بازاریابی آرایشگاه زنانه

۳۰ ایده تبلیغات و بازاریابی سالن ارایشگری

ارسال به دیگران:

اگر قصد تاسیس سالن آرایشگری دارید و یا سالن خود را به تازگی تاسیس کرده اید و به دنبال روش های جذب مشتری و بازاریابی برای آرایشگاه خود هستید، این مقاله را با دقت دنبال کنید. بازاریابی و تبلیغات مهم ترین بخش کسب و کار شماست و تمام فروش شما به این ماجرا بستگی دارد. بنابراین یک استراتژی و ایده تبلیغات و بازاریابی سالن آرایشگری قوی، می تواند همه چیز را برای شما متحول کند. برای جذب مشتریان فعلی و حفظ مشتریان قدیمی باید خلاق باشید. پس در این مقاله با ما همراه باشید تا با ۵۰ ایده تبلیغات و بازاریابی سالن آرایشگری آشنا شوید. همچنین اگر تا به حال مدارک لازم برای تاسیس سالن آرایشگری را دریافت نکرده اید، می توانید در دوره آموزش آرایش و پیرایش در آموزشگاه آرایشگری رزسرخ شرکت کنید.

ایده های تبلیغات و بازاریابی سالن ارایشگری

۱- میز پذیرش جذاب

به کارکنان سالن در مورد برخورد محترمانه و محبت آمیز با مشتریان، آموزش دهید. درصد بالایی از مشتریان شما را افراد قدیمی تشکیل می دهند. پس همیشه مشتریان قدیمی را راضی نگه دارید تا خدمات خود را مجدد رزرو کنند.

ایده های نو برای تبلیغ مشتری آرایشگاه زنانه

۲- ایستگاه سلفی

یک بخشی از سالن را با نورپردازی جذاب و دکور زیبا برای سلفی گرفتن مشتریان آماده کنید و از آنها بخواهید تا عکس ها را با هشتگ مخصوص در شبکه های اجتماعی خود منتشر کنند. از قبل یک هشتگ خلاقانه مخصوص به خود ایجاد کنید تا بسیار سر و صدا کند.

۳- تجربه به یاد ماندنی

یک تجربه به یاد ماندنی و عالی برای مشتریان ایجاد کنید. در فضای رقابتی امروز، فقط داشتن خدمات خوب برای شما مشتری نمی آورد. برای لحظه ورود و خروج مشتریان برنامه داشته باشید تا با حس خوب وارد فضای کاری شما شوند. مثلا هنگام شست و شوی موها، یک ماساژ سر رایگان به آنها بدهید یا هنگام ورود به سالن قهوه و چای رایگان سرو کنید.

۴-محصولات منحصر به فرد

یک روش بسیار عالی برای متمایز شدن شما از رقبا این است که محصولات انحصاری و مخصوص به خودتان را داشته باشید که در دیگر سالن ها توزیع نمی شود. با این روش مشتریان هرگز شما را ترک نخواهند کرد.

آموزش آرایش و پیرایش
آموزش آرایش و پیرایش دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

۵- قیمت گذاری شفاف

قیمت گذاری شفاف داشته باشید تا مشتریان برای قیمت خدمات مختلف مجبور نباشند ساعت ها با شما بحث کنند. این موجب احساس ناراحتی و دلخوری در مشتریان می شود.

۶-برندسازی کارمندان

کارمندان شما نماینده سالن آرایشگری یا آرایشگاه شما هستند. پس به ظاهر آراسته و لباس آنها بسیار اهمیت دهید. اگر کارمندان لباس فرم داشته باشند بسیار جذاب تر است. اما این باعث نشود که از رفتار آنها غافل شوید. کارمندان عصبانی و پرخاشگر منجر به از دست رفتن سریع مشتریان شما خواهند شد. سعی کنید در وبسایت یا صفحه هایی که در شبکه های اجتماعی دارید، در مورد بیوگرافی کارمندان خود صحبت کنید و آنها را به مشتریان جدید معرفی کنید.

برندسازی آرایشگاه زنانه

۷- برگزاری مسابقه

یک مسابقه برگزار کنید و از این طریق مشتریان را ترغیب کنید تا افراد جدید را در صفحه شما تگ کنند و یا افراد جدیدی را با خود به آرایشگاه بیاورند. سعی کنید جوایز جذاب در نظر بگیرید تا افراد زیادی تمایل به شرکت در این مسابقه پیدا کنند.

۸- تخفیف های مناسبتی

در طول سال چندین بار تخفیف های مناسبتی با درصدهای مختلف ارائه کنید. مشتریان را ترغیب کنید تا از این تخفیف ها به عنوان کادو برای اعضای خانواده یا دوستان خود استفاده کنند. حتی می توانید کارت های هدیه با درصد تخفیف خدمات از آرایشگاه خود تهیه کنید و به مشتریان بدهید تا به عنوان کارت هدیه استفاده کنند.

۹- بازاریابی آنلاین

به کارمندان خود آموزش دهید که پیج های شخصی در شبکه های اجتماعی داشته باشند. با بهترین زاویه و نور عکس بگیرند و در صفحه خود با هشتگ اسم آرایشگاه منتشر کنند. این کار به برندسازی شما کمک خواهد کرد. حتی میتوانید یک عکاس حرفه ای برای عکس برداری از نمونه کارها، در سالن استخدام کنید.

نحوه تبلیغ آرایشگاه زنانه

۱۰-مدیریت اطلاعات کسب و کار

اطلاعات شغلی شما مانند آدرس، شماره تلفن، ساعت کاری، خدمات و …. چگونه در گوگل لیست شده است؟ اطلاعات کسب و کارتان را برای موتورهای جست و جو آماده و در دسترس قرار دهید. اگر میخواهید گمنام باقی نمانید، از اهمیت این مورد غافل نشوید.

۱۱- قدردانی از مشتریان

رویدادهایی را برنامه ریزی و برگزار کنید که در آن مشتریان قدیمی و مشتریان وی آی پی حضور داشته باشند و روزی سرگرم کننده و هیجان انگیز برای آنها ایجاد کنید. مناسبت های مختلف مانند سالگرد تاسیس سالن، می تواند گزینه خوبی برای دور هم جمع شدن باشند. همیشه به یاد داشته باشید که قدردانی از مشتریان قدیمی به محکم شدن روابط کمک میکنند.

۱۲- برگرداندن مشتریان ناراضی

مشتریانی که به هر دلیلی دیگر به شما مراجعه نمی کنند و زمان زیادی از آخرین مراجعه آنها گذشته است را هدف قرار دهید. با دادن پیامک یا ایمیل آنها را تشویق کنید تا به سالن شما بازگردند. در واقع از این طریق می توانید در آنها ایجاد انگیزه برای تعیین قرار ملاقات جدید کنید.

آموزش گریم و میکاپ
آموزش گریم و میکاپ دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

۱۳- نگاه به بهترین ها

همیشه نیم نگاهی به کار بهترین سالن های آرایشگری داشته باشید تا بتوانید از ایده های جدید و مهارت سالن داری آنها بهره مند شوید. طبعیتا استفاده از تکنیک های فروش بهترین سالن های آرایشگری، فرصت های رشد زیادی برای شما و تیم کارمندانتان فراهم می کند.

۱۴- دادن اقلام رایگان

وسایل بهداشتی مانند انواع پیش بند یا پیراهن های مخصوص کار را با برند خودتان چاپ کنید و به مشتریان به صورت رایگان بدهید. وقتی این وسایل به خانه مشتریان راه پیدا کند برای شما برندسازی بسیار عالی انجام می شود. هرجا که از این وسایل استفاده کنند نام شما بر سر زبان ها خواهد بود.

جذب مشتری برای آرایشگاه زنانه

۱۵- سیستم نرم افزاری

از مشتریان شماره تلفن بگیرید و یک سیستم نرم افزاری داشته باشید. با این کار می توانید هنگام رویدادهای جدید، برای قدردانی، تشکر، یادآوری زمان رزرو وقت و …. به آنها پیام بدهید. برای مشتریانی که چندین ماه به شما سر نزدند از عبارت هایی مانند “دلتنگ شما هستیم” استفاده کنید تا حس خوبی در آنها ایجاد کنید.

۱۶- ایجاد وفاداری در مشتریان

به مشتریانی که زیاد به شما مراجعه می کنند و مشتریان جدیدی به سالن شما می آورند پاداش دهید. مثلا به ازای یک قیمت مشخص که اطرافیان مشتری از خدمات شما استفاده کرده اند، به خود مشتری تخفیف بدهید. این کار آنها را تشویق می کند تا به مراجعه به سالن شما ادامه بدهند و در طول زمان تبدیل به مشتریان وفادار بشوند.  

۱۷- برگزاری دوره های مبتدی و تخصصی

هرچند وقت یک بار دوره هایی برای خودآرایی افراد مبتدی و یا دوره های تخصصی آموزش آرایشگری برای رشته های مختلف را برگزار کنید. از کارمندان خود بخواهید این دوره ها را بر اساس توانمندی هایشان برنامه ریزی و برگزار کنند. این کار این تصور را برای مشتری ایجاد می کند که تمام کارمندان سالن شما افرادی خبره در کارشان هستند. پس آموزش را در کنار خدمات فراموش نکنید.

۱۸- اجتماعی بودن

برای سالن آرایشگری خود صفحه های مختلف در شبکه های اجتماعی مختلف داشته باشید. پینترست و اینستاگرام دو مورد از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در زمینه کاری شما هستند. بهتر است یک فرد متخصص برای مدیریت و تولید محتوای صفحه ها استخدام کنید. این کار تاثیر فوق العاده ای در برندسازی شما دارد. از طریق برگزاری لایوها و پاسخ به سوالات مشتریان، با آنها زمان بگذرانید و تعامل داشته باشید. به مشتریان خود به چشم یک موجود گرانبها نگاه کنید.

تبلیغات خدمات آرایشگری زنانه

۱۹- ساخت محتوای ویدیویی

یک ویدیو بسازید که در آن خودتان را معرفی کنید از سوابق کار بگویید، کارمندان را معرفی کنید و از خدمات سالن صحبت کنید. این ویدیو را در شبکه های اجتماعی مختلف و پلتفرم های آنلاین ویدیو مانند یوتیوب، آپارات، تماشا و …. بارگزاری کنید و زیر ویدیو آدرس، شماره تلفن و راه های ارتباطی را بنویسید. این کار تاثیر بسیار زیادی در برندسازی شما خواهد داشت.

۲۰- رسیدگی به ظاهر

خیلی از مشتریان با تغییراتی که روی خودتان ایجاد می کنید، تشویق می شوند که آن خدمات را انتخاب کنند. پس به ظاهر خود و کارمندانتان توجه کنید تا در نظر مشتریان جذاب به نظر برسید. مدل جدید ناخن، مدل موهای جدید، رنگ موها، اکستنشن مژه و …. را اول از همه روی خودتان امتحان کنید و عکس بگیرید (چه بهتر که در ایستگاه سلفی باشد). بسیاری از مشتریان از این طریق خدمات آینده خود را انتخاب می کنند پس برای آنها الهام بخش باشید. به یاد داشته باشید که مشتریان در این موارد از شما و کارمندانتان مشاوره می گیرند و اگر ظاهر خودتان به روز نباشد شما را جدی نخواهند گرفت.

۲۱- دید سالن

دید سالن خود را به حداکثر برسانید. سالن شما باید دید خوبی از خیابان داشته باشد. در عین اینکه روی روش های آنلاین بازریابی تمرکز دارید، روش های سنتی بازاریابی را نیز نباید فراموش کنید. اکثر افرادی که از جلوی سالن شما عبور می کنند، اهالی محل و … می توانند به یک مشتری عالی برای سالن شما تبدیل شوند. شما باید مطمئن شوید که اکثر افرادی که در محله شما هستند، از وجود شما آگاه می باشند. تاکتیک های زیادی برای جلب توجه وجود دارد و مهم ترینش این است که از تابلوی زیبا و مناسبی برای سالن خود استفاده کنید.

نمای ظاهری آرایشگاه زنانه

۲۲- ایجاد انگیزه در کارکنان

کارکنان خود را با برگزاری مسابقه یا افزایش کمسیون، تشویق کنید. در مسابقات هم به دستاوردهای فردی و هم به نتیجه کلی تیم پاداش بدهید. این یک راه سرگرم کننده و عالی برای ایجاد انگیزه و حرکت کارکنان سالن در یک جهت می باشد.

۲۳- قدرت موسیقی

برای سالن خود یک موسیقی که با سبک کار شما تناسب دارد انتخاب کنید. یک سلکشن عالی و روحیه بخش انتخاب کنید و در سالن پخش کنید. در مورد موسیقی حتما با کارکنان سالن مشورت کنید و به نظرات آنها بها بدهید. از موسیقی به راحتی نگذرید و روی انتخاب آن وقت بگذارید.

آموزش اصلاح و ابرو
آموزش اصلاح و ابرو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

۲۴- تبلیغات مشترک

قطعا کسب و کارهای دیگری در اطراف شما وجود دارند که می توانید با آنها کمپین مشترک راه اندازی کنید. مثلا یک کافه نزدیک به سالن را در نظر بگیرید. با صاحب کافه صحبت کنید تا به مشتریان شما درصدی تخفیف بدهد و در عوض شما هم به مشتریان کافه تخفیف بدهید و هر دو برای یکدیگر تبلیغ کنید. این تبلیغ اشتراکی باید برای هر دو طرف سودمند باشد وگرنه شکست خواهد خورد. در مورد این پیشنهاد هیجان انگیز به مشتریان خود اطلاع رسانی کنید. سعی کنید این اطلاع رسانی هم به مشتریان داخل سالن انجام شود و هم کسانی که از طریق شبکه های اجتماعی شما را پیگیری می کنند.

۲۵- کارت ویزیت

شما به عنوان صاحب برند می بایست همیشه کارت ویزیت همراه خود داشته باشید تا بتوانید به راحتی و در هرزمان و مکانی، کارت را به افراد علاقه مند ارائه دهید. یک نقل قول یا یک جمله منحصر به فرد خلاقانه برای برند خود در نظر بگیرید و روی کارت ویزیت چاپ کنید. این کار کمک می کند تا در ذهن مشتری ماندگار شوید.

کارت ویزیت آرایشگاه زنانه

۲۶-جمع آوری نظرات مشتریان

نظرات مشتریان طلاست. با ارزش ترین دارایی برای هر کسب و کاری رضایت مشتریان است. بنابراین نظارت و بازخوردهای مشتریان را به هر طریقی که می توانید جمع آوری کنید و برای دیگران نمایش دهید. اگر بتوانید صدای مشتریان را ضبط کنید، نظرات آنها را در شبکه های اجتماعی جمع آوری کنید و به نظرات بها دهید، سه هیچ از بقیه رقیب هایتان جلو می افتید!

بهترین راه برای جمع آوری نظرات استفاده از نرم افزار سالن است. می توانید بلافاصله بعد از ترک سالن توسط مشتری، برای او یک فرم نظرسنجی بفرستید. نظرات مشتریان را برای خود مرور کنید و آنها را سرلوحه کارتان قرار دهید.

۲۷- اینفلوئنسرها

از اینفلوئنسرها یعنی کسانی که دنبال کنندگان زیادی در شبکه های اجتماعی دارند کمک بگیرید. مردم اغلب سبک زندگی آنها را به خوبی زیر نظر می گیرند و دوست دارند شبیه آنها شوند. معمولا خدمات مو تغییر زیادی در چهره ایجاد می کند اما دیگر خدمات نیز موثر هستند. از اینفلوئنسرها بخواهید عکس قبل و بعد خدمات شما را منتشر کنند تا تفاوت به خوبی احساس شود.

۲۸-کادوی تولد

ایده کادوی تولد به مشتریان، از ایده های بسیار پر طرفدار است که مشتریان شما را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

از سیستم نرم افزاری کمک بگیرید و تاریخ تولد مشتریان را در اولین مراجعه به سالن ذخیره کنید. در روز تولد تخفیف ها و پیشنهادات هیجان انگیز را برای آنها پیامک کنید. همچنین می توانید تولد سالن را هم جشن بگیرید و مشتریان قدیمی و وفادار را به جشن دعوت کنید.

روش های تبلیغاتی آرایشگاه زنانه

۲۹-وب سایت

داشتن یک وب سایت هیجان انگیز که نمونه کار کارکنان را در آن قرار دهید بسیار برای برند سازی سالن آرایشگری شما مفید است. در وبلاگ این وب سایت مطالبی راجع به انواع مدل های جدید مو، ناخن، مژه و … بنویسید و یا به سوالات مشتریان خود در غالب یک متن کاربردی پاسخ دهید.

۳۰-پیامک مراقبتی

یک ایده جدید برای خوشحال کردن مشتریان این است که بعد از ترک سالن یک پیامک یا لینک وب سایت سالن را برای مشتری بفرستید که حاوی نکات مراقبتی باشد. مثلا مراقبت از کاشت ناخن، تاتو، رنگ مو، اکستنشن مژه و …..

این کار به مشتریان حس ارزشمند بودن را القا می کند و متوجه می شوند که برای شما مهم هستند.

رویا کریمی

شما از کدام روش تبلیغاتی برای جذب مشتری استفاده می کنید؟ نظرات و پیشنهادات خود رابا ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 12 میانگین: 3.8]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
2 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
کیمیا

ممنون من از ایستگاه سلفی ایده خوبی گرفتم

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: