های سر سیاه یا ۲ قاشق غذاخوری عسل را در یک کاسه بریزید و نصف قاشق چایخوری زردچوبه را به آن اضافه کنید. آن را به خوبی با هم مخلوط کرده و به تمام صورت خود بمالید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس با آب گرم بشویید. هنگام شستن، ماسک را با حرکات دایره ای از روی صورت پاک کنید تا تمام دانه های سیاه را از روی پوستتان بکنید. در نهایت با یک تونر و مرطوب کننده رسیدگی به پوست خود را تکمیل کنید.

بلک ماسک برای جوش های سر سیاه

استفاده از ماسک سیاه یا بلک ماسک برای جوش سرسیاه

ماسک سیاه یا بلک ماسک با خاصیت چسبندگی خود تاثیر فوق العاده ای بر روی کمدون های مسدود شده پوست ما دارد. این ماسک‌های لایه بردار بدون نیاز به شستشو هستند و به طور موثری جوش ‌های سرسیاه را از بین می‌ برند. همانطور که ماسک سیاه روی پوست شما خشک و سفت می شود، کثیفی ها و باکتری ها، جوش های سرسیاه و سرسفید را نیز از بین می برد. اگر پس از جدا کردن ماسک از روی صورتتان به آن دقت کنید، متوجه سفیدی های متعددی بر روی آن خواهید شد که نشان از تاثیر عمیق آن است. این ماسک برای افرادی که پوست چرب و مستعد آکنه دارند توصیه می شود، زیرا جوش های سرسیاه و سرسفید در پوست های چرب بسیار شایع تر از پوست های دیگر هستند.

آیا چسب جوش های سرسیاه بینی موثر هستند؟

روش عملکرد چسب های بینی نیز مانند ماسک های سیاه است. این چسب ها برای از بین بردن جوش های سر سیاه بینی ساخته شده اند و می توانند دانه های سیاه پوست را به تنهایی و بدون استفاده از لایه بردار یا نرم کننده دیگر از بین ببرند.

برای استفاده از این چسب ها، ابتدا نوار سلفون شفاف روی آن را جدا کنید. سپس آن را روی بینی خود قرار دهید و خوب فشار دهید تا به طور کامل روی پوست بچسبد. چند دقیقه صبر کنید تا تاثیر خود را بگذارد و سپس از روی پوست جدا کنید.

این چسب ها احتمالاً می توانند سلول های مرده سطحی پوست را از بین ببرند، تاثیر آن ها روی منافذ عمیق پوست مشخص نیست.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: