مزو وایت بی بی گلو

کرم پودر دائم، مزووایت یا بی بی گلو چیست و چه عوارضی دارد؟

ارسال به دیگران:

مزو وایت، کرم پودر دائم یا بی بی گلو یکی از روش ‌های آرایشی درمانی نیمه موقتی است که اخیرا رواج بسیاری پیدا کرده‌ است. با استفاده از این روش همیشه و در هر حالی از پوستی زیبا، صاف و بدون لکه برخوردار می‌ شوید. بنابراین اگر شما هم از گریم و میکاپ هر روزه پوست خود خسته شده ‌اید، استفاده از کرم پودر دائم پیشنهاد مناسبی برایتان خواهد بود.

مزو وایت در واقع با استفاده از تکنیکی شبیه میکرونیدلینگ، بی بی کرم‌ ها را به زیر پوست افراد تزریق می ‌کند. دوام این تکنیک حدود ۴ ماه است.  همچنین پوشش دهی مناسب آن، منجر به یکنواخت شدن پوست شما و از بین رفتن قرمزی ‌ها و لکه ‌های پوستی می‌ شود. یعنی بدون این که نیاز به استفاده از فاندیشن یا مرطوب کننده داشته باشید، از پوست دلخواه خود برخوردار می ‌شوید. اما به راستی کرم پودر دائم یا مزووایت چیست و چه عوارضی دارد؟ در این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم. با ما همراه باشید.

آموزش آرایش و پیرایش
آموزش آرایش و پیرایش دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

مزووایت یا کرم پودر دائم چیست؟

همانگونه که پیش‌تر اشاره کردیم، تکنیک مزو وایت یکی از روش ‌های درمانی نیمه موقتی است. در این روش با استفاده از قلم میکرونیدلینگ که به درمارولر یا درماپن هم مشهور است، پیگمنت‌ های رنگی بی بی کرم‌ ها به زیر پوست تزریق می شود. به این ترتیب همه نقایص پوستی از جمله لکه ‌ها، خطوط ریز، چین و چروک ‌ها، لکه ‌های ناشی از پیری پوست، آکنه و حتی منافذ باز پوست از بین می‌ روند.

نحوه پوشش دهی مزو وایت مانند آرایشی که برای خود آرایی انجام می دهید، سبک و لایت روی پوست طبیعی شما می ‌نشیند. در واقع تفاوتی با پوست خودتان ندارد و فقط ایرادات پوستی شما را برطرف می‌کند. از آن‌جا که کرم پودر دائم مانند بی بی کرم ‌ها روی پوست شما می‌نشیند، بنابراین نتایج حاصل از این تکنیک بسیار طبیعی هستند.

مزو وایت یا کرم پودر دائم چیه

مزووایت چگونه انجام می شود؟

پروسه مزووایت مانند میکرونیدلینگ است. در واقع در این پروسه هم سوزن‌ های بسیار ریزی توسط قلم درماپن یا درمارولر روی صورت شخص غلتانده می‌ شود. این سوزن‌ های خار مانند، منجر به نفوذ رنگدانه‌ ها به زیر پوست می‌ شوند. در اغلب موارد این درمان بسیار سطحی است و مانند میکرونیدلینگ به عمق پوست نفوذ نمی ‌کند. کل این فرآیند دو ساعت زمان می برد.

آموزش آرایش عروس
آموزش آرایش عروس دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

در ابتدای پروسه، پوست لایه برداری و پاکسازی می ‌شود تا سلول ‌های مرده از سطح پوست جدا شوند. سپس به مدت ۲۰ دقیقه از بی حسی موضعی استفاده می ‌شود تا احساس درد و سوزش کمتر شود. در مرحله بعدی بی بی کرم مناسب با رنگ پوست شما انتخاب شده و با استفاده از قلم میکرونیدلینگ به زیر پوست تزریق می‌ شود. در انتهای کار هم برای آبرسانی و تکمیل پروسه از ماسک هیالورونیک استفاده می‌ شود. اگرچه دوام پوشش دهی مزووایت تا ۴ ماه است، اما توصیه می ‌شود دو ماه یک بار از این تکنیک استفاده شود.

عوارض جانبی کرم پودر دائم یا مزووایت

کرم پودر دائم عوارض جانبی زیادی ندارد. اغلب افراد بعد از انجام تکنیک مزو وایت معمولا دچار قرمزی سطحی در پوست خود می ‌شوند که اغلب در عرض چند ساعت فروکش می ‌کند. زیرا این تکنیک مانند میکرونیدلینگ عمقی نیست. پس از این پروسه بهتر است به مدت ۲۴ ساعت از شستشوی پوست خود بپرهیزید. همچنین بهتر است به مدت یک هفته پس از انجام پروسه از محصولات حاوی رتینول یا رتین آ استفاده نکنید. اگر تمایل به استفاده از خدمات لیزر درمانی دارید، بهتر است آن را تا ۴ هفته پس از انجام پروسه به تعویق بیاندازید.

چه کسانی می توانند از مزووایت استفاده کنند؟

چه کسانی می‌توانند از کرم پودر دائمی یا مزووایت استفاده کنند؟

قوانین میکرونیدلینگ در خصوص منع استفاده برخی افراد در مورد مزو وایت هم اعمال می ‌شود. برای استفاده از کرم پودر دائم، پوست شما باید سالم، بدون زخم باز، آکنه‌های فعال یا التهاب باشد. همچنین اگر از بیماری‌ های پوستی از جمله پسوریازیس، اگزما یا روزاسه رنج می ‌برید، بهتر است از این تکنیک استفاده نکنید. همچنین خانم‌ های باردار و یا شیرده هم نمی‌ توانند از کرم پودر دائم استفاده کنند.

افرادی که از حساسیت‌ های پوستی یا آلرژی رنج می‌ برند، بهتر است پیش از انجام پروسه، آزمایش نمونه را در بخش کوچکی از پوست خود تجربه کنند. به این منظور مقداری کرم پودر دائم در سطح کوچکی از پشت گردن یا مچ دست اعمال می ‌شود تا نتایج حاصل از آن در ۲۴ ساعت آینده رصد شود.

کرم پودر دائم چه خطراتی دارد؟

کرم پودر دائم مزایای زیادی از جمله صاف و براق شدن پوست به همراه دارد. اما با این وجود نمی‌توان خطرات ناشی از آن را نادیده گرفت. مزووایت یک روش جدید است که هنوز امتحان خود را پس نداده‌ است. بنابراین هنوز به تایید کامل سازمان غذا و داروی ایالات متحده نرسیده است. در واقع آزمایش ‌های انجام شده برای اعمال سطحی مواد کرم پودر دائم به سطح پوست است و هنوز اثرات ناشی از تزریق به عمق پوست آزمایش نشده است.

اگر این مواد به لایه ‌های زیرین پوست تزریق شوند ممکن است منجر به تحریک پوست، درد، عفونت، التهاب، آلرژی و حتی لکه‌ های دائمی شوند. بنابراین برای استفاده از این روش باید جانب احتیاط را رعایت کرده و حتما از متخصصان حرفه‌ ای کمک بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 9 میانگین: 3.7]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: