بهترین رشته آرایشگری برای مهاجرت

بهترین رشته آرایشگری برای مهاجرت 

ارسال به دیگران:

آیا به رشته های آرایشگری علاقه مند هستید و به دنبال بهترین لاین زیبایی برای مهاجرت می گردید؟ قبل از هر چیز باید بگوییم که شغل خوب و پردرآمدی را انتخاب کرده اید. زیرا آرایشگری این روزها به یکی از پرطرفدارترین مشاغل زنانه تبدیل شده است که می تواند درآمد بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. اما آیا مهاجرت با شغل آرایشگری راهی مطمئن برای ساختن آینده شغلی شماست؟ آیا از کشور مقصد خود مطمئن هستید و می دانید که کدام رشته را برای مهاجرت انتخاب کنید؟

بدون شک این ها سوالاتی است که قبل از هر تصمیمی باید از خود بپرسید و پاسخ دقیق و قانع کننده ای برای آن ها پیدا کنید. اما اگر برای انتخاب رشته آرایشگری مناسب خود برای مهاجرت دچار تردید هستید و نمی دانید که بازار کار لاین های زیبایی در کدام کشورها بهتر است، این مطلب را از دست ندهید. ما اطلاعات جامعی را درباره بهترین رشته آرایشگری برای مهاجرت در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید با دید بازتری در مسیر مهاجرت خود قدم بردارید.

بهترین رشته های آرایشگری برای مهاجرت

آرایشگری این روزها دیگر به آرایش صورت، کوتاهی و رنگ مو و اصلاح صورت و ابرو محدود نمی شود. بلکه رشته های تخصصی بسیاری در حوزه زیبایی، مراقبت و درمان به آن اضافه شده است که یادگیری هرکدام به گذراندن دوره های آموزشی مجزا و صرف زمان زیادی برای کسب تجربه و مهارت نیاز دارد. برخی از این رشته ها علاوه بر ایران، در کشورهای دیگر نیز بسیار پرطرفدار و پولساز هستند و می توانند گزینه خوبی برای مهاجرت آرایشگران باشند. در ادامه بهترین رشته های آرایشگری برای مهاجرت را به شما معرفی می کنیم:

مهاجرت آرایشگران

رشته کاشت ناخن

کاشت ناخن یک هنر و صنعت جدید در حوزه زیبایی ناخن است که در تمام دنیا بسیار پرطرفدار است، به همین دلیل مهاجرت با ناخن کاری می تواند یک گام بلند در مسیر موفقیت شغلی شما باشد. البته آرایشگری ناخن از قدیم تحت عنوان مانیکور و پدیکور در کشورهای خارجی انجام می شده و هنوز هم طرفدارهای زیادی دارد. اما ناخن کارهای امروزی باید به همه مباحث مربوط به ناخن مانند مانیکور و پدیکور، طراحی ناخن و تمام روش های کاشت و لمینت و ژلیش مسلط باشند.

نکته ای که برای مهاجرت با رشته کاشت ناخن باید در نظر بگیرید، توجه به علاقه مندی خانم ها در کشور هدف شماست. در برخی از کشورها خانم ها به مانیکور و یک لاک ساده بسنده می کنند و طرفدار کاشت و طراحی های جدید و به روز نیستند. اما برعکس در برخی کشورها طرح های خلاقانه و ترند و کاشت های بلند و فانتزی بسیار مورد توجه خانم ها و به ویژه نسل جوان است. با دانستن فرهنگ و ذائقه مردم هر کشور می توانید خود را برای بازار کار آن آماده کنید و تجربه و رزومه کاری مناسبی را ارائه دهید.

رشته اکستنشن مژه

یکی دیگر از رشته های جدید آرایشگری اکستنشن مژه است که به سرعت جای خود را در میان خانم ها باز کرد و به یکی از رشته های پولساز آرایشگری تبدیل شد. شما با تخصص اکستنشن مژه می توانید در سالن های زیبایی مشغول به کار شوید، یا در صورت داشتن سرمایه کافی آرایشگاه خودتان را تاسیس کنید.

طبیعی است که هرچقدر در کار خود مهارت بیشتری داشته باشید، می توانید درآمد بیشتری نیز بدست بیاورید. اما بازار کار مژه در کشورها و شهرهای مختلف متفاوت است. بنابراین باید کشوری را انتخاب کنید که متقاضی زیادی برای این هنر شما داشته باشد.

نکته مهم دیگر درباره مهاجرت با رشته اکستنشن مژه این است که در برخی کشورها یک لاین برای مژه وجود دارد که هم اکستنشن و هم لیفت و لمینت را با هم شامل می شود. از این رو بهتر است که در کنار کاشت مژه، دوره آموزش لیفت و لمینت مژه را هم بگذرانید و با گرفتن مدرک آن رزومه قوی تری برای خود درست کنید.

مهاجرت با شغل آرایشگری

رشته شینیون مو

متخصص شینیون مو در ایران وظیفه آرایش و حالت دادن موها را بر عهده دارد که در کشورهای خارجی به نام Hairstylist شناخته می شود. این رشته شامل شینیون، کوتاهی، براشینگ، نصب و حالت دادن پوستیژ، ماساژ سر، رنگ مو و در برخی کشورها شامل بافت مو نیز می شود. اگر در کار خود مهارت و تجربه کافی را داشته باشید، می توانید با این رشته آرایشگری مهاجرت کنید و به سرعت جذب بازار کار شوید. منتها قبل از هر کاری درباره کشور مقصد، میزان استقبال مردم از این هنر و میانگین درآمد یک شینیون کار در آن اطلاعات لازم را کسب کنید.

اگر می خواهید به عنوان یک hairstylist مهاجرت کنید، بهتر است در کنار شینیون مو، در سایر مهارت های مورد نیاز هم آموزش ببینید تا راحت تر شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. پیشنهاد می کنیم آگهی های استخدام مربوط به رشته خود را بررسی کنید و ببینید که کارفرما چه انتظاراتی از شما دارد.

پاکسازی پوست

به جرئت می توان گفت یکی از پرمتقاضی ترین و پولسازترین رشته های آرایشگری در تمام کشورها پاکسازی پوست و فیشیال است. شما با گذراندن دوره های پیشرفته پاکسازی پوست و کسب مهارت کافی در استفاده از ابزارهای فیشیال می توانید به راحتی از کارفرمای خارجی خود قرارداد کاری بگیرید و مهاجرت کنید.

شما با کسب مهارت و تجربه دراین رشته علاوه بر کار در سالن های زیبایی، سالن های ماساژ ‌و اسپاها به عنوان متخصص پاکسازی پوست، می توانید به عنوان مشاور نیز در فروشگاه های آرایشی و مراقبت پوست، سالن های زیبایی، مراکز خرید و … کار کنید و درآمد بسیار زیادی داشته باشید.

بهترین رشته برای مهاجرت آرایشگران

رشته گریم و میکاپ

رشته آرایش صورت که امروزه به نام گریم و میکاپ شناخته می شود، شامل اجرای سبک های مختلف آرایشی مانند آرایش شب و روز، میکاپ عروس، آرایش عکاسی و فیلم برداری و … است که در کشورهای خارجی بسیار پرطرفدار و پردرآمد است. به ویژه در کشورهایی که در صنعت موسیقی، سینما و مد پیشرو هستند، این حرفه می تواند شما را به درآمدهای بسیار بالایی برساند.

متخصصین رشته گریم و میکاپ یا makeup artist ها می توانند در سالن های زیبایی، سینما و تلویزیون، و سالن های مد و فشن کار کنند یا سالن آرایشی خود را تاسیس کنند و به عنوان مدیر سالن فعالیت کنند. همچنین با کسب مهارت، تجربه و مدارک بین المللی مختلف می توانند به عنوان مربی آموزشی نیز مشغول به کار شوند.

رشته بافت مو

بافت مو هنر قدیمی، دوست داشتنی و بسیار محبوبی در حوزه آرایشگری مو است که در ایران تحت یک رشته جداگانه آموزش داده می شود. بافت مو در برخی کشورها می تواند به عنوان یک حرفه مستقل شما را به درآمد برساند. اما در اکثر کشورهای خارجی این رشته یکی از زیرشاخه های رشته hairstyling است و می تواند در کنار شینیون و براشینگ مو به شما در پیدا کردن شغل بهتر و کسب درآمد بیشتر کمک کند. یادگیری و کسب مهارت در دو رشته شینیون و بافت مو به شما کمک می کند تا خلاقیت بیشتری داشته باشید و با تلفیق این دو مهارت مدل موهای متنوع تری را درست کنید.

مهاجرت با رشته رنگ و مش

رشته رنگ و مش

رنگ کردن مو نیز در بسیاری از کشورهای خارجی تحت عنوان شغلی hairstyling انجام می شود. بنابراین اگر شما می خواهید به عنوان رنگ کار مهاجرت کنید، نیاز است که در سایر رشته های آرایشگری مو مانند شینیون، کوتاهی، ماساژ سر و … نیز مهارت کافی را بدست بیاورید. زیرا آرایشگاه ها به نیرویی نیاز دارند که بتواند تمام این خدمات را به مشتری ارائه دهد.

بنابراین یادگیری تمام رشته های خدمات مو می تواند شانس شما را برای پیدا کردن کار در یک کشور خارجی بالا ببرد. اما می توانید با گذشت زمان و پیشرفت در کار خود رنگ و مش را به عنوان حوزه تخصصی خود انتخاب کنید و در این زمینه بیشتر فعالیت کنید.

رشته تاتو بدن

یکی از بهترین رشته ها برای مهاجرت با آرایشگری تاتو بدن است. این رشته در کشورهای خارجی به ویژه کشورهای آمریکایی و اروپایی طرفدارهای بسیاری در میان نسل جوان دارد. یک تاتو آرتیست وظیفه کشیدن طرح مورد نظر مشتری بر روی پوست، ترمیم تاتو و ریموو آن را برعهده دارد. شما می توانید در سالن های تاتو مشغول به کار شوید و دستمزد بگیرید یا به عنوان تاتوکار مستقل فعالیت کنید.

همچنین تاتوکارها در برخی کشورها وظیفه آرایش دائم صورت مانند میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن ابرو، لب، و چشم را نیز بر عهده دارند. بنابراین مهم است که ابتدا کشور مقصد خود را انتخاب کنید، درباره وظایف یک تاتوآرتیست تحقیق کنید و مهارت های خود را بر این اساس تقویت کنید.

مهاجرت با مدرک آرایشگری

مراحل مهاجرت با مدرک آرایشگری

برای اینکه یک دید کلی از مسیر پیش رویتان برای مهاجرت با مدرک آرایشگری داشته باشید، مراحلی را که باید طی کنید خلاصه وار برایتان لیست کرده ایم.

انتخاب رشته مورد نظر

برای اینکه بتوانید بهترین رشته را برای مهاجرت انتخاب کنید، باید فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید. اولین و مهم ترین مورد علاقه است. کاری را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید و از انجام دادن آن لذت می برید. این موضوع می تواند نقش پررنگی در موفقیت شما داشته باشد.

فاکتور بعدی استعداد شماست. بهتر است که علاقه و استعداد شما همسو باشند تا مسیر یادگیری و موفقیت کوتاه تری داشته باشید.

در نهایت توجه به بازار کار رشته مورد نظر در کشور مقصد شما بسیار مهم است. اگر رشته شما در کشور مورد نظرتان متقاضی زیادی نداشته باشد، شانس پیدا کردن کار نیز برای شما بسیار پایین می آید.

شرکت در دوره آموزشی

پس از انتخاب رشته مناسب خود، قدم بعدی ثبت نام در یک آموزشگاه آرایشگری و شرکت در دوره آموزشی است. در یک آموزشگاه حرفه ای می توانید به خوبی تمام مهارت های ضروری رشته خود را آموزش ببینید و برای بازار کار و گرفتن مدرک فنی و حرفه ای آماده شوید.

مدارک لازم برای مهاجرت با مدرک آرایشگری

دریافت مدرک فنی حرفه ای

داشتن یک مدرک معتبر بین المللی برای پیدا کردن کار در یک کشور خارجی بسیار ضروری است. این مدرک نشان دهنده میزان مهارت شما در انجام کارتان است و نقش مهمی در تقویت رزومه شما دارد. برای دریافت مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری لازم است که در آزمون های دوگانه سازمان فنی و حرفه ای شرکت کنید و نمره قبولی را در هر دو آزمون کتبی و عملی کسب کنید.

آماده کردن مدارک

مدارک لازم برای مهاجرت با شغل آرایشگری در هر کشوری متفاوت است. همچنین مسیری که برای مهاجرت خود انتخاب می کنید نیز مدارک خاص خود را نیاز دارد. به عنوان مثال شما می توانید با ویزای شانس، ویزای کاری (جاب آفر)، ویزای جستجوی کار (جاب سیکر) یا ویزای سرمایه گذاری مهاجرت کنید. بنابراین ابتدا مسیر خود را انتخاب کرده و سپس مدارک لازم را جمع آوری کنید.

اقدام برای گرفتن ویزا

در نهایت و پس از اینکه تمام مدارک خود را آماده کردید، از سفارت کشور مربوطه وقت مصاحبه بگیرید. در روز مصاحبه مدارک خود را تحویل می دهید و بعد از آن منتظر ویزای خود می مانید.

بهترین کشورها برای مهاجرت با شغل آرایشگری

آرایشگران برای مهاجرت کاری باید چه مدرکی داشته باشند؟

همانطور که گفتیم، مدارک مورد نیاز با توجه به کشور مقصد، مدارک مورد نیاز کارفرما و همچنین نوع ویزایی که برای آن درخواست می دهید، متفاوت است. اما به طور کلی نیاز است که مدارک زیر را برای مهاجرت خود آماده کنید:

  • گواهی نامه های مهارت آرایشگری
  • گواهی سابقه کاری
  • مدارک هویتی (شناسنامه و پاسپورت متقاضی، همسر و فرزندان)
  • رزومه
  • مدرک زبان
  • قرارداد کاری
  • تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدارک تحصیلی (در صورت نیاز)
  • گواهی سلامت پزشکی

بهترین کشورها برای مهاجرت با مدرک آرایشگری

شغل آرایشگری برای مهاجرت بسته به کشوری که انتخاب می کنید، می تواند با موفقیت یا شکست همراه باشد. بسیار مهم است که کشور هدف خود را با آگاهی کامل انتخاب کنید. در ادامه لیستی از بهترین کشورها برای مهاجرت با مدرک آرایشگری را در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

شغل آرایشگری برای مهاجرت

کانادا

کانادا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت آرایشگران است. افزایش روزافزون متقاضیان خدمات آرایشگری در این کشور و نبود نیروی کار به اندازه کافی آن را به یک بازار کار پردرآمد برای آرایشگران ماهر و باتجربه تبدیل کرده است. به ویژه بازار کار کاشت ناخن در کانادا بسیار عالی است و اگر در کار خود حرفه ای باشید، قطعا به سرعت جذب خواهید شد.

آمریکا

اگر به دنبال یک کشور با ملیت های مختلف می گردید، آمریکا بهترین گزینه است. در این کشور انواع ملیت ها، فرهنگ ها و سلیقه ها وجود دارد و شما می توانید در میان جوامع مختلف بازار کار خود را پیدا کنید.

استرالیا

کشور استرالیا علاوه بر آب و هوا و طبیعت بی نظیری که دارد، یک مقصد عالی برای آرایشگران محسوب می شود. محبوبیت روزافزون زیبایی و مراقبت از پوست و مو در این کشور و دستمزد بالای آرایشگران می تواند آینده شغلی خوبی را برای شما رقم بزند.

آلمان

زندگی در یک کشور پیشرفته اروپایی که از نظر اقتصادی پایدار است و کیفیت زندگی بالایی دارد، بی شک می تواند یک کشور ایده آل برای مهاجرت باشد. از طرفی آلمان به نیروی کار جوان و ماهر نیاز دارد و آرایشگران حرفه ای و باتجربه می توانند به سرعت جذب بازار کار شوند.

بهترین کشورها برای اقامت کاری آرایشگری

نیوزلند

یکی از فاکتورهایی که برای مهاجرت کاری باید در نظر بگیرید، راحتی پروسه مهاجرت است. نیوزلند یکی از بهترین کشورها برای اخذ اقامت در سال ۲۰۲۳ معرفی شده است. شما می توانید با ارائه سابقه کاری مرتبط قرارداد کاری دریافت کنید و پس از ۲ سال اقامت در نیوزلند اقامت دائم این کشور را بگیرید.

پرتغال

کشور پرتغال نیز از نظر وب‌سایت مجله تجاری معروف  CEOWORLD  دومین کشور در لیست بهترین کشورها برای مهاجرت در نظر گرفته شده است. این کشور به نیروهای کاری ماهر زیادی نیاز دارد و شرایط ویژه ای را برای اخذ شهروندی در نظر گرفته است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: