استایل کلاسیک زنانه

استایل کلاسیک چیست؟ چگونه تیپ کلاسیک داشته باشیم؟

ارسال به دیگران:

حتما شما هم شنیده اید که استایل کلاسیک هرگز از مد نمی افتد. اما چگونه این سبک پوشش می تواند همیشه شیک و جذاب به نظر برسد؟ کلاسیک درواقع نام سبکی خاص در پوشش، موسیقی، دکوراسیون و … است که نشان از قدمت و جاودانگی دارد. چیزی که شما را به قدیم می برد و در عین حال مورد پسند جامعه امروز است. لباس های کلاسیک تقریبا همیشه محبوب بوده اند و حتی در جامعه مدرن امروز، جوان های اهل مد در مراسم و قرار ملاقات های رسمی از این سبک پوشش استفاده می کنند.

آموزش خودآرایی
آموزش خودآرایی دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

آیا دوست دارید ظاهری شیک و با کلاس داشته باشید و همچنان مد روز باشید؟ ما در این مقاله شما را با تیپ کلاسیک زنانه و دخترانه آشنا می کنیم تا بیشتر با این سبک پوشش جذاب آشنا شوید و بتوانید یک استایل خاص برای خودتان بسازید. اگر می خواهید تیپ متفاوت و ماندگاری داشته باشید، این مطلب را از دست ندهید.

ویژگی لباس ها در سبک کلاسیک

استایل کلاسیک قدیمی اما جذاب است و آن را می توان یک سبک با شخصیت دانست. به این معنی که پوشیدن لباس در این سبک شخصیتی خاص و عمیق از شما را به نمایش می گذارد که نشان از تعهد و علاقه شما به سنت و طبیعت دارد. لباس های کلاسیک برش های صاف، ساده و ظریفی دارند،‌ پارچه ها اغلب طبیعی هستند و استفاده از کیف و کفش های چرم در این سبک مرسوم است.

استایل کلاسیک ایرانی

در کمد لباس افرادی که به این سبک علاقه دارند خبری از زرق و برق نیست، جزئیات و تزئینات محدود است، اما همیشه لباس های شیک و با کیفیتی به چشم می خورد که هیچگاه از مد نمی افتند. با اینکه رنگ های خنثی مانند مشکی، سفید، طوسی،سرمه ای، قهوه ای و بژ بیشترین استفاده را در این سبک پوشش دارد، اما به هیچ وجه خسته کننده به نظر نمی رسد.

 آیتم های کاربردی در استایل کلاسیک زنانه

برای اینکه یک استایل زنانه واقعی داشته باشید، باید لباس های شما از نظر رنگ، دوخت و جنس لباس با هم هماهنگی کامل داشته باشند. در ادامه برخی از آیتم هایی را که در این سبک استفاده می شود، به شما معرفی می کنیم:

استایل کلاسیک زنانه ایرانی

 پیراهن دکمه دار

اگر کلاسیک پوش هستید، حتما باید حداقل یک پیراهن دکمه دار در کمد لباس خود داشته باشید. با توجه به سلیقه خود می توانید از پارچه نخی یا ابریشمی استفاده کنید. یک رنگ انعاطف پذیر مانند مشکی، سفید یا سرمه ای انتخاب کنید تا به راحتی با هر رنگی ست شود.

 بارانی

یک بارانی انتخابی ایده آل برای فصل های پرباران سال است. این لباس می تواند تا حدودی شما را گرم کند و از خیس شدن در امان نگه دارد. نوعی بارانی را انتخاب کنید که بلندی آن حداقل تا وسط ران شما باشد تا ظاهری ساده و انعطاف پذیر را در شما ایجاد کنید. همچنین یک کمربند آن را بسیار شیک و زیبا می کند. 

استایل کلاسیک دخترانه

ژاکت کشمیر

ژاکت کشمیر بهترین گزینه برای استایل کلاسیک زمستانی است. زیرا علاوه بر اینکه شما را گرم نگه می دارد، بلکه حالت لوکس در استایل شما ایجاد می کند. توصیه می کنیم که از رنگ های خنثی و ساده استفاده کنید تا بتوانید همیشه و با هر رنگی آن را بپوشید.

دامن مدادی

یکی از لباس های مورد علاقه برای خانم های طرفدار استایل کلاسیک زنانه دامن مدادی است. این دامن می تواند تا زانوی شما را بپوشاند و ظاهری بسیار شیک و زیبا را ایجاد کند. کلاسیک سبک اعتدال است. بنابراین سعی کنید سعی کنید دامن متناسب با اندام خودتان را پیدا کنید. نه خیلی تنگ و نه خیلی گشاد.

استایل کلاسیک با مانتو

شلوار جین

شاید شلوار جین خیلی کلاسیک به نظر نرسد، اما حقیقت این است که این لباس راه خود را به استایل کلاسیک دخترانه نیز باز کرده است. می توانید یک شلوار جین با رنگ تیره یا متوسط تهیه کنید و آن را در مناسبت های غیررسمی بپوشید. همچنین می توانید آن را با یک بارانی یا ژاکت کلاسیک ساده ست کنید.

کفش پامپ

کفش پامپ یکی از مدل های کفش پاشنه بلند زنانه است که پس از گذشت سال ها همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده است. این مدل کفش ها پاشنه های بلندی دارند، اما ضخامت پاشنه ها زیاد است که تعادل بهتری در هنگام راه رفتن به شما می دهد. برای استفاده روزانه یک جفت کفش چرم با پاشنه ۵ سانتی بهترین گزینه خواهد بود.

سبک کلاسیک لباس

کیف

کیف یکی از مهم ترین آیتم ها در استایل شماست. اندازه و شکل کیف را باید با توجه به نیاز خود تعیین کنید. اما نکته مهم در انتخاب یک کیف کلاسیک رنگ خنثی، دوخت و ظاهر ساده، ظریف و شیک است. همچنین بهتر است جنس کیف شما چرم باشد تا با تیپ کلاسیک شما تناسب و هماهنگی بیشتری داشته باشد.

عینک آفتابی

عینک دودی یک اکسسوری بسیار کاربردی است که استایل کلاسیک تابستانه شما را تکمیل می کند. این عینک ها نه تنها برای زیبایی استفاده می شوند، بلکه از آسیب های نور خورشید به چشم و پوست اطراف چشم نیز جلوگیری می کند. اگر می خواهید عینک آفتابی شما ظاهر کلاسیک داشته باشد، باید اندازه متوسط و شکل معمولی داشته باشد. عینک های گد، زاویه دار، خیلی بزرگ یا خیلی کوچک مدرن تر هستند و تناسبی با سایر لباس های کلاسیک شما ندارند. 

استایل کلاسیک مناسب چه اندامی است؟

سبک کلاسیک طراحی لباس

انتخاب استایل بیشتر از آنکه به اندام شما مرتبط باشد، به سلیقه و شخصیت شما بستگی دارد. استایل کلاسیک هیچگونه محدودیتی ندارد و هر خانمی با هر سایز و سنی شایسته است تا بهترین سبک پوشش را باتوجه به علاقه و شخصیت خود انتخاب کند.

اهمیت رنگ ها در استایل کلاسیک

سبک کلاسیک فراتر از فصول و مد سال است. بنابراین رنگ های خنثی نقش اصلی را در این استایل زیبا بازی می کنند تا بدون هیچگونه محدودیتی بتوانید در هر زمان و موقعیتی از آن ها استفاده کنید. علاوه بر این رنگ های مشکی، سفید، کرم، سرمه ای و … به راحتی با هر رنگ و استایلی ست می شوند و از مجلس عروسی گرفته تا جلسه هیئت مدیره کاربرد دارند. اگر دوست دارید رنگ و جلوه بیشتری به استایل خود اضافه کنید، می توانید از رنگ های قرمز، سبز یا آبی تیره در ترکیب با سایر رنگ های خنثی استفاده کنید. این رنگ ها شادابی خاصی را به ظاهر شما می بخشند و در عین حال سبک کلاسیک پوشش شما را حفظ می کنند.

تیپ کلاسیک زنانه

استایل کلاسیک مناسب چه مکان و مناسبت های است؟

کلاسیک یک سبک همه کاره است و می تواند در مناسبت های مختلف، از محل کار گرفته تا گردش و مهمانی های مختلف کاربرد داشته باشد. اما ریزه کاری هایی وجود دارد که رعایت کردن آن ها متناسب با هر محل و موقعیتی ضروری است.

محل کار

اگر علاقه مند به لباس های کلاسیک هستید، یک دست مانتو و شلوار پارچه ای یا کت و شلوار رسمی با رنگ طوسی یا سرمه ای انتخاب بسیار مناسبی است. دقت کنید که هنگام انتخاب لباس محل کار علاوه بر زیبایی به راحتی آن نیز فکر کنید. بنابراین لباسی را انتخاب کنید که خیلی تنگ نباشد. همچنین اگر مجبور به پوشیدن مقنعه نیستید، می توانید استایل خود را با یک روسری ساده ابریشمی با قواره متوسط تکمیل کنید و از زیباترین ایده ها برای مدل مو زیر روسری استفاده کنید.

تیپ کلاسیک زنانه

جشن و مهمانی

انتخاب لباس کلاسیک برای جشن ها و مهمانی ها با توجه به فرهنگ و عقاید مذهبی خانم ها می تواند متفاوت باشد. اما نکته ای که توجه به آن برای هر عقیده و سلیقه ای ضروری است، انتخاب رنگ و سبک لباس است. فرقی نمی کند لباس شما پوشیده است یا نه، مهم این است که لباس شما دوخت ظریف و ساده با یک رنگ خنثی داشته باشد. همچنین لباس کلاسیک نباید خیلی باز و کوتاه باشد. همیشه تعادل را رعایت کنید. بعلاوه شما می توانید این سبک پوشش را با یک مدل میکاپ لایت و طبیعی هماهنگ کنید که ترکیب بسیار شیک و جذابی خواهد بود.

گردش های غیررسمی

برای گشت و گذار روزانه یا ملاقات های غیررسمی با دوستان می توانید از لباس های راحت تری استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید یک شلوار جین ساده و تیره را با یک بلوز دکمه دار، کفش کتانی یا راحتی کلاسیک ست کنید. استفاده از یک کیف ساده با سایز متناسب با نیازتان نیز می تواند استایل شما را تکمیل کند.

استایل کلاسیک زنانه با دامن

تیپ های کلاسیک دخترانه

دامن که در استایل کلاسیک زنانه ایرانی جایگاه ویژه ای دارد، امروزه نیز جزء اصلی کمد لباس هر خانومی به شمار می رود. به ویژه خانم هایی که به تیپ های کلاسیک علاقه دارند. شما می توانید دامن ها را با انواع تاپ، پیراهن دکمه دار، شومیز و … ست کنید. خوشبختانه این لباس زنانه در مدل های بسیار متنوعی وجود دارد و می توانید آن ها را با توجه به سلیقه خودتان در اندازه ها و مدل های مختلف تهیه کنید.

استایل کلاسیک زنانه مجلسی

استایل کلاسیک مجلسی

اگر کلاسیک پوش هستید، حتما چند پیراهن مشکی در کمدتان دارید. مشکی شیک ترین رنگی است که می توانید برای مجالس و مهمانی های مختلف بپوشید. به ویژه اگر جزو خانم های سایز بزرگ هستید. اما برای اینکه سبک پوشش کلاسیک داشته باشید، لزومی ندارد که حتما خودتان را به این رنگ محدود کنید. می توانید یک پیراهن با دوخت و طرح پارچه ساده در رنگ های ملایم انتخاب کنید. ترکیب یک مدل شینیون مو با پیراهن بلند می تواند استایل شما را بسیار شیک تر از قبل کند.

استایل کلاسیک زنانه تابستانه

تیپ کلاسیک زنانه جدید

برای انتخاب لباس کلاسیک زنانه در فصل تابستان گزینه های بسیار متفاوتی وجود دارد. بولیز و شلوار با پارچه نخی خنک، پیراهن نخی سبک، تاپ و شلوار، یا تاپ و دامن گشاد و … همگی ایده های جذابی برای فصل گرما هستند. شما می توانید از رنگ سفید یا رنگ های روشن و ملایم دیگری برای تابستان استفاده کنید که هم مطابق با استایل کلاسیک شما و هم مناسب این فصل باشد. همچنین ترکیب یک طرح ناخن تابستانی با طرح ساده و شیک نیز می تواند جذابیت استایل شما را دوچندان کند.

استایل کلاسیک زنانه زمستانه

استایل کلاسیک زنانه پاییزی

یک پالتو با دامن پشمی، بارانی با شلوار، یا یک شلوار جین با ژاکت برای استایل کلاسیک زمستانی انتخاب های مناسبی هستند که هیچگاه قدیمی نمی شوند. می توانید آیتم های مختلف را با توجه به آب و هوا و سلیقه خودتان با هم ست کنید. طرح پارچه برای این سبک پوشش اغلب ساده یا چهارخانه است. برای اینکه یک تیپ کلاسیک جذاب بزنید، از رنگ های گرم مانند قهوه ای، کرم و بژ یا رنگ سفید استفاده کنید. این رنگ ها برای آرایش فصل زمستان نیز کاربرد دارند و توجه به آن برای تکمیل شدن استایل شما ضروری است.

استایل کلاسیک زنانه قدیمی

استایل کلاسیک قدیمی

کلاسیک رمانتیک سبکی است که در دهه ۵۰ میلادی با طراحی های زیبا و ظریف زنانه متولد شد. البته این سبک در آن زمان کلاسیک نامیده نمی شد. در آن زمان دامن های مدادی، شلوارهای راسته، کت های ظریف و زیبا، بولیزهای ابریشمی و … ترند بود. یکی دیگر از نمادهای این سبک در آن زمان روسری های کوتاهی بود که بخشی از سر را می پوشاند. همچنین تاپ های یقه دار و تنگی لباس در قسمت کمر از نمادهای استایل کلاسیک قدیمی بوده که امروز نیز بسیار محبوب هستند.

تیپ کلاسیک زنانه جدید

تیپ کلاسیک زنانه جدید

با تمام زیبایی و ظرافتی که استایل کلاسیک دارد، اما دیگر مدل های قدیمی محبوبیت زیادی ندارند و خانم های جوان ترجیح می دهند از مدل های به روز و جدیدتر استفاده کنند. به همین دلیل کارشناسان مد همواره تلاش می کنند که تیپ کلاسیک را همگام با مد پیش ببرند و تا طرفداران آن بتوانند همچنان از زیبایی های آن بهره ببرند. در استایل های جدید شلوارها نقش پررنگ تری دارند. ترکیب بولیزهای ساده و دکمه دار با انواع شلوارهای پارچه ای و زیبا طرفدارهای بسیاری را در میان خانم های جوان پیدا کرده اند. برای تیپ تابستانی هم پیراهن های ظریف با طرح پارچه های ساده و شیک ایده بسیار خوبی هستند.

تیپ کلاسیک دخترانه ایرانی

تیپ کلاسیک دخترانه ابرانی

دختر خانم های ایرانی برای استایل های بیرون از منزل از لباس های متفاوت تری استفاده می کنند. مانتو، شلوار، دامن، شال و روسری. این روزها تیپ های کلاسیک دخترانه در ایران بسیار ترند شده است و دخترخانم ها به پوشیدن لباس هایی مانند کت و شلوار، پیراهن های ساده و کت و دامن علاقه بیشتری نشان می دهند. استفاده از روسری نماد تیپ کلاسیک است. اما می توانید از یک شال ساده با رنگ مشکی یا نود که با لباس خود ست کرده اید، برای تکمیل استایلتان استفاده کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: