گرفتن مدرک فنی حرفه ای آرایشگری

صفر تا صد نحوه دریافت و استعلام مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری

ارسال به دیگران:

آیا با انواع مدرک آرایشگری آشنایی دارید؟ آیا می دانید که با دریافت مدرک فنی حرفه ای می توانید به یک آرایشگر موفق تبدیل شوید؟ نحوه گرفتن مدرک فنی حرفه ای آرایشگری را می‌دانید؟ اگر شما هم از علاقه‌مندان به حرفه آرایشگری هستید و می‌خواهید از این راه کسب درآمد کنید، باید جواب این سوالات را بدانید. زیرا اخذ گواهینامه معتبر از سازمان فنی و حرفه ای یکی از مراحل مهم و ضروری در این راه است.  برای  پاسخ به این سوال ها و آگاهی از نحوه استعلام گواهینامه فنی و حرفه ای، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

آموزش آرایش و پیرایش
آموزش آرایش و پیرایش دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

آشنایی با سازمان فنی و حرفه ای

سازمان آموزش فنی و حرفه ‌ای در سال ۱۳۵۹ از ادغام سه نهاد آموزشی به جهت ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تشکیل شده ‌است. این سازمان وابسته به وزارت کار و امور اجتماعی است و با برگزاری دوره ها و کارگاه های مختلف در سراسر کشور، خدمات آموزشی بسیاری را به علاقه‌مندان ارائه می‌دهد. مدارک ارائه شده توسط این سازمان دارای اعتبار ملی و بین المللی بوده و می‌توان از آن برای مهاجرت نیز استفاده کرد.

مدرک فنی حرفه ای آرایشگری زنانه

انواع مدرک سازمان فنی حرفه ای

تمامی مدارک ارائه شده توسط سازمان فنی و حرفه ای کشور به ۳ دسته زیر تقسیم می‌شود:

  • مدارک رسمی
  • مدارک مورد تایید
  • مدارک گذرمهارتی

مراحل اخذ این مدارک، حداقل نمره مورد نیاز برای کسب مدرک، و همچنین امتیازات و مزایای آن‌ها در داخل و خارج از کشور با هم متفاوت است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

مدارک رسمی فنی حرفه ای

مدرک رسمی صادر شده توسط سازمان فنی و حرفه ای دارای کد ملی آموزش شغلی است. به همین دلیل دارای اعتبار بین المللی بوده و شما می‌توانید آن را به کشورهای عضو سازمان جهانی کار ارائه داده و برای مهاجرت اقدام کنید. همچنین، می‌توانید از این مدرک برای دریافت وام بانکی و شروع کسب و کار خود استفاده کنید.

برای اخذ مدرک رسمی فنی حرفه ای باید پس از گذراندن دوره های آموزشی، در آزمون های هماهنگ کتبی و عملی این سازمان شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کنید. در صورت قبولی در آزمون، می‌توانید مدرک خود را پس از چند ماه به صورت آنلاین و از طریق سایت رسمی آموزش فنی و حرفه ای کشور دریافت کنید.

مدارک مورد تایید فنی حرفه ای

این مدارک، همانطور که از نام آن‌ها پیداست، مدارک مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای هستند اما از سوی مراکز دیگر مانند آموزشگاه های خصوصی یا مراکز آموزش آزاد صادر می‌شوند. مدارک مورد تایید مزایای مدارک رسمی را ندارند و فاقد اعتبار بین المللی هستند. این نوع مدارک قابل استعلام و ترجمه نیستند و برای اخذ آن‌ها نیازی به شرکت در آزمون های هماهنگ سازمان فنی و حرفه ای نخواهید داشت. علاوه بر این، امکان دریافت وام بوسیله این نوع مدرک وجود ندارد.

مدارک گذر مهارتی فنی حرفه ای

از مدارک گذرمهارتی می‌توان برای دوره های آموزشی کوتاه مدت مانند کارگاه ها، سیمنارها، همایش ها و … که توسط آموزشکاه های آزاد برگزار می‌شوند، استفاده کرد. برای اخذ این مدرک نیاز به شرکت در آزمون نیست و می‌توانید آن را به صورت رایگان از آموزشگاه دریافت کنید. این مدارک هم مانند مدارک مورد تایید قابل استعلام نیستند و فاقد اعتبار بین المللی می‌باشند.

مدرک فنی حرفه ای آرایشگری زنانه تهران

انواع مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری

همانطور که می‌دانید، حرفه آرایشگری امروزه بسیار گسترده شده و به رشته های متعددی تقسیم می‌شود. هر رشته یک تخصص جداگانه است و به دوره ها و آموزش های خاص خود نیاز دارد. مانند آموزش طراحی ناخن، کوتاهی مو، اکستنشن مژه، و آموزش پاکسازی پوست صورت. در حال حاضر، دوره های آموزشی تخصصی آرایشگری در ۲۲ لاین برگزار می‌شود و برای هرکدام نیز مدرک جداگانه ای صادر می‌شود. از مهم‌ترین رشته های آرایشگری که برای آن‌ها مدرک رسمی صادر می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آرایش دائم
  • گریم سینمایی
  • گریم کودک
  • ماساژ
  • کوتاهی مو
  • کار با مواد
  • بافت مو
  • پیرایش عمومی
  • کاشت و طراحی ناخن
  • آرایش عروس
  • پاکسازی پوست
  • اکستنشن مژه و ابرو
  • خودارایی
  • طراحی با حنا
  • و …
دریافت مدرک فنی حرفه ای آرایشگری

نحوه دریافت مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری

برای دریافت مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری ابتدا باید در دوره های آموزشی مربوطه شرکت کنید. پس از گذراندن دوره ها در یک آموزشگاه معتبر و کسب مهارت های لازم، می‌توانید در آزموهای کتبی و عملی هماهنگ سازمان فنی و حرفه ای شرکت کنید. در صورت کسب حداقل نمره مورد نیاز و قبولی در آزمون، موفق به اخذ این مدرک خواهید شد.

آموزش کوتاهی مو
آموزش کوتاهی مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

مدرک فنی وحرفه ای آرایشگری جزو مدارک رسمی این سازمان است و بنابراین برای دریافت گواهینامه مربوط به آن باید مراحل مربوط به مدارک رسمی را طی کنید.  به این صورت که پس از چند ماه و در زمان اعلام شده توسط سازمان به سایت آموزش فنی و حرفه ای مراجعه کرده و بعد از پرداخت مبلغ مورد نیاز مدرک خود را استعلام کرده و دانلود کنید.

نحوه استعلام مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری

برای استعلام مدرک فنی حرفه ای آرایشگری باید به سایت portaltvto.com مراجعه کرده و مراحل زیر را دنیال کنید:

۱. وارد سایت سازمان فنی و حرفه ای شوید.

استعلام مدرک فنی حرفه ای با کد ملی

۲. روی گزینه صدور گواهینامه کلیک کنید.

استعلام مدرک فنی حرفه ای با شماره ملی

۳. در این صفحه اطلاعات خود را وارد کنید و روی گزینه جستجو کلیک کنید.

استعلام مدرک فنی حرفه ای آرایشگری

۴. برای پرداخت هزینه صدور گواهینامه روی قسمت مشخص شده کلیک کنید.

استعلام مدرک فنی حرفه ایی

۵. پس از پرداخت به صفحه اصلی سایت بازگردید و روی گزینه استعلام گواهینامه ها کلیک کنید.

استعلام مدرک فنی حرفه ای قدیمی

۶. در این صفحه اطلاعات خود را وارد کنید و گزینه جستجو را بزنید.

استعلام مدرک فنی حرفه ای جدید

۷. فایل مدرک خود را دانلود کرده و پرینت بگیرید.

یکی از راه های مطمئن برای اخذ مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری، شرکت در دوره های آموزشگاه آرایشگری زنانه رز سرخ است. ما در این مسیر همواره پشتیبان شما هستیم و تا اخذ مدرک و راه اندازی کسب و کار خودتان، همراه شما خواهیم بود.

منبع: irantvto

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 3.8]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
4 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
avaeazdani1399

مدرک میکاپ مبخوام

رویا کریمی

دوست گرامی، برای ثبت نام در دوره آموزش میکاپ لطفا با این شماره تماس بگیرید : ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲

بهمن

دو روزه پرداخت کردم ولی هنو تو استعلام گواهینامه چیزی نیست

پری

سلام نام کاربری ورمز عبور چیه واسه استعلام؟

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: