شینیون مو

بهترین مدل شینیون بر اساس فرم صورت

ارسال به دیگران:

یکی از دغدغه ‌های اصلی خانم ‌ها برای حاضر شدن در مراسم یا جشنی خاص، انتخاب شینیون مناسب است. اغلب افراد در این مواقع، به ورق زدن مجلات و تماشای انواع شینیون ‌ها و مدل‌ های مو می ‌پردازند. بسیاری هم خود را در قالب مدل روی مجلات قرار می‌ دهند و در دل، زیبایی خود را با آن مدل موها تحسین می ‌کنند.  اما متاسفانه فرم صورت همیشه به فراموشی سپرده می‌ شود. این در حالیست که در واقع فرم چهره نخستین نکته‌ ای است که باید در انتخاب مدل شینیون درنظر گرفته شود. همان گونه که می‌ دانید، فرم صورت افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است.

آموزش شینیون مو
آموزش شینیون مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

بنابراین ممکن است نوع شینیونی که در مجلات مختلف و روی صورت مدل ‌ها می ‌درخشد، با فرم صورت شما متناسب نباشد. البته اگر قوانین اصلی آن را بدانید، انتخاب چندان دشواری هم نیست. فقط کافیست بدانید چه نوع شینیونی با چه فرم صورتی هماهنگی بیشتری دارد. شینیون نیمه باز، شینیون موی کوتاه، مدل شینیون باز، شینیون خطی، شینیون اروپایی و … از انواع مدل های شینیون هستند. اما به راستی چه شینیونی به فرم صورت شما می آید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین انتخاب برای مدل شینیون خود داشته باشید.

شینیون صورت بیضی

صورت ‌های بیضی شکل یا تخم مرغی، از ایده‌ آل ‌ترین فرم ‌های چهره به شمار می ‌روند. در این نوع چهره ‌ها تناسب اجزای صورت به درستی رعایت شده‌ است. به گونه‌ ای که اگر چهره را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید، هر سه قسمت با یکدیگر متناسب و یکسان هستند. بنابراین هر نوع شینیونی می ‌تواند انتخاب مناسبی برای چهره‌ های بیضی شکل باشد. با این وجود اگر همه موها به عقب گوجه شود، به گیرایی بیشتر چهره می‌ انجامد.

شینیون صورت‌ گرد

شینیون موی کوتاه

صورت‌ های گرد اغلب از پهنای زیادی به خصوص در قسمت ‌های گونه و گوش‌ ها برخوردارند. بنابراین در این نوع چهره‌ ها بهتر است توجه را از گونه ‌ها و گوش ‌ها منحرف کنید. به این ترتیب از پهن ‌تر به نظر رسیدن چهره خود جلوگیری می‌ کنید. به این منظور بهتر است برای انتخاب مدل شینیون صورت چاق، از مدل‌ های درهم پیجانده شده یا بافته استفاده کنید. همچنین می ‌توانید موهایتان را به بالا در نزدیک تاج سرتان گوجه کنید. به این ترتیب صورتتان کشیده ‌تر به نظر می ‌رسد و توجه را از گونه ‌های خود به سمت بالای سرتان معطوف می‌ کنید.

شینیون صورت قلبی یا مثلثی

افرادی که فرم صورتشان قلبی یا مثلثی شکل است، اغلب پیشانی پهنی دارند. این نوع چهره‌ ها از گونه ‌ها و خط فک شروع به جمع شدن می ‌کنند تا در نهایت به چانه می ‌رسند. بنابراین در صورت مثلثی اغلب قسمت پایینی صورت به نسبت قسمت بالایی، باریک ‌تر است. در نتیجه بهتر است توجه به سمت ناحیه پایینی صورت معطوف شود.

در این فرم چهره‌ ها، انتخاب شینیون نیمه باز یا جمع کردن بخشی از موها بهترین گزینه است. موهای قسمت پشت سر و ناحیه تاج به عقب کشیده می ‌شوند. باقی موها به نرمی روی شانه ‌ها رها می ‌شوند. به این ترتیب توجه بیننده به قسمت‌ های پایینی چهره جذب می‌ شود و تعادل بیشتری به فرم صورت می‌ بخشد.

شینیون صورت گلابی

شینیون عروس

در صورت ‌های گلابی شکل بر خلاف چهره ‌های قلبی، قسمت پایینی صورت پهن تر از پیشانی و قسمت‌ های بالایی است. در واقع این نوع چهره‌ها از فک پهنی برخوردارند. بنابراین بهتر است بیشترین تاکید روی قسمت‌ های بالایی صورت قرار داشته باشد. به این ترتیب فرم چهره متناسب ‌تر و متعادل ‌تر می‌ شود. برای این نوع چهره‌ها، انتخاب مدل شینیون مو مناسبی که در نزدیکی تاج سر قرار بگیرد گزینه ایده ‌آلی به شمار می‌ رود. همچنین شینیون شلوغ هم می ‌تواند برای چهره‌ های گلابی شکل موثر واقع شود. به خصوص اگر از طره ‌های شلی برخوردار باشند، که بتوانند صورت و خطوط فک را بپوشانند.

شینیون صورت مربعی

انتخاب مدل شینیون موی مناسب برای صورت ‌های مربعی کمی دشوار است. این نوع چهره ‌ها هم در قسمت بالایی و هم در قسمت پایینی صورت پهن هستند. یعنی پیشانی و فک، هر دو پهن‌ تر از معمول هستند. در این نوع چهره‌ها که اخیرا هم به میزان زیادی ترند شده‌ اند، خطوط صورت زمخت و درشت به نظر می ‌رسند. بنابراین بهتر است با انتخاب فرم‌ های نرم ‌تر، از زمختی چهره بکاهید و ظرافت بیشتری به آن بدهید.

بهترین راه حل برای صورت‌های مربعی، استفاده از موهای فر و شینیون نیمه باز و شل است. البته در این نوع صورت ‌ها هم می ‌توان موها را به عقب کشید و هم از شینیون‌ شل استفاده کرد. فقط به شرطی که طره‌ های فردار آویزان بتوانند خطوط فک را بپوشانند. همچنین افرادی که از چهره ‌های مربعی برخوردارند، بهتر است موهای خود را بلند و فر کنند. همچنین مدل ‌های لایه لایه انتخاب مناسبی برای صورت ‌های مربعی به شمار می ‌روند. در مقاله ای دیگر از رز سرخ نحوه فر کردن مو را یاد بگیرید.

اما صرف نظر از فرم صورت شما، همیشه مدل‌ هایی وجود دارد که با آن‌ ها احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت. بنابراین سعی کنید برای انتخاب مدل شینیون، علاوه بر توجه نشان دادن به فرم صورت خود، از مدل‌هایی انتخاب کنید که احساس خوشایندی برایتان ایجاد می‌ کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 3.4]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: